Autor Wątek: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso  (Przeczytany 12164 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« dnia: Październik 23, 2012, 17:42:39 pm »

Offline adik-fso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1.6GLI 16V






 Na dzień dzisiejszy zrobione:

 Wydech - był rurowy od rovera ale na każdym łaczeniu przedmuchy, walił w podwozie i szedł przy samej ziemi przez co popsułem sobie garaż.
- Więc Zamontowany póki co żeliwny i wszędzie nowe uszczelki zaczynając od kolektora aż po tłumik końcowy, przelotowy mugen z mojego drugiego poldka.

 Silnik, siedzi 1,6 16v rovera :
-Wymienione świece.
-Spuszczona woda z układu chłodzenia i zalane płynem do chłodnic.
-Wymienione uszczelniacze na wałkach rozrządu
- Uszczelniona pokrywa zaworów
- uszczelniona obudowa wałków rozrządu
- Wymieniony paska alternatora
- nowy olej + filtr

 Koła:
- Nie dlugo 15" 195/50 borbet A
 
 Hamulce:
- Stare tarcze biły i z klockami hamulcowymi, które tam były nowe, stało się to:



Założone więc są nowe tarcze i klocki.



 Nadwozie:
- Wymieniony lewy przedni błotnik na zdrowy w tym samym kolorze, zakonserwowany. 
- Zmieniona przednia maska w lepszym stanie
- Lewe przednie i tylne drzwi wymienione na nie poobijane

 Nadwozie zakonserwowane.

Podwozie:

- Nowe Opaski zbiornika paliwa

-Nowy zbiornik 119zl.  W czarnym połysku... który odpadał płatami a pod spodem pierwsze oznaki powierzchownej rudej.. gamonie pomalowali na rudą.

Szczotka na wiertarke


Podkład antykorozyjny


Na tym jest juz bitex.
Do tego nowa pompa paliwa.

 Do zrobienia:

 Zawieszenie:
- Do wymiany wachacz dolny prawy + drążek reakcyjny (wachacz i drązek wygięty)
- Gumy stabilizatora
- Końcówka drązka kierowniczego strona prawa
 

Problem jest z silnikiem, brak mu mocy, do setki ma 13,9 s, gdzie mój były poldrover 1,4 miał 11,5s.

Tu film z przyśpieszeniem tego 1,6
http://www.youtube.com/watch?v=VoMapx5R6DI
a tu dla porównania byłe 1,4
http://www.youtube.com/watch?v=9mY01n_IW-0

Póki co wyeliminowalem:
-Komputer
-cewka wn, + kable
-pompa paliwa (jest sprawdzona z innego)
- wtryski: na 280 150 703 brakuje paliwa, na 749 zalewa, na 280 155 884 jest ok. - pomimo to na zadnych z nich nie idzie zejść poniżej 13,9 do 100.
- rozrząd ustawiony poprawnie

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co mu dolega będę wdzięczny.
 
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2012, 17:23:51 pm wysłana przez adik-fso »

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 23, 2012, 17:48:30 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Po pierwsze to weź go dokręć pod 7 tyś.
Sprzęgło Ci już chyba nie domaga.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 23, 2012, 17:50:57 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
chociaz Ty go przerejestruj :P
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 23, 2012, 17:56:18 pm »

Offline adik-fso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1.6GLI 16V
Po pierwsze to weź go dokręć pod 7 tyś.
Spokojnie, umiem jezdzić. Nie kręce go dalej bo... to bez sensu. On już dalej się kręcić nie chce pomimo gazu w podlodze, więc przeciągnięcie go dalej na 2 lub 3 spowoduje tylko jeszcze gorsze przyspieszenie.. bo w dolnych partiach obrotów ciągnie lepiej.

Michał, ale on ma fajne tablice :P
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2012, 17:57:56 pm wysłana przez adik-fso »

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 23, 2012, 17:57:58 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
wiem ze fajne ale sam wiesz ile tam umów k-s jest, nie ryzykowałbym :P fajnie ze w koncu moje dokladki orciari trafily do Ciebie tak czy siak :D
ps. odezwij sie czasem na gg :P
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 23, 2012, 18:12:49 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Lekko ponad 6 mógłbyś go zakręcić...  :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 23, 2012, 18:17:25 pm »

Offline adik-fso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1.6GLI 16V
Robiłem wiele prób łacznie z kręceniem pod odcinke. To nie ma znaczenia, poprostu czuc ze ten silnik nie ma swojej mocy, mam porownanie ze swoim 1,4.
Na 4 i 5 biegu już wgl mozna zapomniec o przyspieszeniu, w porownaniu do 1,4.

« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2012, 18:20:05 pm wysłana przez adik-fso »

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 23, 2012, 18:18:35 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Sprzęgło Ci już chyba nie domaga.
To napewno :P

A jak nie ma sensu krecic do odcinki, to trzeba sie zajac dawkowaniem paliwa.
Na 4 i 5 biegu już wgl mozna zapomniec o przyspieszeniu, w porownaniu do 1,4.
To jakiś zakap.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 23, 2012, 18:19:03 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jakie masz wtryskiwacze ? Zakładam, że kompresja, iskra i paliwo są w porządku...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 23, 2012, 18:20:29 pm »

Offline adik-fso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1.6GLI 16V
od 80km/h do 120km/h na 3 biegu ma 10 sekund....
Pozniej wrzuce film, na nim dokladnie widać jaki problem ma silnik się wkrecić.

Wtryski pisałem jakie są. Na 3 róznych sprawdzane.

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 23, 2012, 18:26:56 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Faktycznie. Wtryskiwacze masz takie jak ja teraz, ale u mnie jedzie praktycznie w całym zakresie. Sprawdź ciśnienie paliwa i kompresję.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 23, 2012, 18:36:27 pm »

Offline adik-fso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1.6GLI 16V
http://www.youtube.com/watch?v=m3fFrbhNBww&feature=youtu.be

3 bieg, gaz w podłoge od 0:11

Nie wiem czemu te filmy są zielone po wrzuceniu na YT :/

Widać ze powyzej 5 tys juz słabnie, przy 6 i wyzej juz prawie wgl nie idzie.

Tu taki sam film z przyspieszeniem na 3 biegu od 80 - 120
http://www.youtube.com/watch?v=OzPxW_INOqM&feature=channel&list=UL    6,5 sek, przy moim 10sek.
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2012, 18:41:17 pm wysłana przez adik-fso »

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 23, 2012, 20:20:50 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
Fajny poldas, coś nie za pięknie to jeździ  <do bani>  Gdzieś na innym forum pokazywałeś poldka, bo wydaje mi się że już go gdzieś widziałem.
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 24, 2012, 15:43:56 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Ładny z wyglądu. Mechanicznie jeszcze go ogarniesz. Z tego co widać to jedzie jakby kompresję miał bardzo słabą bo nie ma siły (znasz przeszłość tego 1.6?).

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 24, 2012, 17:15:49 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ja bym jeszcze sprawdzil Tps, filtr paliwz i czy przewody paliwowe nie sa pozaginane. ewidentnie brak paliwa. wtryski polecam0280150749 oryginal od Rovera 1.6 rozrzad w ostatecznosci.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 24, 2012, 17:23:11 pm »

Offline adik-fso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1.6GLI 16V
przez wtryski z rovera 1.6   749 silnik był przylewany w przedziale obrotów od wolnych do 2500tys.

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 24, 2012, 20:03:35 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
skad ta pewnosc? moze katalizayot jest zapchany? skoro mial bogato sptawdz sonde.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 24, 2012, 20:26:07 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
skad ta pewnosc? moze katalizayot jest zapchany? skoro mial bogato sptawdz sonde.

Mój też na 749 nie chodził prawidłowo, szczególnie w zakresie 5,5-6k...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 24, 2012, 22:29:19 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
wszyscy chcieliby zeby podlaczyc jedna lub dwie kostki i musi dzialac. zalozcie sobie kompy od rovera, trmat kilkanascie razy przerabiany, a zaczna wam pracowac te silniki. z reszta po co trzymac pedal gazu w podlodze...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 24, 2012, 22:30:48 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
wszyscy chcieliby zeby podlaczyc jedna lub dwie kostki i musi dzialac. zalozcie sobie kompy od rovera, trmat kilkanascie razy przerabiany, a zaczna wam pracowac te silniki. z reszta po co trzymac pedal gazu w podlodze...

Nie mówię wcale, że wymagam cudów, ale na 0 280 155 884 w moim przypadku jest o wiele lepiej, co nie zmienia faktu, że dobrze będzie dopiero na odpowiednim osprzęcie. :) Ale to z czasem. :)
A montaż MEMSa 1.9 oprócz tego, że trzeba zmieniać koło zamachowe i ściągać immo to "lajt". Prawie, że P&P.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...