Autor Wątek: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.  (Przeczytany 13936 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 04, 2012, 21:37:38 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Albo trzeba zacząć rejestrować auta w niemczech jak ktos tam ma kogos znajomego...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 04, 2012, 21:45:42 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Dlaczego w Polsce nie obowiązują przepisy Uni Europejskiej?
W Niemczech można wyrejestrować samochód.
A dlatego,że ktoś musi te wszystkie graty stamtąd sprzątnąć.Jak Polakowi nakażą oddawać za każdym razem na złom,to będzie musiał kupić inne,a jako,że nie mamy już naszych aut,to kupi niemieckie,lub podobne.Szroty zarabiają na częściach i złomie,a sam surowiec z hut,które i tak już nie są nasze,wędruje również na zachód,a na naszym rynku i tak trzeba płacić,jak za zboże.Jakoś nie słychać,żeby ktoś krzyczał o dostosowanie tych przepisów do "wymogów unijnych".Zamiast tego,wymyślają jakieś bzdurne przepisy,żeby jak najszybciej statystyczny kowalski pozbył się "grata" i kupił inne,najlepiej nowe,bo przecież taśmy nie zatrzymają i ktoś to musi kupić.  ;p  ;p

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 04, 2012, 21:50:09 pm »

szerszeń ;D

  • Gość
To chodzi też o to żeby wyrejestrowanym samochodem nie popełnić przestępstwa np: kradzież paliwa z CPN-U lub zabójstwo poprzez przejechanie itp.

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 04, 2012, 22:14:00 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Już widzę te nagłówki "Obrabował CPN, sprzedawcy groził wyrejestrowanym polonezem" hehe.
Niestety nasze bzdurne prawo nie dopuszcza możliwości posiadania auta bez ważnego OC, więc zmusza nas do jego łamania. Oczywiście najlepszą opcją jest auto sprzedać kolesiowi spod sklepu albo jakiemuś "kosmicie", jeżeli nie ma się możliwości załatwienia papierka z demontażu.
Oczywiście nikogo nie namawiam do łamania prawa, gdyż jest to karalne :D
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 04, 2012, 22:21:49 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
To chodzi też o to żeby wyrejestrowanym samochodem nie popełnić przestępstwa np: kradzież paliwa z CPN-U lub zabójstwo poprzez przejechanie itp.
No tak. To jest polska. W niemczech prawo jest tak skonstruowane, że pewnie tylko najwieksi desperaci odwazaja sie na wyjazd wyrejestrowanym tymczasowo autem na drogi. W kraju zwanym polską napewno by to nie przeszło...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 04, 2012, 22:27:20 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Cytat: szerszeń ;D w Dzisiaj o 21:50:09

    To chodzi też o to żeby wyrejestrowanym samochodem nie popełnić przestępstwa np: kradzież paliwa z CPN-U lub zabójstwo poprzez przejechanie itp.

No tak. To jest polska. W niemczech prawo jest tak skonstruowane, że pewnie tylko najwieksi desperaci odwazaja sie na wyjazd wyrejestrowanym tymczasowo autem na drogi. W kraju zwanym polską napewno by to nie przeszło...
Przecież w Polsce można czasowo wyrejestrować pojazd!! Dotyczy to tylko pojazdów ciężarowych i specjalnych. Poza tym nie skutkuje zwolnieniem z obowiązku posiadania ubezpieczenia obowiązkowego OC.  <uoee>
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 04, 2012, 22:29:52 pm »

szerszeń ;D

  • Gość
Dlaczego w Polsce nie obowiązują przepisy Uni Europejskiej?
W Niemczech można wyrejestrować samochód.
A dlatego,że ktoś musi te wszystkie graty stamtąd sprzątnąć.Jak Polakowi nakażą oddawać za każdym razem na złom,to będzie musiał kupić inne,a jako,że nie mamy już naszych aut,to kupi niemieckie,lub podobne.
Skarbówka musi zarobić, a starostwo też ma w tym interes.

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 04, 2012, 22:46:31 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
obowiązkowego
Chciał kolega powiedzieć przymusowego pod groźbą kary.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 04, 2012, 23:49:17 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Poza tym nie skutkuje zwolnieniem z obowiązku posiadania ubezpieczenia obowiązkowego OC.  <uoee>

Czyli takie wyrejestrowanie bez sensu, skoro i tak trzeba płacić.

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 04, 2012, 23:50:42 pm »

szerszeń ;D

  • Gość
Czyli h*jnia i grzybnia.

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 05, 2012, 11:11:02 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Nie radze probowac wycofac oc i nie placic kolejnego - obecnie znacznie ida w gore kary i przygotowany zostal system ktory sam bedzie wylapywal wszystkie wnioski od ubezpieczycieli o wycofanie/koniec oc i sprawdzal nastepne. Za kilka dni przerwy mozna juz dostac wieksza kare niz czasem wartosc poloneza.. Jest to chore -tez uwazam ze powinna byc mozliwosc czasowego wyrejestrowania/zawieszenia oc np. na czas remontu generalnego. Jednoczesnie trzeba pamietac ze obowiazek oc jest tez dla naszego dobra - nie fajnie jest miec dzwona z kims kto jest sprawca i oc nie ma. Powinni wprowadzic podobny zapis jak jest w anglii - jedziesz bez oc - auto przepada na korzysc Panstwa i idzie na aukcje. To + mozliwosc czasowego wyrejestrowania by wystarczylo. Inna opcja tez praktykowana w roznych Panstwach to OC na osobe nie na auto. Masz 1 auto, masz 1 OC, masz 10 aut, masz 1 OC..
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 05, 2012, 11:54:46 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
U nas wszystkie przepisy nie są wprowadzane po to,żeby pomagały ludziom w życiu,ale wręcz przeciwnie-żeby jak najbardziej utrudnić i przy okazji natrzepać kasy.Bo nie oszukujmy się,ale ubezpieczenia oc to miliardowe sumy i ktoś na tym również zarabia.Bez przerwy słychać o podwyżkach,nawet teraz chyba coś ma podskoczyć.Firmy ubezpieczeniowe już zacierają ręce.Nie chcesz tyle płacić?Nie ma problemu.Sprzedaj komuś auto,albo oddaj na złom.W każdym przypadku ktoś na tym zarobi,ze szkodą dla ciebie.Za każdy gówno warty papierek trzeba zapłacić,a rocznie takich papierków wydaje się sporo,więc sumy idą w tysiące.Kto ma możliwość,to kombinuje.Powiecie,że to niezgodne z prawem,zgadza się,ale prawo ustanawiają ludzie,którzy dostosowują je przeważnie pod siebie.Gdyby u nas ustawy były dla ludzi,to nikt by nie musiał nic kombinować niezgodnie z "prawem".Nie dość,że utrudniają jak mogą,to jeszcze doją nas na każdym kroku jak krowy  <uoee> <uoee>

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 05, 2012, 11:57:06 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Masz 1 auto, masz 1 OC, masz 10 aut, masz 1 OC..

I to jest najlepsze rozwiązanie.

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 05, 2012, 14:57:04 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
oc jest tez dla naszego dobra
Absolutnie się nie zgodzę jest po to żeby wyciągnąć z nas kasę. A bezpieczeństwo to propaganda.

nie fajnie jest miec dzwona z kims kto jest sprawca i oc nie ma.
Dlaczego? Nie ma to żadnego znaczenia dla poszkodowanych po prostu nie płaci firma tylko sprawca poprzez fundusz który ściągnie ze sprawcy całą sumę. Znam z życia dwa takie przypadki. Poszkodowany nie był ani razu stratny z powodu braku oc sprawcy.

Powinno być tak, że zamiast ubezpieczeń oc sprawca płaci za to co zrobił poprzez fundusz który pokrywa straty a potem ściąga równowartość ze sprawcy. Uważam że byłoby dużo bezpieczniej gdyby każdy kierowca wiedział, że jak wjedzie w inne auto to płaci za jego naprawę, a nie że podniosą mu składkę roczną o 100zł. Bo tak to wypisze świstek i ma to gdzieś, że skasował komuś auto a kogoś wysłał do szpitala.

U nas wszystkie przepisy nie są wprowadzane po to,żeby pomagały ludziom w życiu,ale wręcz przeciwnie-żeby jak najbardziej utrudnić i przy okazji natrzepać kasy
Wracają czasy kiedy auto miała tylko elita czyli komuna!!.

Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 05, 2012, 15:09:17 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: Lupo#1891 w Dzisiaj o 11:11:02 oc jest tez dla naszego dobra Absolutnie się nie zgodzę jest po to żeby wyciągnąć z nas kasę. A bezpieczeństwo to propaganda.
OC jest owszem dla naszego dobra - to cudze. Płacimy składkę żeby potem nie wypłacać wielkich odszkodowań komuś na kogo najechaliśmy. Jak na nikogo nigdy nie najeżdżamy to owszem można to potraktować jako haracz, ale w sumie nie znam nikogo kto by choć raz w życiu z niego nie skorzystał. Tyle, że z tego co my płacimy to korzysta kto inny. :)

A co do obowiązku płacenia go jak tylko auto jest zarejestrowane i niemożności wyrejestrowania auta, to nie ma się co dziwić, że tak jest ponieważ cała ta ustawa została napisana pod dyktando PZU. Posłowie średnio się orientowali w temacie, więc po prostu napisali to co ktoś im powiedział.

nie fajnie jest miec dzwona z kims kto jest sprawca i oc nie ma.Dlaczego? Nie ma to żadnego znaczenia dla poszkodowanych po prostu nie płaci firma tylko sprawca poprzez fundusz który ściągnie ze sprawcy całą sumę. Znam z życia dwa takie przypadki. Poszkodowany nie był ani razu stratny z powodu braku oc sprawcy.

Większy problem masz jak jesteś sprawcą, spowodujesz np karambol i masz do zapłacenia koszty rozbicia paru aut i akcji ratowniczej...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2012, 15:12:43 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 05, 2012, 15:18:32 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Większy problem masz jak jesteś sprawcą, spowodujesz np karambol i masz do zapłacenia koszty rozbicia paru aut i akcji ratowniczej...
I dlatego jeżdżę bezpiecznie a jak mam oc to mam to gdzieś bo podpiszę papier i jadę do domu a płacę 200zł więcej rocznie a po jakimś czasie zniżka i wszystko wraca do normy. Więc jeśli mam oc mogę mniej uważać na drodze bo nic mi za to nie grozi....
Dlatego powstają wypadki. Gdyby nie było oc żaden nie gadałby podczas jazdy przez telefon, żarł i pił jednocześnie, wpychał się na trzeciego. Wszyscy grzecznie by jeździli nie przekraczając zbytnio prędkości.
W oc nie chodzi o bezpieczeństwo a tylko i wyłącznie o zarobek firm ubezpieczeniowych.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 05, 2012, 19:00:04 pm »

AlexT

  • Gość
No to przedstawię wam następny nonsens. Spróbujcie wykupić AC na Poloneza!

Wkładasz jednostkę sterującą Nakamichi, wyświetlacz, 4 wzmacniacze i 12 głośników + setka godzin żeby to zabudować...

Jakiś frajer ci to ukradnie albo poniszczy. A ty ledwo zacząłeś spłacać 50 rat x 0% w Media... Załamka...

Nie można ubezpieczyć sprzętu nie wykupując AC. Wykupując AC na ostatni rocznik Poloneza z, 2012r (bo starszych niż 10lat nie ubezpieczają) wartość samochodu szacuje się na 3200zł. Wartość sprzętu ubezpieczonego nie może być większa niż 10% wartości samochodu!!!!!!!!!!!!

No, bo przecież jak do Poloneza można włożyć sprzęt grający, którego wartość przekracza wartość samochodu? (Pyta się mnie Broker)

No można, bez problemu.

Zaczynam wymiękać w tym kraju!



A co się stanie jak zrobimy Tuning Polonezowi? Sprawa jest dość prosta, gdy auto mamy standartowe (fabryczne).

Ale....

Co jak masz Poldziusia wychuchanego? Alumy 15", TOYO, tracze wentylowane, sprężyny, amory Bilstein, nowy piękny lakier? Pomija ile krwi i potu cię to kosztowało!

Ktoś wyjedzie ci z podporządkowanej i....? Biegły stwierdzi, że auto do kasacji i dostajesz 1500zł?!?!?!

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 05, 2012, 19:01:49 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Biegły stwierdzi, że auto do kasacji i dostajesz 1500zł?!?!?!

A jeszcze Ci poodejmuje jak gdzieś rude na wierch wyjdzie. :)

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 05, 2012, 19:11:11 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ale podobno można powołać rzeczoznawcę przed ubezpieczeniem i odpowiednio wyceni pojazd na ewentualność jakiegoś nieszczęścia.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Wyrejestrowanie auta - przepisy w Polsce.
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 05, 2012, 20:52:22 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ale podobno można powołać rzeczoznawcę przed ubezpieczeniem i odpowiednio wyceni pojazd na ewentualność jakiegoś nieszczęścia.
Nie podobno tylko na pewno. Mojemu znajomemu jak wjechali w Trabanta, to rzeczoznawca wycenił wartość auta na 4000 i stosownie do tego wypłacili mu odszkodowanie.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap