Autor Wątek: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.  (Przeczytany 28802 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« dnia: Październik 13, 2012, 17:30:32 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
No właśnie, remont będę robił na wiosnę ale już teraz staram się pozbierać części, które mogą być mi potrzebne.

Oczywiste jest dla mnie, że najlepiej otworzyć silnik i wtedy dokupić części ale to jest dwójka i nie zawsze wszystko jest dostępne od ręki za przystępną cenę.

Czy zatem jest jakaś lista rzeczy, które z dużym prawdopodobieństwem będę musiał wymienić na nowe?

Co do remontu, to chcę zrobić kapitalkę oraz zwiększyć moc. Auto ma być używane głównie jako zabawka do KJS. Są odległe plany repliki 2000 rally.
Na pewno będą sportowe wałki, pewnie od Świątka.





Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 13, 2012, 17:51:13 pm »

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
Poszukał bym tłoków z garbem od 1.6 lub 1.8.
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 13, 2012, 18:42:50 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Jak kapitalka, a nie jakaś popierdółka, to na pewno  nowe tłoki z pierścieniami, nowe zawory, nowa pompa oleju, pompa wody, wszystkie uszczelki i uszczelniacze, nowe zawory też. Aha, jeszcze broki, nowa rurka nagrzewnicy, nowe węże wszystkie.

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 13, 2012, 18:49:07 pm »

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
Dodał bym panewki wałka pośredniego - ktoś podawał na forum że można je nabyć w USA.
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 13, 2012, 19:22:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kapitalka jest totalnie nieoplacalna,
same tloki kosztuja 1600pln ,a obrobka cylindrow ze 400pln,
to sa juz 2 klocki za same cylindry ,a przeciez nie wiadomo w jakim stanie sa,
sprawdz cis. sprezania i dalej bez rozbiorki sie nie obedzie,
moze sie okazac ,ze nie ma progow na cylindrach ,a tloki sa w bardzo dobrym stanie - wtedy mozna sie posilkowac wymiana pierscieni (jakies ~80pln na cylinder),
szkoda wyrzucac 2 kloce zamiast 0.3 kloca za uklad tlokowy,
reszta to juz jakos w rozsadnych cenach sie robi :
szlif walu 150-200pln,
komplet panewek korbowych 150-200pln ,glowne drugie tyle,
pompe oleju bym przejzal - to element najlepiej smarowany w calym silniku ,wiec sa male szanse na jej zuzycie,

jezeli ma to miec wyzsza moc to trzeba sie zajac glowica ,obrobic ja ,obrobic zawory ,odpowiednio splanowac,
do sportowych walkow potrzebny jest wysoki stopien sprezania,
seryjnie jest 9 ,a wypadaloby uzyskac 10 ,
to pewnie wymaga podciecia wyciec w tlokach - kolejny argument ,zeby nie zmieniac tlokow ,bo wydajesz majatek na tloki i odrazu je rzniesz,
wszystkie inne piesci w postaci tulejech mosieznych (np. golwka korbowodu) mozna dorobic na zamowienie,co pewnie i tak taniej wyjdzie niz szukanie oryginalow

tak na marginesie,to ile ten silnik ma przebiegu ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 13, 2012, 20:22:05 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Z tymi tłokami to nie byłbym takim optymistą, silniki w tym wieku i po cholera wie jakich przebiegach mogą mieć piękne tłoki, ale pojawiają się już progi i nawet gdyby się nie pojawiły,
to rowki w tłokach są sporo większe i robi się pompka do naolejania komór spalania. Można co prawda posiłkować się dorabianiem wyższych pierścieni i odpowiednim przetoczeniem rowków w tłokach, ale tłok po kilkuset tysiącach km nie ma już takiej wytrzymałości jak nowy tłok.
Co do cen nowych części, to wiadomo w PL są problemy z dostępnością do DOHCa, ale istnieje ebay i inne portale oraz firmy które w tym temacie są obeznane.
Znam koszty kapitalki bloku, bo sam ją robiłem na nowych nadwymiarowych tłokach, udało mi się je kupić okazyjnie, ale mimo tego cały remont, z nową pompą oleju - też nie do dostania w sklepie do OHACA fordowskiego, dopiero odpowiednie kontakty poprzez Kolegę CHUDER z capri.pl, udało mi się nabyć nową pompę oleju o podwyższonym ciśnieniu - wyszedł
mnie w okolicach 2200 zł, ale mam pewność co do stanu silnika i że zrobi jeszcze wieleset tysięcy km i niejedno zniesie ;)

Remont zawsze jest opłacalny (na nowych gratach), ale zawsze przed nim musisz sobie zadać pytanie ile jeszcze będziesz chciał używać tego auta i silnika.
Porządny remont czterocylindrowego silnika, z regeneracją osprzętu to spokojnie 4 tys lub więcej.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 13, 2012, 20:29:28 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
pompe oleju bym przejzal - to element najlepiej smarowany w calym silniku ,wiec sa male szanse na jej zuzycie,
Problem z pompa polega na tym ze ona sama sie nie zuzywa ale debilnie rozwiazany naped na drobniutkim wieloklinie juz tak -potrafi sie rozwalic nawet w przypadku kiedy odpalasz silnik przy minus 25 stopniach na oleju mineralnym . W artykułach jest opis mojego autorstwa co zrobic zeby było dobrze . Wałek posredni najlepiej wywalic w cholere a aparat zaplonowy przerzucic w głowice. Najwiekszy problem jest z tłokami i to generuje głowne koszty remontu -wiec moze taniej bedzie dobrac inne tloki i rozwiercic na 85/86mm (moga byc z garbem) i lepiej doprezac w ten sposób niz ciac głowice gdzie nie ma za duzo materiału na takie zabawy przy wiekszych zaworach sssacych, zreszta bez sensu planowac dla samego planowania. Z tym ze z tym doprezaniem to nie ma co przesadzac -panewki i tak maja ciezko a zwiekszajac sprezanie nie polepszasz ich zywotnosci
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 13, 2012, 20:34:34 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Co do tłoków to nie ma aż takiego problemu, są firmy które dorabiają tłoki na zamówienie, nawet ktoś ostatnio wklejał linka na forum.
Zestaw czterech tłoków kutych oscylował w okolicach 1500 zł.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 13, 2012, 22:57:23 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Szlif wału plus nowe panewki, na korby wiadomo to samo. Jeśli tłoki masz w porządku to dałbym nowe pierścienie plus nowe tuleje. Większe zawory ssące w głowicy plus jej remont. Na koniec oczywiście 2 podwójne gaźniki.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 13, 2012, 23:21:54 pm »

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 13, 2012, 23:26:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
iec moze taniej bedzie dobrac inne tloki i rozwiercic na 85/86mm (moga byc z garbem) i lepiej doprezac w ten sposób niz ciac głowice
ty tych silnikow troche  przerzuciles,wiec wiesz ,czy daloby sie rozwiercic,
jezeli weszlyby tloki 86.4mm to fajnie by bylo ,bo do SOHC 1.3/1.6 takie ida,
co prawda cena nowych tez nie fajna ,ale moze jakas okazja by sie trafila,
a nawet uzywane w dobrym stanie trafic by mozna bylo i cylindry rozwiercic pod dane tloki,
nie musza byc garbate,bo i tak stopien sprezania by wzrosl od wiekszej pojemnosci cylindra ,
pojemnosc silnika by wzrosla do 2110ccm

Z tym ze z tym doprezaniem to nie ma co przesadzac -panewki i tak maja ciezko a zwiekszajac sprezanie nie polepszasz ich zywotnosci
w 2.0 16VT jakos wytrzymuja przy tych 205KM ,wiec nie bedzie tak zle
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 13, 2012, 23:41:15 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
...do sportowych walkow potrzebny jest wysoki stopien sprezania, seryjnie jest 9 ,a wypadaloby uzyskac 10, to pewnie wymaga podciecia wyciec w tlokach - kolejny argument ,zeby nie zmieniac tlokow ,bo wydajesz majatek na tloki i odrazu je rzniesz, wszystkie inne piesci w postaci tulejech mosieznych (np. golwka korbowodu) mozna dorobic na zamowienie,co pewnie i tak taniej wyjdzie niz szukanie oryginalow
tak na marginesie,to ile ten silnik ma przebiegu ?

Czy konieczne będzie zwiększenie ciśnienia? Nie wiem o jakich różnicach mówimy w przyroście mocy lub momentu.

Na szafie jest 95 tyś ale tyle pewnie ma od ostatniego remontu :D

Remont zawsze jest opłacalny (na nowych gratach), ale zawsze przed nim musisz sobie zadać pytanie ile jeszcze będziesz chciał używać tego auta i silnika.
Porządny remont czterocylindrowego silnika, z regeneracją osprzętu to spokojnie 4 tys lub więcej.

Nie wiem jaka jest żywotność silnika po remoncie przy wykorzystaniu go do KJS (5 startów rocznie), ale właśnie tyle będę go miał :)
Jeśli chodzi o kasę to raz jej mam więcej raz mniej, dlatego też wolę stopniowo skupować części. Ale generalnie na cały projekt chcę wydać do 10 000zł w ciągu dwóch lat.
W tym buda borka i przygotowanie wydmuszki do KJS.

iec moze taniej bedzie dobrac inne tloki i rozwiercic na 85/86mm (moga byc z garbem) i lepiej doprezac w ten sposób niz ciac głowice
ty tych silnikow troche  przerzuciles,wiec wiesz ,czy daloby sie rozwiercic,
jezeli weszlyby tloki 86.4mm to fajnie by bylo ,bo do SOHC 1.3/1.6 takie ida,
co prawda cena nowych tez nie fajna ,ale moze jakas okazja by sie trafila,
a nawet uzywane w dobrym stanie trafic by mozna bylo i cylindry rozwiercic pod dane tloki,
nie musza byc garbate,bo i tak stopien sprezania by wzrosl od wiekszej pojemnosci cylindra ,
pojemnosc silnika by wzrosla do 2110ccm

Z tym ze z tym doprezaniem to nie ma co przesadzac -panewki i tak maja ciezko a zwiekszajac sprezanie nie polepszasz ich zywotnosci
w 2.0 16VT jakos wytrzymuja przy tych 205KM ,wiec nie bedzie tak zle

Chyba będziemy o tym rozważać na wiosnę (wczesną lub późną) ale pomysł wydaje się być ok. Były by jakieś dodatkowe koszty takiej operacji?


Tworzę więc listę wstępna:
nowe tłoki (odpuszczę aż do rozpoczęcia prac)
tuleje
pierścienie
nowe zawory
nowa pompa oleju
pompa wody (już mam, dziś przyszła)
panewki
broki (są na allegro po 30 zeta, brać?)
pasek rozrządu
sportowe wałki
regulowane koło (wydech)

wszystkie uszczelki i uszczelniacze (kryngielit, ok?)
nowa rurka nagrzewnicy (pewnie skończy się na jakieś rzeźbie ale będę szukał)
nowe węże wszystkie (to oczywiste)

pompa oleju jak będzie w dobre cenie to wezmę.
Tu jest drogo ale o co chodzi z tym kołem?
allegro.pl/pompa-olejowa-nowa-fiat-131-132-argenta-poj-20l-i2711197426.html



« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2012, 23:55:44 pm wysłana przez sikorak »

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 14, 2012, 09:28:46 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Chyba będziemy o tym rozważać na wiosnę (wczesną lub późną) ale pomysł wydaje się być ok. Były by jakieś dodatkowe koszty takiej operacji?
jezeli chodzi o zwiekszenie pojemnosci tlokami,to jezeli da sie tak rozwiercic blok ,koszty beda takie jak normalna wymiana tlokow i obrobka cylindrow,
jedynie moze byc problem z uszczelka pod glowice,ale moze sie okazac,ze bedzie pasowala jakas standardowa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 14, 2012, 09:46:23 am »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
jakby co mam głowice na dużych zaworach, lepsze wałki ze wzniosami 9.6 i czasami 275 za napędem aparatu zapłonowego z wałka wydechowego, kompletne podwójne poziome solexy 40 z kolektorem ssącym i lekki zamach :)
polskifiat.jazda.pl

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 14, 2012, 16:49:25 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
jakby co mam głowice na dużych zaworach, lepsze wałki ze wzniosami 9.6 i czasami 275 za napędem aparatu zapłonowego z wałka wydechowego, kompletne podwójne poziome solexy 40 z kolektorem ssącym i lekki zamach :)

Cenę na priv poproszę. :)


Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 14, 2012, 17:11:47 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
głowica kompletna 1000zł
głowiczki z wałkami z aparatem oryginalnym + polonezowskim przerobionym 500zł
solexy z kompletnym kolektorem ssącym z gumowym tłumikiem drgań 2000zł

w sumie komplet 3.5tys, może bym coś zszedł z tego ale ceny które podałem są cenami rynkowymi, po tyle te graty rzeczywiście chodzą

wszystko w stanie conajmniej bardzo dobrym

póki co nie rozprzedaje gratów osobno
polskifiat.jazda.pl

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 14, 2012, 20:31:17 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
głowica kompletna 1000zł
głowiczki z wałkami z aparatem oryginalnym + polonezowskim przerobionym 500zł
solexy z kompletnym kolektorem ssącym z gumowym tłumikiem drgań 2000zł

w sumie komplet 3.5tys, może bym coś zszedł z tego ale ceny które podałem są cenami rynkowymi, po tyle te graty rzeczywiście chodzą

wszystko w stanie conajmniej bardzo dobrym

póki co nie rozprzedaje gratów osobno


O jakiej mocy mówimy i momencie?

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 14, 2012, 20:53:17 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
1. Broki za 30 zł komplet? Bierz, chyba że sztuka, to lepiej spytać w sklepie. W ogóle to kupowanie czegokolwiek - powtarzam tą radę już chyba 20ty raz na forum - zacznij od sklepu na Lwowskiej we Wrocławiu. Jak tam czegoś nie jest ta babka w stanie zdobyć, znaczy że to w sklepach nieistnieje.
2. Panewki wałka pośredniego nie muszą być z USA - dorabialiśmy z 5 lat temu w akcji na jakimś forum (chyba niejaki Ramzes to organizował), wyszło chyba mniej niż 100 zł. Mój komplet wciąż leży w piwnicy jeszcze w kopercie zapakowany, mogę poszukać, jeśli szukasz.
3. Tłoki 84 mm są nominalne czasem gdzieś do dostania, plus tulejowanie bloku i zagra ( w odróżnieniu od nadwymiarowych - szukaj wiatru w polu). Wiadomo że będzie to kosztowne, ale albo robimy porządnie albo po łebkach. Silniki na tłokach fordowskich (coś koło 86 mm) były przerabiane, jeździły, nie wiem jak się mają obecnie. Na pewno co najmniej jeden robił komuś legendarny Mrozek.

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 14, 2012, 21:08:01 pm »

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
U mnie, przy remoncie, szlifierz ściągał tłoki nadwymiarowe z niemiec (było to jakieś 1,5 roku temu). Im dłużej przyglądam się dostępności części do DOHC, to wydaje mi się że wszystko jest tylko kwestią pieniędzy.
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 14, 2012, 21:25:48 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
czasami 275
to do ilu ty kreciłeś to 2.0 ?
a do kjs to raczej nie warto sie w 2.0 dohc bawić ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)