Autor Wątek: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport  (Przeczytany 35424 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 24, 2014, 18:28:22 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Z tego co wiem to i Marakant w swoim kancie ma takie amory.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 24, 2014, 21:34:43 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v




Jak widać da się to upchać bez rozcinania całego przodu. Dodatkowo trzeba jeszcze trochę pomasować ścianę grodziową po stronie wydechu i powiększyć początek tunelu żeby obudowa sprzęgła się zmieściła.

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 06, 2014, 19:42:45 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Prace nad układem paliwowym:

Kolejne podejście do tematu zasilania wyłącznie LPG. Wtryskiwacze AC W01 Std, wężyki 170mm x 5mm średnicy Parker, końce listew skompensowane ciśnieniowo. Wkrętki są w gniazdach po wtryskiwaczach benzyny, "leją" idealnie na zawory ssące. Przed Y zasilającym listwy umieściłem czujnik temp. gazu z termistorem w strudze. Przewód zasilający planuję dodatkowo umieścić w peszlu do ocieplania rur C.O. Reduktor to Zavoli Zeta S ze zmniejszonym ciśnieniem roboczym, usuniętymi sprężynkami grzejącymi i małą modyfikacją komory regulatora (taka wersja testowa, chcę zobaczyć jak się zachowa). Dodatkowo reduktor będzie w pokrowcu z pianki termoizolacyjnej oraz dołożę świecę żarową w przednim deklu w środkowym płaszczu wodnym.

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 06, 2014, 21:57:07 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Muszę przetestować w swoim, to rozwiązanie w tym zawieszeniu.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 06, 2014, 22:04:23 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A ja się zapytam z innej beczki, czemu nie uruchomisz benzyny mając sensowną świnkę w trybie fit ?
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 06, 2014, 22:05:00 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
A po co?

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 06, 2014, 22:10:38 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Chociażby po to żeby reduktor nie dostawał po dupie przy rozruchu  :-)

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 06, 2014, 22:13:29 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
albo po to żeby mieć możliwość porównania parametrów silnika na różnych paliwach
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 06, 2014, 22:20:17 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Chociażby po to żeby reduktor nie dostawał po dupie przy rozruchu  :-)
Straszne. :P Membrany kosztują 40zł, jakoś przeżyję. Nie widzę sensu wożenia całego tego badziewia od benzyny tylko po to żeby przez 2 minuty rano silnik się trochę nagrzał i przełączył na LPG. Brak benzyny pozwala mi na bezkompromisowe rozmieszczenie elementów LPG. Czerwony poldek też był na takim układzie i sprawował się bez zarzutu, tutaj jest tylko rozwinięcie koncepcji. :]
albo po to żeby mieć możliwość porównania parametrów silnika na różnych paliwach
Nie interesują mnie parametry na benzynie, ponieważ nie zamierzam z niej korzystać.  ;p Jak już wspomniałem "dwupaliwowość" siłą rzeczy jest kompromisem, a mnie kompromis w zabawce nie interesuje.

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 07, 2014, 00:55:37 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
samo wykonanie schludne i na pierwszy rzut oka prawidlowe, ale mam do czego sie przyczepic,
po pierwsze to jest miejsce na pojedyncze wtryskiwacze, wiec powinny byc takie wstawione,
jezeli zalujesz kasy na baracudy i adeptery to rozwiazaniem bylyby magicFX ,ktore sa szybsze i ogolnie lepsze niz W01 ,czyli valteki na dopingu (doping przez anoreksje - najnowszy hit mody),
a magicFX kosztuja tyle co listwa W01
druga sprawa sam montaz W01,ktory jest nie prawidlowy ,bo tloczki prawie leza ,wiec szybko sie zetra,zakleja i szlag je trafi (a juz wyjete z pudelka to cudem nie sa)

sama idee przejscia na LPG jako jedyne paliwo popieram, dopoki cieplo to problemow nie ma,tylko trzeba oszukac sterownik,zeby zatrybil na gazie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 07, 2014, 01:34:00 am »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
samo wykonanie schludne i na pierwszy rzut oka prawidlowe, ale mam do czego sie przyczepic,
po pierwsze to jest miejsce na pojedyncze wtryskiwacze, wiec powinny byc takie wstawione,
jezeli zalujesz kasy na baracudy i adeptery to rozwiazaniem bylyby magicFX ,ktore sa szybsze i ogolnie lepsze niz W01 ,czyli valteki na dopingu (doping przez anoreksje - najnowszy hit mody),
a magicFX kosztuja tyle co listwa W01
druga sprawa sam montaz W01,ktory jest nie prawidlowy ,bo tloczki prawie leza ,wiec szybko sie zetra,zakleja i szlag je trafi (a juz wyjete z pudelka to cudem nie sa)

sama idee przejscia na LPG jako jedyne paliwo popieram, dopoki cieplo to problemow nie ma,tylko trzeba oszukac sterownik,zeby zatrybil na gazie
Całkowicie się z Tobą zgadzam w tej kwestii. Padło na AC W01 z tego względu że miało być budżetowo a te listwy zbierają dobre opinie w swojej klasie cenowej. Montaż niestety możliwy tylko na leżąco jeżeli ma być estetycznie. Można dać do pionu ale trzeba by stawiać nad pokrywą rozrządu, nie bardzo mi się to podobało. Pierwotnie jak był plan na turbo miałem kupione Hany Niebieskie pojedyncze, LPGTech 516 i 2x AC R01, ale że docelowo przesiadam się na Audi Quattro to właśnie tam powędrowały graty...

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 07, 2014, 02:33:25 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Docelowo do jakich obrotów go chcesz kręcić? Wtryski AC mają tendencję do gubienia równomierności przepływu, od kilku lat walczą też ze zjawiskami rezonanowymi we wtryskiwaczach przy wyższych prędkościach obrotowych (sztywność sprężyny vs masa elementów ruchomych). Masz możliwość sprawdzenia na stanowisku swoich wtrysków? Łatwo w ten sposób dojechać silnik przy doładowaniu (nierówna mieszanka, sumaryczny AFR, pewnie to znasz). Jaki plan na to? Do jakiego boostu celujesz? Zastanawia mnie wygląd mapy paliwa na czystym LPG, dolewasz na bogato przy booscie jak na benzynie czy w mniejszym stopniu? (Brak chłodzenia przez odparowanie)

Pozdro i kibicuję.

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 07, 2014, 13:39:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przy dlugich czasach nie ma problemu, wydatki daza do wyrownania, rezonanse ustepuja ,bo wtryskiwacz prawie caly czas otwarty,
za to przy pewnym stalym obciazeniu silnika zaczynaja sie poszarpywania,
nie mialem do czynienia ze zuzytymi W01 ,ale troche z valecami owszem i tam wlasnie takie zjawiska sie pojawiaja,
przy czym to "zuzycie" to taka umowna sprawa,bo niektore potrafily szarpac silnikiem ,a nawet nie maily wyklepanych zderzakow,

W01 jakies tam w miare dobre opinie zbiera,ale to opinie w wiekszosci od montazystow zwiazanych z AC,
sa lepsze od Valtecow ,ale czy lepsze od Regfastow to juz nie bardzo ,a regi sa jednak tansze,
dodatkowo W01 sa drozsze od Valtecow o 25% ,a sa uproszczona wersja latwiejsza w produkcji i mniej materialu na nie idzie ,a takie polityka cenowa mi sie nie podoba

teraz juz po ptokach ,jednak szkoda,ze na miejsce wtryskow benzynowych nie weszly Hany lub Baracudy, bo one nawet z wygladu je przypominaja, dodatkowo jest szansa,ze listwa benzynowa by pasowala ;) ,a w kazdym razie nawet samemu mozna ladna listwe stworzyc,
do mjetFX tez mozna listwe dorobic (juz nie tak przypominajaca benzynowa jak do hany),a drozsze tylko 30pln na 3szt od W01

tak w ogole to rezygnujesz z doladowania ?
bo parownik Zeta do doladowania sie slabo nadaje ze wzgledu na pompowanie cis. przy odcieciu wtryskow i waski zakres regulacji cis.
po wyjeciu sprezynek powinien sie mniej pompowac ,ale powyzej 200KM to on nie bardzo wyrobi nawet po przerobkach, zwlaszcza,ze piszesz o zmniejszaniu cis. roboczego,a nie zwiekszaniu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 07, 2014, 14:32:38 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Ja za AC'ki dałem 130zł od listwy także cena myślę w porządku. Reg Fast mierzyłem, ale nie wchodzi w kolektor. Był jeszcze pomysł na WGS'y bo mam 4 sztuki nówki, w tamtym roku kupiłem do ohv. Ale padło na listwy bo się obawiałem ciągłych nieszczelności na wężykach. Wiadomo jak to jest w zimie, parę cykli temperaturowych i trzeba dokręcać wężyki. Turbo nie będzie bo chcę wyjechać na śniegi, a jednak roboty trochę odchodzi. No i tak jak pisałem, docelowo będzie przesiadka na Quattro i tam ma być 7A na GT30, EMU i porządna instalacja LPG (myślę o KME Twin i Hanach Niebieskich).

PS: Jak kogoś interesuje to tu pokazałem instalację z mojej Audi. Jak widać graty już porządniejsze ale planuję jeszcze popracować nad montażem bo jest parę miejsc które chciałbym dopracować.
http://lpg-forum.pl/post562947.html?hilit=audi%2090%20sport#p562947

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 08, 2014, 10:14:37 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
PS: Jak kogoś interesuje to tu pokazałem instalację z mojej Audi. Jak widać graty już porządniejsze ale planuję jeszcze popracować nad montażem bo jest parę miejsc które chciałbym dopracować.
http://lpg-forum.pl/post562947.html?hilit=audi%2090%20sport#p562947
[zaloguj]
 <uoee>
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 21, 2014, 16:34:15 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Mały update:


Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 27, 2015, 19:51:55 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to Poldek na sprzedaż. Nie mam czasu żeby go skończyć. Zostało do zrobienia już niewiele:
-zamocować pompę sprzęgła i połączyć ze skrzynią (pompa już jest kupiona i wstępnie spasowana)
-wystrugać lewarek zmiany biegów lub przerobić OEM który dorzucam do auta
-zamocować kompa i położyć wiązkę silnikową (mam całą niepociętą wiązkę z kompem)
-połączyć wydech (zrobić dwururkę, są już spasowane kolektory z M52, reszta wydechu została z turbo, 2,5" kwasowe z dużym przelotowym tłumikiem)
-ogólne składania pojazdu w całość.
Ogólnie z dużych elementów jest wszystko co potrzebne do uruchomienia. Kupa świetnych fantów. IG Std w świetnym stanie (jedynie fotel kierowcy przetarty na boczku, ale gąbka nie ruszona), złożony układ chłodzenia z największą chłodnicą od e36. Założona podstawka oleju z wyjściem na chłodnicę oleju która też jest zamontowana, kwestia zakucia węży które już są docięte i ułożone. Tuleje poli w dolnych wachaczach, springi od Trucka Diesla, amortyzatory nówki z isuzu trooper, komplet amorków polonezowych. Przednie hamulce 284mm wentyle, klocki jeszcze kupa mięcha, tarcze to samo tak jak i tylne tarcze. Koła alu 7Jx15" z letnimi Profilami, szpilki w piastach, dorzucam komplet zimówek na stalówkach z Barchetty. Kompletna instalacja LPG, nówki wtryski AC W01 już zamontowane, zregenerowany Zavoli Zeta, komp D.T. Gas 6-kanałowy, butla toroid z kwitem do 2019r., położone duże Faro. Akumulator wrzucony do bagażnika. OC płacone na bieżąco, jakoś do połowy 2016r. aktualne. Dorzucam elementy które mi się zebrały przez lata, most 3.9 na bębnach, komplet szyb i jakieś pomniejsze elementy. Cena dla konkretnego człowieka z forum 3500zł. Kontakt na PW albo 606 sto sześćdziesiąt pięć 522. Jak ktoś wyrazi zainteresowanie to mogę porobić fotki tego wszystkiego. Na dniach wrzucam ogłoszenia do innych mediów. ;)

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 08, 2015, 19:41:59 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Projekt wszedł już w takie stadium że zostanie złożony na pewno, więc czas odkopać temat.


Jeżeli ktoś jest zainteresowany to Poldek na sprzedaż. Nie mam czasu żeby go skończyć. Zostało do zrobienia już niewiele:


Szkoda.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #78 dnia: Listopad 08, 2015, 20:41:23 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Trochę tak, ale opętało mnie Audi Quattro, mam już 3 sztukę... <lol>