Panowie temat dotyczy forda a nie japonców -za jakis czas go oczyszcze...
jak zamierzasz rozwiązać problem sond lambda przy takim kolektorze ? W rs 2000 są 2 na runnerach 1-4 o 2-3 osobno - podejrzewam że ecu koryguje mieszankę dla każdej z par cylindrów osobno przez co przy podłączeniu zbiorczej rury może to w teorii nie działać jak powinno - co nie oznacza że tak musi być.

Akurat w kolektorze galaxy 2i3 oraz 1i4 schodza sie po bokach

wiec jezeli bede wspawywał sondy to beda po bokach rownolegle do silnika chyba ze okaze sie ze brak miejsca(lapa silnika) to wtedy wspawam sondy dalej w zbiorcza rure -temat jeszcze do dogrania na poznijszym etapie jak juz bede miał kompletna jezdzaca bude na kolach

Tutaj rzut na kolektor wydechowy przed dogieciem do silnika, sa do tego potrzebne dwie osoby, sam niestety nie dałem rady -rury naciete do polowy. Ewentualnie moze utne całe, rozszlifuje flansze i dosune do silnika jezeli sie okaze ze nie damy rady dogiac albo np zacznie krzywic sie rurowiec podczas tej operacji


Lapy silnika juz na miejscu

Widok na rozrusznik

A tu na cały motor -silnik jest przesuniety o okolo 15mm w prawo wzgledem osi nadwozia aby zrobic miejsce na rozrusznik i alternator, skrzynia w tym ukladzie jest przesunieta okolo 3mm w prawo wzgledem osi tunelu. W orginalnym poldofordzie silnik tez nie był symetrycznie po srodku nadwozia tez był przesuniety lekko w prawa strone
Dodatkowo jeszcze dzisiaj zaczałem przespawywac drazek zmiany biegów, przespawałem samo ciegno, musze jeszcze umocowac wajche do blachy która jest mocowaniem do skrzyni, nastepne foty pojawie sie okolo soboty poniewaz w tygodniu nie opłaca mi sie jezdzic na 3 godziny przed praca. Moze uda mi sie tez odebrac zamowiona wiazke elektryczna plus czesci z escorta to pomału zaczne juz cos myslec z elektryka. Z grubszych modow to zostało mi jeszcze kolektor ssacy od RS do pospawania i przeróbka pedałow polonezowskich a konkretnie sprzegla pod hydraulike od scorpio, bo gaz chyba zostawie bez zmian i linke zmodyfikuje