Autor Wątek: Wypadek.  (Przeczytany 48762 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #80 dnia: Lipiec 24, 2012, 03:24:13 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Prawdopodobnie  kierowca poloneza miał zawał albo zasnał za kierownica. Człowiek kiedy jest nieprzytomny odnosi chyba wieksze obrazenia poniewaz miesnie sa rozluznione(tak mi sie wydaje)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #81 dnia: Lipiec 24, 2012, 04:13:41 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Przede wszystkim nie wiadomo czy miał zapięte pasy bezpieczeństwa. Sądząc po ilości obrażeń to raczej niekoniecznie. Nawet przy dachowaniu pasy powinny go były utrzymać na fotelu.

Co do spania czy nie to wszystko zależy. Człowiek przytomny może się czegoś chwycić czy zaprzeć świadomie nogami, ale z tego co wiem to ogólnie im bardziej mięśnie rozluźnione tym uszkodzenia mniejsze.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #82 dnia: Lipiec 24, 2012, 08:07:57 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
nieprzytomny odnosi chyba wieksze obrazenia poniewaz miesnie sa rozluznione(tak mi sie wydaje)
Jakoś pijakom potrafi nic nie być właśnie dzięki ich "bezwładności". I nie dotyczy to tylko wypadków drogowych ale nawet tak prozaicznych rzezy jak upadek ze schodów...
Przede wszystkim nie wiadomo czy miał zapięte pasy bezpieczeństwa. Sądząc po ilości obrażeń to raczej niekoniecznie. Nawet przy dachowaniu pasy powinny go były utrzymać na fotelu.

Co do spania czy nie to wszystko zależy. Człowiek przytomny może się czegoś chwycić czy zaprzeć świadomie nogami, ale z tego co wiem to ogólnie im bardziej mięśnie rozluźnione tym uszkodzenia mniejsze.
Nawet kiedyś w TVN Turbo w PJ Bielak mówił że przy dachowaniu najgorsza rzecz jaką można zrobić to tzw "pająka". Jak już się turlasz to najlepiej pocałuj swoją d. na do widzenia wtedy jest największa szansa że nic ci się nie stanie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2012, 08:10:23 am wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #83 dnia: Lipiec 24, 2012, 23:32:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ROZLEGLE obrazenia przy tak wygladajacym samochodzie to mi sie z niezapietymi pasami kojarza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #84 dnia: Lipiec 26, 2012, 01:53:10 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nawet kiedyś w TVN Turbo w PJ Bielak mówił że przy dachowaniu najgorsza rzecz jaką można zrobić to tzw "pająka". Jak już się turlasz to najlepiej pocałuj swoją d. na do widzenia wtedy jest największa szansa że nic ci się nie stanie.
Miałem na myśli "trzymanie pomocnicze" gdy główną robotę odwalają pasy. Można wtedy zadbać o nie przywalenie łapą w coś ostrego tylko obok i to przy tych przeciążeniach jest wsio...  Natomiast bez pasów to już zupełnie inna bajka... I owszem najbezpieczniejsza "postawa" to embrionalna. Jeszcze można głowę osłonić rękami.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #85 dnia: Lipiec 29, 2012, 18:28:14 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Kilka zdjęć poloneza dla ludzi o mocnych nerwach:





















Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #86 dnia: Lipiec 29, 2012, 19:12:52 pm »

Offline krzychumy4

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 829
Tak patrząc po fotkach to wydaje mi się że z silnika coś jeszcze będzie, tak myślę ;-)

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #87 dnia: Lipiec 29, 2012, 22:27:15 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
nie było jeszcze rzeczoznawcy więc nic nie mogę robić. na pewno nastąpiła kolizja w silniku. koło rozrządu zanim się połamało mogło wypchnąć wałek wraz z deklem. gumy poduszek silnika ścięte jak nożem. wał napędowy też złamany, mógł wcześniej zniszczyć grodzie w skrzyni biegów. poprzeczka skrzyni pękła w połowie a poduszka wyrwała śruby z obudowy razem z mięsem. kopułka aparatu zapłonowego pokruszona o silnik wycieraczek, wydaje mi się że wałek aparatu jest skrzywiony. dopiero po otrzymaniu wyceny będę mógł zacząć działać o ile się z nią zgodzę. będę starał się choć część pieniędzy za remont silnika odzyskać, wynająłem firmę adwokacką.
http://www.youtube.com/watch?v=-xI3Xl8NcJI&feature=g-hist
kilka godzin po wypadku, na parkingu policyjnym.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2012, 23:45:40 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #88 dnia: Lipiec 30, 2012, 08:34:55 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Widziałem ze pod maską 2.0, a na klapie 1.6. Miałeś w dowodzie że to 2.0 ?

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #89 dnia: Lipiec 30, 2012, 09:24:53 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
nie, to DOHC 1,6 "kwadrat". średnica 80 mm, skok 79,2 mm.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #90 dnia: Lipiec 30, 2012, 09:29:03 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Zacek to nie 2.0 tylko bardzo rzadkie 1,6 dohc z fiata 125.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #91 dnia: Lipiec 30, 2012, 09:38:50 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
A to przepraszam. Po prostu zastanawiało mnie co by powiedział rzeczoznawca, bo wiem że firmy ubezpieczeniowe lubią się przyczepiać do takich rzeczy.

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #92 dnia: Lipiec 30, 2012, 09:51:56 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Czy 1.6, czy 2.0, czy nawet inny fabrycznie montowany w Polonezie. Jakie to miało znaczenie w przypadku tego wypadku ?

wrb, jak tam Wasze samopoczucie od czasu wypadku ? Czy tak jak pisali inni, ujawniły się jakieś urazy, których zaraz po wypadku nie było ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #93 dnia: Lipiec 30, 2012, 10:04:35 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Takie, że skoro w dowodzie 1.6 to składka OC zapłacona jak od 1.6, a nie jak od 2.0. Jeśli samochód po takim swapie spowodowałby wypadek, firma zapewne odmówiłaby zapłacenia odszkodowania i sprawca musiałby płacić z własnej kieszeni. Wiem, że tutaj wrb nie był sprawcą, jednak ciekawiło mnie co by na takie cos powiedział rzeczoznawca.

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #94 dnia: Lipiec 30, 2012, 10:15:59 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Takie, że skoro w dowodzie 1.6 to składka OC zapłacona jak od 1.6, a nie jak od 2.0. Jeśli samochód po takim swapie spowodowałby wypadek, firma zapewne odmówiłaby zapłacenia odszkodowania
Ciekawe czy podobnie by się zachowali w przypadku posiadania pod maską 1.4 a w dowodzie 1.6. Coprawda niebawem przywrócę zgodność zawartości pod maską z danymi w dowodzie, ale ciekawi mnie czy w przypadku 'nadpłaty' za ubezpieczenie coś by mamrotali :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #95 dnia: Lipiec 30, 2012, 10:17:27 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Podejrzewam, że jeżeli wina byłaby Twoja to skorzystaliby z każdej możliwej okoliczności żeby odmówić płacenia - nawet w przypadku nadpłaty. :P

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #96 dnia: Lipiec 30, 2012, 10:20:34 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Firmy ubezpieczeniowe są tak cwane, że nawet jak zapłacisz OC w dwóch firmach, to odszkodowanie będzie takie samo, bo firmy podzielą się kosztami.

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #97 dnia: Lipiec 30, 2012, 10:42:32 am »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Ciekawe czy podobnie by się zachowali w przypadku posiadania pod maską 1.4 a w dowodzie 1.6. Coprawda niebawem przywrócę zgodność zawartości pod maską z danymi w dowodzie, ale ciekawi mnie czy w przypadku 'nadpłaty' za ubezpieczenie coś by mamrotali :P

Pewnie by mamrotali, bo moc byłaby wyższa:) byłoby to trochę inaczej, firma musiałaby zapłacić odszkodowanie poszkodowanemu z OC sprawcy, i ewentualnie potem starać się o jego zwrot od kierujacego-sprawcy - tu musiałaby udowodnić, że ma do tego prawo, jest to kilka konkretnych przypadków określonych w ustawie.

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #98 dnia: Lipiec 30, 2012, 11:14:40 am »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
Rzeczoznawca z ubezpieczeni będzie wszystkiego się czepiał. Zapewnię weźmie czujnik do sprawdzania powłoki lakierniczek przeleci każdą blachę by znaleźć łatkę (przynajmniej kumplowi tak szukał po PN) i zapewnię będzie gadał na temat dwóch kolorów wiec spodziewaj się ze wszystkiego się czepi....
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Wypadek.
« Odpowiedź #99 dnia: Lipiec 30, 2012, 11:29:32 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
iekawe czy podobnie by się zachowali w przypadku posiadania pod maską 1.4 a w dowodzie 1.6. Coprawda niebawem przywrócę zgodność zawartości pod maską z danymi w dowodzie, ale ciekawi mnie czy w przypadku 'nadpłaty' za ubezpieczenie coś by mamrotali :P
mlody z gliwic mial wypadek swoim atu swapem z 1.6 na 1.4. dostal normalnie odszkodowanie, a silnik w rzeczy samej mniejszy wiec to nie robi problemu, nie iwem jak z wiekszym ;) ale silnik to część zamienna w koncu , mozna zawsze pocisnac ze nie dawnoi zalozony i nie zdarzylo sie notk iw dowodzie zmienic, a teraz to nie takie wazne bo jak pisalem silnik czesc zamienna
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)