Autor Wątek: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM  (Przeczytany 41502 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
I jednak zrobili bez zdejmowania przekładni :)
Przekładnię zdejmowali i wzmocnienia są pod spodem :) bo sprawdzałem :)
Proponowałbym jeszcze przed malowaniem zaspawać dziurę po filtrze GSi, co dochodzi do błotnika
Kurcze nawet o tym nie pomyślałem :/ zobaczę co się da jeszcze zrobić :?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Offline PLUSx2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
Komora już w kolorze?

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Komora już w kolorze :) Autko już w garażu (właśnie przywiezione) :) Bierzemy się za składanie :)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Offline PLUSx2

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
I git  <spoko>.

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwiec 02, 2013, 19:11:15 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Jednak zmiana koncepcji i podłużnice będą obspawane od razu od zewnątrz, a nie tylko od wewnątrz. Dodatkowo trzeba było poprawić po "fachowcach" z Krętej z WWL
Dwa dni walki z obspawaniem podłużnic, pozostało tylko jutro ładnie uszczelnić spawy, pomalować i zabezpieczyć:


Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwiec 20, 2013, 22:15:02 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Silnik cały złożony i już na aucie. Wymienione praktycznie wszystko :)
Silnik 1.8 16V VVC 160KM 2004r
Przebieg około 35 000km wymienione:
- magistrala olejowa nowego typu
- uszczelka pod głowicę nowego typu ELRING
- śruby głowicy ELRING
- głowica splanowana, wymienione uszczelniacze zaworowe, dotarte zawory, spolerowana i sprawdzona szczelność
- panewki główne, korbowe oraz półpanewki GLICO
- tuleje GOETZE
- uszczelniacze wałków rozrządu oraz wału korbowego CORTECO
- uszczelki pod pokrywę zaworów, pompę oleju, kolektory, kroćce, miskę olejową itd.
- pierścienie GOETZE
- paski rozrządu GATES
- napinacz SKF
- pompa wody SKF
- filtr oleju
Zalewam Mobil Super S 2000 10W40 i będziemy docierać :)
Tutaj fotki ze składania silnika:








Tutaj już transport:

Po założeniu łap silnika:

I dosłownie dwie minuty później:



« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2013, 22:34:50 pm wysłana przez Szakal#1962 »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #86 dnia: Czerwiec 20, 2013, 22:24:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Zalewam Mobil 1 10W40 i będziemy docierać

nie ma takiego oleju ,chodzi ci chyba o mobil S,
na dotarcie cylindrow to by jakis mineral sie przydal
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2013, 22:26:45 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #87 dnia: Czerwiec 20, 2013, 22:31:00 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
na dotarcie cylindrow to by jakis mineral sie przydal
Może być mobil S, a nawet Super S 2000 ;p jak wolisz ;p Dlaczego minerał ??
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2013, 22:34:27 pm wysłana przez Szakal#1962 »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #88 dnia: Czerwiec 20, 2013, 22:51:17 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
A tak się wkłada K16 nie mając dźwigu :) ;p
http://youtu.be/cza7lTXp4ng
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #89 dnia: Czerwiec 20, 2013, 23:01:45 pm »

Offline cezek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 676
Wygłuszenie ściany nowe oryginalne czy nowe dorabiane czy używane?:)
Co do tego, to nie szpachla. Fabryczna izolacja i podkład.[]

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #90 dnia: Czerwiec 20, 2013, 23:05:45 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Wygłuszenie ściany nowe oryginalne czy nowe dorabiane czy używane?:)
Nowe oryginalne :) udało się dopaść z zapasów :)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #91 dnia: Czerwiec 20, 2013, 23:09:59 pm »

Offline cezek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 676
i ostatnie takie?

szesnacha lekka jest samemu można ja spokojnie z komory wyrzucić :)
Co do tego, to nie szpachla. Fabryczna izolacja i podkład.[]

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #92 dnia: Czerwiec 20, 2013, 23:11:40 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
i ostatnie takie?
Nie ostatnie ale już nie ma ;p
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #93 dnia: Czerwiec 20, 2013, 23:12:14 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
A tak się wkłada K16 nie mając dźwigu :) ;p
http://youtu.be/cza7lTXp4ng
Dwóch takich chłopów do jednego silniczka?  :-) Ja swojego 1,4 sam wkładałem i to wielokrotnie.Nie jest to wcale aż takie ciężkie.Z tego co zdążyłem zmierzyć "w ręcach" to taki roverek jest raczej niewiele cięższy,niż sam blok z ohv.A żeby nie było,to ohv-kę też tak wkładałem,ale bez głowicy i wszystkich pierdołek.Poskładałem dopiero na aucie,ale wszystkie flaki w środku były.Było co dźwigać.Nigdy więcej!! Teraz sobie kupiłem podnośnik i będzie sama radość.
Tak poza tym,to komora całkiem zacnie się prezentuje.Chyba powoli możemy tutaj mówić o konkurencji dla Multeca.wprawdzie kolor trochę nie ten,ale i tak pięknie.A takie vvc by na liściastym się ładnie prezentowało.

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #94 dnia: Czerwiec 20, 2013, 23:22:16 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Dwóch takich chłopów do jednego silniczka?
A no dwóch bo komora ładnie pomalowana i nie może być nawet jednej ryski ;p
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #95 dnia: Czerwiec 20, 2013, 23:39:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Dlaczego minerał ??
a tak jakos sie utarlo ,ze na minerale to sie pary cierne intensywniej pocieraja,
po 1000km i tak wymiana ,wiec i kasy troche szkoda,
z drugiej strony to ten mobil duzo lepszy od minerala nie jest,tylko drozszy w ch...

tak patrze na ten silnik i sie zastanawiam ,czy zmeinna faze on ma tylko na ssacym ? bo kolo od wylotowego normalne,
no i mozna by bylo zwazyc jak byl na wierzchu ,ale to chyba nie ostatnie K16 na wierzchu ,wiec moze bedzie okazja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #96 dnia: Czerwiec 20, 2013, 23:43:29 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
tak patrze na ten silnik i sie zastanawiam ,czy zmeinna faze on ma tylko na ssacym ? bo kolo od wylotowego normalne,
Tak. Zmienna faza tylko na ssącym. Z takich 2 silników mam pozyskane wałki wydechowe i zapakowane do swojego 1.6.

a tak jakos sie utarlo ,ze na minerale to sie pary cierne intensywniej pocieraja,po 1000km i tak wymiana ,wiec i kasy troche szkoda,
Minerał na hydropyhacze ? Moje nowe coś na półsyntetyku nie chcą się uciszyć po około 30km przejechanych, a co dopiero by było na mineralu...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #97 dnia: Czerwiec 20, 2013, 23:49:21 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
o i mozna by bylo zwazyc jak byl na wierzchu
Waży tyle samo co normalne 1.8 i jest cięższy od 1.4 o 2kg o ile dobrze pamiętam ... waży chyba 98kg bez osprzętu ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #98 dnia: Czerwiec 20, 2013, 23:53:08 pm »

Offline cezek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 676

a tak jakos sie utarlo ,ze na minerale to sie pary cierne intensywniej pocieraja,po 1000km i tak wymiana ,wiec i kasy troche szkoda,
Minerał na hydropyhacze ? Moje nowe coś na półsyntetyku nie chcą się uciszyć po około 30km przejechanych, a co dopiero by było na mineralu...

Nasyp trocin na most działa :D
Co do tego, to nie szpachla. Fabryczna izolacja i podkład.[]

Odp: Zielono-Niebieski Polonez ATU 2001 "Gadzina" by Szakal SWAP na 1.8 VVC 160 KM
« Odpowiedź #99 dnia: Czerwiec 20, 2013, 23:54:31 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3793
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Waży troche więcej niż normalne 1.8... żeliwne młynki, dodatkowy nadlew na głowicy + wyższy mostek, koła rozrządu itp...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...