Autor Wątek: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.  (Przeczytany 28811 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 14, 2012, 22:57:03 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
jezeli weszlyby tloki 86.4mm to fajnie by bylo ,bo do SOHC 1.3/1.6 takie ida,
co prawda cena nowych tez nie fajna ,ale moze jakas okazja by sie trafila,
Predzej juz fordowskie od 1.8 pinto o srednicy 86,2 - sa wyzsze wiec trzeba ciachac z wysokosci chyba 3mm mozna je sciac na równo, albo wytoczyc niewielki garb -sa w miare dostepnie, tanie i lekkie. Problem ze sworzniem fiat ma 20mm, a ford chyba 22mm. Mozna tez poszukac od hondy o srednicy 85mm i sworzen jest chyba ok, i słyszalem ze cos od mercedesa pasi ale nie znam szczególów. W orginały za chora kase nie ma sie co bawic chyba ze replike budujesz

w 2.0 16VT jakos wytrzymuja przy tych 205KM ,wiec nie bedzie tak zle
Owszem wytrzymuja ale na nowym typie bloku z zupełnie inaczej rozwiazanym smarowaniem całosci ktory ma sie nijak do silnika który rozpatrujemy teraz

solexy z kompletnym kolektorem ssącym z gumowym tłumikiem drgań 2000zł
w sumie komplet 3.5tys, może bym coś zszedł z tego ale ceny które podałem są cenami rynkowymi, po tyle te graty rzeczywiście chodzą

Jezeli liche solexy  które kosztuja w granicach 500zł za pare(co innego dellorto) i kolektor z ebaya kosztujacy w granicach 600-700zł ze wszystkim daja razem 2 kola to chyba nie umiem liczyc.
Wawrzyniec - nie daj sie robic w balona i nie nabijaj kabzy rodzimym "biznesmenom" - na ebayu czy innych forach skompletujesz całosc i nawet z kosztem wysyłki z angli, czy w ostatecznosci USA(dojdzie cło 33 %) bedzie mniej -tyle ze to potrwa -trzeba miec miec odlozona kase i trzymac reke na pulsie a nie patrzec na ceny z kosmosu bo towaru nie ma na rynku i musi kosztowac swoje bo magiczne słówko dohc podnosi cene jak akcyza w paliwie... Poszukasz to okazja sie trafi, ja kolektor pod poziomy do dohc wyrwałem za 400zł :D NA ebayu tłoki do forda 4.0 kupowałem po 9 $ sztuka jak cukierki ,a w niemczech krzykneli mi 1600zł za 4 szt...
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2012, 23:06:56 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 14, 2012, 23:17:54 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ja ostatnio miskę szeroką do DOHC sprzedałem za prawie 350 zł co było dla mnie dużym zaskoczeniem ze do tylu dojdzie.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 14, 2012, 23:37:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to mnie troche podbudowaliscie,ze moj komplecik za jakas normalna kase opchne ,a nie po cenie zlomu,
ale z drugiej strony jak widze  na alledrogo ,to te silniki niebardzo schodza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 14, 2012, 23:48:43 pm »

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
Wawrzyniec - nie daj sie robic w balona i nie nabijaj kabzy rodzimym "biznesmenom"

Mówiąc szczerze, gdy robiłem remont, o wielu rzeczach nie wiedziałem (pewnie za 2 lata powiem to samo o dniu dzisiejszym).

towaru nie ma na rynku i musi kosztowac swoje bo magiczne słówko dohc podnosi cene jak akcyza w paliwie...

Mam wrażenie że allegro samo się nakręca - ciągle widzę aukcje z opisem w stylu "bo po tyle te silniki chodzą".

Cieszę się że powstało kilka projektów adaptujących silniki z przednionapędowych Fiatów do Poloneza... przynajmniej jest jakaś alternatywa dla klasycznych DOHC; zastanawiam się czy przy ostatecznym rozrachunku koszt zakupu, remontu i adaptacji silnika z FWD nie był by niższy od analogicznych operacji dla silnika z RWD...
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 15, 2012, 00:07:20 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
ale z drugiej strony jak widze  na alledrogo ,to te silniki niebardzo schodza


Mam wrażenie że allegro samo się nakręca - ciągle widzę aukcje z opisem w stylu "bo po tyle te silniki chodzą".

Nikt nie jest chyba idiota zeby za 25 letni motor w niewiadomym stanie dawac 2 kola bo tak ktos sobie wymyslił- chyba ze daje gwarancje. Cena była dobra ale kiedys a nie dzisiaj gdzie w tej cenie 1.8 IS z bmw, 1.8 rovera VVC czy chocby 2.3/4.0 forda, kazdy o 10 lat młodszy i pociagnie lepiej niz dohc po 20 latach naprawy młotkiem i izolacja oraz po 6 kolejnych upalaczach w polonezach czy DF. Wiadomo ze koszta wieksze bo trzeba ciac i spawac oraz kombinowac ale robisz to raz i pozniej nawet jak motor ci padnie to kolejnego golasa kupisz bez problemu  za tysiaka a nie szukac kolejnego za 2 klocki albo remont za 6 lub wiecej jezeli ma to pojezdzic dluzej niz sezon
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2012, 00:09:41 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 15, 2012, 00:31:18 am »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
czasami 275
to do ilu ty kreciłeś to 2.0 ?

gdzieś do 7 tyś

O jakiej mocy mówimy i momencie?

na takim zestawie spokojnie robisz 130-140km na seryjnym dole, momentu przynajmniej 180Nm
polskifiat.jazda.pl

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 15, 2012, 12:29:26 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
to mnie troche podbudowaliscie,ze moj komplecik za jakas normalna kase opchne ,a nie po cenie zlomu,
ale z drugiej strony jak widze  na alledrogo ,to te silniki niebardzo schodza

Ci co mieli kupić już kupili i teraz próbują to opchnąć :)

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 15, 2012, 12:30:48 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Wawrzyniec - nie daj sie robic w balona i nie nabijaj kabzy rodzimym "biznesmenom"

Mówiąc szczerze, gdy robiłem remont, o wielu rzeczach nie wiedziałem (pewnie za 2 lata powiem to samo o dniu dzisiejszym).

towaru nie ma na rynku i musi kosztowac swoje bo magiczne słówko dohc podnosi cene jak akcyza w paliwie...

Mam wrażenie że allegro samo się nakręca - ciągle widzę aukcje z opisem w stylu "bo po tyle te silniki chodzą".

Cieszę się że powstało kilka projektów adaptujących silniki z przednionapędowych Fiatów do Poloneza... przynajmniej jest jakaś alternatywa dla klasycznych DOHC; zastanawiam się czy przy ostatecznym rozrachunku koszt zakupu, remontu i adaptacji silnika z FWD nie był by niższy od analogicznych operacji dla silnika z RWD...


Tylko to już nie to samo.

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 15, 2012, 13:55:47 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja komplet oryginalnych uszczelek i uszczelniaczy przywoziłem kiedyś dla kolegi wrb. W Niemczech do dostania.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 15, 2012, 15:47:09 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
gdzieś do 7 tyś
silnik musiał to lubić ...
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2012, 15:49:09 pm wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 15, 2012, 16:22:19 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
czasami 275
to do ilu ty kreciłeś to 2.0 ?
a do kjs to raczej nie warto sie w 2.0 dohc bawić ...

Tylko, że ja się uparłem na 2.0 DOHC. Myślałem też o 1.8 od fiata ale silnik już 2.0 mam a po za tym gorsza dostępność części.
Po za tym mówimy o kilku startach na rok dla zabawy i fanu.

Generalnie projekt ma też charakter edukacyjny. Zawsze marzyłem o tym, żeby być mechanikiem ale "Matka" się uparła na LO a później na studia. Taka była moda. Teraz chcę powrócić do korzeni jak z dziadkiem siedziałem w garażu dłubiąc w fiatach i zaporożcu. Ach to były czasy. :)
No i oczywiście nauczyć się mechaniki.
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2012, 16:32:23 pm wysłana przez sikorak »

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 15, 2012, 17:08:49 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Zawsze marzyłem o tym, żeby być mechanikiem ale "Matka" się uparła na LO a później na studia. Taka była moda. Teraz chcę powrócić do korzeni jak z dziadkiem siedziałem w garażu dłubiąc w fiatach i zaporożcu. Ach to były czasy. No i oczywiście nauczyć się mechaniki.

O widzę, że masz podobne podejście do mnie.
U mnie problemem była odległość do miasta w którym była (i jest do dzisiaj) szkoła która mnie interesowała...ale pewnie mechanikiem już nigdy nie zostanę.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 15, 2012, 17:12:18 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Tylko, że ja się uparłem na 2.0 DOHC. Myślałem też o 1.8 od fiata ale silnik już 2.0 mam a po za tym gorsza dostępność części.
Po za tym mówimy o kilku startach na rok dla zabawy i fanu.
czyli wydasz kupe kasy za budowe kiedy to samo uzyskał byś roverem 1.6, plus byłbyś w nim korzystniejszej klasie, ale jak lubisz sobie utrudniać życie to dobrze że masz przynajmniej na to pomysł i pasje ;)
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2012, 17:14:08 pm wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 16, 2012, 19:09:17 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Predzej juz fordowskie od 1.8 pinto o srednicy 86,2 - sa wyzsze wiec trzeba ciachac z wysokosci chyba 3mm mozna je sciac na równo, albo wytoczyc niewielki garb -sa w miare dostepnie, tanie i lekkie. Problem ze sworzniem fiat ma 20mm, a ford chyba 22mm. Mozna tez poszukac od hondy o srednicy 85mm i sworzen jest chyba ok, i słyszalem ze cos od mercedesa pasi ale nie znam szczególów. W orginały za chora kase nie ma sie co bawic chyba ze replike budujesz

Elwood, nie znam się na tym ale koncepcja mi się podoba, bo wydaje się, że nie jest to kłopotliwa zmiana.

Mam jednak prośbę. Jakich dokładnie tłoków szukać, żeby było jak najmniej roboty.
Druga sprawa to czy przy takim rozwiązaniu i sportowych wałkach mogą pozostać oryginalne wtryski. Przynajmniej na jakiś czas.

Repliki nie buduję, więc nie zależy mi na 100% oryginale, ale nadal ma to być 2.0 fiata.


Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 22, 2012, 17:38:42 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&gru=201020000&typ=28648&wsk=O&towkod=307331
takie, tylko trzeba sie dowiedziec co ze sworzniem, na cene nie patrz bo jak sie poszuka to mozna wyrwac nowki za okolo 100-150zl na gar .jest jeszcze jedna opcja ale to musze sprawdzic w garazu czy jest to wykonalne
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 22, 2012, 17:45:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
86.2mm
to nie lepej zobaczyc te o ktorych pisalem,cyli 86.4mm z SOHCa ?
jako ze tez od fiata,to jest szansa,ze sworznie beda pasowaly
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 22, 2012, 19:27:56 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega

omega A 1.8 miała tłoki 84.8 i silnik 8 zaworowy więc powinno to podejść elegancko na szlif

86mm to moim zdaniem za dużo, nie wytrzyma tego silnik
polskifiat.jazda.pl

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 23, 2012, 23:38:46 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
To już sam nie wiem.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega

omega A 1.8 miała tłoki 84.8 i silnik 8 zaworowy więc powinno to podejść elegancko na szlif

86mm to moim zdaniem za dużo, nie wytrzyma tego silnik

Jakie jeszcze zmiany musiałbym dokonać?



Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 24, 2012, 09:37:16 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Co do tłoków, ja bym jeszcze poszukał w Turcji.
Poważnie. Klon fiata 131 był tam produkowany jeszcze na pewno w 1998 roku, w wersji DOHC (chociaż pojemności nie pamiętam, ale na pewno na 84).

Odp: Kompletuje części do remontu 2.0 DOHC od fiata.
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 24, 2012, 14:43:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Co do tłoków, ja bym jeszcze poszukał w Turcji.
Poważnie. Klon fiata 131 był tam produkowany jeszcze na pewno w 1998 roku, w wersji DOHC (chociaż pojemności nie pamiętam, ale na pewno na 84).
JA mam juz turecka chlodnice i raczej nie chcialbym tlokow ich produkcji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.