Autor Wątek: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.  (Przeczytany 15210 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« dnia: Październik 25, 2012, 20:33:25 pm »

Offline Kawa94

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
Witam :-)
Z uwagi że jestem nowym forumowiczem chciałbym wam przytoczyć moją historię z polonezami. A zaczęło się to 8.12.1999r. kiedy to mój ojciec kupuje 3-letniego Poloneza Atu 1.6GLI w kolorze L-45 z przebiegiem ok. 60000 km Służył nam doskonale i co najważniejsze bez żadnych większych usterek Pierwszą usterką była wymiana sondy lambda Pamiętam że za samą sondę ojciec zapłacił ok. 250zł W późniejszym okresie została zrobiona blacharka i konserwacja Przez pierwsze dni nieustannie czyściłem wylewający się z profili fluid ;p W 2005 roku zostało wrzucone LPG i wymienione krzyżaki na wale napędowym Poldek przez następne lata nie zawodził Ale powoli zaczynał brać olej W 2010 roku kupił Forda Mondeo a Poldek funkcjonował jako warsztatowy wół roboczy Widząc jak niszczeje postanowiłem że jak zdam prawko zajmę się nim Ale niestety kiedy nie chciał już przejść przeglądu został odstawiony i zapadła decyzja o złomowaniu Nie chciałem aby poszedł na żyletki ale uległem decyzji bo nie miałem kasy na odrestaurowanie W przeddzień sprzedaży na złom odbyłem ostatnią przejażdżkę po okolicznych bezdrożach Silnik do końca był dynamiczny a klapanie panewek i popychaczy oraz wycie mostu i skrzyni dodawało uroku w podróżowaniu I niestety w dniu 10.08.2012 z bólem został pożegnany i sprzedany z przeznaczeniem na części Miał wtedy na liczniku 342310km Pozostały po nim tylko fotki i wspomnienia...
Fotki:

Stan przed złomowaniem:

Relikwie:

Praca silnika przed złomowaniem:
http://www.youtube.com/watch?v=SvFUcZ9KlhE&feature=youtu.be

Kiedy zdałem prawko naszła mnie myśl że jeśli nie mogłem mieć dawnego Atu to sprawie sobię inne ;p Zarobiłem pieniądze w żniwa i zacząłem szukać odpowiedniego egzemplarza I po długich poszukiwaniach znalazłem Atu z 96r. w identycznym wyposażeniu jak poprzednik lecz w kolorze 128 Kupiony 14.10 2012 od pierwszego właściciela (rocznik 1944) za 1700zł z przebiegiem 79000km W gratisie otrzymałem wszystkie papiery z FSO łącznie z fakturami za przeglądy w serwisie Utrzymany w świetnym stanie technicznym i wizualnym We wnętrzu unosi się zapach fabryki niczym jak w moim dawnym Atu i tak jak poprzednik ma u mnie dożywocie :d

Fotki:









Porobię więcej fotek przy wolnym czasie i pogodzie Wszystkie zmiany będą aktualizowane

Proszę o wasze oceny i komentarze :-)

 




« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2013, 16:16:23 pm wysłana przez Kawa94 »

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2012, 20:37:38 pm »

Offline Daniel#1981

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu+ 1.4 98, 125p 1.8 16V 88
kolorze L-46
To nie jest L-46, L-46 mam w avatarku :).
1.4 GLI 16V

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 25, 2012, 20:40:29 pm »

Offline Kawa94

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
Już poprawione ;p

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 25, 2012, 21:32:18 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
to szkoda że tamtego zezłomowałeś bo miałbyś drugiego na części :P
a dlaczego nie przeszedł przeglądu??
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 25, 2012, 21:38:03 pm »

Offline Kawa94

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
Ojciec teraz żałuje że go zezłomował A nie przechodził przeglądu ponieważ amortyzatorów nie było juz wcale Były ogromne luzy na drążkach i układzie A poza tym ruda zjadła go w takim stopniu ze buda nie nadawała się do niczego <smutny> Przebieg mówi sam za siebie

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2012, 21:52:28 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
To i tak w sumie jak na poldka to sporo nalatał ;) Oby następca równie dobrze spisywał się jak poprzednik no i nie zezłomuj go !!
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 25, 2012, 22:09:01 pm »

Offline Kawa94

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
Tego mu napewno nie zrobie :-) Zapomniałem dodać że po zielonym został mi komplet alufelg 3-ramiennych które zostaną odświeżone i powędrują niebawem do bordowego ;p

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 26, 2012, 08:31:53 am »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
Tego pierwszego szkoda, ale swoje najeździł. Co do tego drugiego to ładnie się trzyma, i fajnie że chciałeś Atu "minusa". Te felgi 3 ramienne to który model masz? Będziesz mu coś oprócz felg dokładał z elektryki itp.?
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 26, 2012, 11:39:58 am »

Offline Kawa94

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
Mam sentyment do poldków "minusów" A chciałem atu bo wychowałem się w takim i jest coraz mniej oryginalnych egzemplaży
Model felg jest taki:

Mody zaczną się dopiero na wiosnę Na pierwszy ogień idzie:
- instalka LPG
-eliminacja rudej i konserwacja
A jeżeli będzie kasa zajmę się wnętrzem czyli:
- car audio
- groki i boczki drzwi
- elektryczne szyby i lusterka
- centralny z domykaniem szyb
- może też podgrzewane siedzenia
Jak skończę wnętrze to pomyślę o reszcie
Co do felg to mam jeszcze takie:

Planuję na nie założyć opony 195/50/15 i wrzucic do polda ale to odlegla przyszlość
Wymiary: 15" 7J ET30 rozstaw 4x100
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2012, 11:45:15 am wysłana przez Kawa94 »

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 26, 2012, 14:04:22 pm »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
Mam sentyment do poldków "minusów" A chciałem atu bo wychowałem się w takim i jest coraz mniej oryginalnych egzemplaży
I to mi się podoba <spoko>, sam się na swoim Atu wychowałem, od nowości w rodzinie.

Te felgi ładnie wyglądaja na atu, u mnie w mieście kiedys jeździł na takich i sam na takie polowałem, lecz kupiłem Riale.
Zlikwidowanie rudej to podstawa. Masz już jakieś częśći do wnętrza? ja do swojego sie troche naszukałem.
Te 15" tez są fajne, 5 ramienne i ostre kanty ramion, w sam raz do minusa
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 26, 2012, 17:22:25 pm »

Offline Kawa94

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
Mała sesja w plenerze :]


Niestety narazie nie zbieram części do wnętrza Jestem trochę ograniczony kasowo bo jeszcze się uczę Dorabiam sobie w warsztacie u ojca i odkładam te pieniądze na utrzymanie polda Teraz priorytetem jest blacha i zabezpieczenie przed rudą Jeśli z tym się uporam będę odkładał kasę na wnętrze :-)

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 09, 2012, 19:03:38 pm »

Offline Kawa94

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
W zimowym plenerze :P



Trochę brudno :/

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 09, 2012, 20:46:31 pm »

Jacus614

  • Gość
Nie żal ci nim tak śmigać zimą?

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 09, 2012, 21:23:40 pm »

Offline Kawa94

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
Nie żal ci nim tak śmigać zimą?

Nie mam wyjścia bo nie mam innego dupowozu a nieraz trzeba gdzieś jechać :(

Pokrowce masz fajne, z napisem "Caro' w Atu ;) autko w super stanie, nie widać żeby go ruda brała. Profilaktycznie zrzuć zderzaki i nakładki na progi jak będziesz robił, czasami można tam znaleźć ciekawe rzeczy.
Pozdrawiam

Ruda się pokazuje miejscami ale nie jest groźnie. A na wiosnę będzie przeprowadzona dokładna konserwacja i elominacja ognisk korozji Oczywiście pod plastiki też wtedy zajrzę :]

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 09, 2012, 21:28:10 pm »

Jacus614

  • Gość
Jak już musisz zimą to możesz sam zrobić taką małą konserwacje.Nie dużo kosztuje a efekt jest :P
http://allegro.pl/boll-spray-500ml-konserwacja-do-profili-i2834511592.html

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 09, 2012, 22:46:40 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
Tak sobie teraz patrzę, i Cie chyba skojarzyłem. Ty jesteś ten kawa co masz ogara 200 deluxe i byłeś na forum motorowerowym?
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 10, 2012, 09:19:42 am »

Offline Kawa94

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
Tak sobie teraz patrzę, i Cie chyba skojarzyłem. Ty jesteś ten kawa co masz ogara 200 deluxe i byłeś na forum motorowerowym?

Taaaa  :-)  Jaki ten świat jest mały no :P Ogar stoi w warsztacie pod kocem i czeka na lepsze "bogatsze" czasy Tak jak i Polonez  :( Może kiedyś doprowadze te moje sprzęty do stanu zajebistości ale narazie kasy na to nie ma <uoee>

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 27, 2012, 15:38:38 pm »

Offline Kawa94

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI
Ostatnio u kumpla w Audi podpatrzyłem takie zerary:
http://allegro.pl/dodatkowe-zegary-do-audi-b4-i2888170559.html
Świta mi w głowie pomysł by zaadoptować do polda voltomierz i temperature oleju
Podświetlenie pasuje idealnie Czcionka też Jak myślicie Czy zda to egzamin w poldzie??

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 27, 2012, 22:34:42 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Powinno zrobić robotę, ale szukaj zestawu razem z czujnikiem ciśnienia oleju i czujnikiem temperatury, żeby to poprawnie działało.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez Atu 1.6GLI L-128 96r.
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 27, 2012, 23:41:11 pm »

Offline martinez#1970

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 308
"Zaadaptować do polda" łatwo powiedzieć, gorzej ze znalezieniem w minusowej desce miejsca na takie dodatki. Żeby to wyglądało pro, a nie jak garażowe druciarstwo.

Idealne miejsce na dodatkowe zegary to wnęka na radio, wycinasz otwory w ori zaślepce i pakujesz co chcesz. Jednoczeście żegnasz się z muzyką w aucie. Ewentualnie ze środkowej konsoli wywalasz popielniczkę i tam coś upychasz, ale jeszcze nie widziałem żeby komuś udało się to ogarnąć estetycznie.

Gdybym miał robić u siebie, dobrał bym coś z serii Auto-Gauge z ramką do montażu na lewy słupek. Wtedy takie zegarki nie przeszkadzają i ładnie się prezentują. Zwłaszcza jeśli pochowa się kable, żeby nie było ich widać przez przednią szybę :P
Cytat: Macki
Nieuchronnie nadchodzą czasy, kiedy to Poldasy bardziej spawać niźli ciąć opłacać będzie się... :]