Autor Wątek: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą  (Przeczytany 9781 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« dnia: Luty 27, 2012, 18:54:35 pm »
Witam
Niestety wszystko wskazuje że w moim polonezie 1.9 GLD wydmuchało uszczelkę pod głowicą. Objawy: ubywa płynu chłodniczego oraz po rozgrzaniu kopci na niebiesko.
Jaki może być mniej więcej koszt naprawy oraz na co zwrócić uwagę przy odbiorze auta do mechanika. Może ktoś zna w  Tarnobrzegu (ewentualnie okolice 30 km)  dobrego mechanika.
Mechanik do którego wcześniej jeździłem stwierdził że to jest tak skomplikowana operacja że się jej nie podejmie.

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5746
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 27, 2012, 19:18:59 pm »
Mechanik do którego wcześniej jeździłem stwierdził że to jest tak skomplikowana operacja że się jej nie podejmie.
o.O to on nie powinien się uważać za mechanika :d

Przy padnietej uszczelce pod glowica zazwyczaj jest kopcenie na biało... A co z korkiem wlewu oleju ? Jest masło/majonez/musztarda (kto co woli) ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1951
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 27, 2012, 20:13:31 pm »
Jak uważa że zrobienie UPG w 1.9 to problem to Cip* nie mechanik.

Nie koniecznie musi być masło pod korkiem bo będzie szedł płyn do cylindra i będzie go spalał a nie pójdzie do oleju i masła może nie być.

Przy odbiorze zwróć uwagę czy wentylator się włącza przy odpowiedniej temperaturze, i czy jest ogrzewanie w środku. Bo tak zaraz przy odbiorze to nic więcej nie stwierdzi.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 27, 2012, 20:16:29 pm »
Właśnie w płynie chłodniczym brak oznak oleju. Do oleju płyn chłodniczy też nie idzie tak ja by się od razu spalał z ON.
Po zgaszeniu widać że ciśnienie uchodzi ze zbiorniczka wyrównawczego. Płyn chłodniczy zdecydowanie ubywa i nie jest to na pewno wyciek specjalnie myłem silnik parą żeby to stwierdzić.

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1951
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 27, 2012, 20:19:29 pm »
Tak jak napisałem spala go, uszkodzona uszczelka nie oznacza że od razu płyn idzie do oleju tylko go wciąga i spala. A rano pali dobrze? Czy może na 3 cylindry przez chwilę?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 27, 2012, 20:21:27 pm »
Tak jak napisałem spala go, uszkodzona uszczelka nie oznacza że od razu płyn idzie do oleju tylko go wciąga i spala. A rano pali dobrze? Czy może na 3 cylindry przez chwilę?
Odpala raczej dobrze ale przez chwilę nierówno pracuje faktycznie jak by na 3 cylindry chodził.

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1951
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 27, 2012, 20:22:44 pm »
Czyli na cylinder wlewa się płyn i musi go wyrzucić/spalić. Więc UPG do zrobienia.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 27, 2012, 20:28:13 pm »
A orientuje się ktoś ile mniej więcej taka naprawa będzie kosztowała.

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1951
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 27, 2012, 20:55:07 pm »
uszczelka w granicach 130zł i do tego tak około 300zł robota. Ja takie ceny mam. No musisz liczyć 500zł.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 28, 2012, 08:29:56 am »
uszczelka w granicach 130zł i do tego tak około 300zł robota. Ja takie ceny mam. No musisz liczyć 500zł.
A nie trzeba planować głowicy i  ustawiać zaworów czy to mechanik będzie wiedział ale mam złe doświadczenia z nimi. Pytam bo nigdy wcześniej nie miałem UPG.

Offline miki1305

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro - 1.6 td
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 28, 2012, 08:54:49 am »
Jak jest prosta to tylko zabielic trzeba. Zawory trzeba wyrególować bo uszczelka nowa jest grubsza i zmienia sie luz zaworowy.
Caro+ 1.6 gli 97r
Caro 1.6TD 94r
2x 126p 98r 99r
Audi A4 1.9 TDI 96r.
Skoda felicia 1.3Mpi 99r.

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 28, 2012, 09:12:36 am »
Jak jest prosta to tylko zabielic trzeba. Zawory trzeba wyrególować bo uszczelka nowa jest grubsza i zmienia sie luz zaworowy.
Po zdjęciu głowicy da się rozpoznać, ocenić czy trzeba planować. Czy i tak trzeba oddać do zakładu gdzie planują głowice żeby oni to ocenili?
Auto to kupiłem niedawno i ktoś tam kombinował z chłodzeniem tzn. przerobił załączenie wiatraków chłodnicy na przełącznik prawdopodobnie brak automatycznego załączenia wiatraka spowodowało przegrzanie i wydmuchanie uszczelki.
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2012, 09:19:40 am wysłana przez czarnieski »

papieju

  • Gość
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 28, 2012, 15:10:09 pm »
prawdopodobnie brak automatycznego załączenia wiatraka spowodowało przegrzanie i wydmuchanie uszczelki.
Nie chcę Cię martwic, ale kolega kiedyś miał trucka z tym silnikiem i po przegrzaniu silnika (też padł włącznik wentylatora) i zrobieniu UPG silnik zrobił się bardzo czuły i w zasadzie każde niewielkie przegrzanie silnika wydmuchiwało uszczelkę. Doszło do tego, że woził uszczelkę zapasową ze sobą, włącznik w kabinie miał na sztywno w pozycji włączonej żeby cały czas chłodzić a i tak potrafiło wydmuchać na trasie. Potem zerwał się pasek rozrządu i wałek pękł na 3 części, ale to już inna historia. Moja rada - zrób porządnie, nie żałuj na części, ale i tak uważać już będziesz musiał na temperaturę.

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2955
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 28, 2012, 15:16:50 pm »
Zawory trzeba wyrególować bo uszczelka nowa jest grubsza i zmienia sie luz zaworowy.
a po co ruszać zawory? to nie ohv-ka.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 28, 2012, 15:33:01 pm »

Nie chcę Cię martwic, ale kolega kiedyś miał trucka z tym silnikiem i po przegrzaniu silnika (też padł włącznik wentylatora) i zrobieniu UPG silnik zrobił się bardzo czuły i w zasadzie każde niewielkie przegrzanie silnika wydmuchiwało uszczelkę.
Hmm a wszędzie gdzie czytałem wcześniej każdy chwalił ten silnik, że to 300 tyś bez remontu. Auto po wypłacie oddam do jakiegoś mechanika i zobaczę co się będzie działo.

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1951
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 28, 2012, 15:57:57 pm »
prawdopodobnie brak automatycznego załączenia wiatraka spowodowało przegrzanie i wydmuchanie uszczelki.
Nie chcę Cię martwic, ale kolega kiedyś miał trucka z tym silnikiem i po przegrzaniu silnika (też padł włącznik wentylatora) i zrobieniu UPG silnik zrobił się bardzo czuły i w zasadzie każde niewielkie przegrzanie silnika wydmuchiwało uszczelkę. Doszło do tego, że woził uszczelkę zapasową ze sobą, włącznik w kabinie miał na sztywno w pozycji włączonej żeby cały czas chłodzić a i tak potrafiło wydmuchać na trasie. Potem zerwał się pasek rozrządu i wałek pękł na 3 części, ale to już inna historia. Moja rada - zrób porządnie, nie żałuj na części, ale i tak uważać już będziesz musiał na temperaturę.
bo go może zagotował jak wodę na herbatę, że aż blok się odkształcił.

A nie trzeba planować głowicy i  ustawiać zaworów czy to mechanik będzie wiedział ale mam złe doświadczenia z nimi. Pytam bo nigdy wcześniej nie miałem UPG.

zaworów nie ruszaj bo w XUD jest płytkowa regulacja i jak nie robisz docierania czy wymiany zaworów to nie ruszaj. Głowice czy trzeba planować czy nie powinien ocenić mechanik jak rozbierze i zobaczy gdzie uszczelkę przedmuchało. I jeśli chcesz palanować to koszty wzrastają bo trzeba doliczyć uszczelki pod kolektory itp, i rozbiórkę głowicy bo musi być rozebrana "do naga"
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 04, 2012, 15:52:52 pm »
Odgrzebie trochę temat bo sam postanowiłem zająć się naprawą uszczelki pod głowicą.
Dysonuje ktoś materiałami o kolejności dokręcania śrub głowicy i momentu z jakim je dokręcać  oraz ustawieniem rozrządu. A może ktoś już wymieniał uszczelkę i ma jakieś wskazówki. Na tygodniu będę ściągał głowicę to postaram tu opisywać przebieg remontu.

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 04, 2012, 17:51:19 pm »
Zazwyczaj śruby zaczyna się przykręcać od środka zgodnie z ruchem wskazówek zegara i na trzy rundy. Co do momentu to bywa różnie, niektórzy producenci podają ileś momentu na pierwsze dokręcenie a później co ileś stopni. Ja robiłem w OHVce i było 100 Nm momentu i u kolegi w cytrynie tam zalecali 30 Nm i później dwa razy po 120 stopni dokręcać co równało się po sprawdzeniu 100 Nm ;). Aczkolwiek Rovera na przykład skręca się mniejszym momentem. Generalnie producenci uszczelek są na tyle przyjaźni użytkownikowi, że wszystko masz dołączone do uszczelki: moment dokręcania i kolejność śrub (przynajmniej Glaser tak robi).

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1951
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 05, 2012, 00:07:22 am »
będziesz miał kartkę z uszczelką jak dokręcać śruby :) ja przeważ nie dokręcam na moment nie na kąty. U siebie w K16 dokręciłem na moment i przy odkręcaniu wszystko było równo dokręcone. Rozrząd to najlepiej jak byś sobie znalazł schemat w necie ale w sumie to masz wszystko na blokadach, wałek jest blokowany śrubą fi 8, pompa chyba też fi 8 a wał bolec pod rozrusznikiem fi 7 chyba nie pamiętam, jak nie znajdziesz to daj znać w książce Auto Daty zrobię foto :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Offline Adamwpolonezie

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GSI i PN Caro 1.4 GLI
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 05, 2012, 08:27:47 am »
Zanim wybierzesz się na zakupy powinieneś zdjąć głowicę, aby sprawdzić jakiej grubośći uszczelka jest założona. Jej grubość jest oznaczona liczbą wycięć na jednym z brzegów. Jeśłi nie będziesz planował głowicy, bo wcale nie musi to być konieczne, to zakładaj usczelkę takiej samej grubości, w przypadku planowania, zakładasz odpowiednio grubszą.
Do przewodów paliwowych przyda się solinda widełkowa 17 lub specjalna 17 do przewodów.
PN Caro 1,6 GLE MR 95 > 1,6 GLI
PN Caro 1,4 GLI MR 95
PN Caro+ 1,6 GSI MR 00
PN Caro +1,6 GSI MR 98
PN Caro 1,6 GLE MR 95