Autor Wątek: Przeróbka termostatu - Rover 1.4  (Przeczytany 16539 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« dnia: Styczeń 26, 2013, 21:10:51 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Witam.

Na wstępie napisze to co zwykle - szukałem ale nie znalazłem podobnego wątku. Zakładam więc nowy, żeby każdy mógł łatwo znaleźc :)

Tak jak w temacie. Wiadomo, że układ chlodzenia w tym siliniku jest dosyc dziwnie skontruowany. Ktoś kiedys mi powiedział, zeby przerobic termostat. Dac przy wejsciu a nie na wyjściu.
i tu pytanie. Na pewno na rynku są takie termostaty na wąż.
http://allegro.pl/termostat-rover-220-420-620-sdi-td-d-sd-2-0-diesel-i2915418892.html

Coś w tym stylu. Gdzie najlepiej umieścic taki termostat, żeby to miało ręce i nogi? i od jakiego sprzęta ewentualnie podpasuje taki termostat? 

Robie od podstaw DF'a i chce zrobic wszystko żeby ładnie cykało.

Pozdrawiam

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 26, 2013, 21:13:07 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Poszukaj sobie materiałów o montażu termostatu PRT w Freelanderze :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 27, 2013, 19:09:50 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
termostat na wężu ma ford mondeo V6
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2013, 19:17:16 pm »

piciek

  • Gość
Poszukaj sobie materiałów o montażu termostatu PRT w Freelanderze :)
na roverkach jest art o przystosowaniu PRT w roverze, oprócz termostatu PRT bedziesz potrzebwoał również zaślepkę w miejscu starego termostatu, aby uszczelnić obudowę. Tam jest wszystko opisane krok po kroku
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=64972

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2013, 19:43:41 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
a czy ktoś z Was ma to zamontowane? Czy tylko każdy czytał i planował założyć? Chętnie wysłuchałbym Waszych  opinii.

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 27, 2013, 19:51:49 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
A gdzie to wsadzić w poldoroverku? w który waz się wpiąć zacząłem się nad tym zastanawiać przy okazji turbo.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 27, 2013, 20:06:05 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
musisz w miejscu normalnego termostatu dać sam wybebeszony termostat (tak żeby był ciągle otwarty) ale żeby uszczelnił obudowę a ten nowy termostat zewnętrzny (prt) dać na wyjściu z silnika (np przed chłodnicą) węże od "małego" obiegu w obu termostatach połączyć.
Tak jak pisał Silver na roverkach masz artykuł ;p
termostat wtedy wrzucasz taki:
http://allegro.pl/termostat-land-rover-freelander-2-0di-vernet-i2816354196.html
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 27, 2013, 20:30:12 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
musisz w miejscu normalnego termostatu dać sam wybebeszony termostat (tak żeby był ciągle otwarty)
nie wystarczy wyjąc termostatu i zostawic pustą obudowe?

a ten nowy termostat zewnętrzny (prt) dać na wyjściu z silnika (np przed chłodnicą)
Ty masz zrobione to u siebie? gdzie dokładnie masz zamontowane?

a odnośnie tego termostatu z allegro. Temp. otwarcia jest 92* - nie za duzo?

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 27, 2013, 20:38:49 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Ty masz zrobione to u siebie? gdzie dokładnie masz zamontowane?


sądzę że zaraz za wyjściem z głowicy raczej nie będzie na niego miejsca. wiec przed chłodnicą, albo jakoś przerobić rurkę nad kolektorem. Ale u mnie będzie trochę kombinacji pod turbo.

Fazi wystarczy wyciąć bebechy starego termostatu i zostawić pierścień z uszczelka. Bez tego dobrze tego nie uszczelnisz i będzie ciekło.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 27, 2013, 20:40:26 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
nie wystarczy wyjąc termostatu i zostawic pustą obudowe?
nie wystarczy bo ten stary termostat musi Ci uszczelnić obudowę ... żeby płyn nie kapał ;p
Ty masz zrobione to u siebie?
dopiero robię swapa na Rovera ;p ale tak będzie
a odnośnie tego termostatu z allegro. Temp. otwarcia jest 92* - nie za duzo?
nie za dużo bo to jest za silnikiem a nie przed
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 27, 2013, 21:03:10 pm »

piciek

  • Gość
albo jakoś przerobić rurkę nad kolektorem. Ale u mnie będzie trochę kombinacji pod turbo.

nie wystarczy wyjąc termostatu i zostawic pustą obudowe?
nie, bo termostat uszczelnia obudowę, więc sam pierścień musi tam być.
wg mnie tak powinno to wyglądać w poldoroverze:


Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 27, 2013, 21:08:18 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
wg mnie tak powinno to wyglądać w poldoroverze:
DOKŁADNIE <brawa>
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 27, 2013, 23:23:19 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
suuper, dzięki bardzo za odpowiedzi :)
jedna rzecz mnie zastanawia. Ciągły obieg cieczy przez nagrzewnicę. Ja to chcę w 125p zrobic.

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 27, 2013, 23:25:24 pm »

piciek

  • Gość
Ciągły obieg cieczy przez nagrzewnicę. Ja to chcę w 125p zrobic.
To robisz tak, jak w zwykłym minusowym poldoroverze, bo tu jest schemat do plusa, a tam ciągle nagrzewnica jest zasilana. Rozumiem, ze w 125p jest zaworek jak w minusach?

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 27, 2013, 23:27:30 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no wlaśnie wiem że w plusach jest ciągłe zasilanie. Tak dokładnie, jest zaworek przy nagrzenicy.
Mysłe, ze z zaworem na nagrzewnicy i zmostkowaniu tych przewodów nagrzewnicy nic sie nie zmieni :)

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 27, 2013, 23:29:17 pm »

piciek

  • Gość
nic się nie zmieni, będzie śmigać :)
dodatkowo przy PRT koniec problemów z jakimkolwiek odpowietrzaniem  <spoko>

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 27, 2013, 23:34:16 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
i bardzo dobrze :D na bank przerabiam układ :)
tak jeszcze zapytam... wywalic ten zaworek w kolektorze dolotowym? podobno on utrudnia odpowietrzanie głowicy....

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 27, 2013, 23:38:04 pm »

piciek

  • Gość
tak jeszcze zapytam... wywalic ten zaworek w kolektorze dolotowym? podobno on utrudnia odpowietrzanie głowicy....
U mnie go nie ma, nie zauważam negatywnego wpływu na temp pracy, odpowietrzanie itp, więc moje zdanie jest takie, zeby go pożegnać, ale jeśli jest sprawny, to mozesz zostawić, wywalić zawsze zdążysz.

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 27, 2013, 23:43:33 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
sądze, że nie jest dobry :D sam jego wygład jest groźny... również nie posiadam czegos takiego jak podgrzewanie przepustnicy. Dla mnie to zbędny "gadżet" . . przynajmniej  nie ma plątaniny węży :P

jeszcze raz dzięki Wam za odpowiedzi :) pozdrawiam

Odp: Przeróbka termostatu - Rover 1.4
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 28, 2013, 14:33:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tylko wywalić zawór a wywalić przewód łączący głowicę ze zbiorniczkiem wyrównawczym to dwie różne sprawy... Jak możesz silver doprecyzuj...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.