Autor Wątek: Przygotowanie Poldka na potężne upały  (Przeczytany 7082 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przygotowanie Poldka na potężne upały
« dnia: Luty 12, 2012, 00:00:59 am »

Offline Rajdowiec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 377
  • Płeć: Mężczyzna
  • Złombolowiec
    • Najsłabszy z możliwych Golf TSI
Witam,

planuję pojechać Poldkiem na tegoroczny Złombol i pewnie jeszcze nie jeden topic założę z różnymi zapytaniami ;
Dziś układ chłodzenia. Jak przygotować autko żeby nawet największe upały nie były groźne.

Pacjent to 1.6 GLI z 1996 roku

Chłodnica oczywiście nowiutka i markowa. Czy są różnice w wymiarach chłodnica do Caro minusa i plusa? Od Plusa jest chyba większa. Da się ją bezproblemowo zaaplikować do minusa?
Wentylator. Jeden, nowy, seryjny. Do tego drugi, dodatkowy. I teraz jaki? Można kupić drugi taki sam jak seryjny, ale jego "lustrzane odbicie" żeby go zamontować z drugiej strony? Czy szukać jakichś innych i "jakoś" je mocować?
Do tego włącznik temperaturowy. Jeden się włączy przy powiedzmy 86-87 stopniach, drugi przy 93-94. Da radę coś tak "skomplikowanego" ogarnąć? Seryjny czujnik temperatury da radę coś takiego obsłużyć? Czy trzeba dokładać jakiś dodatkowy czujnik (jakieś auto gauge czy coś) i z niego "zczytywać" temperature? No i oprócz tego, totalnie oddzielny, ręczny włącznik tych wentylatorów.
Do tego przepłukanie układu, nowe węże, płyny i chyba da radę?

Proszę o opinie i instrukcje, jakieś sprawdzone patenty, jak to ogarnąć ;)

Poldek ma zostać w "rodzinie" więc rozpatrujemy opcje, raz, a dobrze i może być drożej ;)

Pozdrawiam,
Kamil
RALLYCROSSSSSSSS

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 12, 2012, 00:23:33 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Najlepsze chłodnice miały polonezy z wtryskiem boscha, tylko szukaj szerokiej miedzianej, bo były też aluminiowe. Chłodnica ta ma miejsca na dwa czujniki i seryjnie dwa wentylatory. Możesz też sobie zrobić włączanie drugiego wentylatora przełącznikiem w kabinie, gdzieś był artykuł o tym. Te chłodnice z boscha sa takie same jak te z poldoroverów, tyle że mają dziure na drugi czujnik temperatury.

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2012, 08:50:30 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
jak założysz taka chłodnice i dwa zwykle seryjne wentylatory na dwóch czujnikach nie ma nowy żebyś przegrzał silnik, dodatkowy włącznił w kabinie to żadna filozofia, po prostu dołącząsz go równolegle do któregoś czujnika. Oczywiście każdy wentylator na swoim przekaźniku.

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 12, 2012, 10:05:07 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak

Do tego włącznik temperaturowy. Jeden się włączy przy powiedzmy 86-87 stopniach, drugi przy 93-94. Da radę coś tak "skomplikowanego" ogarnąć? Seryjny czujnik temperatury da radę coś takiego obsłużyć? Czy trzeba dokładać jakiś dodatkowy czujnik (jakieś auto gauge czy coś) i z niego "zczytywać" temperature? No i oprócz tego, totalnie oddzielny, ręczny włącznik tych wentylatorów.


Wystarczy standardowa miedziana chłodnica z poloneza z dwoma wentylatorami dwoma czujnikami. Nic nowego i skomplikowanego.

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2012, 11:04:37 am »

Offline Rajdowiec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 377
  • Płeć: Mężczyzna
  • Złombolowiec
    • Najsłabszy z możliwych Golf TSI
Czyli tu mamy jasność :)
Gdzie można kupić nowiutką chłodncę miedzianą? Albo jestem ślepy, albo na alledrogo same aluminiowe :/
RALLYCROSSSSSSSS

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 12, 2012, 11:22:22 am »

piciek

  • Gość
Gdzie można kupić nowiutką chłodncę miedzianą? Albo jestem ślepy, albo na alledrogo same aluminiowe

http://www.esklep.info-gol.com.pl//chlodnica-061037-p-294.html?osCsid=06b026db615e98d4b7cb5f3856e44dc1

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2012, 11:54:49 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 12, 2012, 12:03:13 pm »

Offline Rajdowiec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 377
  • Płeć: Mężczyzna
  • Złombolowiec
    • Najsłabszy z możliwych Golf TSI
COŚ takiego to tak. Ale musi być to nowe coś ;) Poldek jako auto-zabawka ma dożywocie i ma być zrobiony raz, a dobrze i na nowych gratach.

Po drugie, apropos tej nowej chłodnicy z linka. Tam jest napisane, że pasuje do GLI. Czy wentylator w każdym Poldku (gli, gsi, rover) był taki sam i mogę kupić dowolne i będzie działało? Czy mam kupić jakiś konkretny?
RALLYCROSSSSSSSS

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 12, 2012, 12:05:09 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
U mnie mam do rovera dołozony z GLI i pasuje. Przymierzałem te wentylatory z trucka do rovera i tez pasowały.

To chyba pasują zamiennie

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 12, 2012, 12:18:20 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W roverze i dieslu były inne wentylatory (płaskie, silnik nie wystaje poza obudowę, nawet chowa się troche), ale pasujące w fabryczną obudowę.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 12, 2012, 12:18:50 pm »

piciek

  • Gość
Czy wentylator w każdym Poldku (gli, gsi, rover) był taki sam
w roverach wentyle są krótsze, bo się nie mieściły zwykłe, jedyna róznica.

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 12, 2012, 12:21:46 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Tyle, że standardowo jak chłodnica była na dwa wentylatory to miała też dwa czujniki temperatury załączające każdy wentylator z osobna. Co prawda czujniki były identyczne ale umiejscowione po dwóch stronach chłodnicy - jedna na wlocie, druga na wylocie. Co już sprawiało, że najczęściej wystarczał tylko jeden wentylator do schłodzenia płynu, bo zanim "gorący na tyle płyn żeby zwarło czujnik" dotarł do czujnika na wylocie chłodnicy to już było wszystko schłodzone ;)

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 12, 2012, 12:36:34 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Drugi możesz podpiąć przez przekaźnik sterowany pierwszym wentylatorem, wtedy będą załączać się oba .

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 12, 2012, 12:45:08 pm »

piciek

  • Gość
i termostat 82 stopnie załóż, wtedy będzie szybciej w dużym obiegu ciecz, więc wolniej będzie się nagrzewał.

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 12, 2012, 13:17:26 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
i termostat 82 stopnie załóż, wtedy będzie szybciej w dużym obiegu ciecz, więc wolniej będzie się nagrzewał.

A w najgorszych chwilach to można nawet go wyjąć.

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 12, 2012, 13:21:06 pm »

Offline Rajdowiec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 377
  • Płeć: Mężczyzna
  • Złombolowiec
    • Najsłabszy z możliwych Golf TSI
Czyli podsumowywując z tymi wentylatorami.

Wszystkie pasują, z tym, że roverowe są cieńsze od pozostałych, tak?
RALLYCROSSSSSSSS

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 12, 2012, 13:28:08 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Dokładnie, i klekot miał takie jak roverek.

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 12, 2012, 14:02:11 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Tyle, że standardowo jak chłodnica była na dwa wentylatory to miała też dwa czujniki temperatury załączające każdy wentylator z osobna. Co prawda czujniki były identyczne ale umiejscowione po dwóch stronach chłodnicy - jedna na wlocie, druga na wylocie. Co już sprawiało, że najczęściej wystarczał tylko jeden wentylator do schłodzenia płynu, bo zanim "gorący na tyle płyn żeby zwarło czujnik" dotarł do czujnika na wylocie chłodnicy to już było wszystko schłodzone ;)
Czujniki nie są identyczne jeden 82-92 drugi 95- 102 tzn może wartości minimalnie są inne ale chodzi o to że były dwa różne zakresy temperatur. Co do wiatraków jaki nie kupisz będzie pasował nawet do rovera, tylko aby mocowania były od chłodnicy na dwa wiatraki.

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 12, 2012, 14:12:57 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
ale szukając największej chłodnicy to największa chyba była w dieslu nieprawdaż ?
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: Przygotowanie Poldka na potężne upały
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 12, 2012, 14:27:18 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Owszem wentylator "z dupą" pasuje do Rovera, ale na styk. Z prawej strony nie wejdzie, jeśli ktoś ma pompę wspomagania (zaprze się o koło pasowe), a z lewej wejdzie, ale będzie na styk ze śrubą obudowy rozrządu.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...