Autor Wątek: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?  (Przeczytany 9394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 357
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
[BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« dnia: Październik 24, 2012, 00:06:32 am »
Ale od początku.

Posiadam obecnie caro minusa z silnikiem 2.0 dohc fiata na szprycy.
Zawsze chciałem jednak mieć DF z tym silnikiem, z czasem mi się zmieniło i pokochałem BORKA.
Od pół roku szukałem i znalazłem. I teraz mam problem, zresztą, którego się obawiałem.
Mam piękne auto z '85 roku w dobrym stanie i jak jechałem nim 600 kilometrów to strasznie się ze sobą związaliśmy. Poczułem tę więź. Możecie się śmiać ale tak było.
Pojawiła się obawa jak daleko mogę się posunąć w modyfikacjach aby uszanować wolę poprzedniego właściciela oraz samego BORKA.

Jestem ciekaw Waszej opinii na ten temat.

Do tej pory była tylko opcja A, w drodze powrotnej najpierw pojawiła się opcja B a pod koniec drogi opcja C.
Prezentacja opcji:
Będę się streszczał, więc w wielkim skrócie.

Opcja A.
Polonez 2000 rally, replika lub zbliżona replika. Ma dawać satysfakcję w weekendy i w kilku startach w KJS.
Silnik: 2.0 DOHC od fiata po generalnym remoncie i zmodyfikowany.
Zawieszenie: sportowa modyfikacja (szeroki zawias).
Hamulce: pełna modyfikacja
Buda: dodana klatka

Opcja B:
Polonez 2000, pełna replika. Ma dawać satysfakcję na co dzień ale bez palenia gumy.
Silnik: 2.0 DOHC od fiata po generalnym remoncie.
Zawieszenie: standard po regeneracji. (chyba, że było inaczej)
Hamulce: standard po regeneracji. (chyba, że było inaczej)
Duda: doprowadzenie do stanu fabrycznego.

Opcja C:
Oryginał - kala CE, powożenie się po mieście osiem razy w roku i duma, satysfakcja.
Silnik: oryginał po remoncie (na razie go nie wymaga)
Zawieszenie: standard po regeneracji.
Hamulce: standard po regeneracji.
Duda: doprowadzenie do stanu fabrycznego.


Opcje naprawdę różne, kupiłem go dla opcji A ale ze względów finansowych może się okazać opcją B. Nawet jak się zdecyduję na opcję C to będę marzył wciąż o o 2.0 DOHC w BORKU.

Nie chodzi o to abyście podjęli za mnie decyzję a postawienie problemu bardziej ogólnie. Gdzie kończy się granica przerabiania klasyka a gdzie zaczyna się jego profancja?

Czy budowa na tej bazie 2000 rally (lub 2000) to bezpodstawny mój kaprys i nie powinienem się na niego decydować bo klasyk to klasyk i powinien już zawsze zostać klasą C jak PAN BÓG (a raczej nasze FSO) go stworzył(o)?
Mój NOWY BOREK:
https://picasaweb.google.com/102696607098655366762/POLDEKTYGRYS?authuser=0&feat=directlink

Czekam na wsze opinie.
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2012, 00:09:59 am wysłana przez sikorak »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 626
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 24, 2012, 00:59:23 am »
Na forum znajdziesz zwolenników przerabiania tego auta jak i pozostawienia go w stanie 100% oryginał, więc może zastanów się na czym Tobie zależy i czy jesteś w stanie (fizycznym i finansowym) zrobić z tego borka idealną replikę poloneza 2000, bo to są bardzo duże koszta i ogrom pracy wymagającej zaawansowanej wiedzy i sprzętu.
Przemyśl to i mierz siły na zamiary ;)
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1659
  • rover team
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 24, 2012, 01:24:36 am »
Opcja B, sam tak zrobilem i jestem zadowolony, fajny dupowoz :)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1012
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 24, 2012, 07:40:12 am »
Granica między przerabianiem a profanacją zaczyna się i kończy zawsze w głowie właściciela.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2884
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 24, 2012, 08:12:34 am »
IMHO na starty w KSJtach go szkoda, lepiej kupić do tego jakąś carówkę i ją uborkowić, a w tym widziałbym cichociemnego killera 2.0. :P
Jest: Caro '96 Rover Orciari - L146 :)
Był: Caro '97 diesel - L128
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/141401
"EL" w dowodzie, "EJ" w sercu. :D
http://sekcja-slask.pl

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 24, 2012, 11:46:12 am »
Tobie ma się podobać.
Ja mam Borka i dla mnie ma być ory z zewnątrz.
Jeśli auto ma ładnie wyglądać, dlaczego miałoby słabo jeździć?
Pod maską wylądował 2.0. W konsekwencji hamulce lucasa z truka, zmiany w zawieszeniu. Było niewygodnie w starych fotelach, przyszły groki. Kierownica może i ory, ale strasznie cienka - niewygodna, zainstaowałem raid. Przyciski chciałem mieć podświetlane, nowa wiązka. Wizulanie, felga stalowa szeroka, moim zdaniem ładniej niż oryginał. ITD ITP.
Mi nie zależy na 100% oryginale, ma cieszyć moje oko i dobrze jeździć.

P.S. Jak ładna buda i stary rocznik pewnie, że do KJS szkoda.  ;p

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 357
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 24, 2012, 13:09:59 pm »
Tobie ma się podobać.
Ja mam Borka i dla mnie ma być ory z zewnątrz.
Jeśli auto ma ładnie wyglądać, dlaczego miałoby słabo jeździć?
Pod maską wylądował 2.0. W konsekwencji hamulce lucasa z truka, zmiany w zawieszeniu. Było niewygodnie w starych fotelach, przyszły groki. Kierownica może i ory, ale strasznie cienka - niewygodna, zainstaowałem raid. Przyciski chciałem mieć podświetlane, nowa wiązka. Wizulanie, felga stalowa szeroka, moim zdaniem ładniej niż oryginał. ITD ITP.
Mi nie zależy na 100% oryginale, ma cieszyć moje oko i dobrze jeździć.

P.S. Jak ładna buda i stary rocznik pewnie, że do KJS szkoda.  ;p


Masz fotki?

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 24, 2012, 14:08:57 pm »
Poszedł priv.

Teraz zauważyłem, że są zdjęcia Twojego nabytku. Moim zdaniem wygląda doskonale.
Ponieważ wersja bliska C klasie pokusiłbym się jeszcze o zderzaki z C i zdjęcie siekierek z przodu.
Wnętrze odrestaurować, zapakować 2.0 lub inny mocniejszy silnik i cieszyć się 30 letnim autem w takim stanie.

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 24, 2012, 16:52:56 pm »
pomysł robienie borka do kjs na 2 to troche lipa, jak dupowóz jak najbardziej ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 24, 2012, 17:42:07 pm »
Borek z DOHC to już legenda, na pewno szkoda go do kjs czy upalania. Zrobić swapa ewentualnie trochę uwspółcześnić i cieszyć się autem.

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 24, 2012, 18:41:33 pm »
Ładne felgi, wypolerowałbym, zglebił, zmienił końcówkę wydechu na chromowaną i nic poza tym nie ruszał, szkoda ładny egzemplarz za bardzo dłubać.
LOW & SLOW

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 24, 2012, 18:46:44 pm »
wstawić do borka 2,0 DOHC z wyglądu zewnętrznego nic bym nie ruszał, chyba że doposażyć go do pełnej wersji zamiast C-klassy. Do kjs szkoda by mi go było, ale do sprawnego poruszania się i cieszyć się autem. Chyba że chcesz cieszyć się że masz ori Borewicza to zostawił bym go tak jak jest w pełnym originale.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline PoldoFan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 211
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO to nie marka ... To styl życia...
    • Polonez Caro Plus 1.4 GTI "ELB", FSO ATU 1.4 GLI 16V Orciari
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 24, 2012, 19:29:38 pm »
Ja mam w swoim Borewiczu (jak kto woli akwarium) 2.0 DOHC, z zewnątrz dołożone jedynie nakładki  progów z Caro,dystatnse aby poszerzyć fabryczny wąski zawias,  owiewki Heko oraz żółte halogeny natomiast do wnętrza dołożyłem fotele Inter Groclin, elektryczne szyby, centralny zamek oraz jakieś tam audio. Wpadło również wspomaganie kierownicy, hamulce Lukas oraz sprężyny od Trucka :) Moja koncepcja była taka żeby auto z zewnątrz wyglądało kultowo a w głębi kryło troszkę bajerów, które go uwspółcześniają ;)

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 694
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 25, 2012, 18:05:13 pm »
<mysli>Ciągle to samo? znowu replika poloneza rally? znowu 2.0 dohc. Czy nie wydaję się Wam, że może to być już lekko nudne? Czemu nie polecieć na fali i zrobić czegoś wyjątkowo oryginalnego a jednocześnie nie dopuścić się tej profanacji klasyka <wesoly>

kwestia silnika
Moim zdaniem motyw 2.0dohc jest już tak oklepany, że nie będzie żadną sensacją, że siedzi on w polonezie  :-) tym bardziej, że mod jest plug&play i nie trzeba popisywać się szczególnymi umiejętnościami z zakresu techniki żeby przeprowadzić SWAP'a
Ponad to nie wydaję mi się żeby to była jednostka tania w eksploatacji. Pod uwagę należałoby wziąć choćby  takie aspekty jak np. dostępność części na wypadek remontu silnika - chyba, że trafi się wyjątkowo zdrowy egzemplarz co raczej jest mało prawdopodobne.

A gdyby wyjechać palcem z mapy Włoch i skierować się dalej w prawo i zatrzymać się np. na Japonii <lol>

...i do poloneza wsadzić coś Japońskiego? Mój faworyt to motor z Mazdy Miaty (mx-5) w prawdzie to nie 2.0 a jedynie 1.8


Cytuj (zaznaczone)
silnik o mocy 135KM, gabarytowo porównywalny z 2,0dohc, bardzo rozwojowy, mało awaryjny, niezbyt drogi w eksploatacji, spalanie ok 11l/100km. Jest w palecie jeszcze silnik o poj. 1,6 115KM dobra alternatywa za rovera 1.4, dobra dostępność do części na rynku wtórnym.

Jest możliwość zakupu dawcy anglika za śmieszne pieniądze. Wziąć co potrzeba a resztę gratów można sprzedać albo od razu skompletować sam nabój bez opakowania i wsadzić go do poloneza.

Co do budy to wg. mnie leki design nadwozia jakiś face-lifting przodu C + odpowiednie kółko w zupełności wystarczyłyby. :-)

Najważniejsze jest to żeby ułożyć sobie realny plan projektu i konsekwentnie go zrealizować <spoko> Należałoby też uwzględnić zaplecze finansowe i maszynowe oraz ocenić umiejętności własne.

Pozdrawiam
 
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4688
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 25, 2012, 20:17:13 pm »
Moim zdaniem motyw 2.0dohc jest już tak oklepany, że nie będzie żadną sensacją, że siedzi on w polonezie  :-) tym bardziej, że mod jest plug&play i nie trzeba popisywać się szczególnymi umiejętnościami z zakresu techniki żeby przeprowadzić SWAP'a

Swapa może nie, ale ze wszystkich replik 2000 Rally jakie powstały (czyli co najmniej 5), tylko dwie legitymują się mocą zbliżoną do oryginału.

Co się tyczy auta do KJSów, ten borewicz jest za ładny do tego celu. Auto KJSowie błyskawicznie się rysuje i obija, nie mówiąc o rozjeżdżaniu się budy jeżeli nie jest obspawana.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11427
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 26, 2012, 15:48:10 pm »
szkoda go na slizganie sie po blocie,
zostaw go w oryginale ,lub ewentualnie jakis innyc silnik,ale bez szalenstw,

jak chcesz auto do przerobek i startow KJS ,to kup szaraka - przy calym nakladzie pienieznym na taki projekt ,to kupno drugiej sztuki za male pieniadze nie stanowi problemu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline michal17abc

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 500
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
    • Nie Polonez :)
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 26, 2012, 16:24:42 pm »
Wiem ze jest bob z jakimś silnikiem od japońca. polak zrobił a śmiga po Czechach :D
Nie Polonez  <3 SDI :P

Tak po mojemu - parodia ... Zamienił stryjek siekierkę na kijek ;/

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 27, 2012, 17:36:10 pm »
ja stawial bym na opcjie 2gą... jak dlanie rowniez doposazenie wrsji c do fulla
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 357
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 27, 2012, 23:01:07 pm »
szkoda go na slizganie sie po blocie,
zostaw go w oryginale ,lub ewentualnie jakis innyc silnik,ale bez szalenstw,

jak chcesz auto do przerobek i startow KJS ,to kup szaraka - przy calym nakladzie pienieznym na taki projekt ,to kupno drugiej sztuki za male pieniadze nie stanowi problemu

ile szarak?

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 357
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Odp: [BOREK} Gdzie jest granica profanacji kalsyka?
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 27, 2012, 23:08:27 pm »
Wiem ze jest bob z jakimś silnikiem od japońca. polak zrobił a śmiga po Czechach :D

To właśnie jest profanacja.

Z projektem skończy się tak, że będzie opcja B a w perspektywie opcja A (ale bardzo odległej).
Po przemyśleniach nie chcę opcji C. Nie tego chcę.