Autor Wątek: poprawa skrętu w Polonezie  (Przeczytany 11407 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 22, 2013, 21:04:43 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
brakuje mi podczas mocniejszych przelotów szczególnie na śliskiej nawierzchni teraz
brakuje i brakować będzie nawet jak zwiększysz kąt skrętu kół to i tak będzie ci wciągało przód do wewnętrznej ;p

Słuszne modyfikacje układu kierowniczego są opisane w temacie "Przygotowanie poloneza do sportu..." także tego tematu nie ma co poruszać tutaj.

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 22, 2013, 22:27:31 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
wciąga przód do wewntrznej dlatego że koła w skręcie są rozbieżne, należy tak zrobić żeby były możliwie równoległe a to da się zrobić dosyć prosto :)
polskifiat.jazda.pl

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 22, 2013, 22:40:04 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Nie są rozbieżne tylko nierównoległe. ;p

No niby da rade porobić ale do jazdy na codzień auto już może sie nie nadawać ;p

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 22, 2013, 23:32:04 pm »

red_p

  • Gość
Nie są rozbieżne tylko nierównoległe. 

Czyli zbieżne lub rozbieżne w zależności ustawienia.

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 23, 2013, 09:54:38 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Czyli zbieżne lub rozbieżne w zależności ustawienia.

Zbieżność (lub rozbieżność) to nie jest to samo co kompensacja skrętu kół :P
Zbieżność ustawia się na kołach ustawionych do jazdy na wprost. I to musi być jak fabryka dała.


Wracając do tematu: bez cięcia i spawania (ewentualnie zastosowanie innych elementów) nie zwiększy się skrętu w polonezie.


Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 23, 2013, 21:45:58 pm »

red_p

  • Gość
Zbieżność (lub rozbieżność) to nie jest to samo co kompensacja skrętu kół

A co napisałeś? Bo ja widzę "nierównoległość"

Poza tym nic nie musi być "jak fabryka dała" jeśli masz zastosowania nietypowe. Kiedyś modne były rajdy "o kropelce" i między innymi zawiechę ustawiało się nieseryjnie

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 23, 2013, 22:52:11 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Teraz będziesz mnie za słówka łapał ;p

Edytowałem i niech będzie twoja racja a mój spokój :P Temat o zwiększaniu skrętu więc kończę swój oftopic (c o nie zmienia faktu że i tak mam rację )
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2013, 23:47:55 pm wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 23, 2013, 23:55:12 pm »

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
Panowie spokojnie ,brakuje mi nie przyczepności przodu tylko tego ,że jak idę bokiem ,nawet nie jakimś ekstremalnie mocnym, brakuje kilka centów większego (głębszego) skrętu ,żeby mieć większą trochę kontrę i w większym wychyleniu kontrolować auto. Teraz kilka razy koła szły maks w przeciw kontrze i czułem że jak by dało się skręcić jeszcze trochę to można by "wyjść obronną ręką z sytuacji bez spina". Wiadomo ,że zawsze można mniejszym bokiem pójść i starczy ale właśnie chodziło mi czy da się zwiększyć ten skręt jakoś trochę.  <mysli>
Blokowanie kół nie wchodzi w rachubę bo mam mały margines błędu  :d
tak to wyglądało ostatnio
http://www.youtube.com/watch?v=yWKsVKsT3ug
wiem ,że do Hołka mi daleko i katy muszę ustawić jeszcze ale czekam na trochę cieplejszy okres (aury i finansów  <lol2>
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 24, 2013, 00:10:39 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
pasy masz mocowane od podłogi ? nie boli Cie od tego kręgosłup ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 24, 2013, 00:30:52 am »

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
są zamontowane w oryginalne miejsca ale już niedługo pójdą do rury wspawanej między amorkami z tyłu. A kręgosłup na razie oki ;)
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 24, 2013, 02:19:20 am »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Twoim problemem nie jest zbytnio brak skretu a za duzy kat wchodzenia w zakret. Dochodzisz poprostu do granicy w ktorej albo wyjdziesz z zakretu albo sie obrocisz i staniesz.
Co do samego skretu to musisz obcinac i spawac, zadnych gotowych rozwiazan nie znajdziesz.

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 24, 2013, 05:07:51 am »

Online wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
kol. burat, zbyt duże odchylenie osi samochodu od toru jazdy to strata czasu. w zasadzie tor jazdy nie powinien wyjść po za tylne koła. zapoznaj się z książką S. Zasady- "Szybkość bezpieczna", w przystępny sposób wyjaśnia zasady jazdy rajdowej.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 24, 2013, 09:34:13 am »

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
Panowie ,jak napisałem wiem ,,że można jechać z mniejszym "wychyleniem" auta jednak chodziło mi o to czy można jakoś go zwiększyć tak jak jest. Co do czasów to akurat jakoś mocno mnie nie interesowały od początku imprezy nastawieni byliśmy na jak największe "boki" i "show" dla kibiców bo jak bym tylko liczył czasy to bym sobie kupił jakieś CC czy SC a nie Poldona  ;> puki nie będzie wiecej podobnych aut to i tak w klasie ciężko będzie nawiązać walkę np. z Swiftem 4x4  <cwaniak2>
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 25, 2013, 01:05:05 am »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Ty masz w nim szpere?? Bo tak widze ze nie jest zbytnio chętny do stawania bokiem w zakrętach.  I zrób  coś z tym kątem pochylenia koła bo masakrycznie to wygląda w zakrętach ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2013, 01:13:25 am wysłana przez LUKI »

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 25, 2013, 08:09:38 am »

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
jest elektroszpera  :-) ,a stawiać bokiem to ja wiem czy nie chce  ;>  chce chce  <cwaniak2> tylko tu niestety ktoś posypał drogę jakimś gównem i nawierzchnia była taka ,że łaty lodu przechodziły w suchy asfalt czasami i auto to łapało to traciło przyczepność  <blee> ciężko było trafić do tego nie chciałem przesadzać ,bo cały czas bym kręcił bączki pewnie  :]
co do kątów to muszę to ustawić ale jak już wcześniej mówiłem ,muszę trochę "odtajać" finasowo (co powinno być na dniach) i auto pujdzie do mechaniora  <spoko>
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Odp: poprawa skrętu w Polonezie
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 26, 2013, 01:19:30 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Twoim problemem nie jest zbytnio brak skretu a za duzy kat wchodzenia w zakret. Dochodzisz poprostu do granicy w ktorej albo wyjdziesz z zakretu albo sie obrocisz i staniesz.

Kąt wejścia nie jest zły, problemem jest kąt wyjścia który powinien być mały. Można sobie zobaczyć jak ładnie to np. Szerla robił w Ypres że w zakręt wchodził pod bardzo dużym kątem ale na samym końcu zakrętu już praktycznie nie miał poślizgu.


co do kątów to muszę to ustawić

Jak kąt pochylenia zwrotnicy będzie odpowiedni to właśnie kąt skrętu też się nieco poprawi. Z tego co widać to jednak przedewszystkim za bardzo bokiem, no i w takich sytuacjach kiedy wpierw ryje przodem, też uważać trzeba bo jak usiłujesz go gazem złamać to wtedy jest właśnie duże ryzyko że go obróci i nawet kontry nie zdążysz postawić.
tylko tu niestety ktoś posypał drogę jakimś gównem


Ostatnio właśnie patrząc jak sobie chude RWD radzi na parkingu, a jak FWD, doszedłem do wniosku że muszę na zimę zainstalować z tyłu pod podłogą płyty ołowiane... Skądinąd to nie jest mój pomysł, tylko wzięty z Fiata 124 Spider Abarth Rally gdzie była montowana ołowiana płyta dla dociążenia kół napędzanych.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E