Autor Wątek: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO  (Przeczytany 31649 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 15, 2012, 11:58:40 am »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Mistrzu Elwoodzie jak tam projekt się rozwija?  :-)
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 16, 2012, 12:52:09 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Mam u siebie mt75 i ona jest na linkę, może V-ki w scorpio miały tylko na linkę sprzęgło. Tego już nie wiem bo się nie interesowałem.
Skrzyni N9 nie miałem ale MT75 waży już troche, samemu jest co wziąć w ręce :)
porównując, skrzynia od pn ohv'ki to piórko :D

Tylko ten licznik elektryczny :/

Powodzenia w modach
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2012, 12:53:43 pm wysłana przez ujban88 »
Moc V-ki

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 16, 2012, 16:56:05 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
starsze mt miały na linkę, napewno jeszcze w krokodylu występowały na linkę....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.3 16V (Ford scorpio)w FSO
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 16, 2012, 23:21:19 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Prace rusza na powaznie od przełomu stycznia lutego jak skonczy mi sie nawał pracy w robocie poniewaz pracuje od jakiegos czasu po 12h równiez w weekendy i potrwa to do konca stycznia, a po 12h w pracy ciezko sie zmobilizowac do pojechania do zimnego garazu i modzenia, zwłaszcza ze nawet nie mam czasu sie wyspac. Zrobilem za to prototyp na płytce prototypowej sterownika do zegarów na silniczku krokowym -jeden impuls jeden krok po dorobieniu  ukladu korygujacego liczbe impulsów (w zaleznosci od potrzeb -mnozenie i dzielenie liczby impulsów) bedzie to mozliwe do podłaczenia praktycznie pod wszytko tzn most bmw, skrzynia MT75 czy tarcza hamulcowa z czujnikiem i magnesami czy czujnik ABS tak aby mozna było zachowac np w DF pasek smierci :D. Na obecna chwile działą to na stole, jak znajde chwile to po zmontowaniu zamontuje to do compacta i sprawdze podczas jazdy. Ale to musze jeszcze doczytac na temat mostów i czujnika w BMW bo obecny uklad budowałem pod katem tarczy hamulcowej z magnesami czy wycieciami i zakupilem gotowy czujnik
http://www.twt.com.pl/produkt/indukcyjne-czujniki-zblizeniowe/19/tid1808zn.html
jako silnika wstepnie uzylem 6 przewodowego silnika unipolarnego o oznaczeniu 95-GW-19E616-AC prod SIMENS-a który w scorpio sterował klapka od nawiewu powietrza, ale mozna tez uzyc oczywiscie innych silnikow, wazne zeby były unipolarne bo bipolarne wymagaja do wysterowania specjalnych ukladów które sa dosc drogie
Generalnie problemów jest jeszcze kilka które pewnie wyjda w praniu jak znam zycie -np kwestia podłaczenia oski silnika z wielowypustem w liczniku oraz napiecie zasilania silnika -12V z instalacji moze sie okazac za male i moze byc potrzeba zbudowania przetwornicy impulsowej do zasilania samego silnika np napieciem 30V (w celu szybszego przeladowania indukcyjnosci uzwojen silnika i dzieki temu zwiekszenia predkosci obrotowej) Jak cos sie ruszy to dam znac tyle ze odrazu mówie ze czasu zejdie sporo bo co chwila cos :]
Przeprowadziłem testy i niestety ten silnik odpada -jest zbyt wolny, szukam innego egzemplarza który moze sie szybciej obracac albo innego rozwiazania
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2012, 04:26:09 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG