Autor Wątek: Maćko Atu + 1.4GTi 23E  (Przeczytany 107366 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #340 dnia: Maj 20, 2022, 12:12:57 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Klima super zrobiona, jak to u Ciebie czyli czysto, schludnie, estetycznie i porządnie. Gratuluję  <spoko>

Kolejny klimatyzowany Rover trochę mnie motywuje, żeby w końcu zabrać się za klimę u siebie  <mysli>

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #341 dnia: Czerwiec 12, 2022, 00:04:59 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Też mi to kiedyś chodziło po głowie Dawidzie ale po rozmowach i przemyśleniach odpuściłem temat . Do Calsonica nie da upchać się klimy to po pierwsze po 2 nie jestem w stanie jeździć długich odcinków z klimą bo mi się choroba lokomocyjna odzywa tak że cóż przynajmniej będę miał więcej miejsca pod maską ;-)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #342 dnia: Czerwiec 12, 2022, 10:07:08 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ha ha, ja nawet tej klimy nie używam, jeszcze jak miałem GSI pod maską, to włączyłem może ze 3 razy, żeby się nie zastała. Bardziej mnie jara założenie szyberdachu, bo to i ładniej i wygląda i wentylacja lepsza, ale naprawdę serce by mnie rozbolało, gdybym miał mu wycinać dziurę w dachu, a szyberdach lezy. Elektrycznie odsuwany i składany do tyłu, na dach, jak w którymś prospektowym atu. A wracając do klimy, to oryginał w GSI jednak nie włącza się przy niskich temperaturach, bo wielokrotnie sprawdzałem. Były teorie, że to komp z GSI nie pozwala, ale już się upewniłem, że to czujnik na osuszaczu. Jak to wszystko przerabiałem w zimie, to robiłem próby "na krótko" i kompresor startował, a po włączeniu przycisku na panelu, na przewodzie nie pojawiał się plus. Ostatnio sobie o tym przypomniałem i sprawdziłem i teraz już plus jest. Czyli wszystko już wiadomo. Zostało mi wpiąć się we wiązkę silnika z tymi dwoma przewodami i będzie działać. pasowało by kiedyś zrobić to po bożemu i pociągnąć dwa przewody do kabiny i złączyć wiązkę klimy z główną tak samo, jak miałem fabrycznie, czyli za zegarami, żeby było wszystko uniwersalnie. Ja to porobiłem wszystko na kostkach, a nie jak fabryka, na stałe.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #343 dnia: Sierpień 12, 2022, 02:16:14 am »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Dawno nie byłem na forum. Osobiście widzialem na żywo wszystkie modyfikacje z klimatyzacją jak, wszystko bardzo dobrze wyglądało na rocznicy FSO pod stadionem! Ba nawet lpg które jest przyjazne dla budżetu każdego znas było pięknie założone. U nas za dużo jest pomysłów, a nie ma czasu na konkretne działania. Brat zarobiony i tak samemu ciężko idzie ze wszystkim.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #344 dnia: Sierpień 13, 2022, 14:19:39 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Dzięki wszystkim za pozytywne opinie ;)

Od momentu uruchomienia na początku maja klimatyzacji, ATU praktycznie cały czas służy mi za dupowóz. Lagunę odstawiłem pod drzewo ze względu na remont u rodziców w domu i niedostępność garażu.

Klima bez żadnych poprawek działa bardzo dobrze i używam jej praktycznie cały czas, jedynie ostatnio poprawiłem odpływ wody z parownika, bo wkurzało mnie że sobie to wszystko spływa po podłużnicy tym krótkim fabrycznym kikutem :P Puściłem dłuższy wężyk w okolice poduszki silnika tak jak jest to zrobione w cywilizowanych autach.

Po długich poszukiwaniach w końcu wleciał u mnie most 3.9. Trafiła się dobra sztuka po przebiegu zaledwie 30tyś. km. Oczywiście jak to większość tematów u mnie, przed montażem wyczyszczony i odmalowany. Układ hamulcowy poskładany na dużej ilości nowych oryginalnych części: szczęki, cylinderki, mocowania szczęk, nowe bębny i nowa linka ręcznego - wszystko oryginał FSO/Lucas, jeden przewód hamulcowy miedziany bo tego akurat nie udało mi się dorwać z oryginału. Most zalałem olejem Fuchs Titan Supergear 85W140 + dodatek MoS2. Most jest cichy jak na wyrób FSO, delikatnie się odzywa standardowo w przedziale 80-90 km/h. VVC na dynamice nie stracił nic a nic, a o wiele przyjemniej w trasie ;) No i spalanie spadło - wakacyjny wyjazd na Mazury zamknąłem na poziomie 9.5l LPG/100km przy praktycznie cały czas odpalonej klimatyzacji.




Z innych tematów to tylko eksploatacja, nowy płyn hamulcowy przy okazji wymiany mostu, nowy olej i filtr w silniku (Motul 6100) wraz z dodatkiem Ceratec, wpadły też nowe przewody zapłonowe które wyeliminowały szarpanie przy dużych obciążeniach i niskich obrotach na LPG. Założyłem też fabrycznie nowy rozrusznik, żeby zobaczyć jak się zachowuje sparowany z 1.8 ale chyba niedługo wróci na półkę bo trochę mi go szkoda :d



Kilka fotek z okolic Giżycka i jeziora Niegocin ;)




W najbliższym czasie muszę jeszcze ogarnąć prędkościomierz bo przekładnia w skrzyni została od mostu 4.3, jest plan zastosowania prędkościomierza z Saxo.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #345 dnia: Sierpień 15, 2022, 20:04:43 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
A nie wystarczy zmiana ślimaka w skrzyni  na tego z 3.9 żeby dobrze pokazywał licznik ? . Na 4.3 przy zwykłym 1.8 wkurzała mnie bardzo krótka jedynka  fajne to jak chce się komuś utrzeć nos na światłach ale jak mówisz na traskę lepsze 3.9
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #346 dnia: Sierpień 15, 2022, 21:05:12 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
A nie wystarczy zmiana ślimaka w skrzyni  na tego z 3.9 żeby dobrze pokazywał licznik ? . Na 4.3 przy zwykłym 1.8 wkurzała mnie bardzo krótka jedynka  fajne to jak chce się komuś utrzeć nos na światłach ale jak mówisz na traskę lepsze 3.9
Wystarczy, ale żeby to zrobić trzeba wyjąć i (częściowo) rozebrać skrzynię, jakoś nie mam ochoty po raz kolejny się w to bawić. Następnym razem jak będę wyjmował skrzynię to podejrzewam że będzie to jej ostatni raz bo chodzi mi po głowie skrzynia z RX8.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #347 dnia: Sierpień 16, 2022, 10:00:13 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 261
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Czy to wrażenie (ale chyba nie), że główka mostu patrzy w dół? Nie ma to ujemnych skutków w postaci efektów dźwiękowych w układzie przeniesienia napędu? W moim A+ jak most przyjął takie położenie po kombinacjach z resorami, to od razu było słychać krzyżaki wału. Oczywiście wszystko ucichło po wypoziomowaniu mostu za pomocą wydłużonych drążków reakcyjnych.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #348 dnia: Sierpień 16, 2022, 12:24:14 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Oczywiście wszystko ucichło po wypoziomowaniu mostu za pomocą wydłużonych drążków reakcyjnych.
W jaki sposób wydłużyłeś drążki reakcyjne?

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #349 dnia: Sierpień 16, 2022, 12:31:53 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 261
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Oczywiście wszystko ucichło po wypoziomowaniu mostu za pomocą wydłużonych drążków reakcyjnych.
W jaki sposób wydłużyłeś drążki reakcyjne?


Rozciąłem pręt drążka tuż przy jednej poduszce, dospawałem jednostronnie kawałek rurki (~100mm) odpowiedniej średnicy. Przykręciłem do podwozia, wypoziomowałem most, złapałem odpowiedni wymiar obspawałem i git. Oczywiście doszły trójkątne wzmocnienia przy tulejach poduszek i tuleje poliuretanowe.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #350 dnia: Sierpień 16, 2022, 13:32:17 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Czy to wrażenie (ale chyba nie), że główka mostu patrzy w dół? Nie ma to ujemnych skutków w postaci efektów dźwiękowych w układzie przeniesienia napędu? W moim A+ jak most przyjął takie położenie po kombinacjach z resorami, to od razu było słychać krzyżaki wału. Oczywiście wszystko ucichło po wypoziomowaniu mostu za pomocą wydłużonych drążków reakcyjnych.

Nie tylko wrażenie. Zdecydowanie temat do poprawy.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #351 dnia: Sierpień 16, 2022, 17:09:25 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Czy można poprosić o odrębny temat w tym kierunku? Zauważyłem podobne anomalia już kilka lat wstecz (czyt. położenie mostu względem wału) przez co doświadczyłem kilku rozerwanych podpor wału i zbyt szybko rozlatujacych się krzyzakow. Niech któryś moderator to wyodrębni i zarazem ktoś kto potrafi przelać praktykę na teorie to opiszę w sposób lopatologiczny. Taka prośba moja
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #352 dnia: Sierpień 17, 2022, 09:08:32 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Panowie, weźcie pod uwagę że na tym zdjęciu cały tył auta jest w powietrzu i most "wisi" na maksymalnym rozciągnięciu amortyzatorów. Jak auto stoi na kołach nie ma  aż takiego efektu. Wrzucę później foto.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #353 dnia: Sierpień 17, 2022, 21:54:04 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Coś jednak w tym jest, bo dwa razy wymieniałem krzyżak w dwóch różnych wałach w dwóch różnych polonezach i w obu przypadkach, był to krzyżak przy moście. Ten most naprawdę nie jest ustawiony idealnie prosto względem  wału, choć na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest.

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #354 dnia: Sierpień 18, 2022, 11:44:42 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
zgadza się grucha jest przesunięta lekko w lewo stojąc za mostem. wał też nie daje pewności osiowości w linii prostej - pomiędzy mostem a skrzynia, o ile do podpory jest w miarę równo to za podpora już się kosi w stronę mostu, generalnie dużo polonezów ma przesunięty cały most względem budy  na lewo, przez co  lewe  tylne koło  bardziej wystaje na zewnątrz.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #355 dnia: Sierpień 18, 2022, 15:11:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Z tego co wiem to przeguby krzyzakowe muszą cały czas pracować i zatem wał napędowy zawsze jest pod kątem. Do podpory zawsze prosto a od podpory zawsze w ściśle określonych wymiarach, pod kątem w dwóch liniach
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #356 dnia: Sierpień 18, 2022, 23:30:11 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #357 dnia: Sierpień 21, 2022, 14:00:18 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Tak to wygląda jak auto stoi na kołach:


Parametry zawiasu z tyłu:
- wypierdziane resory 2 piórowe (196 tyś km nalotu)
- krótsze tylne kolumienki resorów (jak dobrze pamiętam -40mm)


Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #358 dnia: Sierpień 23, 2022, 13:09:40 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Z tego co wiem to przeguby krzyzakowe muszą cały czas pracować

Powinny być jak najmniej zgięte. im wieksze zgięcie wału kardana, tym większa pulsacja prędkości kątowej końca wąłu w stosunku do początku. A to jużma wpływ na żywotność
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Maćko Atu + 1.4GTi 23E
« Odpowiedź #359 dnia: Wrzesień 04, 2022, 23:34:32 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Z tego co wiem to przeguby krzyzakowe muszą cały czas pracować

Powinny być jak najmniej zgięte. im wieksze zgięcie wału kardana, tym większa pulsacja prędkości kątowej końca wąłu w stosunku do początku. A to jużma wpływ na żywotność


Widzę że forum się jednak rozwija. Jak czyniłem takie uwagi 10 lat temu, to mnie nawet moderacja wyzywała że jestem debilem.
Reputacja niestety pozostała.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E