Autor Wątek: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"  (Przeczytany 15164 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 12, 2012, 18:02:17 pm »

piciek

  • Gość
Bo Twój i mój pold z jednej swaperni wyszły ;)

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 12, 2012, 19:46:46 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
No i węże podmienione i żadnych zmian ... Węże mam gorące oba więc nie zapowietrzenie nie wchodzi w grę, klapka podnosi się na maxa (odpiąłem linke i robiłem to ręcznie na full) i nic..leci ciepłe ale nie żadne gorące powietrze. No chyba nie kupiłem regenerowanej nagrzewnicy jako nowej....I to niby w poważnej firmie.

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 12, 2012, 20:09:46 pm »

piciek

  • Gość
reklamuj w takim razie.

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 12, 2012, 21:08:34 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Węże fabrycznie były podpinane, tak jak miał Harnaś. Patrząc od przodu, wąż spod kopułki idzie do lewego króćca, a drugi wiadomo. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 12, 2012, 21:27:21 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2083
z zamiennikami tak bywa. Kupiłem nową nagrzewnicę do matiza .
Oryginał wygląda mniej więcej tak:
http://allegro.pl/nagrzewnica-piecyk-grzejnik-daewoo-matiz-nowa-i2708117452.html
Kupiłem zamiennik :
http://allegro.pl/grzejnik-nagrzewnica-rdzen-chlodnica-matiz-wwa-i2630724122.html
Efekt był taki że auto grzało o 5 stopni więcej niż na dworze i ledwo topiło szyby.
Dzisiaj zamontowałem nowy oryginał GM i jest piec ! Także wielce prawdopodobne że to wina "wysokiej jakości" zamienników.
Jutro będę robił sekcję zwłok "nowego zamiennika" aby zobaczyć gdzie jest pies pogrzebany :)

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 12, 2012, 21:42:24 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Wrócę więc do poprzedniej konfiguracji podłączenia, chociaż nie będę mial wątpliwości co do zamiany miejscami. A co do nagrzewnicy...Gdyby nie było to tak pracochłonne to bym wyjmował to drugi raz, w tym wypadku nie chce mi się tego robić, zwłaszcza że zimą auto jeździ mega malutko i jest garażowane. Jednak świadomość że sprzedawca mógł polecieć w ciula i sprzedać mi lipe ... cholernie denerwuje.

Kupiłem na tej aukcji:
http://allegro.pl/polonez-caro-plus-atu-plus-truck-nagrzewnica-nowa-i2532712580.html

Napisałem do gościa który kupił na tej samej aukcji z zapytaniem jak jego grzeje :)
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2012, 21:49:36 pm wysłana przez HARNAŚ »

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 12, 2012, 23:12:30 pm »

piciek

  • Gość
Węże fabrycznie były podpinane, tak jak miał Harnaś. Patrząc od przodu, wąż spod kopułki idzie do lewego króćca, a drugi wiadomo. :)
śmiem twierdzić, że odwrotnie, tymbardziej, że u znajomego w ori plusoroverze jest tak samo jak u mnie, ale jak widać nie ma to znaczenia w grzaniu, więc i rozwodzić się jak to bylo podłaczone fabrycznie też nie ma co, tymbardziej, że Pan Henio i Pan Stasio w FSO jak na kacu byli to mogli inaczej podłączać nie tylko tego typu rzeczy.

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 13, 2012, 17:05:21 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2083
nagrzewnica wygląda w miarę ok, bo ma te wąskie magistrale więc może watro spróbować odwróconego połączenia.

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 13, 2012, 17:27:50 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
ja około 2 lata temu kupiłem nową oryginalną nagrzewnice miedzianą do plusa za 250 zł, ale to pełen oryginał był, grzała jak głupia, i nie było żadnych problemów. Z tego co się orientowałem to były też zamienniki aluminiowe, ale sprzedawca odradził i am powiedział że lepiej dołożyć tę 100 i mieć taką jak była fabryczna i rzeczywiście miał racje.
\Jak  miałem zielone 44E to przejeździłem nim w największe mrozy i można było zawsze siedzieć na pełnym zychlu w podkoszulce, tak grzała. Ta z allegro wygląda na zamiennik i może dlatego nie działa jak oryginalna.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 13, 2012, 23:33:59 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
ja mam fabryczną nie ruszaną i też grzeje jak głupia w mrozy najpierw szło się odpalić podjechać pod dom żeby pochodził 10min i było cieplutko tak że można było w bluzie samej siedzieć ;) więc co oryginał to oryginał ;)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 20, 2012, 00:36:34 am »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
No cóż. Reklamować można, ale deske wywalać drugi raz tez trzeba i nikt poza mną tego nie zrobi w tym aucie :P Niech na razie siedzi, zimą i tak jeżdze mało, a coś tam ciepłego leci, no ale niesmak pozostaje :) Drugi kupujący z tej aukcji gdzie kupiłem (skontaktowałem się znim), jest zadowolony z efektywności swojej nagrzewnicy, wiec musialem mieć pecha. No chyba że facet ocenia w stylu "jak na Poloneza", tego nie wiem.  Dzięki za opinie.

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 20, 2012, 11:00:39 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Reklamować można, ale deske wywalać drugi raz tez trzeba i nikt poza mną tego nie zrobi w tym aucie
Przecież to żaden problem :) max 4h taka robota w obie strony :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 20, 2012, 19:46:16 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Przerabiałem to raz i zwyczajnie nie mam ochoty, nie chodzi o skomplikowalność, tylko pracochlonność :)

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 18, 2012, 08:12:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak odkopię nieco i opiszę swoje doświadczenia.

Jako że też w aucie żony wojowałem z nagrzewnicą postanowiłem zdjąć moduł z wiatrakiem bo coś blokowało klapkę obiegu wewnętrznego. Jakże wielkie było moje zdziwienie jak okazało się że klapka ciepło-zimno nie otwierała się do końca, mimo że pokrętło było ustawione na pełne grzanie. Pomogło dopiero wyprostowanie takiego metalowego cięgna.

Warto abyś sprawdził to u siebie. Do wyjęcia modułu z wiatrakiem wystarczy tylko wymontować schowek.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 18, 2012, 09:27:31 am »

Offline michal17abc

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
    • Nie Polonez :)
ja mam pytanie. jeśli grzeje u mnie tylko z mojej strony a pasażer ma zimno to może być przypchana nagrzewnica?? czy też jakaś klapka sie nie chce otworzyc?? niedługo płyn chłodniczy cały wymienie...
Nie Polonez  <3 SDI :P

Tak po mojemu - parodia ... Zamienił stryjek siekierkę na kijek ;/

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 18, 2012, 10:28:35 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Wymiana płynu chłodniczego ma z tym tyle związku, co piernik z wiatrakiem.

Zrzuć dechę i zobacz czy wszystkie kanały wentylacyjne są na miejscu, najlepiej uszczelnij je tak jak były fabrycznie, czyli kup coś typu uszczelka taka gąbczasta, a przy okazji przejrzyj cały układ sterowania podciśnieniowego, może któryś siłowniczek rzucił robotę :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 18, 2012, 14:40:14 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
A ja znowu mam taki problem że grzać ładnie grzeje, jest ciepło itp ale jak np. na 4bieg przełączy się to wcale nie czuć że powietrze dmucha, głównie aby to na nogi idzie a z  deski nie czuć. Pare razy juz  coś kąbinowałem i bez efektu. Może być coś że gdzieś jest nieszczelność?
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 19, 2012, 22:39:31 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
myślę że trzeba sprawdzić działanie silnika wentylatora. może nasmarować tulejki wirnika. bywa że zawieszają się szczotki.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 20, 2012, 10:40:56 am »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
A ja z innej strony. Co by nowego tematu nie zakładać bo jak o grzaniu to o grzaniu. Za sterownikiem nawiewu idzie ta linka od regulacji ciepło/zimno. Na jej końcu przed tym oczkiem jest ten kwadratowy kawałek plastiku z "cyckiem" który trzeba gdzieś zaczepić. O ile w poprzednich Polonezach po wyjęciu sterownika nie miałem z tym problemu o tyle w Kombi ten "cycek" na tym plastiku jest ułamany i za cholerę nigdzie nie mogę go zaczepić :/ W efekcie tego jak silnik się nagrzeję i chcę aby zaczęło dmuchać ciepłym powietrzem muszę nastawić dmuchawę na pozycję "4", przesunąć temperaturę na max po czym włożyć rękę za konsolę od strony pasażera i ręcznie wymacać linkę i ręcznie pociągnąć ja do siebie aby klapka w nagrzewnicy do końca się przestawiła na ciepło. I tak muszę jechać bo wystarczy że zmienię kierunek nawiewu lub siłę prędkości nawiewu i już linka luzuje się i trzeba cały czas ręką ją naciągać. Jak ten plastik i gdzie go tam zaczepić?

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 20, 2012, 13:03:55 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Przykręć wkrętem w miejscu przeznaczenia.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r