Autor Wątek: Syrena Sport  (Przeczytany 26785 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 06, 2012, 00:08:06 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale troche za duzo rdzy jak na plastik,
karoseria jest plastikowa ,podloga tez,
ale skad wiesz co siedzi w progach i podluznicach ? dlaczego zakonczenie podluznicy jest tak mocno kanciaste ,przeciez z plastiku mozna odlac dowolne ksztalty ;]

przede wszystkim co to za ford ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 06, 2012, 00:21:13 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
KGB, uznaję że musisz mieć rację, przy czym co do jednego dojść chyba możemy: że nie było tam typowej ramy podwoziowej tylko coś lżejszego, po co by mieli testować płytę do Syreny gdyby nie miała być lżejsza. W każdym razie cokolwiek tam siedziało nie zwalniało reszty od obciążeń bo ta karoseria trzeszczała. Nawet mam gdzieś foto tej płyty, z grubsza wygląda to jak konstrukcja normalnego nadwozia "samonośnego" z progami i podłużnicami.

Jak zatem jednak w świetle tego co powiedziałeś zaklasyfikować nadwozie typu monokok?

Coś w rodzaju ramy przestrzennej miał na pewno 125p Coupe o którym inż. Glajzer pisał wyraźnie że nadwozie z tworzywa wzmocniono elementami stalowymi co "nie do końca się udało".

Aktualnie produkowane samochody mają kształt opracowywany z udziałem psychologów. Poszczególne fragmenty mają oddziaływać na podświadomość, a całość udawać że nie jest plastikowym g*****

Ford już w 1960 roku zatrudniał 100 stylistów. W dalszym ciągu też 17 ludzi rzeźbiło Syrenę do utrapienia żeby to wyglądało oszałamiająco.

Artykuł w temacie: http://www.autogen.pl/news-2151-syrena-sport-fundament-odrodzenia.html

Takie merytoryczne teksty to o kant d.... Te "pierwsze testy" to było ładne 40tys. km. Co więcej, materiały z których wykonano nadwozie były tak drogie że auta i tak nie opłacało się produkować.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2012, 00:25:57 am wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 06, 2012, 00:36:45 am »

Offline Daniel#1981

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu+ 1.4 98, 125p 1.8 16V 88
Ja może i żadnego samochodu w pełni nie odremontowałem ale trochę rometów tak i mogę powiedzieć tyle, okropne jest uczucie gdy się człowiek stara zrobi coś co mu się podoba a przyjeżdża taki pierwszy lepszy i mówi jakie to g**no, jakich proporcji ta syrenka by nie była to wykonawcy nie należy tak krytykować bo podjął się budowy repliki takiego samochodu którego pewnie nikt tu z forum na oczy nie widział, a na drodze wątpie żeby ktoś mówił o proporcjach bo większość ludzi to laiki którzy o samochodach wiedzą tylko tyle że ma 4 koła i silnik.
1.4 GLI 16V

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 06, 2012, 01:18:17 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
ale troche za duzo rdzy jak na plastik,
karoseria jest plastikowa ,podloga tez,
ale skad wiesz co siedzi w progach i podluznicach ? dlaczego zakonczenie podluznicy jest tak mocno kanciaste ,przeciez z plastiku mozna odlac dowolne ksztalty ;]

przede wszystkim co to za ford ?
Wszystko jest z laminatu. W progach nic nie siedzi, rdza pochodzi z elementów mechanicznych, a nie nadwozia. Zarówno zawieszenie, jak i silnik i inne przykręca się wprost do laminatu, a tak poza tym to nie jest żaden Ford. :) Więcej jutro bo dziś za późno...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 06, 2012, 03:40:11 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
okropne jest uczucie gdy się człowiek stara zrobi coś co mu się podoba a przyjeżdża taki pierwszy lepszy i mówi jakie to g**no

Nie wiedziałem że rozmawiamy tu o uczuciach. To nie ja mu powiem że to g tylko ludzie na ulicy. Pracy włożył dużo i efekt znaczny, być może się jeszcze poprawi bo miał problem z wykonaniem kopyta ale parę rzeczy jest tu wyraźnie przeoczonych na dzień dzisiejszy ,a właściwe zwymiarowanie tego naprawdę nie jest problemem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 07, 2012, 13:56:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
KGB, uznaję że musisz mieć rację, przy czym co do jednego dojść chyba możemy: że nie było tam typowej ramy podwoziowej tylko coś lżejszego, po co by mieli testować płytę do Syreny gdyby nie miała być lżejsza. W każdym razie cokolwiek tam siedziało nie zwalniało reszty od obciążeń bo ta karoseria trzeszczała. Nawet mam gdzieś foto tej płyty, z grubsza wygląda to jak konstrukcja normalnego nadwozia "samonośnego" z progami i podłużnicami.

Jak zatem jednak w świetle tego co powiedziałeś zaklasyfikować nadwozie typu monokok?

monokok to nowa technologia ,ale w dzisiejszym wykonaniu jest to konstrukcja półramowa ,
moze w przyszlosci uda sie w ten sposob wykonac samonosne nadwozie z tworzyw

co do syreny to nie znam szczegolow,ale wrecz nieprawdopodobne byloby zastosowanie samej plyty podlogowej ,bo SS by sie prawdopodobnie zlamala,
choc w sumie mozna dopuscic pewne prawdopodobienstwo ,bo w tym okresie w FSO bawili sie stroboskopami i nadwozie Warszawy wlasciwie przesztywnili (gdzies czytalem taki news) ,wiec mogli stwozyc przesztywniona plyte podlogowa ,ktora mialaby wlasciwosci miedzy ramą i półramą ,
wtedy auto by sie nie zlamalo ,ale alminat skrzypalby przy kazdym dolku
Wszystko jest z laminatu. W progach nic nie siedzi, rdza pochodzi z elementów mechanicznych, a nie nadwozia. Zarówno zawieszenie, jak i silnik i inne przykręca się wprost do laminatu, a tak poza tym to nie jest żaden Ford. :) Więcej jutro bo dziś za późno...
no i gdzie te dalsze newsy ?
pociales taki samochod ,skoro wiesz ,ze wszystko jest z plastiku?
bo ja tam widze poduszki amortyzatora i wahacze ,wiec pewnie McPhersony siedza,
a po co w aucie z plastiku zawieszenie ? przeciez sama buda by sie zginala w kazda strone :lol: ,
cos mi sie wydaje ,ze w sposob oczywiscy nie wiesz jak to jest zbudowane ,nie masz pojecia,czy i gdzie sa zatopione ksztaltowniki stalowe (lub aluminiowe) i poprostu piszesz co ci wygodne korzystajac z tego ,ze nikt ci nie udowodni klamstwa,
a jednoczesnie nie moszesz udowodnic swoich twierdzen
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 07, 2012, 14:36:46 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Zarzucanie komuś kłamstwa to zwyczajny brak kultury. Cytuję:
 The Coupé is unusual for low-volume car manufacture in that it has a glass-reinforced plastic (grp) monocoque rather than a separate metal chassis. This approach relied upon the use of computer analysis to ensure that structural rigidity would not be compromised, offering the strength of a steel chassis but without the weight penalty.

Samochody nazywają się Quantum. http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_Sports_Cars A co do zginania się konstrukcji, to jakoś łodzie i jachty zbudowane z samego laminatu nie mają z tym najmniejszego problemu. Trzeba czasem myśleć co się pisze...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 07, 2012, 15:30:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a zadales sobie wysilek,zeby wrzucic to w tlumacza ?
tam nie ma nic o braku metalowych elementow ,jest jedynie mowa o "osobnej metalowej obudowie" ,czyli prawdopodobnie o ramie:
Cytuj (zaznaczone)
Coupé jest nietypowe dla małej objętości produkcji samochodów w tym, że ma-szklanych (GRP) monocoque, a nie osobne metalową obudowę. This approach relied upon the use of computer analysis to ensure that structural rigidity would not be compromised, offering the strength of a steel chassis but without the weight penalty. Podejście to polegać na wykorzystaniu komputerowej analizy w celu zapewnienia sztywności strukturalnej nie byłaby zagrożona, oferując siłę stalowa obudowa, ale bez kary wagi.

co do braku kultury, to wciskanie swoich domyslow,jako prawd objawionych tez kulturalne nie jest,
czasami trzeba nazwac rzeczy po imieniu - co by zmienili ,gdybym napisal,ze mijasz sie z prawda ?
czesto budujesz swoje zdanie na informacjach wyczytanych z internetu ,na niedopowiedzianych kwestiach i nie poduszczasz mysli,ze sie mylisz,
wiec zgadzam sie ,ze trzeba myslec co sie pisze, nawet czesto
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 07, 2012, 16:25:36 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie chce mi się szukać innych źródeł - masz nazwę to sam sobie poszukaj. Czytałem o tych autach jeszcze w innych miejscach i wszędzie słowem nie wspominali o istnieniu w nich elementów metalowych. Wszędzie jest jak byk, że to są samonośne nadwozia z samego laminatu. Przypuszczam, ze o łodziach z samego laminatu pewnie nigdy nie słyszałeś? <lol>


A tak na marginesie - ktoś może nie mieć racji, ale kłamstwo (czy mijanie się z prawdą) to jest wtedy jak świadomie wmawia specjalnie komuś coś co nie ma miejsca z sobie tylko wiadomych przyczyn... Warto zauważyć różnicę...
A Syrena Sport zgodnie z tym co kolega pisze o płycie podłogowej prawdopodobnie została wykonana podobną metodą jak liczne kit-cary. Płyta podłogowa + laminat.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2012, 16:30:51 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 07, 2012, 21:25:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Czytałem o tych autach jeszcze w innych miejscach i wszędzie słowem nie wspominali o istnieniu w nich elementów metalowych. Wszędzie jest jak byk, że to są samonośne nadwozia z samego laminatu. Przypuszczam, ze o łodziach z samego laminatu pewnie nigdy nie słyszałeś?
w pierwszym zdaniu podajesz informacje ,a w drugim mijasz sie z prawda - wiec o co masz pretensje ?
stwierdzasz,ze wszedzie podaja ,ze to nadwozie samonosne ,a w linku ktory podales nie pada takie stwierdzenie (tlumacz google go nie generuje)

pomijam juz fakt samych roznic w nazewnictwie i to ,ze jak ktos czegos nie napisal,to nie znaczy ,ze tego nie ma

trzecie zdanie jest bardzo ciekawe ,bo z tego co wiem to SS nie byla łodzią ,nawet nie byla amfibią - to byl samochod,
te angielskie sklejki tez nie sa lodziami,
wiec o co chodzi ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 07, 2012, 21:56:00 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Pisząc o łodziach miałem na myśli to, że na tym świecie jest trochę konstrukcji z samego laminatu, które się nie gną i nie mają ogólnie problemu z wytrzymałością. To, że w motoryzacji laminat stosuje się na ogół w połączeniu z płytą podłogową wynika raczej z wygody dla producenta i kosztów produkcji. Łatwiej pospawać szkielet i nałożyć na niego cienki laminat niż tworzyć zaawansowane struktury z samego laminatu.

Coupé jest nietypowe dla małej objętości produkcji samochodów w tym, że ma-szklanych (GRP) monocoque, a nie osobne metalową obudowę.

monocoque = samonośna, a owo GRP to laminat wzmacniany włóknem szklanym :d

Tłumaczenie powinno iść: "Coupe jest nietypowe dla samochodów produkowanych w małych seriach w tym, że jest wykonane z samonośnego laminatu nie posiadając stalowej ramy. Podejście to wynika z komputerowej analizy która pozwoliła zaprojektować nadwozie oferujące wytrzymałość stali bez znaczącego przyrostu masy.

Tak na marginesie: - znasz w ogóle angielski?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2012, 22:09:04 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 07, 2012, 22:41:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie znam angielskiego ,ale mam google :]
zeby poznac angielski techniczny to trzeba sie go uczyc troche,
aczkolwiek nie jestem pewny ,czy monokok oznacza samonosnosc ,

zlozenie wyrazow mono i coque wskazuje jednak na sposob wykonania w postaci monolitu,a co na to translator ang->polski  ?
pojazd o konstrukcji kadłubowej - hmm, jednak bylem blisko

a jak jest samonośny ?
self-supporting

a wiec musisz wrocic do mojego opisu we wczesniejszych postach ,bo nie czujesz czaczy

a co do lodzi ,to one sie opieraja calym dnem na wodzie ,a nie w 4 punktach ,
w dodatku maja fajny ksztalt ,taki troche bez kantow ,za to po lagodnych krzywiznach,
roznice niesubtelne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 07, 2012, 23:52:37 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
nie znam angielskiego ,ale mam google

Google głupoty pisze zazwyczaj

Patrząc na to angielskie zdanie też mi się wydaje że tam nie ma stali. Padają sformułowania "monokok zamiast stali" i "wytrzymałość stali bez jej ciężaru".


czkolwiek nie jestem pewny ,czy monokok oznacza samonosnosc

Jak mnie pamięć nie myli to nowoczesne fotele kubełkowe są monokokami bez ramy właśnie (fotel na ramie jest w odwrocie bo zdarzały się przypadki zabicia kierowcy przy uszkodzeniu fotela), samochody monokoki mają często ramy jako element pomocniczy do montażu podzespołów ale F1 chyba tego nie ma, a to jest monokok. Angielska Wikipedia podaje:

) is a construction technique that supports structural load by using an object's external skin, as opposed to using an internal frame or truss that is then covered with a non-load-bearing skin or coachwork. The term is also used to indicate a form of vehicle construction in which the body and chassis form a single unit.

Czyli: technika konstrukcyjna która przenosi siły przy użyciu zewnętrznego poszycia, w przeciwieństwie do użycia wewnętrznej ramy lub czegośtam pokrytego niepracującym poszyciem albo karoserią. Termin także używany dla pojazdów w których nadwozie i podwozie są jednolitym elementem.

I dalej:

The technique may also be called structural skin, stressed skin, unit body, unibody, unitary construction, or Body Frame Integral. A semi-monocoque differs in having longerons and stringers

Czyli:

Technica także nazywa strukturalne poszycie, jednoczęściowe nadwozie, jednolitą konstrukcję albo zintegrowaną z nadwoziem ramę. Pół-monok różni się tym że posiada podłużnice i poprzecznice.


W każdym razie w Syrence była płyta, tym bardziej że po co mieliby budować Sporta jak silnik z niego się nie nadawał do normalnej Syreny ani do sportu, a tylne zawieszenie mogli sobie przetestować na zwykłej Syrenie?

« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2012, 23:57:51 pm wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 08, 2012, 01:24:24 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Tu pod tym linkiem jest artykuł po angielsku, w którym jak byk jest napisane, że w konstrukcji nadwozia nie ma żadnych stalowych elementów. Za to jest sporo na temat różnych warstw, komór i tak dalej...

http://www.quantums.info/pictures/saloon/K&S_may_1988/page3.jpg
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 08, 2012, 20:55:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no,ale niby wahacze do plastiku by przykrecili ?? :]
w sumie moja wyobraznia,ze przewidziala jednego - ze to angole ,a oni potrafia zrobic cos,co logiczne nie jest,
wiec na kolanie przeliczylem beleczke i przyszlo mi do glowy ,ze ta podluznica nie musi miec zatopionego ksztaltownika (rura prostokata) ,ale moze miec zatopiona belke drewniena (tak ,angole sa do tego zdolni ) albo poprostu to bela z tworzywa,
totalnie bez sensu robic pelny profil w tym ksztalcie,bo przeciez jak juz odlewac z palstiku to mozna ladna kratownice - ale widac systemy CAM wtedy byly zbyt slabe,
jednak silnik w orginale ma rame pomocnicza (belka silnika) wiec w tym przypadku tez musi byc,
dala uwazam,ze nie pisza o tym,ze w podluznicach nie ma zalanych ksztaltownikow - mozna o tym nie wspominac i traktowac to jako laczenie elementow zawieszenia ,takie niedomowki ,zeby wywolac okreslony efekt,
moze byc tez drewniana belka i wtedy przeciez nie mamy elementow metalowych :]

w sumie i tak musze pocwiczyc metode Clebsza ,wiec policze przyblizone ugiecie takiej podluznicy (jako samej ,bo nie jestem w stanie policzyc wplywu usztywnienia przez dach)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 08, 2012, 23:28:44 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
W necie można znaleźć ładne zdjęcie Quantuma po dachowaniu, więc sprawdzone zostało doświadczalnie, że konstrukcja daje radę. :) Nadwozie jest lżejsze od metalowego o tej wielkości o jakieś 200 kg, a w posiadanej przeze mnie instrukcji budowy wszędzie jest jak byk o przykręcaniu elementów śrubami z podkładkami wprost do laminatu. Żadne metalowe elementy na rysunkach nie występują. W końcu samoloty też się robi z samego laminatu, przykręca do nich silnik, stery, podwozie i inne i jakoś wszystko daje radę...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 09, 2012, 00:13:07 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Laminat na budowe łodzi jest bardzo twardy(miałem w reku i "testowałem") -praktycznie tak jak stal mozna go obrabiac tzn wiercic i frezowac itd tyle ze lodka to nie auto... To zupelnie dwa rozne rodzaje zastosowan i inne wymagania np łodka moze wazyc sporo natomiast auto w tym wypadku zalezy nam aby wazyło jak najmniej. Co nie znaczy ze sie nie da-moj znajomy wykonał takze kompletne nadwozie... poloneza do rajdów :D niestety nie znam szczegółow ale wiem ze  facet nie sciemnia. Wiem ze jest w stanie zrobic kompletne nadwozie z laminatu tyle ze trzeba mu dostarczyc tzw kopyto tzn wyspawana czy wyszpachlowana bude aby było jak najmniej załaman i uskokow zeby mogł to oblac zywica i zdjac forme ktora pozniej obrobi. Z tym ze mimo wszytko uwazam ze stalowe elementy zalane w srodku sa konieczne przynajmniej w miejscu gdzie nadwozie jest obciazone tzn mocowanie zawieszenia i dachu -takie wstawki nie waza znowu duzo a znacznie polepszaja sztywnosc nadwozia i inaczej sie tez rozkladaja wszelkiego rodzaju siły -bardziej równomiernie na wiekszej powierzni niz bez zastosowania dodatkowyc wzmocnien
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2012, 00:17:25 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 09, 2012, 01:16:25 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Myślę, że czym innym jest wykonanie ręcznie budy Poloneza z laminatu według kopyta, a czym innym nadwozia zaprojektowanego specjalnie pod kątem wykonania go w całości z laminatu. W artykule do którego dałem linka wspominają o komorach, podwójnych ściankach i innych tego typu elementach wpływających korzystnie na sztywność, a jednocześnie nie powodujących nadmiernego przyrostu masy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2012, 01:21:50 am wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 04, 2012, 19:28:29 pm »

Offline miki1305

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro - 1.6 td
Dzisjaj pokazywali w wiadomościach gostka co robi syrene sport. Podobno będzie pokaz na 1 maja 2012 jak to chodzi.
Caro+ 1.6 gli 97r
Caro 1.6TD 94r
2x 126p 98r 99r
Audi A4 1.9 TDI 96r.
Skoda felicia 1.3Mpi 99r.

Odp: Syrena Sport
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 05, 2012, 10:37:01 am »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
A to nie jest ten sam koleś z zdjęcia z pierwszej strony tego wątku?
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie