Autor Wątek: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013  (Przeczytany 738772 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2520 dnia: Czerwiec 22, 2013, 12:36:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13853
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Wszystko zamkniete w jednej puszce. Patrzac na niektore auta z tamtego okresu o podobnym wyposazeniu i mnogosc skrzynek jakie posiadaja budzi podziw dla polskich inzynierow z ZEM.
To wcale nic dobrego akurat nie jest.W plusie widać oszczędności wprowadzone przez koreańczyków.

jakie oszczednosci w elektryce ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2521 dnia: Czerwiec 22, 2013, 12:41:56 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Przekroje przewodów.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2522 dnia: Czerwiec 22, 2013, 12:56:42 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Te oszczędności były już w mr95.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2523 dnia: Czerwiec 22, 2013, 13:02:40 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
Eeee z kablami nie jest tak źle, dzisiaj przerabiałem kostkę radia Dajewoo na ISO w lanku, tam dopiero są cieniutkie przewody ;P

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2524 dnia: Czerwiec 22, 2013, 13:09:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13853
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Przekroje przewodów.
a co to za oszczednosci ,raczej optymalizacja,
nie wiem ,czy w ZEM sami nie korygowali takich szczegolow,
nikt nie bedzie projektowal wiazki tak ,zeby domorosly elektryk mogl sobie podpiac pod nia dżakuzi z podgrzewaniem wody,
wiazka elektryczna to chyba najbardziej dopracowany element tego samochodu, bo elektrycy to jedyna grupa projektantow,ktorym cos dobrego chcialo sie zrobic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2525 dnia: Czerwiec 22, 2013, 14:15:58 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
a co to za oszczednosci ,raczej optymalizacja
To ładniejsza nazwa cięcia kosztów.Nawet szyby elektryczne szybciej pracują podpięte do prawidłowo wykonanej wiązki niż zasilane z miejsca fabrycznego.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2526 dnia: Czerwiec 22, 2013, 18:15:13 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
bo elektrycy to jedyna grupa projektantow,ktorym cos dobrego chcialo sie zrobic

Ty masz takie doświadczenie z poldkami a kurcze jakoś nie widzisz tak oczywistych cięć. :P Ja w moim roverze zastanawiam się jak poprawić fabryczną wiązkę bo jest kilka miejsc w których niedomaga, a Ty mówisz, że im się coś chciało... :P

W temacie: odmalowałem podstawkę kompa, poczyściłem troszeczkę pod maską i najważniejsze: zamontowałem dwa nowiutkie, czerwoniutkie DuoControle na przód i przetestowałem je - w porównaniu z fabrycznymi, siedemnastoletnimi Krosno niebo a ziemia. :)

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2527 dnia: Czerwiec 22, 2013, 18:57:16 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
a co to za oszczednosci ,raczej optymalizacja,

Hmm... Weź porównaj choćby przewód "alternator - rozrusznik" z Plusa z np. 125p... :]

Dziś przeszedłem na półsyntetyk (10W40 Lotos, 50zł/4l:) ) z minerala (przelot 125150kkm). Zobaczymy czy wymyte nagary rozszczelnią/zapchają mi silnik ]:->
Przy okazji wyczyściłem odmę, założyłem osłonę silnika z plusa i robiłem podchody do regulacji zaworów, ale stwierdziłem że nie ma co się męczyć kręcąc kołem - nie mając ani nasadki 38 ani szczelinomierza 0.17mm (w zestawie są tylko 0.15...0.20).

@ Kuba92: Gratulacje <brawo> Dużo Cię wyszły? Jakaś pojedyncza 'okazja' czy zapasy z jakiegoś sklepu? Ja tydzień temu założyłem takie nówki na tył, na przód mam używki przewidziane. Polecam ;)
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2528 dnia: Czerwiec 22, 2013, 19:04:12 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Dużo Cię wyszły?

75zł/sztuka, myślę, że sensowna cena. :)

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2529 dnia: Czerwiec 22, 2013, 19:43:47 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
ale stwierdziłem że nie ma co się męczyć kręcąc kołem - nie mając ani nasadki 38 ani szczelinomierza 0.17mm (w zestawie są tylko 0.15...0.20).

Mozna pchac auto na 5 biegu i tez silnikiem obróci. A zawory ustaw na 0,15mm i tez bedzie dobrze.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2530 dnia: Czerwiec 22, 2013, 21:13:45 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Wymieniłem spaloną żarówkę od podświetlenia zegarów, umyłem i nawoskowałem.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2531 dnia: Czerwiec 22, 2013, 21:22:25 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Mozna pchac auto na 5 biegu i tez silnikiem obróci. A zawory ustaw na 0,15mm i tez bedzie dobrze.
Tak też zacząłem robić, planowałem łapać tym 0,15 tyle że z "lekkim oporem" a nie z mocnym ;) ale stwierdziłem że szkoda czasu żeby robić bez właściwych narzędzi a potem poprawiać.

Po zmianie oleju ciśnienie podskoczyło ponad 0,4 więc jeszt dobrze :) Zapomniałem tylko będąc pod samochodem sprzęgła wyregulować... :/
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2532 dnia: Czerwiec 22, 2013, 21:38:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13853
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ty masz takie doświadczenie z poldkami a kurcze jakoś nie widzisz tak oczywistych cięć. :P Ja w moim roverze zastanawiam się jak poprawić fabryczną wiązkę bo jest kilka miejsc w których niedomaga, a Ty mówisz, że im się coś chciało... :P
tak ,nawet sam czesc kilku wiazek zrobilem ,tylko nie wiem ,czy do PN czy do Lanosa ,bo nie pamietam - na jednej maszynie szly przewody,
mam tez nie male doswiadczenie z innymi samochodami, wiec i porownanie ,dlatego z czystym sumieniem stwierdzam ,ze wiazka jest najbardziej dopracowanym elementem,
zobacz jakie wyposazenie posiada w stosunku do innych aut tego okresu i tego segmentu ,a :
Nawet szyby elektryczne szybciej pracują podpięte do prawidłowo wykonanej wiązki niż zasilane z miejsca fabrycznego.
to sa błahe niedociagniecia wynikajace z rzadkiego wystepowania takich wersji,
szyby i tak nalezy robic na przekaznikach ,ale chyba lepiej miec wolniej chodzace szyby niz brak przekaznikow na lampach jak w swetrze 3,
wazne ,ze wiazka "nie poprawiana" dziala dlugo i pewnie - nie pali sie i nie ma choinki ,a :
Hmm... Weź porównaj choćby przewód "alternator - rozrusznik" z Plusa z np. 125p...
o DFie tego powiedziec nie mozna ,jak i  niejednym aucie zagranicznym z tego okresu (z okresu Plusa)
co do grubszego przewodu rozrusznika ,to starsze rozruszniki mialy wieksza moc ,wiec i wiekszy prad plynal tym przewodem


i tak odnosnie wiazki to ide troche sie pobawic przelacznikami - pierwsze przymiarki do zmiany podswietlenia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2533 dnia: Czerwiec 22, 2013, 22:14:54 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Wymieniłem linkę ręcznego. Było trochę zabawy ale udało się. Przejechałem się tez i spróbowałem się trochę pokręcić. W poniedziałek odstawiam go mechanika na umówione naprawy.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2534 dnia: Czerwiec 22, 2013, 23:25:55 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
dolałem płynu do chłodnicy, poprawiłem masy i wszystko śmiga :D
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2535 dnia: Czerwiec 23, 2013, 00:34:07 am »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
to starsze rozruszniki mialy wieksza moc ,wiec i wiekszy prad plynal tym przewodem
No nie wiem, raczej każdy rozrusznik do OHV 1.5/1.6 ma 1.5kW, chyba że się mylę (choć szukałem i nie znalazłem innych wartości do Fiata/Poloneza). Zresztą tendencje mocowe w rozrusznikach były raczej rosnące (np. w Favorit-Felicjia z 0.9 -> 1.1kW)...
Po prostu oszczędność na miedzi. A potem w Plusie musiałem wymieniać kabel bo się grzał aż przepalił izolację i robił zwarcia z kolektorem :D
Ale kończmy już to OT.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2013, 00:39:38 am wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2536 dnia: Czerwiec 23, 2013, 06:41:49 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
kabel bo się grzał aż przepalił izolację i robił zwarcia z kolektorem :D

z zimna ten kolektor pewnie mu tą izolacje przepalił i bach! :)

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2537 dnia: Czerwiec 23, 2013, 12:05:27 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Wczoraj dokładne mycie, przeleciałem mleczkiem, wymieniony łącznik stabilizatora z przodu :)
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2538 dnia: Czerwiec 23, 2013, 16:13:47 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
kolega Maxiu przewentylował moje k16....
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2013
« Odpowiedź #2539 dnia: Czerwiec 23, 2013, 23:29:40 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Dzis dzien minal pod Polonezem  ;p :
- na przod wlecialy DuoControle do kompletu
- dokonczylem porzadki w hamulcach:
   - przelozone lepsze bebechy do lewego bebna i zalozony reczny
   - prawy zlozony na nowo - wymieniona zebatka samoregulatora, ktorej 2 zjechane zeby blokowaly regulacje i denerwujaco stukaly przy hamowaniu
   - podciagnieta pozadnie linka recznego (ale dalej nie da sie recznym z piskiem opon hamowac... :[ )
   - porzadnie odpowietrzony uklad;
- wyregulowany pedal sprzegla
- podlaczony czujnik cofania
- podregulowany drazek sterowania przepustnica - szybciej otwiera i to do 90* max.
- usunieta i zaslepiona popsuta termo-zapadka z dolotu (na zime moze sie o nowej pomysli)
- podladowany przez noc akku
- stwierdzilem ze do moich alu przy dystansie 5mm fabryczne sruby jednak sa ciut za krotkie

Efekty/wrazenia:
- Hamulce - Z Y L E T A ! Deba staje. Bez porownania z tym co poprzednio - doszedlem do wniosku ze wczesniej nie hamowal <lol> Szkoda jedynie ze w marszu nie blokuje kol z recznego... ]:->
- Auto sie zdecydowanie odmulilo - troche wiecej gazu i juz zrywa przyczepnosc ;)

No i zostalem "hardcorem tygodnia" <lol2>
Oberwanie chmury zastalo mnie akurat pod samochodem... Pare minut sie udzilem - "troche pokapie i przejdzie, dokoncze tylko te linki"... Po chwili zmoklem tak, ze juz mi bylo "wsio radno"  :P - wiec lecim dalej z robota! :)

PS: Dzieci mi zjadly (?) prawy alt - wiec chwilowo ogonkow nie bedzie ;]
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2013, 23:34:50 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)