Autor Wątek: Dźwignia ręcznego ciężko chodzi - sposób naprawy  (Przeczytany 11952 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dźwignia ręcznego ciężko chodzi - sposób naprawy
« dnia: Czerwiec 08, 2012, 01:24:54 am »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
Pisze tutaj, a nie na "MAZOWSZU" bo sam tu częściej zaglądam ;-)
Potrzebuje pieciominutowego kontaktu bezpośredniego (potem mogę dłużej poplotkować ;-) ) z Poldim Plusem, którego kierownik uważa, że ręczny u niego chodzi lekko (najlepiej bardzo lekko  <lol2> ).
Bo w moim chyba ręczny chodzi ciężej niż kiedyś, a mój zaufany mechanik zaklina się, że wszystko OK.
Dopuszczalna szeroko rozumiana Warszawa, choć najchętniej Śródmieście i okolice.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2012, 16:40:58 pm wysłana przez Zoltan#1930 »

Odp: [WAW][+] organoleptyczne porównanie oporu dzwigni recznego
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 08, 2012, 07:15:13 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Przyjedź na spota :)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: [WAW][+] organoleptyczne porównanie oporu dzwigni recznego
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 08, 2012, 07:31:55 am »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Potrzebuje pieciominutowego kontaktu bezpośredniego (potem mogę dłużej poplotkować  ) z Poldim Plusem, którego kierownik uważa, że ręczny u niego chodzi lekko (najlepiej bardzo lekko   ).
Mogę Ci już z miejsca powiedzieć, że normalnie w Plusie ręczny chodzi bardzo leciutko i to jest prawidłowe (mam styczność z takim niskoprzebiegowym Plusem, idzie jak masełko), za to np. w moim zaciąga się i opuszcza ręczny z dużym oporem, wręcz trzeba dźwignię ręcznego dość mocno wdusić w dół, żeby opuścić. Z tym że u mnie np. przyczyną tego jest, jak podejrzewam, wygięcie się blach dźwigni ręcznego, tam gdzie przykręca się ręczny do podłogi, tak, że ręczny jest przekrzywiony w lewo. Ta blacha mocowana do podłogi (część nieruchoma całej dźwigni) jest wykonana z bardzo cienkiej blachy, gnie się to niesamowicie, zapewne u mnie zacisnęła się w okolicy osi dźwigni i trze o dźwignię stawiając taki a nie inny opór
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2012, 07:35:00 am wysłana przez Despero »
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: [WAW][+] organoleptyczne porównanie oporu dzwigni recznego
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 08, 2012, 11:11:17 am »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Ta blacha gnie sie chyba w kazdym polonezie w lewa strone... To moj 3 polonez i w kazdym blacha sie wyginala w lewa strona. Jezdzilem piecioma polonezami nie moimi i w nich takze blacha od recznego byla pogieta. Co do samego recznego to u mnie chodzi srednio lekko mimo to ze mam zamontowane linki cale zbrojone w pancerzu od MAN :P

Odp: [WAW][+] organoleptyczne porównanie oporu dzwigni recznego
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 08, 2012, 13:47:16 pm »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
Dzięki za już. Zanim dotrę na spota to pokombinowałbym z tą blachą . Czy jest ona widoczna z wnętrza, czy też potrzebny jest kanał?

Odp: [WAW][+] organoleptyczne porównanie oporu dzwigni recznego
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 08, 2012, 13:53:16 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ciekawy problem :)

Wajcha najczęsciej chodzi ciężko, bo zaciera się dzwignia pod autem, mocowana do podłużnicy.
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=34785.0
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: [WAW][+] organoleptyczne porównanie oporu dzwigni recznego
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 08, 2012, 14:16:25 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Ja tam dałem śrubę M12 i przez oba otwory w podłużnicy,bo z drugiej strony naprzeciwko jest dokładnie taki sam.Skutkuje to tym,ze dźwignia nie musi być dokręcona na siłę,bo i tak się nie przesunie,a ręczny chodzi lekko.Zrobię może później zdjęcie.  :-)

Odp: [WAW][+] organoleptyczne porównanie oporu dzwigni recznego
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 08, 2012, 14:46:21 pm »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
@Buźka i @Zoltan:
widze, ze skleroza postępuje, bo ja też się udzielałem w zalinkowanym przez Zoltana watku   <zawstydzony>

@Bużka: trzymam za... słowo  <lol2>

Odp: [WAW][+] organoleptyczne porównanie oporu dzwigni recznego
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 08, 2012, 15:04:22 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
@Buźka i @Zoltan:
widze, ze skleroza postępuje, bo ja też się udzielałem w zalinkowanym przez Zoltana watku   <zawstydzony>

@Bużka: trzymam za... słowo  <lol2>
A co ja poradzę,że ciągle wszyscy pytają o to samo?  <lol2> <lol2> Proszę,obiecane fotki.



« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2012, 20:36:03 pm wysłana przez Buźka »

Odp: [WAW][+] organoleptyczne porównanie oporu dzwigni recznego
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 08, 2012, 22:47:57 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
mam dokładnie tak samo i ręczny działa miodzio ;) jedyne co to trzeba dobrze to nasmarować ;)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: [WAW][+] organoleptyczne porównanie oporu dzwigni recznego
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 08, 2012, 22:56:00 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Ja to zrobiłem głównie do pompy ręcznego,bo się potrafiło całe wyginać do tyłu.Po daniu tej śruby problemy ustały.Tam gdzie chodzi dźwignia jest gwint,bo nakręciłem tam nakrętkę,która ustala dźwignę w żądanym położeniu,więc tym bardziej się nie zapiecze,bo ma luz.Ogólnie polecam każdemu tak przerobić.  :-) :-)

Odp: [WAW][+] organoleptyczne porównanie oporu dzwigni recznego
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 09, 2012, 00:04:10 am »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
@Buźka: rozumiem, że idzie się do Castoramy czy innego OBI, kupuje się pręt gwintowany M12 + 4 nakrętki M12 najlepiej z plastikiem i pare podkladek fi12? A potem odkreca srube dzwigni, przetyka sie stosowny odcinek preta M12 przez dwie podłużnice, nawlekajac w tzw. miedzyczasie na ten pret dzwignie recznego (pamietajac o posmarowaniu) i mocuje wszystko nakrętkami?

Odp: [WAW][+] organoleptyczne porównanie oporu dzwigni recznego
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 09, 2012, 00:10:59 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
No,w sumie tak.Ja mam tam coś w rodzaju śruby 12,tylko naciąłem gwint,tam gdzie potrzeba,ale oczywiście pręt gwintowany jest dobrym rozwiązaniem.Pamiętaj tylko o kupieniu utwardzanego,bo zwykły może się wygiąć.Plusem takiego rozwiązania jest to,że nie trzeba dokręcać całego mechanizmy mocno,jak w przypadku orginalnej śruby,bo i tak się nie ruszy.Nakrętka z boku jest tylko po to,żeby się to nie przesuwało na śrubie na boki.

Odp: [WAW][+] organoleptyczne porównanie oporu dzwigni recznego
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 09, 2012, 00:21:46 am »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
Pamiętaj tylko o kupieniu utwardzanego
Czy klasa 8.8 wystarczy? Skoro gwintowany na całej długości to bardzie podatny na zginanie bo mniejsza  realna średnica.

Odp: [WAW][+] organoleptyczne porównanie oporu dzwigni recznego
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 09, 2012, 00:31:10 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Wystarczy.Poza tym,zapominasz o tym,że pręt będzie przykręcony z obu stron podłużnicy nakrętkami,wiec będzie jakby naprężony i będzie to zupełnie inna siła.Nie ma powodów do obaw,nic tam nie puści.Poza tym,tam między podłużnicami nie ma aż takiej dużej odległości,spokojnie wszystko wytrzyma.

Odp: [WAW][+] organoleptyczne porównanie oporu dzwigni recznego
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 09, 2012, 16:39:21 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Bardzo dobry paten Buźka!

Przenoszę dla potomnych.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Dźwignia ręcznego ciężko chodzi - sposób naprawy
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 15, 2012, 13:54:58 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
A czy ktoś z Was zauważył że ta dźwignia ma teflonową (czy inny plastik) panewkę i obraca na bolcu przykręconym na sos do podłużnicy? Z racji że tuleja dźwigni ma mniejszą wysokość niż "bolec" to jest łapana nakrętką.
To powinno być oczyszczone i nasmarowane. W powierzchni bolca zawsze robiłem rowki do rozprowadzenia smaru (jak w sworzniu zwrtonicy w 126p).
Przy najbliżym dotykaniu siew tamto miejsce zamontuję kalamitkę.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Dźwignia ręcznego ciężko chodzi - sposób naprawy
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 15, 2012, 20:25:00 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
W moim byłym plusie był identyczny problem ale po rozebraniu mechanizmu dźwigni, wyczyszczeniu i nasmarowaniu zaczął chodzić lekko. Następnie były rozebrane bębny hamulcowe i wszystko poskładane na nowo, od tego czasu ręczny chodził bez żadnego oporu ,a skutecznie jak hydrołapa.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Dźwignia ręcznego ciężko chodzi - sposób naprawy
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 19, 2022, 13:07:43 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
@Buźka i @Zoltan:
widze, ze skleroza postępuje, bo ja też się udzielałem w zalinkowanym przez Zoltana watku   <zawstydzony>

@Bużka: trzymam za... słowo  <lol2>
A co ja poradzę,że ciągle wszyscy pytają o to samo?  <lol2> <lol2> Proszę,obiecane fotki.





Dysponujesz może jeszcze fotkami tej przeróbki? Wyobrażam sobie o co w tym chodzi, ale chciałbym się jeszcze upewnić

Odp: Dźwignia ręcznego ciężko chodzi - sposób naprawy
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 19, 2022, 14:23:21 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
No niestety, nie mam zdjęć, bo w tamtym czasie, jeszcze nie byłem na tyle mądry, żeby wszelakie zdjęcia trzymać dla "potomnych" i jak zniknęły z imageshack, to zniknęły i z forum. Ale tak na szybko, to nie było to nic skomplikowanego. Wystarczy nawet zakupić pręt gwintowany M12, najlepiej utwardzany, bo to jednak siła jest i po prostu przełożyć go przez obie podłużnice na wylot w miejscu, gdzie oryginalnie siedzi śruba od mocowania osi dźwigni ręcznego. Chyba w każdym polonezie są tam symetryczne otwory po obu stronach, chodź mogę się mylić, bo nawet nie przyglądałem się u siebie w plusie. To jest o tyle dobrze, że dźwignia jest tylko swobodnie osadzona na śrubie, a jako, że śruba jest podparta po obu stronach, to sama dźwignia nie musi być dociśnięta mocno do podłużnicy, tylko wystarczy dać z jednej strony dwie nakrętki na kontrę i ewentualnie podkładkę, żeby sobie to swobodnie na tym pracowało. Dwa razy w życiu mi się zdarzyło, że ten mechanizm tam się zapiekła na śrubie, tzn, w fabrycznym rozwiązaniu i musiałem to rozkręcać, czyścić i smarować. W plusie właśnie tak miałem, ale jakoś do tej pory nie przerobiłem tego tak, jak miałem w caro. A zresztą, w caro miałem potem tam osadzony taki wygięty popychacz, a do obu podłużnic, tak bardziej z przodu, miałem zamontowaną pompę lucasa do hydrołapy, uruchamianej dźwignią ręcznego. Chodziło to super, a w środku było wszystko jak fabryka, jedynie z kanału było widać, że coś nie tak i podwójne zaciski z tyłu. Ile to już lat minęło, fotki też przepadły. Ta śruba była wymyślona właśnie do tego popychacza, bo tam trzeba przecież sporo siły, żeby tłoczki w pompie wcisnąć i zahamować. Potem to zaadaptowałem do tradycyjnego ręcznego.