Autor Wątek: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą  (Przeczytany 9782 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline waw_snow

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • był 1.9 gld '95 jest renault kangoo 1.5dci + santa fe sm 2.0crdi 4x4
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 05, 2012, 14:00:46 pm »
http://archiwum.automotoserwis.com.pl/porad/silnik1.htm

tu masz trochę informacji o tym silniku, momenty i kolejność tez podali

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 06, 2012, 07:34:00 am »
Wczoraj kompletowałem narzędzia: zakup kluczy torx nasadki oraz pożyczenie klucza dynamometrycznego.
Dwa zdjęcie sprzed naprawy żebym wiedział jak to wszystko z powrotem  złożyć  :-)


Dziś zaczynam rozbiórkę

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 07, 2012, 07:10:40 am »
Głowica zdjęta obecnie  szukam zakładu szlifującego głowice. Mam jeszcze pytanko czy trzeba specjalnie dobierać grubość uszczelki pod głowice po szlifowaniu?

maniek123321

  • Gość
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 07, 2012, 18:11:16 pm »
jeżeli chodzi ci o planowanie głowicy to z tego co mi wiadomo to uszczelke powinno sie też dobrać odpowiednią  bo bądź co bądź to zmniejszasz wysokosc głowicy a co za tym idzie zwiększasz stopień sprężania. Ale możesz też założyć o nominalnym rozmiarze co będzie rodzajem tuningu   <rotfl2>

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3400
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 07, 2012, 21:41:24 pm »
Taa tuningu. Normalna się zakłada i tyle.

Offline Adamwpolonezie

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GSI i PN Caro 1.4 GLI
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 08, 2012, 07:34:50 am »
Do diesla uszczelka pod głowicę występuje w następujących grubościach:
1,36 mm; 1,40 mm; 1,44 mm; 1,48 mm, 1,52 mm.
Nie ma czegoś takiego jak "normalna" grubość.
Jeśłi przeszlifujesz głowicę i założysz taką samą uszczelkę jak poprzednia to o wiele szybciej ją wydmucha. 
PN Caro 1,6 GLE MR 95 > 1,6 GLI
PN Caro 1,4 GLI MR 95
PN Caro+ 1,6 GSI MR 00
PN Caro +1,6 GSI MR 98
PN Caro 1,6 GLE MR 95

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 08, 2012, 07:46:19 am »
Do diesla uszczelka pod głowicę występuje w następujących grubościach:
1,36 mm; 1,40 mm; 1,44 mm; 1,48 mm, 1,52 mm.
Nie ma czegoś takiego jak "normalna" grubość.
Jeśłi przeszlifujesz głowicę i założysz taką samą uszczelkę jak poprzednia to o wiele szybciej ją wydmucha. 
Ale jak się dobiera tą uszczelkę?

Offline Adamwpolonezie

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GSI i PN Caro 1.4 GLI
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 08, 2012, 08:26:18 am »
Zobacz ile nacięć ma stara uszczlka. Liczba nacięć oznacza wymiar.
1 - 1,36 mm;
2 - 1,40 mm;
3 - 1,44 mm;
4 - 1,48 mm;
5 - 1,52 mm.

Jeśli oddasz głowicę do szlifu to dowiedz się po tym o ile ją zeszlifowali. Szukasz uszczelki grubszej o tyle, ile zostało zeszlifowane.
Polecam uszczelki Goetze, są dostępne do tego silnika i naprawdę dobre. Szukaj do silnika XUD9A/L  czyli do nowszego typu, bo w pierwszych polonezach dieslach montowali również XUD9A. 
PN Caro 1,6 GLE MR 95 > 1,6 GLI
PN Caro 1,4 GLI MR 95
PN Caro+ 1,6 GSI MR 00
PN Caro +1,6 GSI MR 98
PN Caro 1,6 GLE MR 95

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 08, 2012, 10:05:10 am »
Głowica dziś pojechała na sprawdzenie szczelności i szlif do Mielca.

Spytałem przy okazji o uszczelkę pod głowicę i kazali założyć taką jaka była.

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 08, 2012, 10:13:09 am »
Szukaj do silnika XUD9A/L  czyli do nowszego typu, bo w pierwszych polonezach dieslach montowali również XUD9A. 
Ja ma poloneza z 1995 roku z XUD9A czym te nowsze silniki  (XUD9A/L) montowane w polonezach się różniły?

Offline Adamwpolonezie

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GSI i PN Caro 1.4 GLI
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 08, 2012, 10:40:09 am »
Ty masz ten nowszy, coś pomieszałem z oznaczeniami (w Morawskim jest to opisane - sprawdzę i poprawię). Starszy typ wkładali przez pierwszy rok, może dwa produkcji. 
Starszy typ miał popkę próżniową osobno przykręcaną napędzaną paskiem (też od strony ściany grodziowej). Miarka oleju osobno, nie w korku wlewu oleju. Filtr paliwa inny (przykręcany na lewym fartuchu). Inne wtryskiwacze i inna pompa wtryskowa (inna charakterystyka). Więcej szczegółów podam jak swój egzemplarz "Morawskiego" znajdę.
I ten starszy żwawszy był (ale to moja subiektywna ocena)
 
PN Caro 1,6 GLE MR 95 > 1,6 GLI
PN Caro 1,4 GLI MR 95
PN Caro+ 1,6 GSI MR 00
PN Caro +1,6 GSI MR 98
PN Caro 1,6 GLE MR 95

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 09, 2012, 17:04:27 pm »
Dziś odebrałem głowicę niestety okazałą się pęknięta <smutny>

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 09, 2012, 18:28:09 pm »
Zastanawiam się co dalej zrobić czy szukać innej głowicy czy całego silnika koszty podobne.
W najgorszym przypadku zezłomuje auto.

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3406
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 09, 2012, 19:30:26 pm »
Nie złomuj go,szkoda.Albo poszukaj drugiego silnika,albo wsadź coś zupełnie innego,np. rovera,pomimo,że już jednego masz.Albo upgrade na mocniejszego citroena z tej samej serii  :-)

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 09, 2012, 19:43:49 pm »
Nie złomuj go,szkoda.Albo poszukaj drugiego silnika,albo wsadź coś zupełnie innego,np. rovera,pomimo,że już jednego masz.Albo upgrade na mocniejszego citroena z tej samej serii  :-)
GLD miał zastąpić GLE w dojazdach do pracy jeśli miał bym zmieniać to tylko na ten sam silnik mimo że mam go krótko spodobał mi się ten klekot.

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2884
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 09, 2012, 22:04:26 pm »
Skąd jesteś i w jakim stanie buda? :D Ja mam problem na odwrót - mam zdrowy silnik a nie mam budy... :)
Jest: Caro '96 Rover Orciari - L146 :)
Był: Caro '97 diesel - L128
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/141401
"EL" w dowodzie, "EJ" w sercu. :D
http://sekcja-slask.pl

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 09, 2012, 22:21:38 pm »
Skąd jesteś i w jakim stanie buda? :D Ja mam problem na odwrót - mam zdrowy silnik a nie mam budy... :)
To sprzedaj mi silnik :P
Jestem z Tarnobrzega.

maniek123321

  • Gość
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 10, 2012, 12:04:30 pm »
panowie a jak jest ze spalaniem w gld?

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2884
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 10, 2012, 12:31:49 pm »
To sprzedaj mi silnik :P

Sprzedaj mi bude, bo silnika się nie pozbędę raczej. :D Ewentualnie przyjedź i bierz całego Polda. :P

panowie a jak jest ze spalaniem w gld?

W zależności od warunków mi palił od 5,5 do 7,5 litra na setę.
« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2012, 12:33:39 pm wysłana przez kuba92 »
Jest: Caro '96 Rover Orciari - L146 :)
Był: Caro '97 diesel - L128
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/141401
"EL" w dowodzie, "EJ" w sercu. :D
http://sekcja-slask.pl

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 10, 2012, 16:00:16 pm »
Dziś byłem oglądać jeden silnik ale gość był niepoważny za odpalenie chciał 100 zł.