Autor Wątek: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą  (Przeczytany 9939 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 372
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 11, 2012, 03:17:00 am »
Za obejrzenie nic nie chciał? Niezły typ...

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 16, 2012, 06:59:36 am »
Wczoraj przyjechał nowy (stary) silniczek.



W sobotę montaż.

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 19, 2012, 07:29:26 am »
Silnik włożony i odpalony. Brakuje mi jeszcze rury z kolektora do filtra powietrza nie mogę jej nigdzie dostać i z dwóch zrobiłem jedną zawijając dodatkowo taśmą. Jest ta rura jeszcze gdzieś w Polsce do kupienia lub jakiś podobny zamiennik?


Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 21, 2012, 08:03:21 am »
Dokupiłem wczoraj trochę części

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 23, 2012, 08:21:57 am »
Mam jeszcze pytanko silnik który kupiłem był z trucka 1999r i miał podłączenie chłodnicy z głowicą takim wężem który zaznaczyłem na zdjęciu:

Natomiast u mnie nie było w ogóle takiego węża (połączenia) i nie wiem czy kupić trójnik i zrobić tak jak było w trucku czy zaślepić to wyjście z głowicy. Tu zdjęcie jak to wyglądało u mnie:

Offline JanekZuk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez truck+ 1.9 GLD
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 23, 2012, 09:17:43 am »
U mnie w trucku też jest ten trójnik. A czemu z silnikiem od trucka nie brałeś wspomagania ?

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 23, 2012, 10:40:29 am »
U mnie w trucku też jest ten trójnik. A czemu z silnikiem od trucka nie brałeś wspomagania ?
A ten wąż z trójnika idzie do tego króćca przy głowicy do strony rozrządu czy jeszcze gdzieś dalej ?
Nie bardzo wiem jaka jest rola tego podłączenia, odprowadza jakiś nadmiar wody z głowicy czy co.
Wspomagania nie brałem bo po pierwsze nie chciało mi się tego przerabiać bo u siebie nie mam wspomagania a po drugie to chcieli 150 zł więcej.

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 23, 2012, 20:50:12 pm »
Nie ma na forum nikogo kto ma 1.9 pod maską?

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3431
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 23, 2012, 21:00:33 pm »
To chyba nie jest nic innego,jak odpowietrzenie głowicy,podobnie jak w roverach.Skoro silnik który kupiłeś posiadał takie coś,to ja bym to podłączył.

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 26, 2012, 19:18:04 pm »
W polonezie dzisiaj zmieniłem sprzęgło bo stare się ślizgało.
Wszystko podłączone i podkręcane,  po zmianie silnika autko śmiga jak złe.
Temat do zamknięcia

PS. Ciekawe dlaczego nikt nie docenia tych silników w polonezie bo jeździ się tym dużo przyjemniej od np: GLE

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2884
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 26, 2012, 20:39:19 pm »
Ciekawe dlaczego nikt nie docenia tych silników

Bo to śmierdzący dyzel panie i gównem się nie da jeździć (na rope to są tiry) - większość z wypowiadających oczywiście nie jechała więcej niż 3km takim samochodem, no ale cóż.

Ja złego słowa nie powiem na jego temat bo rok jeździłem i rok mi się rewelacyjnie jeździło dieslem - przyspieszenia jedynie brakowało czasami, oprócz tego nie mam najmniejszych zastrzeżeń.
Jest: Caro '96 Rover Orciari - L146 :)
Był: Caro '97 diesel - L128
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/141401
"EL" w dowodzie, "EJ" w sercu. :D
http://sekcja-slask.pl

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 26, 2012, 20:53:43 pm »
No i polonez (osobówka) z tym silnikiem to już naprawdę rzadkość. Fakt jest głośniej niż w OHV ale dźwięk pracującego XUD9a jest o wiele przyjemniejszy. Ja mam to auto od ponad 3 miesięcy i mimo sporych problemów  to jakoś autko z tym silnikiem ma swój niepowtarzalny klimat.

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 26, 2012, 20:58:42 pm »
Przeniosłem do odpowiedniego działu-dla potomnych niech będzie.

Dzwięk XUD'a to muzyka, ładniej chodzi chyba tylko dieselek z MB W123 :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1930
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 18, 2017, 10:29:01 am »
Odświeżę nieco tego kotleta :)

Otóż jestem w trakcie robienia UPG w dieslu, odebrałem już głowicę od szlifierza. Została splanowana o 0,15mm.

zgodnie z tym co wyczytałem w tym wątku liczba nacięć oznacza wymiar.
1 - 1,36 mm;
2 - 1,40 mm;
3 - 1,44 mm;
4 - 1,48 mm;
5 - 1,52 mm.

Stara uszczelka na aucie miała 3 nacięcia czyli grubość 1,44, głowica została zeszlifowana o 0,15mm. 1,44+0,15 = 1,59, a uszczelki o takiej grubości w ogóle nie ma w ofercie... Szlifierz twierdził, żeby zakładać tą 1,48, a od biedy nawet taką samą jaka była wcześniej. Takiej samej montować nie zamierzam, waham się między tą 1,48 a 1,52 co radzicie ?

Druga kwestia, uparłem się na uszczelkę Goetze, tych nigdzie nie ma, w Inter Carsie jest tylko Elring, dobre to ? Montował ktoś, nawet niekoniecznie do Poloneza uszczelki Elringa ?


Offline Mat

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.9 GLD
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 18, 2017, 13:20:33 pm »
Zakładasz taka jak była, chyba, że głowica zmienia według Ciebie to:

Offline Nole

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 118
    • Były, są i będą...
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 18, 2017, 13:59:29 pm »
Dokładnie, uszczelkę zakłada się dokładnie taką jak była. Grubość uszczelki "dobiera" się do wysokości "wystawania" tłoków ponad powierzchnię bloku silnika. Planowałbyś blok silnika, wówczas zmieniasz grubość uszczelki.

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1930
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: 1.9 GLD uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 18, 2017, 15:00:47 pm »
Jak dobrze, że jest forum PTK  <spoko> no i jeden problem w dieslu rozwiązany  <ok>