Autor Wątek: Temat powracający - Szpera  (Przeczytany 34846 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 26, 2012, 13:23:52 pm »
odnośnie dorobienia półosi jest jeszcze pomysł inspirowany przez kania_ a widzę że wykonany przez gości z forum forda - żeby dotoczyć półoś z dwoma wielokinami , gniazdem na łożysko i simering oraz dopasować piastę z jakiegoś fiata/lancii/alfy fwd - coś podobnego jak zrobili goście z forum forda :)





napewno takie rozwiązanie potaniłoby konstukcje półosi ze względu na ilość toczenia oraz wielkość krążka z jakiego trzeba by półoś wykonać :)
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2012, 11:38:37 am wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11320
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 26, 2012, 14:08:54 pm »
tez ci chcialem to zaproponowac,ale wykonanie takiej polosi nie jest ani prose,ani tanie,
jednak ,jezeli znalazbys polosie do przerobki to juz bedzie prostsza sprawa,
trzeba by tylko pomyslec nad oparciem piasty ,ale to juz majac dawce w reku trzeba cos wymyslic (zaleznie od srednicy)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 26, 2012, 14:43:14 pm »
no tylko w tym przypadku można by było użyć półosi z innego auta - np lublina , żuka czy czegokolwiek co ma grubsze i odpowiednio stoczyć , wykonać gwinty oraz wyfrezować wielokliny

"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11320
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 26, 2012, 14:50:10 pm »
to jak juz bedziesz mial polosie to zaltw tez oryginalne koncowki ,ktore wchodza w kolo zebate i w piaste ,bo tokarz bedzie potrzebowal wieloklinu na wzor,
z tych wewnetrznych nie bardzo jest jak zdjac wszystkie potrzebne wymiary,
niby to jest znormalizowane ,ale wiesz jak moze sie orientowac w normach pan Miecio z frezarki,
kieys chcialem dorobic jeden wieloklin wewnetrzny ,to gosc chcial  na wzor zewnetrzny,
ale cena byla taka,ze znalazlem inne rozwiazanie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 26, 2012, 23:13:15 pm »
Mam wreszcie wkład z dyfra - okazuje się że rozstaw łożysk jest prawie identyczny jak w polonezie - różnica to 2-3 mm więc kosmetyka , średnica łożysk do stoczenia, jedynie osadzenie koła talerzowego jest nieco inne - są dwie opcje - albo dorobić jeden z dekli w szperze albo pierścień między kołem a wkładem szpery - ok 0.5cm

Fotki porównawcze:


oraz różnica



jak dobrze pójdzie jutro trafi to do tokarza i będzie niedługo zrobione :) zwymiarujemy przy okazji szperę w miarę dokładnie
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11320
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 27, 2012, 00:34:47 am »
dlaczego wyszla ci taka mala roznica w rozstawie lozysk ,skoro na pierwszych zdjeciach widac spora roznice ?

jezeli chodzi o odsadzenie kola talezowego to dawaj pierscien dystansujacy ,ale mierz od krawedzi ustalajacej lozysko ,a nie od konca wypustu (tak jak zdjecie na stole)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 27, 2012, 18:39:47 pm »
spokojnie , z gościem pościągamy łożyska, pomierzy się to wszystko jak trzeba - w końcu gość nie takie rzeczy robi - hydraulikę do ciężarówek, przekładnie czy wały napędowe więc wiem że będzie zrobione jak powinno.
Odnośnie problemu półosi - przypomiałem sobie że te szpery wsadzają do tylnonapędowych opli  i wielokliny pasują, zatem mam mieć na przymiar półoś od opla kadeta RWD - może uda się przemodzić taką półoś co by rozwiązało problem :) Rozstaw śrub jest 4x100 w oplu więc kwestia długości oraz łożyska w oplu :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 01, 2012, 12:37:14 pm »
update - szpera poszła do tokarza, ma być początkiem tygodnia, więc zaczną się pierwsze przymiarki. Odnośnie wymiarów wkładu z opla podaję tak na szybko zrobiony rysunek techniczny - dokładnością pomiarów to on nie grzeszy ale jest na tyle ile mi się udało :)



widzę że nie zrobiłem grubości samego pierścienia ale to nie ma większego znaczenia, ew mogę zmierzyć jak wróci od tokarza

"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline berecik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 17, 2012, 14:04:24 pm »
I co dalej dzieje się w temacie?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 17, 2012, 15:57:50 pm »
Temat nie umarł a jedynie znajomy tokarz jest zawalony robotą i nie wiadomo kiedy mi to ogarnie, czasem mu się przypominam ale nie popędzam bo to ma być zrobione przede wszystkim dobrze i bez wielkich kosztów :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6439
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 06, 2012, 11:40:21 am »
coś nowego??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 08, 2012, 10:35:21 am »
Więc tak, szpera jest zatoczona, ma już zatoczone gniazda łożysk, dotoczony i powiercony pierścień dystansowy, pozostało jedynie pofrezować otwory pod nowy rozstab śrub i ponawiercać nowe otwory, dziś jadę oblookać czy jest gotowe :)

« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2012, 10:39:10 am wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5746
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 08, 2012, 11:34:02 am »
Więc tak, szpera jest zatoczona, ma już zatoczone gniazda łożysk, dotoczony i powiercony pierścień dystansowy, pozostało jedynie pofrezować otwory pod nowy rozstab śrub i ponawiercać nowe otwory, dziś jadę oblookać czy jest gotowe :)


Jeśli to będzie działać prawidłowo to możesz podać przybliżony koszt wykonania takiego cuda ? :d i czy byłbyś w stanie załatwić kolejne takie same ? ;>
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 09, 2012, 13:41:25 pm »
koszt ja do tej pory tak - dyfer ze szperą za 200 zł da się wyrwać o ile złomiarz nie wie że jest tam szpera :P nowe łożyska ok 40 zł na różnicówkę, znajomy tokarz weźmie ok 200 zł za zatoczenie tego, wyfrezowanie nowych otworów , nawiercenie oraz dorobienie pierścienia dystansowego - powiedział jedynie że za tą kasę więcej się w takie rzeczy nie ubiera :P
Wiec ja na razie wyjdzie ok 450 zł , półosie z omegi poweine w granicach 100 zł za 2 szt żeby pozyskać wielkokiny oraz pewnie koło 100-200 zł nałożenie tego na gorąco na seryjne półosie - na razie tak chcę to zrobić i zobaczę ile to wytrzyma, jak nie to będzie trzeba uzbierać na dorobienie półosi
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 09, 2012, 14:06:36 pm »
zobaczę ile to wytrzyma, jak nie to będzie trzeba uzbierać na dorobienie półosi

i wtedy okaże się że lepiej i taniej by było kupić oryginalną szpere albo np. przełożyć cały zawias ze szperą z e30 i cieszyć się niezależnym zawieszeniem z kątami pochylenia kół a nie inwestować w przedwojenne rozwiązania (czyt. sztywny most) ;P
polskifiat.jazda.pl

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 09, 2012, 14:16:03 pm »
sztywny most to podstawa!! ;)

 ja bede kombnowal cos ala jak most w ARO ze masz "luzno" zero szpery - wysiadasz przekrecasz dwa "wichajstry" i jest 100% mnie sie takie cos podoba.;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 09, 2012, 14:48:49 pm »
kumpel miał kiedyś coś takiego w audi a4 tzn on z 4x4 przerobił na tylko tył, do tego dyfer z 80-tki plus coś tam i szpera była na przycisk

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3359
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 09, 2012, 15:01:11 pm »
jest to do zrobienia.Był raz na allegro most od żuka z dorobioną blokadą na zasadzie właśnie przestawienia "wajchy" i już mamy 100% Półoś była wyfrezowana nieco dalej,a obudowa mechanizmu miał wycięte 4 zęby,które zazębiały się z tuleja zębatą chodzącą na tym frezie na półosi.Całość była załączana dźwignią,przy czym można to bez problemu zrobić na przysłowiowy przycisk za pomocą np. siłowniczka elektromagnetycznego czy czegoś w tym typie.W każdym razie mechanizm prosty jak budowa cepa i tak samo skuteczny.Jak ktoś jest ze wsi,to wie jak wygląda blokada mechanizmu różnicowego np. w C-360.Dla tych co nie wiedzą:
http://images.sklepy24.pl/15548498/5558/medium/mechanizm-roznicowy-kpl-z-kolem-talerzowym-do-ursus-c-360-skropol.jpg
Małe zdjęcie,ale widać wycięcia do zazębiania z tuleja.Na tym jest normalnie łożysko nabijane.
A to tuleja,która chodzi na frezie półosi i zazębia się z obudową
http://nokautimg3.pl/p-6a-48-6a48b6090a0f543ef37891bfac4dc941500x500/sprzeglo-blokady-mechanizmu-roznicowego-c-360.jpg

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 09, 2012, 15:19:51 pm »
dyfer z 80-tki
80 miała szpery na przycisk montowne w serii w mocniejszych wersjach, bardzo fajny gadżet :D
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 09, 2012, 16:20:47 pm »
tu miał być temat o zaadoptowaniu prawdziwej szpery a nie o wynalazczości rodem z terenówek :P
"jest ryzyko , jest zabawa"