Autor Wątek: Temat powracający - Szpera  (Przeczytany 58480 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #120 dnia: Czerwiec 28, 2017, 22:08:45 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jeszcze nie zauważyłeś, że banned sam o sobie pisze, że ma dwie lewe ręce do prac technicznych? A w czym problem z dorobieniem półosi? Znam kilka zakładów, gdzie spokojnie by je dorobili, kwestia tylko dostarczenie im:
A) materiału
B) rysunku zamawianych elementów
C) odpowiednio za to zapłacić

A co do samych pół osi to widać, ze spawanie nie ma dobrego przetopu (za płytki). Ba nawet jakby był dobry przetop możliwe, że by nie przetrwały ze względu na pewne inne czynniki materiałem, ale obawiam się, że nawet odpowiednia obróbka tych półosi w takim stanie jak są teraz mogłaby nie przynieść rezultatu w postaci tego, żeby się nie ukręcały. Także tak jak pisałem wcześniej jedyna opcja to taka, żeby dorobić pół osie od nowa, ale niestety to generuje spore koszty.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #121 dnia: Czerwiec 28, 2017, 22:24:12 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
robimy półosie V2 z grubszym rdzeniem, większym przetopem , kminię temat dorobienia - fakt że w naszym kraju zrobić coś nietypowego to albo kasowo tragedia albo nikt tego nie chce się podjąć
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #122 dnia: Czerwiec 28, 2017, 22:47:19 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
do półosi, to raczej tylko zgrzewarka tarciowa. musi być gdzieś w okolicy firma, która takową posiada.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #123 dnia: Czerwiec 29, 2017, 00:48:44 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
skoro to takie banalne to czemu jeszcze tego nie zrobiłeś ?

Bo nie mam interesu w tym żeby widawać kilka tys. na spawarkę i uczenie się jak jej używać.
Wrzuciłem kilka lat temu propozycję ze szkicem i ktoś to nawet zrobił, jeździ taki patent we Fiacie z V6 Forda.

Co do tych szper, można jeszcze wysłać ruskim dyfer FSO do obadania żeby zrobili szperę pod most FSO, może by się tego podjęli w sensownych pieniądzach. U nich szpera do Łady albo Fiata 131 kosztuje raptem 2 tys. złotych.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2017, 00:50:15 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #124 dnia: Czerwiec 29, 2017, 08:24:45 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1174
To może swap mostu?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #125 dnia: Czerwiec 29, 2017, 09:07:10 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
ale w tym temacie chodziło o próbę dopasowania szpery z jakiegoś innego samochodu do mostu poloneza więc ucinam kolejne dywagacje.  Ponieważ sam temat jest ciekawy, proponuję założyć nowy wątek odnośnie możliwości zbudowania innej konstrukcji zawieszenia ;)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #126 dnia: Czerwiec 29, 2017, 20:29:13 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
http://allegro.pl/dyfer-most-lada-niva-1989-i6856744890.html
Most z Łady 2017 lub Nivy. Przełożenia: 4,1 4,3 i 4,5. Jest opcja dokupienia szpery za kilka tysięcy... rubli;) czyli kilkaset PLN. Nowe części do mostu są ogólnodostępne jak i całe mosty.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #127 dnia: Maj 10, 2019, 20:18:17 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
W innym temacie miałem przedstawić kolejne rozwiązanie problemu , zatem tak - znalazłem kogoś kto dorobił zębatki do szpery z wieloklinem pod półosie z poloneza , jak będzie z trwałością czas pokaże - w każdym razie to okazało się łatwiejsze niż dorabiane półosie:











« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2019, 20:21:10 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #128 dnia: Maj 10, 2019, 20:41:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
od poczatku sugerowalem dostosowac wieloklin w kole zebatym do polosi,a nie odwrotnie,
kwestia wykonanie to juz inny temat - napisz dokladnie co tu zostalo zrobione, bo na zdjeciach niewiele widac,
czy ten caly element zostal zrobiony od poczatku, czy polaczono elementy z czesci fabrycznych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #129 dnia: Maj 10, 2019, 21:00:43 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
dorobiona kopia oryginału z wieloklinem pod półosie z poloneza :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #130 dnia: Maj 10, 2019, 21:40:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to grubo zabuliles,
jakas tajemnica odnosnie kosztow jest ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #131 dnia: Maj 11, 2019, 13:11:01 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
nie jest to jakaś tajemnica - koło 600 zł za sztukę ale skoro nie było innego sensowniejszego wyjścia to trzeba przeżyć, w każdym razie dorobienie półosi byłoby droższe i większe ryzyko że się ukręci
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #132 dnia: Maj 11, 2019, 15:01:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak przypuszczalem, ze to kilka stow za sztuke - prototypy zawsze kosztuja grubo,
gdyby jednak chciec zrobic wieksza ilosc, to nie jest oplacalne przy tych mostach od Łady,

z tego co pisales to wieloklin w szperze jest wiekszy niz ten na na polosi w PN, wiec sprobowalbym opcji roztoczenia otworu w szperze, wytoczeniu tulei z kola zebatego FSO i wcisnieciu jej z odpowiednio ciasnym pasowaniem, najlepiej na goraco,
teraz gdy masz nowe kolka, to stare mozesz poswiecic na eksperymenty i bedziesz mial na zapas
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #133 dnia: Maj 12, 2019, 13:32:19 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
no ogladalem te kolka z omegi - tam jest ok 0.5 cm mięsa więc cieżko będzie zrobić taki temat bo zostanie to cholernie osłabione, muszę skołować zębatkę z polonezowskiego mechanizmu różnicowego i wtedy może będzie można zoabczyć na ile to jest realne, napewno materiał jest cholernie twardy więc obróbka też może być problematyczna ...

Most z łady jako koncepcja , podobnie jak zrobił Łukasz Wais w replice fiata gtj też był rozważany - ale finalnie i tak wychodzi ponad 3000 zł bo sama szpera z val racing to koło 2000 zł, krótkie przełożenie - 1000 zł , zakup mostu, przeróbka pod mocowania resorów oraz plyty kotwiczne i przeróbka półosi pod zaciski z fso - więc zabawy sporo
"jest ryzyko , jest zabawa"