Autor Wątek: Problem z dopływem paliwa  (Przeczytany 6470 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z dopływem paliwa
« dnia: Styczeń 04, 2013, 12:06:20 pm »

czesio138@op.pl

  • Gość
Witam,
posiadam poloneza 1.6 GLI i mam nastepujący problem : podczas jazdy silnik z niewiadomych przyczyn gaśnie , podejrzewam że jest to problem z dopływem paliwa , ponieważ silnik gaśnie głównie podczas jazdy pod górkę oraz na zakrętach , lecz z drugiej strony gaśnie nawet wtedy, gdy jest 1/2 baku paliwa. Wymieniłem filtr paliwa , ale to nic nie dało . Po sprawdzeniu pompy paliwa ( odłączyłem przewód od dopływu paliwa do silnika , włączyłem pompę ) i okazało się , że pompa pompuje bardzo dobrze paliwo. Samochód przed tym, gdy zaczęły się te problemy był u mechanika gdzie została wymieniona uszczelka pod głowicą , oraz zostały podregulowane zawory ( ale myślę że to niema nic z tym wspólnego) . Dodam jeszcze, że gdy stanę np : na krawężniku i samochód jest pochylony na jeden bok ( paliwa jest dużo , nawet rezerwa się nie świeci ) to słychać jak pompa głośno chodzi , tak jak by było mało paliwa . 
Proszę o wasze komentarze na ten ten temat . W czym może tkwić problem ? :)

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2013, 12:36:00 pm »

piciek

  • Gość
ja widzę 2 opcje - bak rzemiosło lub przegnite przegrody wewnątrz. Jak samochód jest przechylony i odłaczysz przewód to też leje paliwem?

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 04, 2013, 13:12:22 pm »

czesio138@op.pl

  • Gość
Bak był wymieniony na nowy jakiś rok temu więc przegnity nie jest , a na pochylonym samochodzie nie sprawdzałem .

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 04, 2013, 13:13:53 pm »

czesio138@op.pl

  • Gość
Dodam jeszcze że samochód gasnie kilka albo i kilkanascie razy , a czasem wcale , nawet na płasnkej drodze .

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 04, 2013, 14:28:48 pm »

czesio138@op.pl

  • Gość
Na 100 % pokazuje prawidłowo po po zatankowaniu za 100zł wskazówka poszła do góry, a problem nadal jest. Ja myślę że to jest problem z pompa paliwa jednak .

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2013, 15:43:26 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Pompa paliwa do wymiany. Kończy się.

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 04, 2013, 21:50:12 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Bak był wymieniony na nowy jakiś rok temu więc przegnity nie jest , a na pochylonym samochodzie nie sprawdzałem .
Nowy, ale oryginał, czy rzemiosło?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 04, 2013, 22:37:14 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Nowy, ale oryginał, czy rzemiosło?
a jakie to ma znaczenie jak jest zalane za 100 zł ? Przecież w tym baku nie ma ślimaka tylko jest niedorobiona miseczka wspawana w dno zbiornika.
Warto też sprawdzić przejście przewodów przed pokrywkę pompy. Często pęka masa uszczelniająca i woda zjada styki . Silnik jest w stanie się odłączyć np na 2 tyś obr/min podczas jazdy, czy dzieje się to tylko na luzie ?

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 04, 2013, 23:03:45 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
a jakie to ma znaczenie jak jest zalane za 100 zł ?
Teraz nie ma, ale jeśli dla przykładu pompa okaże się przytarta, to dobrze mu wiedzieć na przyszłość.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 04, 2013, 23:36:34 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
sory ze sie wtrace, ale jezeli zalozmy samochod stoi pochylony na jeden bok (na takiej mocniejszej rezerwie) to normalne ze nie odpala podczas gdy na plaskim odpala czy raczej bak dupny?

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 05, 2013, 11:14:22 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
sory ze sie wtrace, ale jezeli zalozmy samochod stoi pochylony na jeden bok (na takiej mocniejszej rezerwie) to normalne ze nie odpala podczas gdy na plaskim odpala czy raczej bak dupny?
To są auta do normalnego użytku a nie jazdy w dużych przechyłach jak terenówki. Normalne jest że paliwo ucieknie według zasad grawitacji. Ta miseczka na pompę to bardziej wspomaga przed uciekaniem przy ruchach przód - tył.

Dobra modyfikacja całego układu paliwa to jest SwirlPot
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2013, 11:17:50 am wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 05, 2013, 11:49:55 am »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
To są auta do normalnego użytku a nie jazdy w dużych przechyłach jak terenówki
zwykle kraweznik nie jest chyba jakims tam ciezko przechylonym terenem, a ze samochod leciwy i swoje przejechal, to moze gdzie bak nie oryginalny i przez to kupa jest z tym przechylem

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 05, 2013, 12:01:51 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Chyba kojarzysz jakiego formatu jest zbiornik-ma dość duża plaską powierzchnie, czyli jak masz 5l w baku, to chyba logiczne, że nie zaciągnie na pochyleniu. Nawet jak by był oryginał-tam są przegrody, które pozwalają tylko chwilowo utrzymać paliwo przy pompie, na dłuższą metę ucieka.
 
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 05, 2013, 12:19:09 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
Ok, tego chcialem sie dowiedziec ;)

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 05, 2013, 13:44:31 pm »

czesio138@op.pl

  • Gość
Powiem wam , że bak jest nowy oryginalny ,a przed zaprowadzeniem samochodu do mechanika nawet jak była resztka paliwa to samochód jechał bez problemu i silnik nigdy nie gasł. a tera nawet przy połowie zbiornika na prostej drodze , silnik gaśnie bez przyczyny , po czym po chwili odpala i jedzie się dalej , ale jest tez tak że jak silnik zgaśnie to już nie chce odpalić , a jak odpali to po chwili gaśnie .

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 05, 2013, 13:46:48 pm »

czesio138@op.pl

  • Gość
Na moje oko to z pompą jest coś nie tak , postaram się ją wymienić i zobaczę czy problem nadal będzie .

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 05, 2013, 13:51:13 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
to moze albo cos przytkane po drodze masz (u mojej dziewczyny w lanosie wymienialem pompke, ktora padla a i tak nie chcial chodzi na pb, wlalismy cos tam do czyszczenia wtryskow i po dwoch dniach zaczal odpalac i jezdzic na pb), albo pompka sie konczy, albo gdzies Ci sie odlacza (na wyboju czy dziurze)

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 05, 2013, 19:05:21 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
jak silnik zgaśnie to już nie chce odpalić , a jak odpali to po chwili gaśnie
Zapytam po raz ostatni. Czy dzieje się to przy schodzeniu  z obrotów czy potrafi ci wyłączyć silnik nawet na 2-3 tyś obrotów z wrzuconym biegiem ?

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 06, 2013, 14:43:03 pm »

czesio138@op.pl

  • Gość
Już ci odpowiadam, a mianowicie silnik gaśnie przy dużych obrotach jak i małych , na biegu . Krótko mówiąc zawsze. Jest też taki problem ze podczas jazdy na prostej drodze , gdy wcisnę pedał gazu do oporu samochód przyśpiesza lecz nie jednostajnie tylko z przerwami , taj jak by dostawał mało paliwa , a czasem wcale . Czy możliwe jest aby silnik pobierał wtedy więcej paliwa niż pompa pompuje  ?

Odp: Problem z dopływem paliwa
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 06, 2013, 18:13:59 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
jest. Ale jedyna metoda żeby się o tym przekonać to montaż manometru na kilka dni. Wpinasz się 3 nikiem w zasilanie wtrysku. Dajesz długi wąż i manometr pod wycieraczkę albo gdzieś na przednią szybę. Jak zacznie szarpać i będzie latać ciśnienie będziesz miał pewność że to ze strony paliwa. Dla GLI powinno być ok 1 bara. Masz boscha czy abimexa ?