Autor Wątek: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"  (Przeczytany 18976 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 02, 2013, 09:07:54 am »

Offline Ubłocony

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro + 1.6GSI Radiowóz - Psi Patrol :)
Noo, ładna bestyja :) I to do tego z E w rejestracji :)
Pilnuj, pucuj, dbaj... :D

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 02, 2013, 10:43:41 am »

Offline mily24

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1344
  • Płeć: Mężczyzna
  • HEBEL TEAM - Ekipa z Krakowa
bardzo fajnie mu na tych pomarańczach  <spoko> jedyne co troche szpeci to kurek gazu który możnaby przenieść koło wlewu paliwa
Daewoo Polonez '99 nowy 1.6GSI
Sweter mk2 1.8 KAMEI X1

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 06, 2013, 17:55:26 pm »

Offline ArekBrowarek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus
Dzisiaj przystąpiłem ponownie do akcji wymiany tarcz. Ponownie imbusy mnie pokonały :( Dwie godziny walenia młotem, psikania WD40, colą i ani drgną - trochę zniszczyłem przy tym jedną śrubę. Strasznie denerwująca sprawa, taka pierdoła ... może modlitwa mi pomoże ;D

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 06, 2013, 18:09:34 pm »

Offline SzymonFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez kombi 1.6GSI
    • Szymonbud
Tak jak juz pisałem wczesniej palnik a jak nei pusci to przyspawać nakrętki do tych śrub i w tedy powinno pościć  :]

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 06, 2013, 20:50:29 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
u mnie przy wymianie 100kkm temu śruby poszły bez problemu, tylko do tego trzeba na prawde dobrego klucza, dobrze go włożyć i pójdzie ;)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 06, 2013, 21:15:56 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Idź do marketu budowlanego, na dziale z narzędziami znajdziesz takie bardzo fajne pół metrowe lagi na nasadkę, za 50-60zł kupisz narzędzie którym odkręcisz każdą oporną śrubę, ja odkręcałem tym koło pasowe w roverze i nadało się idealnie. :P

http://allegro.pl/neo-pokretlo-z-przegubem-nasadka-1-2-450-mm-raczka-i3145143686.html o coś takiego, tylko ja mam chyba 55cm. :)

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 06, 2013, 23:10:56 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Idź do marketu budowlanego, na dziale z narzędziami znajdziesz takie bardzo fajne pół metrowe lagi na nasadkę, za 50-60zł kupisz narzędzie którym odkręcisz każdą oporną śrubę, ja odkręcałem tym koło pasowe w roverze i nadało się idealnie. :P

http://allegro.pl/neo-pokretlo-z-przegubem-nasadka-1-2-450-mm-raczka-i3145143686.html o coś takiego, tylko ja mam chyba 55cm. :)
A potem można wozić pod fotelem :) bardzo dobre narzędzie do wytłumaczenia komuś na drodze, że zgrzeszył :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 06, 2013, 23:49:26 pm »

Offline Młody95

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 382
  • Płeć: Mężczyzna
    • Boski rover
panowie dobra ale tutaj się rozchodzi o sam imbus. wszystkie się gną . Czym wy zazwyczaj odkrecacie ? od razu mowie że niestety ale z palnikiem ciężko .
Bokiem :D

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 06, 2013, 23:55:05 pm »

Offline SzymonFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez kombi 1.6GSI
    • Szymonbud
Młody palnik i spawarkę posiadam jak by co  :d . Szkoda kasy na klucze ja też an tym siadłem klucze się gięły na potenge i objechałem jedna śrubę i dopiero mi spawarka i dospawanie nakrętki pomogło  :]

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 07, 2013, 11:31:42 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Jak wymieniałem u siebie to problem był ten sam, 3 klucze jakie miałem w domu nadawały się tylko do kosza. Skończyło się na tym że pojechałem kupić nowy porządny klucz, śruby odkręciły się od pierwszego strzała młotkiem :]
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 17, 2013, 19:10:59 pm »

Offline ArekBrowarek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus
No i udało się, nie było w sumie tak ciężko w chwili jak udało się skompletować odpowiednie narzędzia. Tarcze wymienione (: kolejny krok to pasek rozrządu. Wielkie dzięki dla Juniora za pomoc.

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 02, 2013, 09:32:05 am »

Offline ArekBrowarek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus
Nadszedł maj i kilka wolnych dni razem z nim. Miałem dostęp do kanału więc zabrałem się za wymianę gumowych części przedniego zawieszenia.

Wymieniłem:
- gumy drążka stabilizatora
- gumowe tuleje łącznika stabilizatora
- gumy drążka reakcyjnego
- założyłem nowe amorki monroe gazowe

Najwięcej zabawy było przy wymianie amortyzatorów ale przyjemność z jazdy bardzo wzrosła (:
Zostały jeszcze do wymiany wszystkie tuleje, ale to już głębsza sprawa za którą zabiorę się w chwili kiedy będę zabezpieczał antykorozyjnie podwozie. Materiały już czekają tylko brakuje ciągle czasu. Jeszcze tylko nowe świece i paski oraz filtr paliwa ale do wymiany tego ostatniego muszę się przygotować psychicznie :P Udało mi się skompletować tanio nowy zestaw bębnów razem z zaciskami i sprężynkami + czarna farba termoodporna (: W planach mam jeszcze nowe amorki na tył oraz wygłuszenie wnętrza i elektryka szyb ... byle do wakacji (:

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 02, 2013, 11:12:43 am »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
dzień przed wymianą filtra paliwa warto sobie spryskać łączenia jakiś wd-40 ;)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 02, 2013, 09:03:41 am »

Offline ArekBrowarek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus
Dawno nic nie dodawałem, czas na mały update. Autko sprawuje się na razie świetnie (odpukać w niemalowane). Od czasu ostatniego wpisu, pomimo braku czasu trochę rzeczy udało mi się w nim wymienić i/lub naprawić. W środku lata padł mi niespodziewanie rozrusznik, wstrzymało to eksploatacje auta na trzy dni, ale na szczęście udało mi się wymienić część we własnym zakresie co uznaje za spory sukces. Dodatkowo wymiana objęła przewód do listwy wtryskowej który był popękany. Bardzo ciężko było dostać tą cześć ale okazało się, że mój ojciec miał ją w swoich zapasach. Grochu dostał nowe krzyżaki i podporę - nie wiem czy to tylko placebo ale wydaje mi się, że dzięki tej wymianie skrzynia biegów chodzi trochę lepiej :P Oczywiście wskoczyły nowe paski, rozrząd oraz świece Iskry z kablami włącznie. Całe podwozie poszło w anty-korozję. Co ciekawe pomimo 12 lat nie widziałem śladu rdzy - podłoga jest idealna, progi, podłużnice są w naprawdę ekstra stanie. Jedynie ekrany chłodnicy, uchwyt do holowania i pręty do osłony miski  były skorodowane ale doprowadziłem je do dobrego stanu. 3 litry Bitex'u napaćkałem gdzie tylko dałem rade pędzlem, a tam gdzie nie sięgnąłem wleciał Bitex w spreju. W profile zamknięte wtrysnąłem 4 litry Bolla. W weekend czekają mnie ostatnie prace przed zimą czyli wymiana olejów. Oczywiście standardowo do silnika 5w50 mobila, do skrzyni i mostu hipol. Chcę też wymienić płyn do wspomagania, filtr benzyny i gazu.

Auto pokonało w wakacje drogę do Pragi i z powrotem - niecałe 900km. Wiem, że pewnie dla niektórych jest to nic ale dla mnie była to niezła wyprawa. Prędkość przelotowa 120km/h max 150 na gazie - było trochę głośno ale polonez szedł do przodu. Trochę byłem zniesmaczony kulturą polskich kierowców, sporo chamstwa w obliczu gdy wyprzedzał ich polonez :) W następne wakacje jak los pozwoli mam w planach trochę dłuższą podróż - Wiedeń, Bratysława, Budapeszt, łącznie niecałe 1300km wg google maps, oby się udało. Na chwilę obecną poldek ma za sobą 74tys km i ciągle rośnie.
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2013, 09:06:32 am wysłana przez ArekBrowarek »

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 02, 2013, 10:33:56 am »

piciek

  • Gość
Polecam Budapeszt, jednak jazda po samym Budapeszcie jest męcząca, mi udało się dojechać z Balatonu do Budapesztu ok. godziny 16, więc korki, wąskie uliczki, pasy są nie namalowane, 2 mosty były w remoncie :) jakbyś chciał jakieś info o wyprawie poldkiem w Europę to śmiało wal na pw. Jeśli chodzi natomiast o Wiedeń przygotuj się na jazdę "na lusterko", głowne miejskie aleje sa co prawda 3 pasmowe, ale pasy są bardzo wąskie.

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 02, 2013, 14:52:59 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
Trochę byłem zniesmaczony kulturą polskich kierowców, sporo chamstwa w obliczu gdy wyprzedzał ich polonez

mnie to sie na CB pytali z czego ja mam silnik jak leciałem 150 km/h ciekawe co by było jakbym jechał szybciej :D
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 02, 2013, 17:31:28 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Zapraszam do Salzburg za rok jak będziesz w Austrii, może nawet miejsce do spania się znajdzie. A co do kultury nie przejmuj się innymi, ja mm zawsze na nich olewkę
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Polonez Atu Plus GSI "Groszek"
« Odpowiedź #57 dnia: Kwiecień 07, 2014, 17:27:19 pm »

Offline ArekBrowarek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus
Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu. Pomyślałem, że napiszę nowy post bo i tak mam kilka pytań a nie chcę nowego tematu zakładać.

Ogólnie auto, sprawuje się dobrze. Nie obyło się niestety bez usterek. Miałem kłopoty ze sprzęgłem - okazało się, że złamała się łapa sprzęgła. Na szczęście udało mi się dojechać do domu i potem do warsztatu "o własnych siłach". Przy wymianie łapy od razu wrzuciłem nowe sprzęgło bo stare się już mocno ślizgało. Wymieniłem też tylne amorki bo udało mi się kupić nowe w okazyjnej cenie po 25zł za sztukę - zwykłe olejowe ale i tak wymiana była dobrym pomysłem.

Teraz autko szykuje na wyprawę o której pisałem w październiku - Wiedeń, Bratysława, Budapeszt. Wycieczka jest dla mnie mega wyzwaniem. O ile jestem prawie pewien, że nie powinno się nic z poldkiem stać to i tak wole się jakoś zabezpieczyć i zapytać co zabrać z sobą "na wszelki wypadek"? Ogólnie w autku to co najważniejsze jest wymienione (klocki, tarcze, krzyżaki, podpora, świece, olej, filtry itd), jednak zawsze może popsuć się coś o czym człowiek nie miał pojęcia, że może się popsuć :)

Na pewno przed wyjazdem muszę wymienić drążek środkowy, bo w starym popękały gumy od przegubów i wypływa smar, zrobić przegląd gazu oraz tylnych hamulców. Niestety z gazem jest największy kłopot bo to instalacja Bedini której nikt nie chce serwisować. Wymieniać ją na coś innego mi się nie opłaca bo moje plany życiowe układają się tak, że niestety ale Groszka będę musiał sprzedać najpóźniej w następnym roku.

Zastanawia mnie jeszcze trasa. Mieszkam w Sosnowcu, jadę oczywiście do Wiednia poprzez Czechy potem Bratysława i Budapeszt. Jaką drogę powrotną obrać? Pchać się przez Słowację do Zakopca czy lepiej wrócić przez Czechy?

Dodatkowo jeszcze udało mi się zrobić fajne zdjęcie ;) Któregoś dnia, wsiadając do auta aby jechać do pracy patrzę na licznik a tam taka ładna liczba:

Teraz mam już przejechane ponad 80tys i ciągle rośnie.