Autor Wątek: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju  (Przeczytany 6818 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« dnia: Lipiec 05, 2012, 12:17:53 pm »

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
Podczas prac przy samochodzie został uszkodzony bagnet do pomiaru poziomu oleju. Dorobiłem nowy bagnet, nanosząc MIN i MAX na podstawie informacji z Internetu. Odnoszę jednak wrażenie że nie jest to do końca prawidłowy poziom: pomiędzy MIN a MAX mieści się około 0.5-06l (zawszę myślałem że to powinno być około 1l).

Niedługo będę zrzucał miskę olejową. Przy tej okazji chcę skorygować wartości na bagnecie:

- na pewno MIN powinna być powyżej dolnej wartości smoka (jak wysoko?)
- wydaje mi się że MAX powinien być poniżej poziomu przeciwwag na wale korbowym

Czekam na wasze sugestie.

Mam szeroką miskę olejową z Argenty.
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Odp: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2012, 18:44:21 pm »

zsmigielski

  • Gość
W grudniu kupiłem silnik 2.0 DOHC ze skrzynią, który to zestaw latał w ładzie. Silnik ma szarą pokrywę i potrójne koło z zębami do zapłonu, więc wygląda na wtryskowca (gdzieś był temat o rozpoznaniu, teraz go nie mogę znaleźć). Ale teraz ma gaźnik opisany cyrylicą (łada? :) ), ale do rzeczy - bagnet jest ładny i wygląda na oryginała, jeśli chcesz mogę ci go obfotografować i zwymiarować porządnie.
A także mogę zrobić zdjęcie poglądowe silnika, cobyś sobie miskę rozpoznał.

Odp: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 05, 2012, 19:13:01 pm »

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
Bardzo proszę o te zdjęcia i wymiany. Porównam z moim wytworem ;)
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Odp: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 05, 2012, 21:16:53 pm »

zsmigielski

  • Gość
Jutro jak wrócę ze szkoły to Ci to zrobię. Spodziewaj się wczesnym wieczorem :)

Odp: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 05, 2012, 23:31:25 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Nagwintuj otwor w bloku i wkrec bagnet od poloneza. Podczas wymiany oleju wlej tyle ile trzeba i od poziomu zaznacz 5mm nizej i wyzej max i miin. Dane ktore znalazłes w necie moga byc prawdziwe ale u Ciebie moze byc inna miska bo do "zwyklej" i uszatej z argenty wlewa sie rózne ilosci oleju
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 06, 2012, 19:00:04 pm »

zsmigielski

  • Gość
No to jedziemy :)

A - 293,7   B - 262,7  C - 200,2   D - 194,7    E - 152,2     zewnętrzna średnica kółka 29,7

A - 17,2

A - 1,93 (mikrometr)

A - 3,9 (mikrometr)   B - 2,98 (mikrometr)

A - 115    B - 17,2     C - 20

Podsumowując - cynkowany pręt "trójka", a kółko gniemy na rurce o średnicy zewnętrznej ok 24mm. Stempel do zaprasowania poziomów oleju musiałby mieć 17,2mm szerokości. Gumka uszczelniająca ma mieć ok 5cm długości, a jej średnica zależy od średnicy otworu w danym silniku. U mnie grubość stopera (przeciw wpadnięciu w głąb bloku) w gumce ma 5,5mm.

Zdjęcia silnika i michy (wiem, trochę zmęczona :) ) do identyfikacji http://zsmigielski.fotosik.pl/albumy/1228119.html
I może Panowie pomożecie mi w dwóch kwestiach - czy to jest oryginalny, montowany tu aparat zapłonowy Magneti Marelli oraz może pomożecie mi poznać pierwotnego dawcę silnika. Argenta na wtrysku?

Odp: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 06, 2012, 19:41:53 pm »

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
Dane ktore znalazłes w necie moga byc prawdziwe ale u Ciebie moze byc inna miska bo do "zwyklej" i uszatej z argenty wlewa sie rózne ilosci oleju

W necie panuje pewien chaos informacyjny jeśli chodzi o ilość oleju. Spotkałem się z ilością pomiędzy 5 a 6l. Wiem że 5 to za mało ;)

zsmigielski: Dziękuję za zdjęcia. Niestety, rurka w która wkłada się bagnet w moim przypadku jest dłuższa - górne mocowanie przy kolektorze dolotowym. Informacje od Ciebie posłużą mi jako wskazówki.

Masz zwykłą miskę olejową. Aparat zapłonowy wygląda na oryginalny - sam mam podobny. Jeśli mówisz o tych zębach na kole pasowym - najbardziej zewnętrznych - to służą one do napędu pompy wspomagania.
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Odp: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 06, 2012, 19:53:35 pm »

zsmigielski

  • Gość
O :) To ja mam jedno pytanie w ramach malutkiego offtopu - cztery paski - jeden na altek z pompą, jeden na wspomę - a dwa co - ekstra gratis Babilon funduje? (Jeden np. klima, a drugi? Kompresor? :D) Może ktoś wie jakie były tam paski - bo osobny temat będzie śmiecił forum.

EDIT: Bo w którymś temacie przeczytałem, że Elwood jest guru w sprawach tego silnika :)

Odp: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 06, 2012, 20:09:27 pm »

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
Dwa paski były używane do klimatyzacji (skaner mam nie podłączony, zdjęcie robiłem aparatem ;/)

- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Odp: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 06, 2012, 20:20:37 pm »

zsmigielski

  • Gość
Dzięki :) Jak będzie borek do silnika kupiony i pinonżki na swap z porządnym sprawdzeniem pieca to się pofantazjuje nad klimą :)
Z mojej strony wszystko w temacie :)

Odp: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 07, 2012, 21:59:20 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
zsmigielski: Dziękuję za zdjęcia. Niestety, rurka w która wkłada się bagnet w moim przypadku jest dłuższa - górne mocowanie przy kolektorze dolotowym. Informacje od Ciebie posłużą mi jako
kolego mam to samo, ostatnio mi się bagnet urwał i mam problem... cóż dzięki zsmigielski za foty może coś porzeźbie na podstawie tego co zapodałes ;)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 08, 2012, 11:09:27 am »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Do szerokiej misy ja leje 6l oleju i jest dobrze. Przy 5l na lewych skrętach zapalała się kontrolka ciśnienia oleju. Bagnet mam tak ustawiony ,że przy 6l jest ok85% stanu.
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 09, 2012, 00:56:05 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zdjęcia silnika i michy (wiem, trochę zmęczona :) ) do identyfikacji http://zsmigielski.fotosik.pl/albumy/1228119.html
I może Panowie pomożecie mi w dwóch kwestiach - czy to jest oryginalny, montowany tu aparat zapłonowy Magneti Marelli oraz może pomożecie mi poznać pierwotnego dawcę silnika. Argenta na wtrysku?

Zdjecia bagnetu jakie dałes to zwyklego - wiekszosci 1.6/1.8 i starsze 2.0 na gazniku, w argencie jest inny bagnet -cos jak w bmw i czesto ma odlamana koncowke ze stykami do sygnalizacji niskiego poziomu oleju wiec jest problem ile nalac bo jest wtedy po prostu za krótki

Silnik wyglada ze pochodzi raczej z 132 - szara obudowa stosowana co prawda w argencie(132 i Pn miały zółta) wspornik filtra oleju skosny z miejscem na pompe oleju ALE bez mocowania alternatora wiec 132, kolo pasowe pod digiplexa z argenty/132.Trójnik na głowicy i miske ktos mogł podmienic bo byly uszkodzone. Silnik nie pochodzi z argi bo wtedy nie mialbys gdzie przykrecic pompy paliwa -brak otworu -ale sprawdz czy przypadkiem ktos nie wypilował tego recznie oraz przednia oslona z uszczelniaczem powinna miec 2 dodatkowe otwory do mocowania czujnika, a skrzynia prawdopodobnie równiez otwór na 2 czujnik na kole zamachowym. Alternator polonez albo DF :) -dołozona nakretka na dolna srube. Glowica prawdopodobnie argenta -brak głowiczki wydechowej z napedem na aparat ale jest wkrecony czujnik przekroczenia temp(ten czerwony) montowany w ardze  do check panelu(podaj numer jaki jest odlany obok czujnika oraz numer z pola silnika, ale nie duzy numer z koncowka DB2AO) Aparat zapłonowy ze 132 na module. Gaznik moze byc z łądy albo z forda bo to samo mocowanie co fiat/fso i pasuej na kolektor bez problemu
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2012, 01:02:01 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 09, 2012, 10:41:29 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
wychodzi na to że skoro mam ori szarą oslone nierządu, meijsce na aparat w głowicy, ale zamontowany w bloku, szeroką miske i brak miejsca na pompe paliwa to mam zagaźnikowany silnik argenty, tak?
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 09, 2012, 14:32:27 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
wychodzi na to że skoro mam ori szarą oslone nierządu, meijsce na aparat w głowicy, ale zamontowany w bloku, szeroką miske i brak miejsca na pompe paliwa to mam zagaźnikowany silnik argenty, tak?
tak
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.0 DOHC - Dobranie poziomu oleju
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 30, 2012, 12:20:11 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
a byly niebiskie oslony?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk