Autor Wątek: Temat powracający - Szpera  (Przeczytany 58469 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 19, 2012, 00:33:08 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Teraz wszystko zależy od tego czy ten dyfer o którym myślę będą mieli na lokalnych szrotach - jeśli tak to zabawa się zacznie w przyszłym tygodniu, wtedy jest szansa że całość zamknie się w 1000 zł. Szpera o której myślę ma spięcię w granicach 40%.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 20, 2012, 13:24:40 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Dyfer zakupiony, więc dziś może zrobię fotki szpery , oraz przyznam się z czego to jest :) Cena 200 zł za dyfer to chyba nie majątek :P
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 20, 2012, 13:34:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dyfer ze szpera za 200pln to nawet w celach edukacyjnych mozna zakupic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 20, 2012, 16:40:10 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Fotki wyprutej szpery:











Pochodzi z omegi A 3.0 30se - montowana seryjnie, w omedze B montowana na zamówienie, szpera ma oznaczenie S45 - spina w 45%, jest szperą płytkową oraz w ASO opla można kupić na wymianę płytki - niestety komplet wg mojej wiedzy to ok 1000 zł, za to przy użyciu podkładek można ją zaciaśnić :)

Co ciekawe znalezione w wikipedii:

" Modyfikacje Lotusa objęły przeróbki standardowego 6-cylindrowego, 3-litrowego silnika Opla, który został powiększony do 3615 cm³ pojemności. Wyposażono go także w dwie turbosprężarki Garrett AiResearch T25 każda o ciśnieniu sprężania 0,8 bar dzięki czemu osiągał on moc 377 KM i moment obrotowy sięgający 568 Nm." "Samochód oczywiście wyposażony był w szperę (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu) 45% (taką samą jak w modelu 3000)" - myślę że skoro w oplu to wytrzymyawło 500Nm i ważyło to 1700 , to rezerwy są na tyle duże że można spokojnie stoczyć to nawet o połowę i wytrzyma ok 150Nm :)
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2012, 17:29:50 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 20, 2012, 18:47:35 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
w jaki most chcesz to cudo włożyć ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 20, 2012, 20:16:59 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
w polski po lekkim tuningu, dzis pierwsze spostrzeżenia - koło talerzowe najdzie po stoczeniu 3mm średnicy kosza, czyli 1.5 mm materiału , z czego zatoczenie na seryjne koło ma ok 0.5mm wysokosci wiec tak naprawdę trzeba zebrać ok 1mm i koło talerzowe z poloneza siądzie, tutaj zaczynają się inne problemy - koło z opla ma 8 śrub m12 , natomiast z poloneza 10 x m10 , wiec trzeba będzie ponawiercać nowe otwory pod koło talerzowe - tylko 2 się pokrywają , zastanawiam się nad rozwierceniem tych 2 otworów w kole talerzowym co pasują i nagwintowaniu ich pod śruby m12 - to na pewno by wzmocniło osadzenie przy rozwierconych/nowo nawierconych pozostałych otworach.
Teraz muszę skołować seryjny mechanizm różnicowy z poloneza żeby to oddać do tokarza i spasować wszystko w polski most.
Pozostanie problem półosiek ale to będzie juz zrobione jak szpera siądzie w moście :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 20, 2012, 20:31:44 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
dobrze pospawana półoś wystarczy ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 20, 2012, 20:37:49 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
to samo mówi mi wałek z motoweld żeby zatoczyć półoś , pwenie pasowałoby jedno w drugie wbić, obspawać , pożniej obszlifować ,nałożyć rurę i obspawać w innym miejscu naokoło
Myślę że 4.55 i szpera 45% powinno zrobić zajebistą robotę :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 20, 2012, 20:51:29 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
ciekawy pomysł   <spoko>

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 21, 2012, 11:39:21 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
w tygodniu będę miał łożyska oraz cały most ćwiczebny żeby wiedzieć co i jak oraz odpowiedzieć sobie na pytanie - czy da się to wsadzić :)

Do tylnonapędowej ascony udało się to upchać, kilka fotek z racingforum:








update - znalazłem fotkę mojego mostu jak przekładałem przełożenie i po wyskalowaniu zdjęcia i przyłożeniu szpery do monitora wychodzi że powinno się to bez większych problemów zmieścić w moście :)



kolejny update - dziś zakupiłem łożyska CBK 187, na oba końce mechanizmu róźnicowego. Okazało się że różnica w średnicach między dyfrem z omegi a łożyskiem wynosi 1mm - tyle trzeba przetoczyć gniazda łożysk z omegi :)

« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2012, 23:10:46 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 24, 2012, 22:38:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No to jest pierwszy pozytywny aspekt...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 25, 2012, 00:19:59 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
jest i kolejny - sama szpera ma ok 9 cm szerokości od wieńca koła talerzowego do tylnej ścianki, w polonezie od łożyska do miejsca skręcenia koła talerzowego z mechanizmem różnicowym jest 10cm więc tak czy tak zostaje 1cm luzu - to tak na szybko po ściągnięciu tylnej ściany dyfra :) Najważniejsze - na 99% ten wkład podejdzie - umówiłem się już z tokarzem że jak będę miał wkład z poldka to mu wszystko podrzucę a on zrobi co potrzeba :)
Zostaje nadal problem półosiek - kurde różnica w wieloklinach jest ok 1mm, gość mówił żebym odpuścił materiał, napawał czymś twardym, zrobił wieloklin oraz zahartował indukcyjnie.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 25, 2012, 00:37:59 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
a nie lepiej półos pospawać z 2 gdzieś w połowie długości ? jeden typ z sosnowca w Colcie 500+ miał taki motyw i spoko trzymały ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 25, 2012, 07:08:07 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
takie spawane w polonezie dlugo nie wytrzymaja upalania, tutaj problemem jest to że oprócz tego że półosie przenoszą moment napędowy to również część sił od koła - ponieważ półoś jest półpodparta przy piaście - ma tylko jedno łozysko , które nie podpiera jej całkowicie, drugim podparciem jest właśnie mechanizm różnicowy
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 25, 2012, 08:17:48 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
A gdyby na miejsce łączenia (dwóch różnych pół osi) nałożył rurkę i dodatkowo ob spawał? Pozostała by kwestia wyważenia.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 25, 2012, 11:44:05 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To ja poproszę o wszystkie możliwe  wymiary szpery przed toczeniem żeby mieć porównanie do różnicówki z alfy33. Łącznie z wymiarami wieloklinu półosi. Może te półosie z alfy33 będą lepiej pasowały do tego mechanizmu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 25, 2012, 12:25:07 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
myszaradom wspawanie już święty mówił ze nie wchodzi gre.... bo spawanie osłabia materiał tuż obok spawu, a połoski dość za duże obciażenia przenoszą jak potraficie połoske przy samym łożysku ukrecić  . I z tego co wiem półosie sztywne nie są wyważane i nigdy nie były wyważane...
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 25, 2012, 16:36:59 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
kumpel mi kiedyś wspomiał że w Wawie( ew. gdzieś pod Wawą) jest typ który dorabia półosie customowe pod wymiar, podobno jakościowo ja i cenowo było całkiem spoko....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 25, 2012, 20:09:27 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
spróbuj znaleźć namiary na chłopa :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Temat powracający - Szpera
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 26, 2012, 00:59:17 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
jak znajde namiary na kumpla to spróbuje go pociągnąć za jezyk ;)
edit: całkiem przez przypadek natknołem sie na taki temat, może pomoże ;) http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=89771
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2012, 01:05:24 am wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)