Autor Wątek: Temat powracający - Szpera  (Przeczytany 58478 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #100 dnia: Marzec 06, 2014, 23:56:20 pm »

Offline saperx

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
    • Big Bad Fiat Project
Dzieki za odpowiedz ale chce zrobic a nie kupic.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #101 dnia: Kwiecień 06, 2017, 21:51:56 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
noi temat doczekał sie kontynuacji - kupiłem most ćwiczebny:





obecnie półosie są pomierzone i są u tokarza i robimy wg pomysłu Marakanta - czyli frezy na gorąco i spawamy

natomiast , mając piasty z lancii dedry zacząłem kombinować żeby zrobić customowe półosie - więc pomiary wyglądają następująco:

piasta poloneza a piasta z lancii:





między piastą z lancii a łożyskiem trzeba by było dać tulejkę dystansową ok 9mm



tyle że za dorobienie półosiek nadal jakaś chora cena więc zaczynamy od spawania , jak nie wytrzyma będziemy modzili wg przymiarek

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #102 dnia: Kwiecień 07, 2017, 10:02:28 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak skończysz to podlicz i zapytaj ile za drugi taki zestaw.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #103 dnia: Kwiecień 09, 2017, 17:41:17 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
wielokliny już przygotowane :)



czekam na zatoczone półosie i nakładamy to na gorąco
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #104 dnia: Kwiecień 10, 2017, 12:32:31 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1174
Czeeej... Półoś na zostać podtoczona na średnicę ok 10mm żeby wejść w ten kawałek z wieloklinem + obspawanie dookoła? To w spawaczu całą nadzieja. Troche momentu to będize musiało wytrzymywać...
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #105 dnia: Kwiecień 11, 2017, 23:08:07 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
trochę więcej niż 10mm , może to tak wygląda

po operacji wpasowania na gorąco i zatoczone fazki do pospawania:





a tak wygląda efekt końcowy po pospawaniu przez Wałka z Motoweld TIGiem:

od czoła lekko zalane żeby nie przegrzać wieloklinu



oraz spaw od strony piasty:



więc zalana fazka oraz dolany spaw na grubość praktycznie całego wieloklinu - spawaliśmy mierząc pirometrem temperaturę elementów :)

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #106 dnia: Kwiecień 12, 2017, 08:09:01 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1174
Aaa! Otwór w wieloklinach jest na przelot.
Klasę roboty p. Waldka pokazywałeś już nie raz. Jesten spokojny o wytrzymałość.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #107 dnia: Kwiecień 12, 2017, 22:34:12 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
nie Waldek a Wałek ;) to jego ksywka bo już drugi raz ktoś przekręca
 
Przy okazji tylny dekiel zregenerowany w Motopasja Tarnów - podziękowania dla Tadka i Marcina za ogarnięcie tematu



teraz dokupić uszczelkę oraz olej do dyfra i można to składać
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2017, 22:36:37 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #108 dnia: Kwiecień 20, 2017, 22:18:17 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
i tak wygląda gotowy zestaw do założenia szpery - pewnie montaż w najbliższym czasie



"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #109 dnia: Kwiecień 20, 2017, 23:42:51 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Fajne ,powinno wytrzymać.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #110 dnia: Kwiecień 21, 2017, 00:56:33 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Brawo! czekamy na relację po montażu :) oraz gdzie i ile wysyłać pieniędzy za to :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #111 dnia: Maj 12, 2017, 04:35:45 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jeśli średnice nie uległy zmianom to jakie łożyska zastosowałeś na koszu, podaj symbol.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #112 dnia: Czerwiec 15, 2017, 14:22:22 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Noi wczoraj wsadziłem szperę ale jazda testowa została zakończona urwaną półosią - nie wiem jeszcze co się dokładnie stało ale raczej ukręciło się to na spawie tak że półoś straciła podparcie ...
Z to wrażenia super - normalnie jeździ się jak z otwartym dyfrem za to próba kręcenia bączka i auto bez mgnienia idzie bokiem, niestety druga próba - strzał ze sprzęgła przy 5000 , auto ładnie się dokręciło , smażyło 2 opony zamiatając lekko dupą i nagle jeb ... straciło napęd zostawiając za sobą 2 ślady

Teraz trzeba będzie ocenić co się dokładnie stało - czy aby fazka nie była za mała, spaw za cienki i półoś ukręciło na łączeniu
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #113 dnia: Czerwiec 15, 2017, 15:37:35 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Niestety, domowe patenty to zawsze najsłabsze ogniwo w samochodzie. Tak czy inaczej gratulacje za samozaparcie.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #114 dnia: Czerwiec 18, 2017, 23:07:44 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Domowe jak domowe, bardziej pasowałoby tutaj określenie "ryzykowne patenty". Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłoby wykonanie półosi od nowa z odpowiednim wielowypustem pod szpere, w dobie obrabiarek CNC nie powinno to nastręczać nadmiernych problemów, poza tymi co zawsze, czyli kosztami.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #115 dnia: Czerwiec 19, 2017, 09:14:20 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Na tak małej średnicy spoina, zwłaszcza w lepszej jakości stalach musi się poddać. Przerabiałem spawanie półosi i zawsze kończyło się tak samo... Ukręcenie na strefie wpływu ciepła.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #116 dnia: Czerwiec 19, 2017, 19:47:10 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
później wrzucę fotki jak się to urwało , widać że ewidentnie nie było to dospawane, jakby ktoś miał długie półosie do szerokiego mostu na tarczach to chętnie 2 szt odkupie :) bo trzeba patent dopracować
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #117 dnia: Czerwiec 28, 2017, 19:01:23 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
obiecane fotki:







"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #118 dnia: Czerwiec 28, 2017, 20:18:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
OBRowi się ukręcały wzmacniane półosie, więc nam też się coś czasem ukręci bo one po prostu za małe są.

Mówiłem kilka razy żeby uspawać ramę którą by się powiesiło na resorach zamiast mostu, i przykręcić do niej na sztywno dyfer z półosiami do jakiegoś BMW albo Nissana. Pomierzyć tylko dobrze otwory montażowe i kąty i można by to uspawać i złożyć w jeden dzień.
Aha, no zapomniałem tylko że może być problem dobrać coś z odpowiednim rozstawem kół.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2017, 20:21:43 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #119 dnia: Czerwiec 28, 2017, 21:28:15 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Pomierzyć tylko dobrze otwory montażowe i kąty i można by to uspawać i złożyć w jeden dzień.
skoro to takie banalne to czemu jeszcze tego nie zrobiłeś ?
przykro patrzeć ze tak ścieło, gdybyśmy żyli w normalnym kraju dorobienie półosi od zera nie było by problemem...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)