Autor Wątek: Valvoline 10W60 do Dohc  (Przeczytany 6658 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Valvoline 10W60 do Dohc
« dnia: Grudzień 17, 2012, 20:44:24 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
W najbliższym czasie będzie nareszcie składany ten dwulitrowy rzęch ,w związku z tym że cały silnik jest wyszorowany i w większości na nowych częściach -chcę zalać olej jak Valvoline 10W60 i na nim później to docierać.Wszystkie rady i opinie na ten temat zawsze w cenie .

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 17, 2012, 20:47:58 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
do docierania to lepiej jakiś tańszy mineral a potem dopiero porządny olej ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 17, 2012, 20:51:29 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
A niech tam ma od początku niech dobrze się smaruje ,nie będę na oliwie oszczędzał to nie ohavka

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 17, 2012, 21:19:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na super hiper wypierd oleju ,to sie bedzie dlugo docieral :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 17, 2012, 21:43:52 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
A dlaczego właściwie ma się  szybko docierać ...?

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2012, 22:01:02 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Docieraj na mineralnym, musi być większe tarcie szczątkowe żeby powierzchnia pierścień-cylinder się dobrze dotarła, są różne szkoły ale ja docierałem na mineralnym i jakoś jest wszystko ok :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 17, 2012, 22:08:49 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
nawet "nagrubsze" projekty w tym kraju docierane są na mineralu wiec coś w tym musi być :P
Święty, docierałeś na "ostro" czy "normalnie" ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 17, 2012, 22:19:27 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja bym chyba wlal odrazu "dobry olej"  najwyzej zmienil po "kilku kilometrach" na taki sam.. i docieral delikatnie... ale to ja.. ja w sumie nawet po dotarciu  autem jezdze caly czas tak jakbym go docieral na spokojnie... mimo ze stuknelo mu prawie 400tys.;p
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 17, 2012, 22:39:15 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Zuczek ,myślę co by właściwie w ten sposób .Pogadam jeszcze z mechaniorem co to będę u niego składał ten silnik co na dotarcie wlać.To tak jak z dziewicą na dotarciu na początku ciężko i powoli a później ogień   :d
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2012, 23:39:47 pm wysłana przez piotrek72 »

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 17, 2012, 23:54:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
10W60 to najwyzsza polka olejow ,jest przeznaczony do dlugoskokowych wysokoobrotowych silnikow o duzej mocy jednostkowej np. bmw M3 ,M5 ,jakies hondy r-type czytam s-type,
w dohcu ten olej nie zdazy zauwayc ,ze wlasnie pracuje,
no ale ludzie lubia sobie dogadzac takimi pierdami ,wiec skoro juz taki postanowiles lac ,to zapytam co ile masz zamiar go wymieniac ,bo chetnie pomoglbym w jego utylizacji (szkoda,zeby sie zmarnowal taki olej po przebiegu 10kkm)

a docierajac silnik to po pierwsze szkoda go ,bo i tak trzeba wylac po 2kkm ,a po drugie zbyt dobre smarowanie nie pozwoli sie dopasowac sie (w zadowalajacym czasie ) elementom takim jak para cierna pierscienie-cylinder ,
lepiej zalej mineralnego lotosa klasy SL (nie city) i wymien go po 2kkm na takiego samego lotosa ,ktorego zlejesz po kolejnych 3000kkm,
to pozwoli silnikowi sie dotrzec na swiezym oleju ,a tobie nie wydrazy zbytnio kieszeni
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 18, 2012, 01:51:13 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
kiedy projektowano te silniki to nikt nie słyszał o syntetykach. jeśli szlify robione były według starych, właściwych dla tego silnika wartości, to wlanie oleju syntetycznego wygląda jak karmienie psa szynką. ja docierałem "kwadrata" na oleju mineralnym, po czym zalałem go półsyntetykiem. pracował na mineralnym ponad 8 godzin bez obciążenia, później wylałem olej i zmieniłem filtr. znów zalałem mineralny i wyjechałem, przejechałem 600 km uważając na temperaturę i ciśnienie oleju. po 2000 km wymieniłem olej na półsyntetyczny. o smarowaniu DOHC pisał kol. Jimo, poszukaj i przeczytaj do jakich wniosków doszedł.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 18, 2012, 10:38:47 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
ja docierałem dynamicznie tzn od razu do 3000 obrotow , nie przekraczajac 4000 przez pierwsze 200km, pozniej tak do 5000-5500 , a po 500 juz pełna jazda. Apropo docierania to ja mam zasadę - mułowato docierasz , dotrzesz sobie muła i tyle w temacie :) Wystarczy popatrzeć jak docierali emeryci i jakie zmulone mieli auta ....

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 18, 2012, 10:56:49 am »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Nie no na pewno "na emeryta "nie będzie docierany ,i raczej wleje minerała po 1500 km zmiana, 3000 zmiana później lepszy olej. Na razie silnik poukładany w pudełkach ,jak będzie luz na warsztacie i czas to zaczne dopiero skrecać

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 18, 2012, 12:28:30 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
ja zrobiłem tak że zalałem 10w40 mobila i miałem lekkiego stracha czemu trzyma 3.5bar na obrotach chodź wszystkie luzy były wartościami mieszczącymi w  dolnych wartościach książki i po wymianie oleju na mineralnego ciśnienie wróciło i to 4.2 bary zalej minerala i nie zastanawiaj się
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 18, 2012, 12:33:09 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
dziwię się Panu, Panie Święty że pan takie głupoty na publicznym forum pisze. czekam na techniczne uzasadnienie wyższości docierania "na ostro" nad docieraniem według normalnych metod.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 18, 2012, 14:50:07 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
dlaczego od razu głupoty? w koncu przedstawiam swój punkt widzenia i docierałem silnik sportowy , więc opisałem metodę. Nie dopisałem jedynie że sam silnik pracował ok 10-20 minut na wolnych obrotach zanim się nie zagrzał do temperatury roboczej.
Uzasadnienie: http://forum.scigacz.pl/about3145.html&highlight=
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2012, 16:40:14 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 18, 2012, 16:12:57 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
tzn od razu do 3000 obrotow

tyle to moj moze widzial z 10 razy podczas tych 400tys..;p


Uzasadnienie: http://forum.scigacz.pl/about3145.html&highlight=

przeczytalem toto... i jakos mi to nieprzemawia do mnie... niewiem.. moze dlatego ze patrze bardzejna niezawodnsc i dlugodystasnowosc niz na osiągi...  niewiem ja i tak jestem za docieraniem emeryckim  z dociskaniem przepustnicy "po milimetrze"
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 18, 2012, 16:36:03 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
To poczytaj to:

http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t44707.html

Wcześniej docierałem podobnie swoją OHVke - też jazda dynamiczna przez pierwsze 500km , bez przesadzania ale ponad 4000 parę razy widziała i chodziła jak wściekła - więc coś w tym niestety jest :)

Po za tym ostatnio docierałem pierścionki w astrze i też przez pierwsze 60-80km od 2000 do 4000 , cały czas 3/4 gazu :) silnik ma power (poza tym że coś jest w nim chyba pęknięte :/ ale to inna historia  :(

Generalnie nie zmuszam nikogo do używania moich metod - jedynie pokazuję inna opcję niż "na emeryta" a jak ktoś sobie dotrze to już jego sprawa

« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2012, 16:42:31 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 18, 2012, 18:14:42 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
no właśnie- "na sportowo" a tu ludzie pytają co robić aby silnik pracował długo i dobrze. przeczytałem te wiadomości z zastanawiam się co to ma dać silnikowi, takie zarzynanie "na ostro" ?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Valvoline 10W60 do Dohc
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 18, 2012, 18:57:02 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Ja tylko pierwsze kilometry na spokojnie. Potem cały zakres obrotów, ale bez ciężkiej nogi. Nie mam na myśli pełnego gazu, tylko powolne rozpędzanie mało obciążonego silnika przez cały zakres obrotów. Takie wypowiedzi kilku pewnych ludzi przeczytałem, wydaje się być logiczne i rozsądne więc tak robię.
Też coś wspomniane było o tym, że docierając silnik tylko do np. 3000obrotów, nie jest on potem "nauczony" pracy na wyższych. Przy wyższych obrotach tłok porusza się o jakieś tam setne mm wyżej/niżej  itd niż przy niższych obrotach. Jeśli silnik jest dotarty na niskich obrotach, to potem przy wkręcaniu go na wyższe obroty pierścienie trafiają na próg, który ustalił się już po kilku tysiącach km docierania do tych przykładowych 3000obrotów i myślę, że resztę się można domyślić.
 <lol2>
I tak każdy zrobi jak będzie sam uważał.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż