Autor Wątek: Nismo - polonez by Radziu =)  (Przeczytany 25096 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nismo - polonez by Radziu =)
« dnia: Marzec 28, 2013, 11:48:36 am »

Offline radzionam

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Nismolonez / Dodge Hemi V8 SRT
Witam serdecznie forumowiczów..długo zastanawiałem się nad tym czy opisać tutaj mój powstający projekt,jednak doszedłem do wniosku że co mi tam :)
Seryjnie jest to FSO Polonez Caro 1.9 GLD z 1995 roku, który został zakupiony przez mojego dziadka prosto z fabryki, auto od nowości w rękach mojego dziadka przejechało 22 tys km przez 12 lat.
MODEL: FSO Polonez Caro 1.9 GLD
Początkowo wyglądało to tak:



jednak po spotkaniu z niezidentyfokowanym obiektem przebiegającym przez drogę zapadła decyzja o zmianie przodu na wersję wcześniejszą:


następnie zapragnąłem posiadać pierwszego w PL poldka z dachem typu open air:

SILNIK: w trakcie
w takim stanie samochodem przejeździłem aż do przebiegu ponad 50 tys km, na zeszłorocznym zlocie w Błędowie hamownia wypluła 76 KM, co jak na ten silnik jest wynikiem dobrym :) jednak zważywszy na fakt iż to moc niesamowicie mała zapadła decyzja że czas zacząć zabawę...
udało sie zakupić silnik SR20DET od Nissana Bluebirda

który jak się okazało różni się dosyć sporo od jednostek montowanych w 200sx, choćby blokiem, aparatem zapłonowym itd..wobec czego zakupiony został kolejny silnik - dawca:

dodatkowo zakupiłem skrzynie od 200sx, która okazała się być uszkodzona:

nic to jednak, po znajomości kupiłem kolejną skrzynie, jednak od ca18det (wytrzymałość ta sama, jednak krótsze przełożenia) którą połączę z dzwonem od sr20det i powinno to banglać :)

stary silnik został wyjęty a na jego miejsce po dorobieniu odpowiednich łap siadła nowa jednostka, co do samego silnika, STAGE I zakłada montaż wyczynowych panewek ACL Racing, zamiane rodzielacza na cewki zapłonowe, montaż jakiegoś stosunkowo dużego IC i wystrojenie na około 260-290 KM,  w takim setupie auto powinno przejeździć do kolejnej zimy i kolejnego etapu modyfikacji jednostki napędowej.
Już złożony na nowych częściach:



UKŁAD DOLOTOWY w trakcie:
- stożkowy filtr powietrza umiejscowionym w termicznej obudowie
UKŁAD WYDECHOWY w trakcie:
- przelotowy układ wydechowy zbudowany na 2 tłumikach zrobionych na zamówienie pod moje auto, downpipe 3" reszta 2,5" (lub całkowity przelot, wyjdzie w trakcie)
UKŁAD WTRYSKOWY seria + regulator ciśnienia paliwa oraz wyczonowa pompa paliwa
ELEKTRONIKA w trakcie
- seryjny komputer + sterowanie za pomocą SMT6 lub innego tego typu urządzenia
UKŁAD CHŁODZENIA w trakcie:
- seryjna chłodnica z Poloneza na 2 wiatraki - szeroka miedziana
UKŁAD NAPĘDOWY w trakcie:
Co do reszty pojazdu, po konsultacji z kilkoma osobami podjąłem decyzje że na początek pozostawie z tyłu sztywny most, jednak zastąpie seryjną polonezowską część mostem od Volvo, zakupiłem most o przełożeniu 3.54:

zakupiłem wyczynowe 6łopatkowe spiekowe sprzęgło XTD Stage 3:


do zakładanych na przyszły sezon mocy rzędu 400 KM powinno dać radę :)
ZAWIESZENIE w trakcie:
Zawieszenie poloneza początkowo było zagadką, gdyz jak wszyscy wiemy konstrukcja zawieszenia ma charakterystyke wozu drabiniastego z przełomu XIV i XV wieku, napewno zagości w nim komplet takich oto poliuretanów:

z tyłu zostanie dołożone jedno pióro oraz zaklepane na docelową wysokość, z przodu mam najtwardsze sprężyny z dostępnych dla poloneza, więc po pierwszych jazdach będę mógł więcej powiedzieć na temat tego czy zda to egzamin czy nie..przez ten sezon podejmę decyzje co z tym dalej, jednak już wiem że w późniejszej fazie projektu z przodu planuje zbudować zawieszenie oparte na McPersonie a z tyłu najprawdopodobniej niezależne zawieszenie z nissana 300zx
UKŁAD HAMULCOWY w trakcie:
wiem już że auto będzie się dosyć szybko rozpędzać, wobec czego przydałoby się aby i w miarę szybko sie zatrzymywało, posłużyć do tego ma zestaw 4 tłoczkowych hamulców brembo z Fiata Coupe Turbo z tarczą o średnicy 305 mm:



który niestety jak się okazało jest wielki jak cholera i nie chce mi wejść z poprzednia 15" felgę:

nic to jednak, albo uda sie znaleźć takie felgi, albo wykonane zostana dla mnie one na zamówienie :)
Wnętrze pojazdu zostało kompletnie rozebrane, zdarto wygłuszenie oraz obspawałem newralgiczne punkty pod maską oraz w środku:







następne auto przewróciłem na bok i taka sama operacja czeka spód pojazdu..
Po zakończeniu prac związanych z przygotowaniem budy rozpocznie sie montaż klatki bezpieczeństwa wg. zał "J" a następnie montaż wyposażenia w środku: hydrauliczny ręczny, dodatkowe zegary monitorujące prace silnika, szelkowe 5pkt 3" pasy bezpieczeństwa, kubełkowe fotele oraz wiele wiele innych pierdół o których zapomniałem :)
Pozdrawiam serdecznie
RS
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2013, 11:53:16 am wysłana przez radzionam »
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne..

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 28, 2013, 17:52:45 pm »

Offline mrkita

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 203
    • FSO Polonez Caro 95
Grubo..... zycze powodzenia w realizacji celow:D

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 28, 2013, 18:05:26 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Śledzę temat na racingforum:)
Z opuszczona koparą czytałem temat, Szacun chlopie za projekt.....Tak się nazywa swap
Piooona
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 28, 2013, 19:00:47 pm »

piciek

  • Gość
Szacun, no i to jest swap, a nie jakieś tam rovery :)
Powodzenia w modach! :)

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 28, 2013, 20:13:49 pm »

Offline Poldi98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 800
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSI 2000r.
Radzio, jak skończysz wpadaj po mnie, chce na własnej skórze zobaczyć jak to idzie.

Przyznaje to jest konkret Swap!!!!
Był : Caro+ 1.4 69E 98r.
Jest: Caro+ 1.6 GSI 2000r. 70u

"Handlarz kombinator ze znikomą kompetencją !"

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 28, 2013, 20:30:44 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
No pięknie, robota wrze. Czekam na dalsze postępy  ;>
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 28, 2013, 21:11:27 pm »

Offline malecfso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 269
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO
Ten polonez rozwala system. <ok>

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 28, 2013, 21:28:53 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Wielki szacun  za mega projekt. A swoja drogą też będę budował polda 400 koników.  <lol>
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 28, 2013, 21:31:54 pm »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
Zawsze mi się marzył Poldek w którym będzie silnik z kultowych Nissanów. SUPER!

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 28, 2013, 21:55:15 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
silnik z kultowych Nissanów

Przydałoby się jakieś RB. :D

Szacun za projekt. :) Trzymam kciuki.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 28, 2013, 22:06:19 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Szacun, no i to jest swap, a nie jakieś tam rovery
Otóż to. Jeden z nielicznych, którego stać na naprawdę porządne zrobienie Poloneza.

Trzymam kciuki, aby projekt jak najszybciej się ukończył i sprawiał banana na twarzy właściciela, oraz wprowadzał w zakłopotanie innych użytkowników dróg :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 28, 2013, 22:10:51 pm »

Offline Spike

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 134
Projekt mega ale mam parę uwag co do samych spawów dlaczego nie obspawałeś przednich kielichów? i dlaczego tylne kielichy spawałeś spawem przerywanym? Tam powinny być ciągłe, one na prawdę dostają po uszach. I szczerze spawy podłogi do ściany grodziowej i z tyłu są zbędne. A i pospawaj jeszcze łączenie słupka z progiem:)

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 28, 2013, 23:51:38 pm »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
Radziu na zlot grzałeś klekotem jak szalony , ale teraz to będzie ogień  :d Zawsze szanowałem i będę szanował ludzi , którzy potrafią włożyć kupę serca i nie żałują pieniędzy w rodzimy produkt , jakim jest Polonez .  Trzymam kciuki :) Oby  wszystko poszło , bez problemów podczas przekładki  :] Czekam niecierpliwie na efekt końcowy  <cwaniak>

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 29, 2013, 00:28:02 am »

konradtl

  • Gość
 Szacun gratuluje projektu. Oby się udało doprowadzić do końca! <spoko> Auto będzie do driftu czy tylko na sportowo?

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 29, 2013, 16:57:22 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Auto będzie do driftu czy tylko na sportowo?
tam chyba ma wlecieć mocno sympatyczne car audio wiec sam sobie odpowiedz :)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 29, 2013, 18:08:49 pm »

Offline radzionam

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Nismolonez / Dodge Hemi V8 SRT
Dzięki bardzo za miłe słowa :) projekt ma być ukończony technicznie do jazdy pod koniec kwietnia, jeśli chodzi o stylistyczne rzeczy będę się tym zajmował na przyszłą zimę, gdyż na ten sezon przeznaczony został budżet 25tys, który już powoli się kończy..
Co do samego silnika, marzył mi sie 2JZ bądź RB, jednak akurat nic takiego nie było na sprzedaż, a SR20DET też wytrzymuje moce rzędu 450+..jak zapewne wiecie najmocniejszy na świecie Polonez miał 286 KM, i sam guru M.Bublewicz wypowiadał się że to piekielnie mocne auto, mój ma być jeszcze mocniejszy..
Poldi98 nie ma problemu, obiecałem Ci to już kiedyś :D
Spike uwierz ze budową auta zajmuje sie profesjonalna firma która buduje samochody do GSMP oraz driftu dla jednych z najlepszych zawodników w polsce, wierze że wiedzą jak to się robi i naprawde robią to od lat, jednak dziekuję za uwagi, przekażę im ją napewno :)
Leonek1321 car audio zostało wyjęte, wzbogacone o dodatkowe podzespoły i zamontowane w dupowozie, w poldku będę słuchał ryku zaworu upustowego i świstu turbiny :D
Choćby nie wiem co, w tym roku na zlocie znowu wjeżdżam na rolki :D
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne..

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 29, 2013, 18:13:22 pm »

Offline MroziuFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 254
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłośnik Polonezów
    • Polski \F\I\A\T\ 125p 1500
a tak mnie niektórzy jechali za pomysł w japońskim stylu, gdzie teraz jak kolega odwala kapitalną robotę to macie sie przy czym spuszczać ... ;) jedyne co mi się nie podoba to przód z borewicza..
jest: Mr 78' 1979 Polski Fiat 125p 1500
był: MR 91' 1993 FSO Polonez Caro 1.6 GLE "wąski"
był: MR 97' 1997 DAEWOO-FSO Polonez Caro PLUS 1.4 GTI
był: MR 93' 1995 FSO Polonez Caro 1.6 GLI

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 29, 2013, 18:18:54 pm »

Offline radzionam

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Nismolonez / Dodge Hemi V8 SRT
MroziuFSO auto będzie borewiczem całkowitym, ale wszystko w swoim czasie...
tak to bedzie wyglądać:
z tym że kolor wściekle zielony :)
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne..

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 29, 2013, 18:26:41 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Super to będzie wyglądać. Podziwiam.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Nismo - polonez by Radziu =)
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 29, 2013, 18:51:14 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Tam powinny być ciągłe,
ciągłe do samochodu ? chyba jedynie jezeli nakładasz warstwami ...
Radzio, dawaj wydech 2.5 cala na jednym przelocie, nie ma sie co ograniczać :D
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2013, 18:53:10 pm wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)