Autor Wątek: Temat powracający - Szpera  (Przeczytany 34829 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1989
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #120 dnia: Czerwiec 28, 2017, 22:08:45 pm »
Jeszcze nie zauważyłeś, że banned sam o sobie pisze, że ma dwie lewe ręce do prac technicznych? A w czym problem z dorobieniem półosi? Znam kilka zakładów, gdzie spokojnie by je dorobili, kwestia tylko dostarczenie im:
A) materiału
B) rysunku zamawianych elementów
C) odpowiednio za to zapłacić

A co do samych pół osi to widać, ze spawanie nie ma dobrego przetopu (za płytki). Ba nawet jakby był dobry przetop możliwe, że by nie przetrwały ze względu na pewne inne czynniki materiałem, ale obawiam się, że nawet odpowiednia obróbka tych półosi w takim stanie jak są teraz mogłaby nie przynieść rezultatu w postaci tego, żeby się nie ukręcały. Także tak jak pisałem wcześniej jedyna opcja to taka, żeby dorobić pół osie od nowa, ale niestety to generuje spore koszty.
Jeżdżę FSO:
Cytat: "?"
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #121 dnia: Czerwiec 28, 2017, 22:24:12 pm »
robimy półosie V2 z grubszym rdzeniem, większym przetopem , kminię temat dorobienia - fakt że w naszym kraju zrobić coś nietypowego to albo kasowo tragedia albo nikt tego nie chce się podjąć
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2954
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #122 dnia: Czerwiec 28, 2017, 22:47:19 pm »
do półosi, to raczej tylko zgrzewarka tarciowa. musi być gdzieś w okolicy firma, która takową posiada.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4636
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #123 dnia: Czerwiec 29, 2017, 00:48:44 am »
skoro to takie banalne to czemu jeszcze tego nie zrobiłeś ?

Bo nie mam interesu w tym żeby widawać kilka tys. na spawarkę i uczenie się jak jej używać.
Wrzuciłem kilka lat temu propozycję ze szkicem i ktoś to nawet zrobił, jeździ taki patent we Fiacie z V6 Forda.

Co do tych szper, można jeszcze wysłać ruskim dyfer FSO do obadania żeby zrobili szperę pod most FSO, może by się tego podjęli w sensownych pieniądzach. U nich szpera do Łady albo Fiata 131 kosztuje raptem 2 tys. złotych.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2017, 00:50:15 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #124 dnia: Czerwiec 29, 2017, 08:24:45 am »
To może swap mostu?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #125 dnia: Czerwiec 29, 2017, 09:07:10 am »
ale w tym temacie chodziło o próbę dopasowania szpery z jakiegoś innego samochodu do mostu poloneza więc ucinam kolejne dywagacje.  Ponieważ sam temat jest ciekawy, proponuję założyć nowy wątek odnośnie możliwości zbudowania innej konstrukcji zawieszenia ;)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #126 dnia: Czerwiec 29, 2017, 20:29:13 pm »
http://allegro.pl/dyfer-most-lada-niva-1989-i6856744890.html
Most z Łady 2017 lub Nivy. Przełożenia: 4,1 4,3 i 4,5. Jest opcja dokupienia szpery za kilka tysięcy... rubli;) czyli kilkaset PLN. Nowe części do mostu są ogólnodostępne jak i całe mosty.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.