Autor Wątek: Dźwignia ręcznego ciężko chodzi - sposób naprawy  (Przeczytany 10238 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Dźwignia ręcznego ciężko chodzi - sposób naprawy
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 19, 2022, 18:50:35 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
U mnie po montażu zacisków z alfy ręczny chodzi lekko jak w autach wyprodukowanych w ostatnim 10leciu. Przy mechanizmie od dźwigni ręcznego nic nie robiłem.

Odp: Dźwignia ręcznego ciężko chodzi - sposób naprawy
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 19, 2022, 21:06:42 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Gdyby ci zardzewiało i zespawało dźwignię ręcznego razem ze śrubą, to byś się nie dziwił. U mnie to było ładnie zardzewiałe. Musiałem rozkręcać, wybijać śrubę w imadle, czyścić wszystko do czysta i smarować przed złożeniem. Jak wszystko jest wszędzie ok, to to chodzi lekko. Linka też czasem potrafi się zespawać z pancerzem na amen, gdy popęka ta otulina na wierzchu i dostaje się tam woda. Fabryka składa wszystko na sucho i po latach zaczyna rdzewieć, a że dźwignia siedzi dosyć pasownie na tej śrubie, to czasem potrafi zaspawać rdzą. A i małe sprostowanie. Piszemy "dźwignia" ale to bardziej chodzi o to małe ramię pod spodem, które jest połączone z właściwą dźwignią w kabinie i linką ręcznego. To ramię siedzi właśnie na śrubie przykręconej do podłużnicy i tam sobie to lubi czasem pordzewieć. To ma się kręcić na śrubie, a śruba ma stać, a jak pójdzie rdza, to wtedy ciągnie na siłę razem ze śrubą. Ja tak miałem w dwóch różnych autach.

Odp: Dźwignia ręcznego ciężko chodzi - sposób naprawy
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 20, 2022, 12:03:59 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
U mnie też to ciężko chodzi, trzeba czasem ręcznie dociskać dźwignię do podłogi. Zajrzę z ciekawości, jak to u mnie wygląda :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Dźwignia ręcznego ciężko chodzi - sposób naprawy
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 20, 2022, 13:28:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pewnie caly czas jezdzi na recznym, to mu dzwignia nie zardzewieje ;>

w moim C+ zaspawala sie, linka juz od wielu lat wywalona
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dźwignia ręcznego ciężko chodzi - sposób naprawy
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 20, 2022, 15:39:26 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
W caro plusie, ręczny chodzi miękko i lekko jak we współczesnym aucie. W minusie, którym głównie jeżdze, kręci się razem z tą śrubą na której trzyma się wieszak wydechu, kiedyś to rozbierałem i smarowałem, ale nic nie pomogło. A jak dokręciłem tą śrubę żeby wieszak wydechu był dobrze dokręcony, to wogóle nie dało się zaciągnąć ręcznego ;p Narazie spróbuje kupić cały mechanizm nowy, a w ostateczności dam długą śrubę, lub pręta nierdzewnego + nierdzewne nakrętki.

Odp: Dźwignia ręcznego ciężko chodzi - sposób naprawy
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 20, 2022, 17:10:31 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
U mnie oczywiście też był z tym problem. Krzywka, za pośrednictwem rdzy, zrosła się ze śrubą, i nie pomogły fabrycznie zastosowane teflonowe przekładki. Ręczny działał, ale to tylko dzięki temu, że śruba obracała się w podłużnicy. NB, wypieprzyła tam większą dziurę, bo dźwignia działa na nią nierównomiernie; mimośrodowo.
Rozwaliłem wszystko na czynniki pierwsze. W miejsce wspomnianych teflonowych tulejek dałem takie plastikowe, klamkowe starego typu (mam u siebie jeszcze ze starych zapasów; przypadkiem przypasowały rozmiarem). Niestety, polonezem nie jeżdżę, więc trudno mi się wypowiedzieć w kwestii trwałości tego towaru w tym zastosowaniu. Może ktoś ma ochotę wypróbować?
Doraźnie być może wystarczy podgrzać, żeby nadtopić te tworzywowe tulejki, i zalać czymś tłustym, żeby przepenetrowało. Może ta prowizorka akurat u kogoś zda egzamin na dłuższą metę...

Odp: Dźwignia ręcznego ciężko chodzi - sposób naprawy
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 20, 2022, 19:34:42 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Jeździłem w sumie 3 polonezami 2 plusy i 1 minus wszystkie na lucasie, w żadnym nie było tego problemu, chyba miałem farta. Skoro piszecie że to taki problem to chyba będę musiał kapnąć tam trochę smaru w razie czego.

Odp: Dźwignia ręcznego ciężko chodzi - sposób naprawy
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 20, 2022, 20:26:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
W moim obecnym PNie też miałem ten problem. Rozkrecilem, wyczyscilem, dałem co nieco smaru ceramicznego i W rezultacie ręczny w Polonezie działa u mnie lżej niż w obu młodszych Hondach które uzytkuje jako Daily a Polonezie mam zaciski z bendixa i działają jak nowe
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)