Autor Wątek: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport  (Przeczytany 35548 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

'95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« dnia: Grudzień 25, 2012, 15:46:13 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Świąteczny dzień sprzyja zamulaniu i nudzie więc postanowiłem opisać mój projekt który wreszcie po wielu walkach z różnymi usterkami wyruszył w pełni sprawny na drogi.  :]

Samochód: FSO Polonez Caro z roku 1995. Fabrycznie 1.4 16v.

Silnik:
-swap na Lancia 831B7.046 (Delta HF Turbo i.e.)
-wyważony układ korbowo-tłokowy, tulejowany blok, nowe panewki.
-głowica po remoncie, powiększone kanały, wałki z Tipo 2.0 N/A
-kolektor ssący z gaźnikowca, przepustnica VW 2E (2.0 8v), dolot z kwasówki 60mm, łaczniki sylikonowe, intercooler Iveco.
-kolektor wydechowy custom, rurowy 4-1, turbosprężarka TB0333 z większym kołem kompresji, wydech 60mm z kwasówki z jednym tłumikiem przelotowym.
-małe koło zamachowe z DOHC (wyważone)
-DET 3+ Fuel Implant, Stag 200, EDIS, Faro13mm, AC R01 czarny, valtek 30, jeździ tylko na LPG.

Przeniesienie napędu:
-skrzynia FSO z pionowym drążkiem (custom)
-sprzęgło Polonez OHV (do wzmocnienia)
-most szeroki 4.3

Układ hamulcowy:
-pompa hamulcowa Lucas
-przód: zaciski z Fiata Coupe z tarczami 284mm wentylowane
-tył: seryjne tarcze z Poldka na bendix'ie

Zawieszenie:

-zmodyfikowane punkty mocowania dolnych wachaczy (inna kinematyka układu, większy negatyw), wycięte dolne odboje, usunięte ograniczniki skrętu, przekładnia kierownicza bez wspomagania
-sprężyny Truck Diesel przycięte o 1.5 zwoja z dogiętymi końcówkami, resory seria 2 pióra z obciętymi wieszakami
-amortyzatory Krosno utwardzone

Wnętrze:
-fotele Inter Groclin, skajowe boczki, kierownica Fiat 127 Sport, dodatkowe wskaźniki boost, temp i ciśnienie oleju.

Koła:
-lato: alu Exip 7Jx15", opony 195/50
-zima: stalówki z Barchetty 6,5Jx15", opony 185/60
-dystanse z przodu 10mm, tył 15mm, szpilki do kół.

Fotki:






« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2014, 17:46:41 pm wysłana przez NeoN »

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 25, 2012, 16:07:20 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Nie głupi  :-) Zadbałbym tylko o czystosć pod maską.. Wrzuć filmik jak jeździ  ]:->

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 25, 2012, 16:28:42 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
silence killer...Lubię to !! <ok>
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 25, 2012, 18:03:59 pm »

Offline Maxior

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 411
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klekot 1.9 GLD '95
hmmm, podoba mi sie   <spoko>
Feel the 1.9 GLD power ;d  6,15 l/100 ON
Klekot in progress, od 7 lat ciągle ten sam :D
NO LPG!!!

Moim zdaniem Polonez jest najlepszy a wszystkie inne auta są do d*py, ponieważ nigdy innego pojazdu niż Polonez nie miałem :d

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 25, 2012, 18:51:21 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
intercooler Iveco.
z IVECO DAILI? Bo w Lublinie 3 Mi siedzi z Iveco i myślę jak to się skomponuje.

-sprzęgło Polonez OHV (do wzmocnienia)
jak chcesz wzmocnić to odezwij się na PW :)

Wszystko mi się podoba tylko dolot do turbiny zrób z kwasu zaraz zza lampy :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2012, 18:53:20 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 25, 2012, 19:05:20 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
jak dla mnie bardzo pozytywnie,  <ok> naprawdę mi się to podoba
a tak właściwie to jak to na ecumasterze chodzi to dlaczego nie ma benzyny? ecu master podaje czasy wtrysków a stag i tak ma swoją mapę?  ecumaster tylko do zapłonu masz połączony z EDISem?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2012, 19:22:39 pm wysłana przez qziok »

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 25, 2012, 19:12:07 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
a na benzynie już jeździć nie będzie? :|

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 25, 2012, 19:38:14 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
a na benzynie już jeździć nie będzie? :|
Nie. A po co by miał?
a tak właściwie to jak to na ecumasterze chodzi to dlaczego nie ma benzyny? ecu master podaje czasy wtrysków a stag i tak ma swoją mapę?  ecumaster tylko do zapłonu masz połączony z EDISem?
ECU Master jest w trybie FIT, na nim są mapy od paliwa i zapłonu, stag nanosi korekty od ciśnienia gazu, steruje elektrozaworami i odpala wtryskiwacze.

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 25, 2012, 19:50:35 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Podoba mi się owy projekt. Do dopieszczenia zapewne mnóstwo szczegółów ale najważniejsze, że jeździ :) Jaką mocą obecnie się legitymuje? Pytam z ciekawości, żeby porównać z moją Lancią 2.0.

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 25, 2012, 20:10:22 pm »

Offline Piotr_T

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 954
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 C6
No no taki "slipper killer". Ciekawy projekt. Jeszcze tylko go ładnie pomalować i będzie git.
Caro Plus 1.6 GLI --> 1.4 GTI 74U - był
Caro Plus 1.4 GTI 23E - był ;(
Audi A6 C6 - tatusiowóz

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 25, 2012, 20:44:27 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 209
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
A jak skrzynia polonezowska to wszystko znosi??Mam zamiar zrobić cos podobnego tylko na bloku 1.8 z odpręzonymi tłokami ,turbina na poczatek pojdzie z 2.5 tdsa.
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 25, 2012, 23:04:24 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Lubię go odkąd kiedyś zobaczyłem wersję filmową :) Fajnie że jest turbo-fiat. Na moście 4.3 musi wesoło być spod świateł?
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 26, 2012, 00:29:24 am »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Komentarz z mojej strony myślę zbędny, mega projekt, gratulacje. ;) Fajnie prezentuje się na tych felgach od Barchetty, miesiąc temu wpadłem na taki sam pomysł, żeby na lato kupić takie felgi.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2012, 00:32:49 am wysłana przez Despero »
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 26, 2012, 10:25:23 am »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Do sleepera mu brakuje, ale przyznam, że Ostry Poldek z niego.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 26, 2012, 11:39:38 am »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Jakiś filmik pokazujący co to potrafi jest ? :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 26, 2012, 11:54:57 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
rura od wody faktycznie idzie tak blisko turbo czy mi sie tylko wydaje ? projekt wyjątkowo ciekawy ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 26, 2012, 12:06:11 pm »

Offline malecfso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 269
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO
Fajny ten poldek oby więcej takich projektów na forum  :d

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 26, 2012, 13:20:42 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Nie za krótkie to przełożenie główne ?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 26, 2012, 16:01:52 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Super auto, wreszcie jakaś konkretna motorownia <spoko>

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 26, 2012, 19:17:52 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Jaką mocą obecnie się legitymuje? Pytam z ciekawości, żeby porównać z moją Lancią 2.0.
W serii ok. 140KM...
rura od wody faktycznie idzie tak blisko turbo czy mi sie tylko wydaje ?
Tak, jest dosyć blisko, na końcu opiera się o gruszkę WG ale nie powoduje to żadnych problemów z temp.
Nie za krótkie to przełożenie główne ?
Jeździ się bardzo przyjemnie. Skrzynia jest badzo fajnie zestopniowana do tego silnika. Turbo wstaje przy 2500rpm więc spokojnie można robić nawrotki na dwójce.