Autor Wątek: Most z innego auta np. BMW  (Przeczytany 30772 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 01, 2013, 01:48:14 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
fotelem, jak coś podłogę można podnieść tam spokojnie o jakieś 10cm)

Nie można tak łatwo, bo tuż przed tylnym mostem jest największa poprzecznica w całym aucie... Ta sama którą widzisz od środka gdy złożysz kanapę.

Ja jednak bym raczej budował coś na istniejącej belce, a nie robił od zera. Może być to nawet belka z jakiego fwd

Nie może bo belka od FWD raz że stanowi tylko bazę dla wachaczy, i znowu mamy mnóstwo roboty z niezależnym zawieszeniem, dwa że ustawienie zbieżności kół tylnych stwarza wtedy co najmniej taki sam problem jak ustalenie zbieżności gdy do belki na sztywno przyspawujesz kotwicę. Należy przy wykonaniu takiej belki ustawić zbieżność podobną do tej jaka jest w seryjnym moście. Dokładny pomiar, wykonanie i matematyka z liceum... W dalszym ciągu prostsze i mnie ryzykowne niż wycinanie podłogi i wspawywanie tam nie wiadomo czego.

Też jestem za tym, żeby budować coś na istniejącej belce ... Mamy też dodatkowy plus, że wtedy nawet na przeglądzie wygląda jak fabryka .

Nie będzie, bo i tak wygląd inny, a jeżeli zamocujesz dyfer do podłogi to możesz mieć problemy z racji "przerobienia ramy pojazdu"

Haldex z jakimś zewnętrznym sterownikiem

Que? Haldex masz tylko w TTce i różnych SUVach jako centralny dyfer. A6 itp. mają mechaniczne Torseny. Honda S2000 wydaje się ciekawym kandydatem bo szerokość chyba podobna jak w PNie więc pewnie by i półośki się z tego wzięło ,a potem tylko w najgorszym razie dało poszerzenia z tyłu.

No jak się już porywać na taką zmianę to dać taki most, żeby spokojnie te 160 kucy utrzymał i żeby nie było z nim zaraz problemów

Zważywszy że dyfer seryjny można 1.4 rozwalić to każda zmiana na mocniejsze będzie opłacalna, zwłaszcza jeżeli ktoś lubi sport a zamontowany dyfer będzie miał prawdziwą szperę.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2013, 01:56:55 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 01, 2013, 12:47:27 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Cytat: Szakal#1962 w Wczoraj o 15:51:00
    No jak się już porywać na taką zmianę to dać taki most, żeby spokojnie te 160 kucy utrzymał i żeby nie było z nim zaraz problemów
Zważywszy że dyfer seryjny można 1.4 rozwalić to każda zmiana na mocniejsze będzie opłacalna, zwłaszcza jeżeli ktoś lubi sport a zamontowany dyfer będzie miał prawdziwą szperę.
Żeby rozwalić to trzeba jeździć ... bo Ci co jeżdżą jak emeryci mostów nie wymieniają ;p więc im taka przeróbka nie potrzebna ;p

Cytat: Zoltan#1930 w Wczoraj o 11:16:41
    fotelem, jak coś podłogę można podnieść tam spokojnie o jakieś 10cm)
Nie można tak łatwo, bo tuż przed tylnym mostem jest największa poprzecznica w całym aucie... Ta sama którą widzisz od środka gdy złożysz kanapę.
Mi się wydaje, że ta belka, która jest na zdjęciu od Bryśka powinna bez problemu wejść w miejsce seryjnego mostu bez potrzeby jakichkolwiek przeróbek związanych z budą.
W sumie to nie wiem za bardzo dlaczego miało by się to nie zmieścić ?? Przecież wyjmiemy most i wsadzimy w jego miejsce rurę i jakiś mały dyfer.
Trzeba by do tej belki dospawać tylko mocowania resorów, amortyzatorów i stabilizatorów.

Cytat: Szakal#1962 w Wczoraj o 11:43:42
    Też jestem za tym, żeby budować coś na istniejącej belce ... Mamy też dodatkowy plus, że wtedy nawet na przeglądzie wygląda jak fabryka .
Nie będzie, bo i tak wygląd inny, a jeżeli zamocujesz dyfer do podłogi to możesz mieć problemy z racji "przerobienia ramy pojazdu"

Wydaje mi się, że jeśli mocowanie dyfra do podłogi będzie wykonane na zasadzie ZAADOPTOWANIA jakiegoś gotowego rozwiązania i jedynie przykręcenia go w dwóch miejscach do podłogi, a potem ładnie zabarankowaniu to nikt nie będzie w to wnikał. Chodzi mi o przykręcenie dyfra taką belką jak ta z tej aukcji:
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-volvo-340-360-1986-i2853088406.html
tylko dobraną do mostu.
To tak jak w plusie masz przykręconą belkę pod skośne amortyzatory, której w minusie nie ma. Więc by były dwie.

Wydaje mi się, że jak będą chcieli się do czegoś na przeglądzie przyczepić to i tak się przyczepią i nie trzeba do tego nic przerabiać. Wszystko zależy od diagnosty.
Ważne żeby to wyglądało na masywnie zrobione i jak oryginał w innych autach. A polonezów schodziło tyle wersji, że diagnosta nie musiał widzieć wszystkich.
Nie ta stacja to inna ;p Mi trzy lata temu zabrał dowód bo stwierdził, że mam "ZA MAŁO POMARAŃCZOWE ŻARÓWKI" w kierunkach na błotniku.
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 01, 2013, 22:56:09 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Banned, O wykorzystaniu belki z fwd miałem na myśli własnie pozyskanie mocowań kól, hamulców a nie przerabianiu na niezależne przecież.
Podniesienie podłogi nie uważam za skomplikowane-jest miejsce, wzmocnienie przenieść wyżej to nie problem i solidnie to zrobić też.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 02, 2013, 16:58:29 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Fak(t) z tym haldexem namieszałem bo tu chodzi o spiecie tyłu z przodem, a nie zeszperowanie tylnej osi - takie rozwiązanie miały któreś starsze quattro gdzie była blokada tylnego mostu sterowana elektronicznie.

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 03, 2013, 03:00:29 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Podniesienie podłogi nie uważam za skomplikowane-jest miejsce, wzmocnienie przenieść wyżej to nie problem i solidnie to zrobić też.

Może można, ale nie trzeba... Chcesz podnosić belkę, to wyjdzie na to że nie będziesz mógł zamontować kanapy. Nie po to konstruktor dawał taką dużą poprzecznicę w miejscu gdzie silnik mostem budę chce rozwalić żeby to miejsce osłabiać, myśląc o przeróbce sportowej, bo mocowanie dyfra do budy nie ma większego sensu póki ci bardzo nie zależy na wynikach sportowych które można uzyskać tnąc przód żeby podpasować lepszy silnik, niż tracąc czas na tył przy ograniczonym budżecie.

takie rozwiązanie miały któreś starsze quattro gdzie była blokada tylnego mostu sterowana elektronicznie.

Que? Pierwsze Quattro miało jakieś szpery i ręczną blokadę centralnego dyfra. Potem wymienili to na Torseny gdzie cały rozkład napędu był realizowany samoczynnie w sposób czysto mechaniczny. Haldex siedzi w starejj TTce Quatro i w SUVach jako dyfer centralny ale rozwiazanie kijowe bo za wolno działa. Torsen szybszy i bardziej niezawodny. Z elektronicznych wynalazków jest jeszcze aktywny dyfer np. YAW control w Lancerach Evo, bodaj od VII do najnowszego, ale też nie we wszystkich wersjach bo amerykańskie MRy miały mechaniczne szpery. Lancery z elektroniką mają programowalny centralny dyfer i aktywny tylny dyfer YAW Control. Ale jakoś mi się nie widzi rzeźba w tym, kiedy już udało nam się wpaść na proste rozwiązanie z tym mostem... To znowu komplikować? Jak dojdziemy do poziomu Poldka z OBRu to już będzie dobrze, a tam nie było żadnych elektronicznych wynalazków. Dyfer z S2000 na pewno ma jakąś szperę. Co jeszcze? BMW, Opel, Nissany RWD, może nawet Torsen z Audi, rozwiązań od groma, bez bawienia się w komputery.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 03, 2013, 08:10:38 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Hmmm u mnie kumpel miał jakiś dyfer z 80-tki w którym była elektroniczna szpera, 1 przycisk kilka sekund i 100%. Zamontowane to było w audi A4
Mam nawet filmik, fakt wtedy to audi nie miało już silnika ale zawias był na pewno taki jak opisałem
http://www.youtube.com/watch?v=ouTj7XwlY2Q&feature=youtu.be
A kiedyś to było audi quattro

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 07, 2013, 00:31:05 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja bym osobiscie stawial na dyfer z volvo a dokladnie na skrzyniodyfer,,,  odrazu byly by regulowane przelozenia dyfra....
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 07, 2013, 02:03:37 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
ja bym osobiscie stawial na dyfer z volvo a dokladnie na skrzyniodyfer,,,  odrazu byly by regulowane przelozenia dyfra....
z 360 ? bo to z pancerności nie słynie ....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 08, 2013, 13:51:19 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Zakupiłem ten tylny zawias od tego Volvo co pisał wcześnie Brysiek ... Czekam teraz na wysyłkę i zobaczymy jak i do czego to będzie pasować.
Sądząc po wymiarach i zdjęciach to jest to praktycznie identyczne z mostem poloneza więc powinno być dobrze.
Jak przyjdzie to zacznę się rozglądać za jakimś dyfrem do kompletu. Mam drugi most z poldka więc jak będę miał oba to porobię foty jednego przy drugim i będzie można dalej myśleć :)
Czy szpery w mostach to się czymś różnią ?? Czy tylko stopniem zeszperowania podanym w procentach ??
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 08, 2013, 13:54:13 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Zobaczcie w ten temat, obecnie na jegoostatniej stronie, ktoś zaproponował coś, czego chyba jeszcze tutaj nie omawialiście:
http://www.racingforum.pl/FSO-Polonez-SR20DET-t105763.html
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2013, 14:08:42 pm wysłana przez Rafał#1951 »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 08, 2013, 14:07:26 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Zakupiłem ten tylny zawias od tego Volvo co pisał wcześnie Brysiek ...
można wiedzie od jakiego dokładnie to modelu volvo

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 08, 2013, 14:08:53 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No ale z tego co widzę to jest to nadal zawieszenie oparte o sztywny most ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 09, 2013, 22:48:34 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
ja widziałem taki most z volvo i z tego co pamietam to rozstaw mocowan do resorów jest taki sam tylko tam most jest "wleczony" czyli nie ma resorów tylko są takie belki, most jest na sprężynach to trzeba dospawać kielich i miejsce na amortyzator nawet wychodzi w tym samym miejscu co w minusie (czyli do bagażnika) wiem też że wał będzie za krótki o jakieś 10 cm

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 09, 2013, 23:09:21 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Sprecyzuję, most od Volvo jest na wahaczach wleczonych a nie żadnych belkach, mocowania resorów i tak trzeba przespawać z mostu FSO, tak samo mocowania amortyzatorów.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 09, 2013, 23:17:42 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
most volvo 240 lub 740/940 jest na wahaczach i spręzynach a od 340 na resorach. Nie zmienia to faktu, ze o tak trzeba przespawać mocowania, zarówno resorów jak i drążków.
Ja mam most z 240 i wielkiej filozofii tam nie było.
Szakal teraz ma belkę z 340, do tego jakiś fajny mały dyfer ze szperą i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dyfer do podłogi, belka klasycznie na resorach, bez przeróbek w mocowaniu do budy, tylko dyfer zamontować.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 11, 2013, 23:19:59 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Mocowanie mostu jest wbrew pozorom najmniej ważne... Jeżeli tam jest przełożenie dłuższe niż 3.9 to poza dieslem taki most jest bezużyteczny.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 11, 2013, 23:23:30 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Jeżeli tam jest przełożenie dłuższe niż 3.9 to poza dieslem taki most jest bezużyteczny.
No nie całkiem , bo gdyby ktoś się decydował na silnik np 2.0T to długie przełożenie jak najbardziej wskazane ;)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 12, 2013, 09:22:14 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
z bmw bez problemu można dostać mosty z przełożeniami 3.91 4.1 4.3 mowa oczywiście o mostach ze szperą
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 12, 2013, 17:41:12 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Ale to wszystko są krótkie przełożenia

Mam w 125p V6 forda ze skrzynią w której 5 bieg nie jest nadbiegiem, wiesz jaki jest wstyd gdy mając sporo mocy pod butem mogę jechac tylko 160km/h, tak tylko tyle bo na 5 biegu przy tej prędkości jest odcinka zapłonu. Osobiście będe celował w most raczej ze scorpio o przełożeniu 3.4 co by (teoretycznie) 200km/h przekroczyć :)

Widziałem tu projekt podobny do mojego pomysłu
Dyfer do podłogi na stałe a reszta na belce do resorów, chyba że mnie poniesie i zrobie wahacze :)
Moc V-ki

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 12, 2013, 17:55:53 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Ale po co i gdzie tak szybko jeździć gdy mamy takie polowanie na kierowców.
Mi na obecną chwile wystarczy dobre odejście, a tak wysokie maksymalne są mi niepotrzebne.
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...