Autor Wątek: Problem chyba z zapłonem  (Przeczytany 2723 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem chyba z zapłonem
« dnia: Listopad 22, 2011, 15:07:02 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
Dziś jadąc z pracy zauważyłem że auto mi słabnie, po dodaniu gazu jeszcze bardziej go muliło. Silnik chodzi bardzo nierówno z tendencją do gaśnięcia, słychać taki bulgot, wydaje mi się że coś chyba z zapłonem. Przyniosłem od kolegi cewkę, moduł podmieniłem i to samo. Teraz nie wiem w co łapy wsadzić na świece też patrzyłem, kable w maju wymieniane, jakie są objawy gdy pada przewód moduł - rozdzielacz bo jego jeszcze nie sprawdzałem, albo co może jeszcze sprawdzić, proszę o jak najszybsze podpowiedzi bo jutro do roboty musze jakoś dotrzeć. Polonez caro 94r gaźnik
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2011, 15:10:01 pm wysłana przez ondre82 »

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 22, 2011, 16:00:10 pm »

piciek

  • Gość
zielony kabelek?

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 22, 2011, 16:11:54 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
jeszcze go nie sprawdzałem

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 22, 2011, 16:44:52 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1950
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Najczęstsza przyczyna niedomagań zapłonu to ten właśnie "magiczny" kabelek, przetarty, załamany, czy coś w tym stylu i już są problemy. Jak masz inny to spróbuj podmienić, jak nie to wyjmij stary i go dokładnie obejrzyj.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 22, 2011, 19:17:15 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
podmieniłem już moduł, cewkę i ten zasrany kabel i nic. Auto już jak zapalam to dziwnie kręci coś jakby aku był słaby, ale nie jest. Po odpaleniu chodzi nierówno i trzęsie całą budą, siedząc w środku ma się wrażenie jakby wszystko się ruszało ręce mi opadają już, dziwne że stało się to tak nagle w czasie jazdy

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 22, 2011, 19:52:22 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
jak trzęsie cała buda możliwie ze nie chodzi na wszystkich cylindrach. Sprawdź świece i kable wysokiego napięcia, bo dzisiaj produkują bardzo lipne kable... jeżeli nie kable i świece to sprawdź kopułke i palec. Następnie przewód ekranowy ten zielony on najczęściej urywa się przy aparacie zapłonowym

moduł raczej nie mógł by paść bo jak jest moduł uszkodzony to silnik nie chce palić a cewka rożnie jest albo ma takie szarpanie i żabki od prędkości obr 2500 w górę, iskry po całej komorze silnika lub wo gule nie pali ale od tego jest miernik by dokładniej sprawdzić
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 22, 2011, 20:19:14 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jechałeś na etylinie czy na gazie? bo przyczyny mogą być różne.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 22, 2011, 20:22:08 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
Włożyłem cały komplet zapasowych świec i nic to nie dało, po ujechaniu kilkunastu metrów słychać jakby metaliczny dzwięk gdzieś w środku, przeraża mnie to już powoli, nie wiem czy to w silniku czy gdzie indziej

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 22, 2011, 20:23:03 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
zarówno na gazie jak i na benzynie chodzi tak samo ciulowo

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 22, 2011, 20:28:18 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
to najpierw zlokalizuj stuki.... śrubokręt do ucha i jazda :D
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 23, 2011, 11:32:33 am »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
tłucze w aparacie zapłonowym, po zdjęciu kopułki widzę że palec wytarł jeden ze styków kopułki na tyle że wyżłobił w styku dziurę, po zdjęciu palca widzę że dwie sprężynki są inne czyli jedna jest cieńsza i stawia jakiś opór a druga jest grubsza i nie stawia praktycznie żadnego oporu. Chyba tak nie ma być, może przez to kopułka taka zjechana. Zastanawia mnie jeszcze podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu jak go sprawdzić, po dmuchnięciu w węzyk chyba ma być słychać jakiś stuk a tak nie ma
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2011, 11:39:18 am wysłana przez ondre82 »

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 23, 2011, 12:37:47 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
podciśnieniowy regulator działa na "podciśnieniu" a nie nadciśnieniu
jak chcesz spr to wciągnij powietrze to ośka powinna się przesunąć po 2 rozpoznasz czy membrana jest pęknięta po wytworzeniu podciśnienia
daj fotki tego aparatu... zobaczymy co z nim nie tak
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 23, 2011, 13:24:49 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
po zdjęciu palca widzę że dwie sprężynki są inne czyli jedna jest cieńsza i stawia jakiś opór a druga jest grubsza i nie stawia praktycznie żadnego oporu. Chyba tak nie ma być, może przez to kopułka taka zjechana.
tak ma być, jedynie jeśli sprężynki są zajechane, to będziesz miał zbyt wyprzedzony zapłon.
co do wytarcia kopułki, to albo była krzywo zamontowana, albo wałek w aparacie jest skrzywiony, styki powinny być wytarte w miarę równomiernie.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 23, 2011, 15:09:59 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
jedna sprężynka jest bardziej naciągnięta, ta druga w ogóle nie jest, mam ją wymienić bo chyba taka nie ma być

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 23, 2011, 16:47:04 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
zrób zdj
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 23, 2011, 17:01:12 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
a kable zapłonowe sprawdziłeś? u mnie było to samo i pracował bardzo nieregularnie aż zgasł. Po wymianie kabli jak ręką odjął.
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 23, 2011, 17:09:38 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 541
    • polonez 1500 88r.
wymień cały aparat, albo chociaż podmień i bedzie wiadomo na 100%

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 23, 2011, 18:58:06 pm »

myambo

  • Gość
Tak jak pisał maciejowski, z tymi sprężynkami, to jest normalne i tak ma być. Sprawdź zapłon.

Odp: Problem chyba z zapłonem
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 25, 2011, 19:26:41 pm »

Offline ondre82

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
Pany, wyciągnąłem aparat i zobaczyłem na wałku pierścień plastikowy który jest uszczerbany (na zdjęciu to widać), moje pytanie jest czy miało to wpływ na awarię aparatu i czy mogło zrobić jakieś spustoszenie w silniku. Czy założyć z powrotem ten aparat, bo już sam nie wiem co robić.