Autor Wątek: Mikoda  (Przeczytany 10118 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mikoda
« dnia: Grudzień 17, 2011, 10:26:00 am »

Offline Gelu1991

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Astra G coupe
Witam mam pytanko czy mikody oprócz estetyki mają jakies zalety ? :) i czy warto w nie zainwestować ?

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 17, 2011, 11:59:19 am »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
Jak chcesz inwestowac w hamulce to zakladaj od Tipo, cenowo podobnie, zakup nowej mikody i klockow TRW wyniosl cos ok 280zł a kompletne hamulce od Tipo na szrocie(nowe tarcze i nowe klocki sie trafily) kupilem za 120.

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 17, 2011, 12:26:55 pm »

piciek

  • Gość
Witam mam pytanko czy mikody oprócz estetyki mają jakies zalety ?
ja założyłem u siebie nawiercane/nacinane tarcze mikody GT, plusem jest to, że nie rysują sie tak jak zwykłe tarcze, hamowanie się poprawiło, ale to moze być dlatego, że wymieniłem cały układ hamulcowy na nowy.

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 17, 2011, 12:32:44 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
hamowanie się poprawiło, ale to moze być dlatego, że wymieniłem cały układ hamulcowy na nowy
Zbędne MOŻE - raczej na pewno. Moje heble w abimexie po gruntownej naprawie na ręcznym rwały asfalt od 40km/h w dół. Zadbane hamulce nie wymagają cudów. Nawet zwykły układ hamulcowy jest skuteczny o ile się odpowiednio o to dba.

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 17, 2011, 14:53:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nawiercanie zmniejsza (sporo) wplyw poduszki powietrznej odzielajacej klocek od tarczy ,
przy wysokich obrotach ma to duze znaczenie,
w cywilnym samochodzie to jednak zwykly bajer - kiedys kosztowal duzo taniej iwec moza bylo te 2 dyszki dorzucic dla bajeru jak ktos chcial,
teraz to zdecydowanie wiekszy koszt ,wiec radze sobie odpuscic,bo szkoda kasy,
mam takie tarcze z tylu,ale kupilem kiedys na specjalnej promocji (kolega kupil do auta i okazalo sie ,ze nie pasuja,bo u siebie ma juz lucasy)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2011, 14:56:59 pm »

Rudolf

  • Gość
Zadbane hamulce nie wymagają cudów. Nawet zwykły układ hamulcowy jest skuteczny o ile się odpowiednio o to dba.
W akwarium siadłem rozebrałem , wyczyściłem , nasmarowałem , poskładałem i seryjny rękaw rwał nawet przy 80km/h , ale linki muszą być w dobrym stanie bo inaczej skok dźwigni jest duży

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 04, 2012, 01:55:17 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
mam zaciski Lukas i tarcze Mikoda (wiercone i nacinane) 240 mm od 3-4 lat. hamują o wiele lepiej niż zwykłe. jak zwykle wypowiadają się Ci, którzy coś, gdzieś i kiedyś słyszeli.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 04, 2012, 11:44:52 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Mnie się takie tarcze trafiły przypadkiem,nie kupowałbym ich specjalnie,bo są jednak trochę droższe,ale może cokolwiek lepiej hamują.Auto hamuje ładnie,nie powiem,ale ja mam z tyłu tarcze lucasa,więc to robi dużą różnicę.Na suchym asfalcie przy depnięciu na pedał ładnie się zatrzymuje,robi ładne krechy i pisk nieziemski,ale na ile jest to wpływ tych tarcz,to nie powiem.Na orginalnych też hamowało.Jak dla mnie,to zainwestuj sobie w tarcze na tył,to dopiero odczujesz różnicę.  :-)

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 04, 2012, 16:38:16 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Posiadam takie tarcze u siebie, jeśli chodzi o skuteczność hamowania to troszeczkę się poprawiła(w poprzednim polonezie też robiłem cały układ hamulcowy na żyletkę ale na zwykłych tarczach) nie mierzone na dystansie hamowania ale w czasie deszczu lepiej hamuje i na mocno grzanych hamulcach jest lepszy efekt(testowane w górach). Ogólnie miał być to bajer do alufelg i kosztował 74.99 zł za komplet z przesyłką. Także nie narzekam. Pozdrawiam Gerfur. Acha jak byłem na przeglądzie to pan diagnosta najpierw wypytywał o homologację (czy sam pewnie nie wierciłem)ale po wjeździe na rolki powiedział że dawno takiego wyniku polonez nie miał. Wyszło 2.46 KN na koło.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 04, 2012, 19:50:15 pm »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 613
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
ja planuje kupić takie tarcze na wiosnę i mam pytanie, jak kupie te większe z Trucka to nic nie muszę zmieniać?? tylko kupić i zamontować??

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 04, 2012, 19:51:13 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie. Musisz jeszcze mieć płyty kotwiczne z T+.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 04, 2012, 19:52:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ja planuje kupić takie tarcze na wiosnę i mam pytanie, jak kupie te większe z Trucka to nic nie muszę zmieniać?? tylko kupić i zamontować??
jak masz teraz zwykle z Trucka to kupujesz tarcze z Trucka 260mm
jak masz zwykle z osobowki to kupujesz z osobowki 240mm,

jakie inne kombinacje chciales robic ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 04, 2012, 21:06:06 pm »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 613
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
KGB mam zwykłe plusowe tarcze i chciał bym założyć te z Trucka.

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 04, 2012, 21:21:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to tak jak ci Multec napisal,
potrzebne sa plyty kotwiczne i trzeba rozebrac zwrotnice,
albo poprostu kupic cale zwrotnice z piastami od Trucka Plusa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 05, 2012, 01:13:12 am »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 613
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
 no i tyle chciałem wiedzieć, dziękuje   :-) Na wiosnę zawitam do nASO i wyreguluje płatności :D

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 08, 2020, 10:49:09 am »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564
Czy nacinane i nawiercane tarcze powodują  podwyższony hałas  podczas hamowania?

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 08, 2020, 11:06:00 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Tak, chociaż przy hałaśliwości Poloneza raczej nie poczujesz różnicy.

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 08, 2020, 11:08:44 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
dokładnie. Mam tez obserwację, że układ jest nieco twardszy ale to może być wina klocków fomar.

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 08, 2020, 11:18:21 am »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564
Tak, chociaż przy hałaśliwości Poloneza raczej nie poczujesz różnicy.
Chcę je zamontować w Nissanku akurat. Hałąs jest przy każdym hamowaniu, z dużych prędkości czy przy ostrzejszym? W ogóle jest sens je montować?

dokładnie. Mam tez obserwację, że układ jest nieco twardszy ale to może być wina klocków fomar.
Twardszy, tzn mocniej musisz naciskać na hamulec?

A czy używaliście klocków Mikody ?

Odp: Mikoda
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 08, 2020, 12:10:54 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
hamulce są tępe i głośne, dokładnie musisz cisnąć mocniej.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem