Autor Wątek: Końcówka drążka - nie chce wyjśc  (Przeczytany 24272 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie można ustawić zbieżności
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 24, 2011, 21:34:01 pm »

Offline Yahoo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSi & GLi
Jutro zmierzę ten drążek. Różnica będzie w długości między otworami czy w długości całego drążka?

Jeżeli nie drążek to co jeszcze może być przyczyną?
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.

Odp: Końcówka drążka - nie chce wyjśc
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 24, 2011, 21:40:21 pm »

Offline Yahoo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSi & GLi
Powiedz, że potrzebujesz drążek do Poloneza na szerokim rozstawie osi.

Chłopak przeczytaj co jest napisane wyżej...  Drążek mam już zamontowany w samochodzie...

Twierdzisz, że drążek ma 105mm? czego? 10,5 cm długości?
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2011, 21:45:01 pm wysłana przez Yahoo »
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.

Odp: Końcówka drążka - nie chce wyjśc
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 24, 2011, 21:48:21 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Do "szerokiego zawieszenia" jest dłuższa długa końcówka. Ale też zamiast dłuższej końcówki można zastosować dłuższy łącznik

http://imageshack.us/f/526/img0152zh.jpg/

A tak poza tym albo tobie się coś pomyliło o tej zbieżności albo tam nie potrafią ustawiać. Jak się skręca końcówki to właśnie robi rozbieżność i odwrotnie. Więc aby zlikwidować rozbieżność trzeba je wykręcić
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Końcówka drążka - nie chce wyjśc
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 24, 2011, 21:50:27 pm »

kazko kk

  • Gość
DF Ale i tak by musiał ściągać drążek.

Odp: Końcówka drążka - nie chce wyjśc
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 24, 2011, 21:53:59 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Niemniej nadal pozostaje fakt, że skoro koła są rozbieżne, to końcówki trzeba rozkręcić, a nie skręcić.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Nie można ustawić zbieżności
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 24, 2011, 21:57:15 pm »

Offline Yahoo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSi & GLi
Mechanik powiedział mi tylko tyle, że coś tam musi być za długie (albo końcówki albo drążek).
Powiedział że potrzebowali skręcić te końcówki do siebie i się nie dało, tak jak by już się stykała jedna z drugą.
Jeżeli chodzi o samo słowo "rozbieżne" to jest to tylko moja interpretacja (o ile w fachowym języku ma to jakieś znaczenie).

Wszystko przed złożeniem nasmarowałem więc kręciło się lekko.

Po tej fotce wydaje mi się, że mam ten krótki łącznik  <co>

Może faktycznie nie postarał się ten mechanik... w ogóle ciężko podszedł to tematu...

Czyli co? jechać jutro do innego warsztatu?
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2011, 22:18:51 pm wysłana przez Yahoo »
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.

Odp: Końcówka drążka - nie chce wyjśc
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 24, 2011, 22:30:51 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Jak kręcił tylko jedną końcówką to jechać do innego. Prawidłowo ma ustawić na przekładni do jazdy na wprost i kręcić obiema stronami aby ustawić.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Końcówka drążka - nie chce wyjśc
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 25, 2011, 06:26:50 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Poloneza na szerokim rozstawie osi
Patrz chłopie co piszesz bo jakiś niedoświadczony Cię posłucha i głupka z siebie zrobi.

Odp: Końcówka drążka - nie chce wyjśc
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 25, 2011, 08:09:16 am »

Offline Yahoo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSi & GLi
Tak się teraz zastanawiam nad całą tą sytuacją.

Czyli dzisiaj już nic nie ruszam, piję kawę i jadę ustawiać zbieżność w innym warsztacie.

Ciężko teraz znaleźć jakiś mały warsztat gdzie mechanikowi zależy na tym żeby zrobić dobrze i zarobić.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.

Nie można ustawić zbieżności
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 25, 2011, 12:25:05 pm »

Offline Yahoo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSi & GLi
Zbieżność ustawiona.

Dzisiaj pojechałem do Polmozbytu, gdzie pracują mechanicy a nie dzieci.
Facet nie miał żadnych problemów z ustawieniem i tak jak napisaliście, trzeba było rozkręcić końcówki.
Wszystko jest ustawione jak się należy, a samochód prowadzi się świetnie.

Po całym zabiegu pojechałem do warsztatu, w którym byłem wczoraj. Akurat był właściciel i z nim rozmawiałem w obecności mechanika.
Szef, delikatnie mówiąc, nie był zadowolony z pracy swojego mechanika... A mechanik chyba mnie już nie lubi...  :d

Dzięki wszystkim za pomoc.
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2011, 12:27:13 pm wysłana przez Yahoo »
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.

Odp: Końcówka drążka - nie chce wyjśc
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 25, 2011, 13:33:54 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ta historia przypomina mi jak byłem jeszcze 125p kombi (czyli ponad 8 lat temu) na ustawieniu zbieżności. W warsztacie było 4 młodych mechaników po technikum. W trakcie ustawiania wysiadł komputer i okazało się, że żaden z tych palantów nie ma pojęcia jak sobie bez niego poradzić... Wprawdzie leżały tradycyjne ciężarki z linkami i miarką do przykręcenia do kół, ale tylko jeden w ogóle wiedział do czego one służą, bo widział takie w warsztatach szkolnych. <lol> Na praktykach już tego nikt ich w technikum nie uczył bo to "przestarzała metoda". W efekcie skręcili mi drążki jak były i musiałem szukać innego warsztatu. Zadzwonili wprawdzie po szefa który umiał normalnie się tym posługiwać ale nie mógł przyjechać i było po naprawianiu...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Końcówka drążka - nie chce wyjśc
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 25, 2011, 13:35:48 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Mechanik powiedział mi tylko tyle, że coś tam musi być za długie (albo końcówki albo drążek).

Mechanik jest idiotą. Gdyby coś było za długie to by był zbyt zbieżny ,a nie rozbieżny.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Końcówka drążka - nie chce wyjśc
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 25, 2011, 13:59:22 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
kiedy wymieniałem końcówki to załadowałem do łączników smar po czym wkręciłem końcówki na maksa i powróciłem. robiłem to w imadle założyłem mały kawałek rurki na stożek i do końca i na środek powrót. przy ustawianiu zbieżności (sam sobie robię) brakowało mi kilku stopni na maszynce wiec został mi może z jeden obrót,  było strasznie ciężko ale szło, więc kręciłem, upociłem się na przy tym kręceniu jak głupi ale zbieżność ustawiona co do  minuty
wniosek: widać gwint jakoś się zapieka, zarasta rdzą i trzeba go przetrzeć na siłę widocznie temu mechanikowi się nie chciało

Odp: Końcówka drążka - nie chce wyjśc
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 25, 2011, 14:46:29 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ja też wyrażę się przy okazji o tych "mechanikach".
Właśnie tacy spowodowali, że sam zacząłem zajmować się moim autem. Od ok. 10 lat już u żadnego "mechanika" nie byłem. Prawdziwych już nie ma. Teraz są monterzy części.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Końcówka drążka - nie chce wyjśc
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 25, 2011, 16:17:58 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
chłopaki a czego sie spodziewacie, że młodzi coś zepsują? jak po szkole to tylko teoria w głowie, a praktyka to tylko przynieś i pozamiataj. Zmieńcie edukacje a na pewno mniej będzie ofiar jak wy.....
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Końcówka drążka - nie chce wyjśc
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 25, 2011, 16:29:26 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
najważniejsze że udało ci się w końcu to ogarnąć i jest wszystko dobrze. Odnośnie pseudomechaników to jeślichodzi o zbierzność to potrafią tylko wjechać na płytę i pokręcić koncówką. Trafiają się ludzie którzy w dawnych "polmozbytach" ustawiali na światełko czy laser ale to dla dzisiejszych to czarna magia. Mi kiedyś jak wymienił łozysko i dokręcił , to raptem przejechałem 60 km i koło stanęło. Od tamtej pory takie naprawy staram się sam robić bo nie szkoda zachodu.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Końcówka drążka - nie chce wyjśc
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 25, 2011, 18:09:12 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Prawdziwych już nie ma. Teraz są monterzy części.

Znam co najmniej dwóch ,a tak naprawdę to znacznie więcej dobrych. Jeden (i pozostali) robią w warsztacie z wieloletnią renomą i nie ma że Poloneza nie zrobimy albo czegoś tam się nie da zrobić, tylko że za dobrą pracę na należy się dobra zapłata. A ten drugi prowadzi własny warsztat i robi wszystko za pół ceny, zapisy są do niego na dwa miesiące naprzód ale wszystko potrafi zrobić, nie partoli i nawet jak go robota czymś zaskoczy i się przedłuży znacznie to oddaje auto naprawione i bierze tylko tyle pieniędzy ile było uzgodnione.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E