Autor Wątek: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"  (Przeczytany 15166 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 20, 2012, 21:30:36 pm »

tata_jerzyka

  • Gość
Witam, wrzucę i ja swoje 3 grosze do tematu. Jestem po operacji wymiany nagrzewnicy w Plusie. Poprzednia dawała tylko lekko letnie powietrze i to o ile na dworze było w granicach 0st. Bardzo dokładne i skrupulatne czyszczenie układu chłodzenia (min jazda na odkamieniaczu Prestone, potem kuchennym i na końcu mikstura soda+ocet) nic nie dały. Kombinacje z klapkami, linkami, wymiana termostatu na Mera 87st. również nie przyniosły spodziewanych rezultatów. Pozostała mi ostatnia i najdroższa opcja- wymiana nagrzewnicy. Zakupiłem takową na Alledrogo, 230zł z przesyłką, ory miedziana Daewoo. Kilka godzin destrukcji wnętrza i ów element znalazł się na swoim miejscu. Różnica jest diametralna no ale "dupy nie urywa". O ile jeżdżę po mieście to na prawdę jest w aucie gorąco. Ale już wypad na trasę przy temp -15 (tak jak dziś) powoduje marzniecie kierowcy i pasażerów. Zauważyłem jednak, że kiedy temp. silnika dojdzie do 90st. to z kratek wentylacyjnych leci na prawdę gorące powietrze i od razu robi się przyjemniej. Moje pytanie brzmi: w jaki sposób spowodować aby temp. cieczy była na równo 90st a nie poniżej tak jak dotychczas?

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 20, 2012, 21:48:30 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Przy takich mrozach i lataniu w trasie karton na chłodnice to najlepsze wyjście
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 20, 2012, 21:52:15 pm »

tata_jerzyka

  • Gość
No właśnie mam zasłonięte jakieś 70% chłodnicy. Jak zasłonię całą to auto momentalnie się grzeje.

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 20, 2012, 21:59:17 pm »

piciek

  • Gość
Widocznie twój bosch ma zakamieniony uklad lub kiepską pompe wody, dziwne przy przebiegu 83.000km, powinien chodzić jak nowy. Tymbardziej z tak nikłym przebiegiem nagrzewnica powinna grzać jak głupia. Obstawiam, że albo masz rozszczelnione kanały w obudowie nagrzewnicy albo termostat jest zepsuty lub pompa wody nie daje rady. Jako, że masz problemy z układem chłodzenia, bo nie załączają Ci się wiatraki na chłodnicy, sprawdziłbym, czy wszystko jest droźne. No chyba, że to ten polonez 400KM, to być moze przy wkłądaniu tego silnika źle podpiąłeś mały obieg :]

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 21, 2012, 13:52:02 pm »

tata_jerzyka

  • Gość
Przeczytaj dokładnie mój pierwszy post w tym temacie. Układ był bardzo dokładnie odkamieniony, nagrzewnica jest nowa, termostat nowy Mera 87st. pompa wody jest również sprawna: auto nagrzewa się błyskawicznie i nie przegrzewa. Wiatraki również załączają się prawidłowo. O ile jeżdżę po mieście to w aucie jest na prawdę ciepło. Wypad na trasę i już zakładasz kurtkę. Problem dotyczy Plusa GLI z przebiegiem 83.000km.

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 21, 2012, 14:26:10 pm »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Jakieś "przedmuchy" może masz?

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 21, 2012, 14:30:01 pm »

piciek

  • Gość
jeśli wszystko jest sprawne, tak jak opisujesz, wszystkie linki podpięte, uszczelniona obudowa nagrzewnicy etc no to ten typ tak po prostu ma, miałem boscha, w ostatnia zime miał 165k km i ogrzewanie działało bdb, jednak dopiero teraz widze, jak moze byc goraco w polonezie po zamontowaniu rovera. Przy obecnych mrozach po przejechaniu na trasie 10km przykrecam ogrzewanie bo jest za gorąco.
Spróbuj jeździć na trasie z zamkniętym obiegiem powietrza.

polecam:
no to http://allegro.pl/oslona-zimowa-heko-polonez-caro-plus-atu-plus-i2858499470.html
nie tylko na zasłoniecie chlodnicy, ale rowniez dzieki temu w zimie mniej soli laduje pod maską.

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 21, 2012, 15:00:35 pm »

tata_jerzyka

  • Gość
CzaroT-11 to nie jest wina przedmuchów do wnętrza auta. U mnie kasta jest super szczelna. Problem leży w temp. powietrza wydostającego się z kratek nawiewu. Jak jeżdżę po mieście to leci bardzo gorąco. Wyjazd na trase i leci letnie. Trzeba jakoś spowodować aby temp silnika oscylowała cały czas w granicach 90st. U mnie pomimo zastosowania nowiutkiego "zimowego" termostatu ta temperatura jest poniżej 90st. na grubość wskazówki. Ogólnie ciężki temat z tym ogrzewaniem.
SilverArrow dzięki za link. Spróbuję na razie po druciarsku zasłonić ten wlot kartonem zobaczę jaki efekt to przyniesie. Jak coś się poprawi to kupuję z mety.

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 21, 2012, 15:29:13 pm »

Offline junior

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
tata_jerzyka zasłonięcie kartonem napewno pomoże, jeśli zasłonisz całego grila i wloty powietrza w zderzaku to nawet przy mrozach będzie ci się wentylator włączał :D .  Trzeba uważać z tym całkowitym zasłonięciem bo jak przyjdzie temperatura koło 0 albo dodatnia to żeby silnika nie przegrzać.

U siebie w plusie jeżdzę na zasłoniętym grilu bo robie krótkie odcinki i silnik był nieodgrzany (majonez pod korkiem oleju).
BYŁ 1.6 GLE 1994 benzinken
JEST 1.6 GLI+LPG 1998- od nowości ;]

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 21, 2012, 16:46:05 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
wydaje się że to wina termostatu, ja miałem nówkę miedziankę w plusie ( kosztowała 250zł orginał daweoo) , było po -15 stopni i nie szło wysiedzieć w środku, miałem tylko zasłonięta atrapę plastikiem heko, nie żadnym kartonem ani nic a i termostat miałem na 82 stopnie i nie było problemów. Fakt wypiął mi się raz ten plastik biały i nie było pełnego grzania. Mogłeś coś spieprzyć jak zakładałeś grzejnik, może niedokładnie go uszczelniłeś i dostaje się tam zimne powietrze........
ps. a w swoim egzemplarzu masz podgrzewaną szybę z przodu??/ równomiernie Ci dmucha ze wszystkich kratek??
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2012, 17:12:13 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 06, 2013, 16:37:01 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
jeśli zasłonisz całego grila i wloty powietrza w zderzaku to nawet przy mrozach będzie ci się wentylator włączał :D .  Trzeba uważać z tym całkowitym zasłonięciem bo jak przyjdzie temperatura koło 0 albo dodatnia to żeby silnika nie przegrzać.
sory ze sie wtrace ale ja to mam i bez zaslaniania ;d

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 02, 2013, 22:13:08 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Sorry, za odkop. Ten zamiennik będzie ok? http://www.czesci24.pl/szczegoly/444259/nagrzewnica-polonez-polonez , czy lepiej kupić oryginalną, nie cieknącą i ją odkamienić? Oryginał to Nissens?
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2013, 23:49:46 pm wysłana przez Michał_22 »

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 03, 2013, 00:15:43 am »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
jeśli zasłonisz całego grila i wloty powietrza w zderzaku to nawet przy mrozach będzie ci się wentylator włączał :D .  Trzeba uważać z tym całkowitym zasłonięciem bo jak przyjdzie temperatura koło 0 albo dodatnia to żeby silnika nie przegrzać.
sory ze sie wtrace ale ja to mam i bez zaslaniania ;d
U mnie to samo, nawet nie zasłaniam a w środku jak sie nagrzeje to nie idzie wysiedzieć.

Odp: Nowa nagrzewnica w Plusie i "szału nie ma"
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 03, 2013, 17:38:01 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Sorry, za odkop. Ten zamiennik będzie ok? http://www.czesci24.pl/szczegoly/444259/nagrzewnica-polonez-polonez , czy lepiej kupić oryginalną, nie cieknącą i ją odkamienić? Oryginał to Nissens?
Oryginał to nie Nissens. Oryginał jest grubszy. Nie kupuj używanej do odkamieniania. Próbowałem zrobić swoją starą nagrzewnicę, syfu się z niej wylało sporo, ale i tak nie grzała jak trzeba. Kupiłem nową fabryczną razem z całym modułem grzewczym i teraz jest naprawdę ciepło. Miałem w międzyczasie rzekomy oryginał z Allegro (taka złota) i szlag ją trafił po 1,5 roku. Oczywiście o gwarancji nie było mowy.
Pomóżmy Jackowi!