Autor Wątek: Temat powracający - Szpera  (Przeczytany 58828 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #80 dnia: Grudzień 29, 2012, 19:42:53 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
choćby to miało wytrzymać 500km to i tak dobrze, w tym czasie zrobi się nowe półosie i wtedy będzie jak powinno. Jak się urwie to trudno - liczę się z takim rozwiązaniem. Jak masz zaspawany dyfer to też czasem się półosie ukręcają więc tak czy tak jest większe ryzyko. Po za tym najprościej jest pospawać dyfer a ja mam większe ambicje więc i tak mnie nie zniechęcisz swoimi teoriami ;)
 
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #81 dnia: Grudzień 29, 2012, 19:46:54 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
'chłopy' to zrobią wszystko

tak teraz sobie pomyślałem, że może by dać półosie z wąskiego mostu ale JUGOLA. Mają mniejszą średnicę więc można by wykorzystać końcówke przegubu z omegi i zrobić w niej wewętrzny wieloklin i adapter gotowy
polskifiat.jazda.pl

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #82 dnia: Grudzień 29, 2012, 19:49:44 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ja mam wynalazek (ciagniczek rolniczy własnej produkcji) i w nim skrócony most od żuka. rozstaw kól z felgami 149cm :D
2 razy urwała się flansza, 4 razy scieły sruby przy moście. Ani razu przez 15lat nie urwała się półoś.
Napęd silnik c330, skrzynia star 200 reduktor star 6x6 i most na sztywno bez przegubów.
Używany do transportu a nie do przejażdzek rekreacyjnych i nie raz ciągał kilkakrotnośc swojej wagi na wiele kilometrów
jezdzi 70km/h i pali kapcia.
wniosek -- spawać półośki przy wieloklinie spokojnie. Zatoczone i pospawane nie do urwania.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #83 dnia: Grudzień 29, 2012, 20:17:16 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Tailgunner, ty jako największy druciarz w galaktyce powinieneś wiedzieć, że czasami coś co nie ma prawa działać, działa znakomicie. sam widziałem auta jeżdżące na spawanych półosiach, które się nie urywały po 100km.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #84 dnia: Grudzień 29, 2012, 20:41:16 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
zrobic wewnetrzny wieloklin - na tym polega problem że do tego są potrzebne specjalistyczne maszyny - taka była pierwotna koncepcja i nacięcie wieloklinu na podtoczonej półosi.Wiadomo że seryjna półoś to odkuwka i jest większy z nią problem ale skoro ktoś robił taki patent w linku na pierwszej stronie - wytrzymało to 500km i nie wiadomo czy było osadzone na gorąco czy tylko zaprasowane , goście na forum opli RWD skracają mosty i półosie w nich - nawet w ten sposób że gość napawał półoś, frezował na tym nowy wieloklin a potem to hartował i jeździ więc sposobów jest wiele i nie wszystkie teoretycznie mają prawo działać - poeksperymentujemy - na razie mam kilka półosi więc będzie się kombinowało :)
 
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2012, 20:56:36 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #85 dnia: Grudzień 29, 2012, 21:56:50 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja wierzę, że będzie się to dobrze spisywać.
jeszcze jak nie będzie wyć, to będę Ci strasznie zazdrościł.
Powodzenia, składaj jak najszybciej :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #86 dnia: Grudzień 30, 2012, 13:09:13 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ja tak walne z grubej rury... A może koronki półosi i satelity podpasują z PNa?? Wtedy to byłby wypas :mrgreen:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #87 dnia: Grudzień 30, 2012, 13:12:13 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
myślałem od dorobieniu koroenk z wieloklinem z poloneza , ale na zębatki nachodzą tarczki więc nie da się tego pożenić :(

Jeszcze jedno - jakie wstępne spięcie - pre-load ustawić dla tej szpery żeby było optymalnie ? czytałem ok 30-40Nm do omegi jest ok , więc tutaj też tyle czy zdecydowanie to będzie za mało ?

« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2012, 19:37:09 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 24, 2013, 22:57:43 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no jak tam prace sie posuwają?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 26, 2013, 00:18:55 am »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Ja tez spawalem polosie w traktorze (skracalem je) i jezdza juz 6 rok i nic sie z nimi nie dzieje a nieraz takie katy odchodza ze az dziwne

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #90 dnia: Styczeń 27, 2013, 13:48:40 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
obecnie czeka na skończenie,  temat przesunięty na jakieś 2-3 tygodnie , bo remontujemy budę w końcu i na to idzie czas i kasa chwilowo :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #91 dnia: Styczeń 28, 2013, 19:31:40 pm »

Offline sztywny13

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 27
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez
    • www.sztywny.of.pl
obecnie czeka na skończenie,  temat przesunięty na jakieś 2-3 tygodnie , bo remontujemy budę w końcu i na to idzie czas i kasa chwilowo :)



Przód będzie borewicz czy akwarium? Postępy w spawaniu są :)

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #92 dnia: Styczeń 29, 2013, 00:25:14 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Przód będzie nadal akwarium :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 09, 2013, 07:20:43 am »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Oryginał i to mi się podoba :)

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #94 dnia: Grudzień 08, 2013, 02:39:05 am »

Offline Vornar0

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi[Van] Plus 1.6 MPI (klima, el.szyby, el.lusterka itp.)
Że tak odkopię! Jak tam cały mechanizm? gotowy? sprawuje się?

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #95 dnia: Grudzień 31, 2013, 20:16:30 pm »

Offline jacek1234567890

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU PLUS 99r.
    • Części Polonez Atu Plus 99r.
Też jestem bardzo ciekaw.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #96 dnia: Styczeń 01, 2014, 01:33:47 am »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Dobrego Nowego Roku!

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 02, 2014, 17:57:43 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
aż wstyd się przyznać ale szpera dalej leży u mnie w pokoju i nie ogarnąłem tego tematu do końca - może w końcu się to jakoś uda i wsadzę to do mostu. Wiem trochę was zawiodłem ale czasem tak bywa z tym wszystkim
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #98 dnia: Marzec 06, 2014, 01:04:47 am »

Offline saperx

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
    • Big Bad Fiat Project
Wstępnie tez jestem zainteresowany tematem Widze ze takowa szpera jest cieżko dostępna.
Ma ktoś taka na sprzedaż?
Czy posiada ktoś wiedze czy znacząco rożni sie wkład od omegi b?

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #99 dnia: Marzec 06, 2014, 17:19:58 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Na sprzedaż to masz tu:

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=271000

Ja się pewnie zdecyduję na nią.