Autor Wątek: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4  (Przeczytany 13117 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« dnia: Styczeń 21, 2013, 16:37:44 pm »

piciek

  • Gość
Proponuję rozwiązanie Bociana#313 z amelinium, przynajmniej nie bedzie korodować jak zwykła rurka
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2013, 17:04:32 pm wysłana przez SilverArrow#1967 »

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2013, 17:07:49 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Witam, kupię nową oryginalną rurkę płynu chłodzącego idącą nad kolektorem wydechowym w Polonezie 1.4 (tą co posiada uchwyt na linkę gazu)?
W rozsądnych pieniądzach.

Jeśli jeszcze się nie rozsypuje i nie ma dziur  to polecam wypiaskować i pomalować proszkowo. Spokój na jakiś czas.
Albo dorobić z nierdzewki, takie jak fabryka, ale to już grubszy wydatek. :) Polecam.  <lol>
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2013, 17:16:01 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Właśnie można byłoby zlecić wykonanie kompletu rurek z nierdzewki na wzór fabryczny ze wszystkimi detalami, mniam <lol2>
Przy większej ilości zamówień może byłby jakiś rabacik, nic nie pozostaje innego jak się zastanowić i w wolnym czasie do dzieła <spoko>

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2013, 17:32:48 pm »

piciek

  • Gość
Multec, a mógłbyś przybliżyć koszt wykonania takiej rurki? Ogólnie cały układ możnaby wykonać z nierdzewki, dodatkowo przy okazji zmiany układu możnaby się przesiąść na PRT?

Przepraszam za wcięcie, w temat, ale moze do czegoś dojdziemy i się wydzieli nowy temat, jeśli Kolego Thomson nie masz nic przeciwko? :)

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2013, 17:35:27 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Kosztów nie jestem w stanie podać, bo "usługa" chwilowo nie dostępna. Ale jak coś się ruszy w temacie to dam znać. Ja u siebie mam wszystkie dorobione z nierdzewki, łącznie z czwórnikiem do podgrzewania przepustnicy.
Trzebaby popytać np. w motoweld.pl - oni na pewno by się tego podjęli.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2013, 17:40:42 pm »

piciek

  • Gość
hmmm, a czy w plusie musi być czwórnik, skoro płyn cały czas idzie przez nagrzewnicę? Tam jest zwężka, wiec raczej nie miałoby to wpływu większego, a układ byłby mniej pogmatwany.

sorry wizę że chodzi o przepustnicę, u mnie bedzie inna przepucha więc ten czwórnik mam wywalony :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2013, 17:43:05 pm wysłana przez SilverArrow#1967 »

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 21, 2013, 17:43:15 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Czwórnik jest do grzania przepustnicy i nie jest wymagany. Nagrzewnica jest zasilana i ma powrót z/do rurki z boku/tyłu silnika. Zwężka jest zdaje się tylko w rurkach z minusa. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 21, 2013, 17:44:30 pm »

piciek

  • Gość
Nagrzewnica jest zasilana i ma powrót z/do rurki z boku/tyłu silnika
właśnie o tą mi chodziło :) czy można całosć puścić nagrzewnicą? jak myślisz?

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 21, 2013, 17:54:15 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A o miedzi nikt nie myślał ??
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 21, 2013, 18:05:18 pm »

piciek

  • Gość
W sumie miedziane rurki + lutowane kolanka tak, jak w domowym CO i można mieć każdy kształt. Ciekawe, czy zbyt duża ilosc miedzi w układzie nie zacznie się gryźć z amelinową głowicą i blokiem.

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 21, 2013, 20:06:47 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jak by co mam do polecenia dobry zakład, który by to profesjonalnie wykonał.
koszty szacuję na jakieś 400 zł za dwie grube rury, reszta w sumie niepotrzebna, no może czwórnik do przepustnicy
Na dobrą sprawę potrzebna jest tylko rura nad kolektorem wydechowym

Można też wykonać ze zwykłej, grubszej jak oryginał stali, pomalować proszkowo, bądz po prostu polakierować-koszty na pewno będą niższe.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 22, 2013, 09:09:58 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Proponuję rozwiązanie Bociana#313 z nierdzewki, przynajmniej nie bedzie korodować jak zwykła rurka
Tyle że kolega ma tą rurę z amelinium ;)... W aucie żony jak swapowałem 1,4 to nie mam nawet kawałka oryginalnego układu chłodzenia z poldorovera. Wszystkie kolanka to kawałki przewodu gumowego a łączenia robiłem właśnie na rurze aluminiowej. Żeby było szczelniej składałem wszystko na hermetic. Po wstępnym okresie podsączania i dociskania opasek wszystko się ładnie uszczelniło i od dawna nie ma problemu z wyciekami...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 22, 2013, 23:05:05 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Ja za swoje z nierdzewki dałem 200zł ,mam 2 duze i tą małą co idzie przy bloku. Zrobione pod oryginał z wszystkimi mocowaniami itp

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 23, 2013, 00:05:27 am »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Dobra robota <spoko>

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 23, 2013, 16:58:20 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ja za swoje z nierdzewki dałem 200zł ,mam 2 duze i tą małą co idzie przy bloku. Zrobione pod oryginał z wszystkimi mocowaniami itp

Jesteś w stanie tego więcej wykonywać ? Ja bym chętnie kupił, żeby nigdy nie mieć problemu z tym :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 23, 2013, 17:01:58 pm »

piciek

  • Gość
Ja za swoje z nierdzewki dałem 200zł ,mam 2 duze i tą małą co idzie przy bloku. Zrobione pod oryginał z wszystkimi mocowaniami itp

Jesteś w stanie tego więcej wykonywać ? Ja bym chętnie kupił, żeby nigdy nie mieć problemu z tym :)
+1, choc u mnie gorna rurka bedzie musiala zostac tak, jak jest ze wzgledu na klime.

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 23, 2013, 22:24:47 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Moge napisać meila do tej firmy

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 27, 2013, 22:05:04 pm »

piciek

  • Gość
Moge napisać meila do tej firmy
byłoby super, jestem chętny na komplet.

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 27, 2013, 22:22:19 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Ja tez ale tylko na 2 duże, bo podgrzewanie przepustnicy mam wywalone. Chyba że z mała, ale bez wyjścia na podgrzewanie przepustnicy da się zamówić.

to chyba jest już 4. :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2013, 22:27:34 pm wysłana przez mateo# »
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Nowa rurka płynu chłodzącego PN 1.4
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 27, 2013, 22:43:19 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
może i ja bym się skusił ;p
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`