Autor Wątek: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso  (Przeczytany 12163 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 24, 2012, 23:11:11 pm »

Offline adik-fso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1.6GLI 16V
skad ta pewnosc? moze katalizayot jest zapchany? skoro mial bogato sptawdz sonde.

Nie mam kata.
Pewność że zalewa taka, że wiem jak chodzi przylewany silnik  :-) i na innych wtryskach tak sie nie dzieje. Sonda jest już 3cia z kolei, bez zmian.

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 25, 2012, 00:51:27 am »

Offline cezek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 676
1,4 chodziło super jeden z najlepszych jakie miałem:)
Co do tego, to nie szpachla. Fabryczna izolacja i podkład.[]

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 25, 2012, 00:59:47 am »

Offline Potega92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
nie byłeś może przypadkiem dzisiaj w word'zie na bródnie?
Jest:
Yaris d4d 2009r
Polonez Caro 1996 1.6 ROVER

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 01, 2012, 15:49:49 pm »

Offline adik-fso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1.6GLI 16V
No i wszystko jasne,  na cylindrach cisnienie 
1. 10,5   
2. 7   
3. 5   
4. 10,5

Po próbie olejowej na 2 cylindrze wzroslo do 11, a na 3  do 7,5.

Nie długo 1.8...

CDN

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 01, 2012, 16:00:45 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Nie długo 1.8...CDN
No to powodzenia :) i najlepiej przetestuj silnik który chcesz kupić, zebyś się nie wpakował tak jak ja z 1.6 :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 01, 2012, 16:05:17 pm »

Offline Potega92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
Tu film z przyśpieszeniem tego 1,6
http://www.youtube.com/watch?v=VoMapx5R6DI

bez obrazy ale moje 1.4 chodziło 3 razy lepiej :)
Jest:
Yaris d4d 2009r
Polonez Caro 1996 1.6 ROVER

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 01, 2012, 16:07:04 pm »

Offline adik-fso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1.6GLI 16V
Nie ma o co sie obrażać ;) sam dałem film z moim 1,4 ktore chodzilo lepiej i przyspieszało w 11,5 do setki (czyli tak jak na 1,4 przystało).

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 01, 2012, 16:16:51 pm »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
 Silnik bez kompresji i tyle albo remont albo wymiana na zdrowy. Kiedy 1.4 straci kompresje to i OHV da sobie radę  :P 
Rada Rafał#1951 jest w 100% trafna cholera go wie co ludzie sprzedają :]
Powodzenia przy majsterkowaniu :)

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 01, 2012, 16:37:38 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
to juz wiadomo dlaczego Chicane sprzedal szaraka ;] powodzenia Adik z 1.8 ja tez na wiosne wrzucam ;d
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 01, 2012, 20:23:34 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
Chicane


Heh to już wiem gdzie tego Poldzia widziałem :D Działaj tam nad nim by jeździł elegancko :) TO chyba bd 4 poldorover 1.8 jak dobrze liczę chodź może więcej. 
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 01, 2012, 20:52:55 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
TO chyba bd 4 poldorover 1.8 jak dobrze liczę chodź może więcej. 
buahaha czlowieku malo chyba wiesz :) z samego tego forum bedzie jakies 6-8szt 1.8 :)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 01, 2012, 20:57:10 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
Tak myślałem, pomyliłem z tym powiatem co jest Johny Walker, tam mają 3 sztuki poldoroverów 1.8
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 02, 2012, 09:10:56 am »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
pomyliłem z tym powiatem co jest Johny Walker, tam mają 3 sztuki poldoroverów 1.8

:D:D:D Będzie panie tych wozów coraz więcej bo dostępność i cena silników stale się poprawia, a niewielkim nakładem sił można mieć te sto paręnaście koni z dobrą elastycznością z dość nowoczesnego motoru.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 20, 2013, 22:03:31 pm »

Offline adik-fso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1.6GLI 16V
Ciąg dalszy.

Z racji iż z wolnym czasem nie było za dobrze przez ostatnie miesiące, dopiero teraz mam czas na grzebanie przy poldku.

Plan się troche zmienił z różnych przyczyn i postanowiłem ożywić istniejące w nim 1.6.
Zrzuciłem głowice, 2 oraz 3 gar puszcza przez wydechowe i to ostro więc znalazła się przyczyna braku cisnienia na owych cylindrach. Na 1 i 4 również puszcza lecz minimalnie.

Niestety również na cylindrach 1 i 4 po zalaniu szybko ubywa więc jutro wyciągam tłoki i obadam pierścienie.
Sprawdze też dokładnie tuleje i zobaczymy co dalej.

Mam inna głowice z 1.4 z nowymi zaworami, szczelną, więc problem z górą silnika byłby rozwiązany.
A co z dołem to jutro się okaże.
Czuję, że pierścienie są pozapiekane.
Może skończy się na wymianie na nowe kpl i załozeniu "nowej" czapki.

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 21, 2013, 16:25:28 pm »

Offline adik-fso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1.6GLI 16V
Tłoki wyjete. Na zamkach pierścienia górnego po wsadzeniu w tuleje 2 cm ponizej krawedzi jest luz 0,80mm.
Wg tego co wyczytałem dla silnika 1.6 powinno być od 0,20 do 0,35mm? nigdzie nie moge znaleźć konkretnych danych na temat luzów na zamkach, pasowania tłokow w cylindrach itd.

Ktoś się wypowie?

Oraz jakiej firmy nowe pierścienie?

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 23, 2013, 11:06:38 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
a no czapke pamietam z ktorego masz :P co do pierscieni i luzów na zamkach pisz do SEBYOBR [2 wlasciciel mojego ex niunka, aktualnego szykejnowego], bo on robil sam kapitalny remont rovera co prawda 1.8 ale od zera wiec co nie co powinien wiedziec ;)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 28, 2013, 00:39:03 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wiem ,jakie powinny byc luzy ,ale do tego sa materialy napraw,zeby z nich korzystac,
sprawdz tez ,czy sie tloki nie przytarly ,jezeli sa dobre i cylinder nie wytarl sie ,to mozliwe,ze wymiana pierscieni zalatwi sprawe,
ale sprawdz,czy cylinder zachowuje owalizacje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 25, 2013, 15:29:03 pm »

Offline adik-fso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1.6GLI 16V
Polonez już jeździ i zwija asfalt  <haha>

Pierścienie tłokowe były po zapiekane w tłokach, luzy na zamkach po dokładnym zmierzeniu okazały się jednak dopuszczalne.
Zostało więc wszystko wyczyszczone i poskładane.
Głowica od innego silnika z nowymi szczelnymi zaworami + nowe uszczelniacze zaworow.
Nowy rozrząd
Olej + filtr
Nowa tarcza sprzęgła

Z nadwozia pomalowane noski przod i tył bo były poobijane i pojawiała się korozja.
Konserwacja

Wymieniony dolny prawy wachacz + drążek reakcyjny
Gumy stabilizatora
Sworzeń górny prawy
Końcówka drążka kier krótka prawa
Ustawiona zbieżność

Klocki hamulcowe TRW na 4 koła
Zregenerowane zaciski
Nowa pompa hamulcowa i płyn

Koła borbet A 15 195/50

I wiele innych rzeczy których już nie pamiętam

Jak znajdę kogoś kto sklepie mi resory 3 piórowe to będzie troche gleby, na przod czekają juz gotowe spręzyny.








« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2013, 17:22:53 pm wysłana przez adik-fso »

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 25, 2013, 15:50:21 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Atrapa Ladniejsza niż oriciarowa :D
Lux
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 16V - adik-fso
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 25, 2013, 20:34:20 pm »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
Kurde bardzo mi się podoba , zawsze chciałem PoldoRovera w tym lakierze  :] Davaj film jak to idzie  :P