Autor Wątek: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO  (Przeczytany 31516 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 05, 2012, 23:50:38 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dzisiaj w koncu dorobiłem ostateczna wersje łap silnika z blachy 3mm jak na foto(lewa od lewej patrzac od przodu na motor). Prawa jest troche nie teges-braklo materiału i spawałem z resztek tego co było na stanie ale powinna dac rade. Trzeba tutaj uwzglednic wyjscie bagnetu i przerobic mocowanie jak i sama łape trzymajaca rolke paska(oraz w scorpio sprezarkre klimatyzacji), orginalne otwory od łapy sa za daleko i w dodatku wypadaja za rurowcem wiec sie ich nie wykorzysta. Niestety nie zdazyłem ich zamontowac po pomalowaniu poniewaz kupilem jakis lipny lakier który po 5 godzinach przy piecyku dalej sie klei do wszystkiego, moze do jutra wyschnie.Generalnie musiałem z kazda z łap kombinowac conajmniej w dwoch podejsciach  zeby motor był tak jak chiałem i wszystko weszło bez kolizji


Nizej foty pokazujace ile jest do maski w ostatecznym polozeniu(nie smiac sie, nie mam maski) i jak daleko jest kolektor ssacy od grodzi. Z silnikiem 2.0 bedzie troszke wiecej miejsca poniewaz juz z samych wymiarów srednica/skok tzn 2.0 86/86mm kontra 2,3 tj 89,6/91mm wynika ze motor 2.0 jest 15mm wezszy na srednicy cylindra czyli krótszy i moze byc minimum 1cm nizszy(2x roznica skoku tj 5mm)
Generalnie wydaje mi sie ze lepiej robic swap na ten motor majac nadwozie po silniku rovera -stabilizator pasuje p&p, odrazu wykorzysta sie czesc wydechu(u siebie tez mam taki zamiar) oraz belka od rovera jest troche nizsza wiec jest szansza ze motor zejdzie jeszcze nizej. Tak jak teraz na foto rozrusznik ma 5mm do belki, belka nie podcinana poniewaz musiał bym ja ciachnac po całej szerokosci a to zdecydowanie  odpada. Stabilizator od ohv tez sie niestety nie miesci kiedy silnik jest tak jak teraz, na upartego mozna podgiac łaczniki i dac jakies 10-15mm podkladki pomiedzy podluznice a stabilizator i moze dałoby sie to spiac razem zeby było git, ale lepiej chyba nie kombinowac bez sensu


W miedzyczasie kiedy farba wysychała wziołem sie troche za kolektor wydechowy - odcialem ori flansze,rozpilowałem pozostałosci spawow(na foto gorne jeszcze sa) w kanałach, wyciałem mocowania oslony termicznej i wyczysciłem flansze z brudu. Jak załoze łapy to kolektor bedzie przytulony do silnika i obspawany po zewnatrz w celu obrobienia spawow od srodka


Pomijajac rozrusznik do całego osprzetu powinno byc bardzo dobre dojscie. Poduszki BMW sa twarde jak kamien.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2012, 00:24:41 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 06, 2012, 11:39:12 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Elwood, jakieś masz patenty na poduszkę pod skrzynię do pinto? Po podniesieniu skrzyni do góry (nowa łapa) ustały mi drgania, ale przy upalaniu buda lata po całym tunelu i przez to, że ma bliżej to obija jego ściany. Znasz jakieś mocniejsze odpowiedniki?
pzdr

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 06, 2012, 12:42:03 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Elwood, jakieś masz patenty na poduszkę pod skrzynię do pinto?
Niestety nie- zarówno w pinto, w granadzie pod automatem i w scorpio w MT75 jest taka sama poduszka(w MT75 dodatkowo z aluminiowym dystansem). Jezeli dałes nowa gume nie powinno byc problemu -chyba ze leje sie na nia olej to szybko wtedy sie rozpada, mozesz zrobic jakies foto tej łapy zebym widział jak jest skrzynia w tunelu ? Napisz tez czy nie widac gdzies jakis obtarc czy sladow. Podobny objaw nawalania moze dawac urwana guma przegubu elastycznego -jezeli dałes od FSO jak sie urwie to podczas krecenia nawala po tunelu i czesto metalowy element wali prosto w przewody od hamulcow albo gazu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 06, 2012, 18:12:17 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Fotke wrzuce przy okazji pozniej. Wał mam od sierki przerabiany, elastyczny przegub jest prawie nowy, fordowski. Poduszka też nowa, bo stara się łamała w rękach. Miejsca (po podniesieniu skrzyni) jest bardzo, bardzo mało i możliwe, że wali nie tyle samą skrzynią co przegubem obrotowym (podczas normalnej jazdy brak objawów, tylko gdy podczas poślizgu opony łapią przyczepność i "rwie"). Natomiast skrzyni nie mogłem opuścić niżej, bo miałem wtedy takie objawy, że przy powolnej jeździe latał mi drążek (wał stał przekosem), a gdybym chciał opuścić skrzynię z silnikiem to nie miałbym możliwości skręcać (i tak mam drążek od poldorovera bo na normalnym nie było możliwości złożyć, przy max skręcie drążek dotyka do śrub łączących dzwon z przekładką). Ogólnie to bez oryginalnych części to mieliśmy z chłopakami tyle rozkminy przy tym swapie, co przy każdym innym nie-seryjnym silniku. Może kiedyś (po sesji?) opiszę, jak będę miał natchnienie i ktoś jeszcze będzie chciał ten silnik wsadzać (teraz będą same VVC)

pozdr

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 06, 2012, 19:27:11 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
(teraz będą same VVC)
Napewno nie:) Ja będę wyjątkiem
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 06, 2012, 21:27:37 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
coraz wiecej dziwnych swapów wiec teraz cieżko byc orginalnym ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 06, 2012, 22:42:58 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
To jest po prostu urozmaicenie gamy jednostek FSO. To jest ciekawy swap:


Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 07, 2012, 00:41:42 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
jak ktoś ma 35 kawałków na silnik i remont <lol> zresztą artykuł stary ja świat ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 07, 2012, 10:05:35 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Tak offtopicując to jeszcze nie widziałem nic z japoni w polonezie. A elwood widze że prace idą pełną parą - jak zamierzasz rozwiązać problem sond lambda przy takim kolektorze ? W rs 2000 są 2 na runnerach 1-4 o 2-3 osobno - podejrzewam że ecu koryguje mieszankę dla każdej z par cylindrów osobno przez co przy podłączeniu zbiorczej rury może to w teorii nie działać jak powinno - co nie oznacza że tak musi być.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 07, 2012, 19:45:54 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
jak dobrze pójdzie to moze niedługo wyląduje jeden japoniec ;) tylko narazie odpowiedniej budy brak ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 07, 2012, 19:46:59 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
jak dobrze pójdzie to moze niedługo wyląduje jeden japoniec ;) tylko narazie odpowiedniej budy brak ...
A coś konkretniej ? :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 07, 2012, 20:11:06 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
konkretniej to bedzie jak mi fundusze pozwolą na rozpoczecie prac ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 07, 2012, 23:02:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Panowie temat dotyczy forda a nie japonców -za jakis czas go oczyszcze...

jak zamierzasz rozwiązać problem sond lambda przy takim kolektorze ? W rs 2000 są 2 na runnerach 1-4 o 2-3 osobno - podejrzewam że ecu koryguje mieszankę dla każdej z par cylindrów osobno przez co przy podłączeniu zbiorczej rury może to w teorii nie działać jak powinno - co nie oznacza że tak musi być.



Akurat w kolektorze galaxy 2i3 oraz 1i4 schodza sie po bokach  :-) wiec jezeli bede wspawywał sondy to beda po bokach rownolegle do silnika chyba ze okaze sie ze brak miejsca(lapa silnika) to wtedy wspawam sondy dalej w zbiorcza rure -temat jeszcze do dogrania na poznijszym etapie jak juz bede miał kompletna jezdzaca bude na kolach

Tutaj rzut na kolektor wydechowy przed dogieciem do silnika, sa do tego potrzebne dwie osoby, sam niestety nie dałem rady -rury naciete do polowy. Ewentualnie moze utne całe, rozszlifuje flansze i dosune do silnika jezeli sie okaze ze nie damy rady dogiac albo np zacznie krzywic sie rurowiec podczas tej operacji


Lapy silnika juz na miejscu

Widok na rozrusznik

A tu na cały motor -silnik jest przesuniety o okolo 15mm w prawo wzgledem osi nadwozia aby zrobic miejsce na rozrusznik i alternator, skrzynia w tym ukladzie jest przesunieta okolo 3mm w prawo wzgledem osi tunelu. W orginalnym poldofordzie silnik tez nie był symetrycznie po srodku nadwozia tez był przesuniety lekko w prawa strone
Dodatkowo jeszcze dzisiaj zaczałem przespawywac drazek zmiany biegów, przespawałem samo ciegno, musze jeszcze umocowac wajche do blachy która jest mocowaniem do skrzyni, nastepne foty pojawie sie okolo soboty poniewaz w tygodniu nie opłaca mi sie jezdzic na 3 godziny przed praca. Moze uda mi sie tez odebrac zamowiona wiazke elektryczna plus czesci z escorta to pomału zaczne juz cos myslec z elektryka. Z grubszych modow to zostało mi jeszcze kolektor ssacy od RS do pospawania i przeróbka pedałow polonezowskich a konkretnie sprzegla pod hydraulike od scorpio, bo gaz chyba zostawie bez zmian i linke zmodyfikuje
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2012, 23:32:03 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 10, 2012, 19:32:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tutaj rzut na kolektor wydechowy przed dogieciem do silnika, sa do tego potrzebne dwie osoby, sam niestety nie dałem rady -rury naciete do polowy. Ewentualnie moze utne całe, rozszlifuje flansze i dosune do silnika jezeli sie okaze ze nie damy rady dogiac albo np zacznie krzywic sie rurowiec podczas tej operacji
Jak wkładałem rurowca z rovera to najpierw podcinałem grubszą tarczą a potem cieńszą aż nadciąłem jakieś 80% obwodu. Potem kilka młotków we flanszę i było gites...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 19, 2012, 23:33:01 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Kolektor wiecej naciałem i poszło ;)

Coby nie było ze nic sie nie dzieje. Wprawdzie w tym tygodniu głownie czysciłem i przygotowywałem inne elementy do poznijszych modow ale cos tam pchnałem do przodu


Walczyłem głownie z kolektorem ssacym(oraz balacym zebem ale to inna historia), na poczatku szukałem listwy wtryskiwaczy od RS2000 ale nie znalazłem nic w dobrej cenie wiec zapadła decyzja o zostawieniu listwy od 2.3 i przerobieniu odplywu paliwa tak aby dało sie ja załozyc(kolizja z pierwszym kanałem ssacym).Poniewaz po przekreceniu wyjscie trzymałoby sie tylko na jednej srubie, a pod druga nie mozna było nawiercic poniewaz w tym miejscu wypada sruba mocujaca wtryskiwacza postanowiłem dorobic specjalna gruba blaszke dociskowa jak na foto, jest mocowana w orginalnych otworach i dociska cały króciec po obwodzie wiec jest bezpiecznie. Podczas skladania kolektora okazało sie ze nalezy jeszcze w jednym miejscu(wzmocnienie kolektora w przednionapedówce gdzie trzyma to mocowanie przepustnicy) podszlifowac troche kolektor ssacy poniewaz zachaczał o regulator cisnienia paliwa


Kolejna sprawa przepustnica i zawór wolnych obrotów poczatkowo chciałem wykorzystac orginalna przepustnice i zawór wolnych obrotów z 2.3 ale rzezba byłaby spora i wygladałoby to jak z dupy oraz prawdopodobnie narobiłbym sie jak osioł. Mozna zastosowac zawór na wezu od RS2000 ale to dodatkowe koszta a i tak trzeba dorabiac mocowanie pod przepustnice albo dac orginał od RS.  Poszedłem inna droga- zakupiłem przepustnice od Windstara 3.8- ma na sobie mocowanie zaworu wolnych obrotów który jest identyczny jak w 2.3  wiec jeden problem mniej. Innym ujemnym bonusem była mniejsza srednica przepustnicy   :( po cichu liczyłem na 60mm(tak jak w 4.0 OHV) ale okazało sie ze 3.8 o mocy 152Km jest zasilane przepustnica o srednicy 50/51mm. Srednica zewnetrzna jest taka sama jak w 2.3 No nic na czyms trzeba poskladac moze pozniej dopasuje cos wiekszego od jakiegos amerykanca.Na foto powyzej gorna przepustnica 2.3 dolna 3.8


Tutaj wycinanie flanszy pod przepustnice która ma wiekszy rozstaw otworów niz orginalna od RS2000, jutro wioze do spawania.
Wiecej foto postaram sie w sobote wrzucic


« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2012, 23:49:45 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 22, 2012, 00:47:19 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
3 foty z wczoraj bo dzis zapomniałem karty pamieci do aparatu :?. Pierwsze orginał od scorpio, pozostałe dwa z  przerobiona juz (wstepnie) pedalnica od poloneza. Dzisiaj wywaliłem orginalny pedal od sprzegła, dociałem dokladnie obie blachy tj mocowanie wysprzeglika oraz blache mocujaca pedąły. Wyciałem tez w budzie otwór któredy wychodza koncówki do podpiecia zbiorniczka plynu i wyjscia na skrzynie, uszczelnienie bedzie na orginalnej gabce od forda. Musze jeszcze skrócic pedała od scorpio  i dospawac blache wycieta z orginału bo dziwnie wygladaja dwa rózne. Generalnie myslałem ze beda z tym wieksze problemy. Narazie połapane i dociete wstepnie poniewaz mam blache starego typu(bez opcji wspomy) a chiałbym dorobic do takiej która ma juz otwor pod przekladnie. Jak ktos ma taka blache z otworem pod przekladnie ze wspomaganiem i odda niedrogo to prosze priv bo brak tego ustrojstwa stopuje mi robote  <smutny>



Wstepnie zaczałem tez patrzec co i jak ze wspomaganiem, na obecna chwile wydaje mi sie ze wykorzystam całe orginalne przewody fordowskie które po zarobieniu nowych koncówek pasujacych do  przekladni od poloneza(w scorpio jest magiel) powinny spokojnie wystarczyc (w sensie długosci) i rozwiazuje sie automatycznie problem z czujnikiem działania pompy wspomagania(niezbednego do ecu) zamocowanego na wezu tłoczaczym plyn z pompy do przekladni. Pompa bedzie najprawdopodobniej zamontowana na poziomie podłuznicy, pod pompa wody (jak w orginale tyle ze po drugiej stronie silnika)

« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2012, 01:03:35 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 01, 2012, 00:07:15 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jako ze dawno nic nie bylo z braku czasu, mały opis moich aktualnych zmagan. Foto brak poniewaz moj aparat sie odmeldował niszczac przy okazji karte pamieci plus zdjecia. Ostatnio walczyłem z kolektorem ssacym, jak wiadomo zastoswałem kolektor od RS2000 ktory nie ma wyjscia na termostat z przodu silnika wiec ten brakujacy kawałek nalezy uciac z kolektora RWD i dospawac. Pierwszy problem to taki ze po dospawaniu nie da sie tego przykrecic do silnika poniewaz obudowa termostatu zapiera sie o ubudowe rozrzadu a dystansu z escorta sie nie wykorzysta wiec po poszukiwaniach zastosowałem taka przekladke z scorpio 2.0 16V.
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-kolektora-ssacego-2.0-DOHC-Scorpio-do-%E2%86%92-051996/3237
Cena w orginale 308zł jakby sie ktos pytał.
Przekladka ma kolki ustalajace które ustalaja ja wzgledem bloku a wzgledem jej samej kolektor ssacy. Kolki od strony głowicy pasuja ale od strony kolektora nie(fabrycznie sa w innym miejscu, inaczej sa tez kanały od odmy ale to nie problem akurat bo wejscia do kanalow ssacych sa w tym samym miejscu) i nalezy je wykonac od nowa, oraz podszlifowac gorna czesc kolektora która zapiera sie o studzienke termostatu. Nastepnie wziołem sie za przepustnice. Linka od poldrovera okazala sie za krotka a poszukiwania zamiennika spezły na niczym wiec postanowiłem zatosowac linke od skorpio pod która dostosowałem pedały -kwestia powiekszenia fabrycznego otworu trzymajacego linke w mocowaniu i wywiercenia dziury w pedale, problemem za to okazała sie druga strona w postaci przepustnicy a konkretnie zaworu wolnych obrotów. Kupiłem przepustnice od 3.8 ale ma mniejsza srednice i nie miałem mocowania linki ale ma za to na sobie jako jedna z nielicznych miejsce na nastawnik biegu jałowego. W wiekszosci przypadkow jest on mocowany na kolektorze ssacym. Przepustnica od 2.3 nie pasuje rozstawem otworów na kolektor(ta od 3.8 zreszta tez) wiec dospawałem kawał blachy jako mocowanie ale nie ma gdzie umiejscowic znowu regulatora wolnych obrotów, który jest w orginale mocowany na puche filtra i chyba taki regulator i puszke zakupie. Inna przepustnica z nastawnikiem biegu jałowego jaka znalazłem pochodzi od mustanga i ma srednice 65mm wiec znowu za duzo dla kolektora ssacego. W miedzyczasie kupiłem tez drugi kolektor i listwe oraz przepustnice od RS. Przepustnica od RS jest duzo mniejsza gabarytowo pomimo takiej samej srednicy jak wspomniana od 2300, ale kolektor miałem juz przespawany pod 2.3 i do tej orginalnej 2.0 nie pasuje znowu linka gazu. Kolejny meksyk z listwa paliwowa -jest zupełnie inna niz ta od scorpio i ma inne wtryskiwacze -jednodyszowe a ta orginalna scorpio dwudyszowe - trzeba bedzie potestowac który zestaw jest lepszy. Pasuja wlasciwie obie ale maja zamieniony wlot i wylot poniewaz regulator cisnienia jest w innym miejscu. Niestety listwa przyszła bez wyjscia paliwa które jest na gwint wiec rozejrzałem sie po garazu i znalazłem listwe z mondeo -sama listwa nie pasi bo ma inny rozstaw i niestety gwinty doprowadzajace paliwo tez sa zupełnie inne wiec teraz poszukuje wyjscia z listwy paliwowej. Po tym wszystkim za krótkie szpilki w głowicy do przykrecenia kolektora to małe piwo
Dodatkowo zamontowałem juz pedaly od lucasa w miejsce starych i dumam znowu nad sprzeglem bo blacha jest zupełnie inna a wysprzeglik miałem dostosowany do blachy starego typu wiec znowu rzezba. Zainstalowałem tez stabilizator roverowski - to przynajmniej pasuje idealnie i bez problemu, zobaczymy czy da sie wykorzystac seryjna rure wydechowa od poldrovera aby spiac to z baranami od galaxy.  Zalałem takze nafte na cylindry i pokreciłem wałem aby pierscienie nie staneły
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2012, 00:40:28 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 01, 2012, 20:00:22 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Napisz mi które króćce konkretnie potrzebujesz to wparuję kumplowi na garaż i za... tzn pożyczę sobie bo ma kilka rozebranych rsów ;)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 01, 2012, 23:21:25 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wyjscie z listwy paliwowej obok regulatora cisnienia paliwa, dolot mam :) Jezeli ma tez  nastawnikiem biegu jałowego to tez chetnie zanabede. (Obudowa z tego co patrzyłem raczej nie wejdzie.) Ewentualnie wymienie na cos od scorpio.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2012, 23:30:06 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 01, 2012, 23:59:58 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Jutro bede atakował kumpla i może coś sie uda zdobyć :)
"jest ryzyko , jest zabawa"