Autor Wątek: poprawa skrętu w Polonezie  (Przeczytany 11408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

poprawa skrętu w Polonezie
« dnia: Styczeń 21, 2013, 14:50:52 pm »

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
Mam pytanie ,jak poprawić promień skrętu w moim Poldolocie  <co> <co>
pacjent Rover `94  brakuje mi podczas mocniejszych przelotów szczególnie na śliskiej nawierzchni teraz  :P coś można z tym zrobić czy raczej nie bardzo  ?  <mysli>
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2013, 15:00:28 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
wymienić przekładnię kierowniczą i przełożyć zaciski przed oś (95r tak miał), albo założyć lucasy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2013, 15:03:13 pm wysłana przez maciejowski »
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2013, 15:21:06 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
i oczywiście wywalić ograniczniki
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2013, 16:35:10 pm »

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
dziękować za rady ,muszę coś z tym zrobić bo teraz jest zdecydowanie za mało

 :P
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2013, 16:39:45 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
wymienić przekładnię kierowniczą i przełożyć zaciski przed oś (95r tak miał), albo założyć lucasy.
wiesz co 94r już miał te operacje dokonaną z przerzuceniem zacisków przed przednia oś a nie od 95r
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2013, 16:46:06 pm »

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
u mnie jest za osią
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 21, 2013, 21:43:56 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
wymienić przekładnię kierowniczą i przełożyć zaciski przed oś (95r tak miał), albo założyć lucasy.
wiesz co 94r już miał te operacje dokonaną z przerzuceniem zacisków przed przednia oś a nie od 95r
ja mam 94 i zaciski za osią.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 21, 2013, 21:52:23 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja też jeszcze nie widziałem poloneza z 94r, w którym zaciski były by przed osią. 95 owszem
W sumie nigdy się nad tym mocno nie zastanawiałem-o co ten zacisk za osią zahacza, że ogranicza skręt?
skręt normalnie ograniczony jest w jedną stonę dotykiem felgi/opony o drążek reakcyjny/górny wahacz, w drugą zaś ogranicza wąs kierowniczy zwrotnicy walący i dolny wahacz
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 21, 2013, 22:30:10 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
z tymi zaciskami to ściema, jak są z przodu to opierają się o staba i większego skrętu nie zrobisz, a jak są z tyłu to w niczym nie przeszkadzają

niestety bez gruntownej przebudowy układu kierowniczego dobrego skrętu nie uzyskasz, jak wywalisz ograniczniki to ci koło skręci ale już nie odbijesz w drugą strone bo sie zablokuje. Miałem taką sytuacje jak swego czasu kombinowałem ze skrętem, na szczęście było to na torze w kielcach więc poszedłem na kontrze w trawe a nie do rowu :) Potem wstawiłem z powrotem ograniczniki.

tylko montaż maglownicy listwowej pozwala na powalczenie o większy skręt
polskifiat.jazda.pl

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 21, 2013, 23:23:09 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
ja mam też 94r i mam przed przednia osią jutro pyknę fotkę żeby nie było
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 22, 2013, 09:58:43 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
A miesiąc produkcji w przybliżeniu? Na 94 z września/października są jeszcze za osią.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 22, 2013, 10:31:35 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja zauważyłem że przekładnia ze wspomaganiem z plusa daje znaczną poprawę skrętu. Tam gdzie nie wyrabiałem się swoim borkostworkiem z powodzeniem zawracałem na raz pluszakiem żony...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 22, 2013, 11:21:46 am »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
jak obiecałem

miesiąca produkcji niestety ja nie potrafię odczytać z num vin ale jak potrafisz z chętnie się do wiem SUPB01CBHRW701895 data 1 rejst 28.04.95r
 ale jeżeli kąt skrętu u mnie jest taki sam jak kolegów z zaciskami z tyłu osi to można zastosować 4 zaciski na przedniej osi :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2013, 15:38:17 pm wysłana przez Hagar »
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 22, 2013, 14:41:23 pm »

Online wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Tailgunner, ma rację. kiedyś spróbowałem zwiększyć kąt skrętu kół i okazało się że po pełnym skręcie koło wewnętrzne się zablokowało, nie chciało wrócić, dźwignia zwrotnicy znalazła w jednej linii z końcówką. spierając się o daty produkcji odwracacie uwagę od sedna sprawy.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 22, 2013, 15:38:53 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
a no sorka już poprawione :)
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 22, 2013, 17:08:42 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
Ja zauważyłem że przekładnia ze wspomaganiem z plusa daje znaczną poprawę skrętu

a ja przeciwnie, po założeniu wspomy jkc promień skętu mi się zmniejszył. Na zwykłej maglownicy przy  pełnym skręcie (2 obroty)wąs zwrotnicy opierał się o ogranicznik na wahaczu, teraz na maglu jkc brakuje jakieś 0.5cm do ogranicznika, nie da rady też zrobić pełnych dwóch obrotów bo maglownica nie pozwala
polskifiat.jazda.pl

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 22, 2013, 17:32:47 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A od kiedy to w Polonezie jest maglownica ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 22, 2013, 18:30:29 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja po zalozeniu "magla" ZF ( kolego mysle ze wyzej uzyte stwierdzenie maglownica  odnosi sie do potocznej nazwy przekladni nawet tej slimakowej)zauwazylem poprawe w stosunku do zwyklej bezwspomej przeladni...

tak sobie mysle  ze moze by przedluzyc wąs od przekladni i od koncowki..?  w tedy po usunieciu ogranicznikow nieustwaialy by sie w takiej  pozycji nikorzystnej?
zablokowało, nie chciało wrócić
ale niechcialo wrocic samo czy niedalo si ewyprostowac keirownica?  bo jesli samo to pol biedy  bo mozna se przecierz odkerecic , zreszta przewaznie i tak si eodkreca jak jest ciasno  na postoju nawet nietocząc sie..( a jak nie jest ciasno  to poco kombinowac ze skretem..;p ale jesli zablokowalo kiere to juz gorzej..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 22, 2013, 18:59:03 pm »

Online wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
je robiłem próby przy zdjętych kołach. skręciłem aż wąs zwrotnicy koła wewnętrznego znalazł się w linii prostej z końcówką, dalszy skręt powodował ciągnięcie wahacza, a prostowanie powodowało dalsze zacieśnianie skrętu koła wewnętrznego. przy założonych kołach taka pozycja chyba jest niemożliwa do osiągnięcia bo opona wcześniej  oparła by się o drążek reakcyjny. dlatego ograniczniki skrętu są potrzebne aby do takiej sytuacji nie dopuścić.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 22, 2013, 20:31:47 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
a od kiedy to w samochodach jest maglownica, przecież to jest chyba do prasowania obrusów,
sprzeczanie się co do dnia i godziny w której przełożono zaciski też bez sensu,
bez poważnych ingerencji w układ kierowniczy poprawa skrętu będzie ciężka ale jeśli chodzi ci o lepszą przyczepność  przodu w jeździe bokiem to możesz popracować nad kątami w zawieszeniu