Autor Wątek: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI  (Przeczytany 9376 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« dnia: Kwiecień 03, 2013, 23:13:41 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Chciałbym rozkminkę zrobić, czy taki mod miałby prawo bytu..  <mysli>
Do Poldka GSI włożyć fiatowskie 1.6 DOHC i podłączyć do tego wtrysk MPI. Wiem, że 2.0 GSI już jest, ale coś cienko mi idzie znajdowanie jakichś konkretnych danych.
Więc do rzeczy, jak ja to sobie wyobrażam:
1. Z kolektora GSI i 1.6DOHC zrobić jeden - wiadomo flansza DOHC, reszta z przepustnicą GSI.
2. Komputer jak i cała wiązka zostaje. No, prawie wszystko, bo aparat zapłonowy z cewką(pełen elektronik)bym zostawił Fiatowski, bo ten silnik przy 5500 rozwija dopiero skrzydła.
3. Z koła pasowego GSI i koła DOHC zrobić jedno, co by to jakiś sygnał dać. Tutaj trzebaby to dać tak, żeby znaki zgrywały się z czwartym cylindrem na GMP? <mysli>
4. Czujnik wału wiadomo jakąś "blaszkę" czaby wymyśleć, ale to pierdoła.
5. Poldek ma gaz i chciałbym, żeby i DOHC na tym jeździło. To na koniec bym na analizatorze spalin poregulował.

Dobrze kombinuje?
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 03, 2013, 23:15:37 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zdaje się, że coś podobnego zrobił Święty. Nie w swoim aucie, ale pamiętam, że wynik na hamowni wyszedł kiepski.

Nic Ci nie da zostawienie aparatu z Fiata, bo ECU odcina paliwo...  :-)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 03, 2013, 23:40:46 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Z tego co do tej pory na forum czytałem to zapłon jest odcinany przy 5500obr., a co do pompy to ECU nie ma nic do gadania <mysli> Nie mam IMMO jakby co..
Jak tak to się znajdzie i sposób na odcięcie paliwa <lol2> Pompa będzie i tak inna wkładana.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2013, 23:42:44 pm wysłana przez nicek27 »
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 04, 2013, 00:02:56 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tyle, że odcięcie paliwa jest realizowane przez odłączenie wtryskiwaczy, a nie pompy paliwa. Odcięcie jest 5900obr/min. Immo tu nie ma nic do rzeczy.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 04, 2013, 10:05:40 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Też nad tym myślałem.
1 - Albo przejściówka (   /=|   tak ja sobie wyobrażam) do głowicy i przykręcenei GSI albo kolektor od i.e. z założoną przepustnicą od GSI i podpięciem listwy wtryskowej. Musze obadać wtryskiwacze od i.e. i porównać z GSI jakby to ozenić.
2 - zapłon zdecydowanie GSI. Jest pewny i ma na pewno lepsze mapy niż zwykły aparat.
3 - Ustawić stare pasowe na znak "0" GMP, założyć od GSI i naciąć znak na kole. Sprawdzic na wolych obrotach strobem wyprzedzenei zapłony w GSI i potem ustawic odpowiednio czujnik poółożenia wały przy DOHC aby usyskać taki sam kąt wyprzedzenai zapłonu.

Główne problemy to zgranie koła pasowego i czujnika.
Jeśli masz nowszy silnik DOHC to średncia wału będzie miała 30mm czyli jak w OHV. Jeśli starczy na "80" to będzie 29mm i rzeźba.
Kolektor ssący - z i.e. albio przejściówka. Obcięcie DOHCowego i dospawanie flanszy. Byle się zmieścił nad głowiczkami. I jak zwykle problem z ustawieniem zaworów.
Wydechowy można zapakwoać z GSI po odcięciu i odwróceniu flanszy. Sonda lambda załatwiona.

BTW czy gdzieś jest opis tego 2.0 na GSI?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 04, 2013, 20:55:54 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Jeszcze bardziej ku jasności, bo nie dopowiedziałem - silnik mam z tłokami 84mm, nakrętka na wale. Głowica dopiero co odświeżona z nowymi prowadnicami itd., więc tam nie trzeba zaglądać tak prędko. Popatrze za oryginalnym kolektorem ssącym co by tylko przepustnice przełożyć. W sobote może podskoczę na mój ulubiony złom.
Trochę mnie tylko zniechęca to odcięcie, ale prawdę mówiąc jeżdżąc moim tempem codzienne trasy do pracy to nie powinno znowu być problemem. Zapłon jak lepszy PNowski to może zostanie.
Acha - bo tak w ogóle to aparat, moduł i resztę gratów od powodowania iskry mam z Golfa II 1.6. Ewentualnie zrobię wariacje i zobaczę na którym lepiej by śmigał.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 04, 2013, 21:23:00 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
To może ja dorzucę swoje 3 grosze, jeżeli chodzi o ecu poloneza to dokłada się ecumastera det2 i przesuwamy odcięcie na jaką wartość chcemy zapłon ustawiamy pod dany silnik. Co do przepustnicy zastosował bym od Nubiry 2.0 ma liścia o średnicy 60mm więc da radę, i jeszcze pasuje na otwory w kolektorze. Mogę pomóż przy montażu ecumastera i strojeniu. <lol>   
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 04, 2013, 21:24:12 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

BTW czy gdzieś jest opis tego 2.0 na GSI?

Dzwoń do Przemka (Bodzio). :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 04, 2013, 22:41:50 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Czyli dobrze rozumiem, że koło pasowe GSI wejdzie mi normalnie na wał w DOHC?
Dzięki za propozycje, ale Ecumastery i inne podobne to temat na kiedyś tam jeśli już. O ile się wtrysk podepnie i o ile jeszcze poldek zostanie dłużej niż do następnej wiosny czy przyszłej zimy. Jeśli się swap nie sprzeda to będzie może to planowane 2.0 16vt z Lancii <mysli>
Poszukam kolektora wtrysk z DOHC, ewentualnie przyspawam do flanszy gaźnikowej resztę kolka z GSI.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 04, 2013, 23:57:35 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Koło widziałem że ktoś sprzedaje od gli, na giełdzie naszego forum lub można zastosować od 2.0 16vt tak mi się wydaje że będzie pasowało. A dlaczego się uparłeś na ten kolektor od gsi załóż od dohc z przepustnicą od nubiry, wtyczki pasują p&p.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 05, 2013, 12:54:56 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Koło jest pikuś - da się stoczyć i pasuje.
Oczywiście czy się "zgra na pierwszy" czy "na czwarty" to jest przecież to samo miejsce dla koła :)
Na kolektor miałem jeszcze inny pomysł - kolektor od Cromy 2.0 (nawet mi się taki pałęta po piwnicy), wyjdzie taniej i łatwiej niż poldkowy przerabiany, ale tak 50/50 wydaje mi się że może być problem żeby się z pompą hamulcową minął.


Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 05, 2013, 22:02:24 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ja mam 2.0 GSI.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 05, 2013, 22:06:19 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Koło z pasowe z GSI trzeba stoczyć z tyłu 8mm na pewna średnicę. Kolektor ssący z listwą i wtryskami tipo/tempa/delta/dedra 2.0 i.e ważne by wyjście przepustnicy było proste a nie pod skosem bo wtedy nie mieści się o rozrząd, przepustnica nubira 2.0 16v. Moje 2.0 GSI miało 104 KM na zajeżdżonym dole.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 06, 2013, 00:34:15 am »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Koło z pasowe z GSI trzeba stoczyć z tyłu 8mm na pewna średnicę. Kolektor ssący z listwą i wtryskami tipo/tempa/delta/dedra 2.0 i.e ważne by wyjście przepustnicy było proste a nie pod skosem bo wtedy nie mieści się o rozrząd, przepustnica nubira 2.0 16v. Moje 2.0 GSI miało 104 KM na zajeżdżonym dole.
W takim razie jadę jutro po kolektor z wtryskami. Jak będzie tanio to wezmę ze 2 komplety.
Pold, jeśli w maju jesteś w domu to musimy umówić spota. Z resztą nakręca się temat na spota świętokrzyskiego, ino trzeba wątek otworzyć.
Skompletuje graty i tylko czekać aż pikap do mnie przyjedzie, bo to on odda 1.6 polonezowi. ]:-> A i jeszcze jakiegoś tokarza muszę dorwać w okolicy :-)
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 08, 2013, 21:05:05 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Jak na spota to ja też się piszę. <lol>
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 26, 2013, 20:43:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
GSI ma odcinke 5900rpm ,wiec troche malo dla 1.6 ,zdecydowanie bardziej pod 2.0,
a moze ktos sie orientuje kiedy odcinke ma nubira 1.6 i 2.0 ? bo podmiana ECU (ewentualnie zamiana kilku kabelkow we wtyczce) to tania opcja,
najlepiej to ECUmaster jak pisal MrV
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 26, 2013, 21:34:29 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
nubira 1.6 i 2.0 ?
Jeśli 1.6 w Nubirze == 1.6 w Lanosie to 6500 (lub coś blisko tego).
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 28, 2013, 12:44:52 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
A po co komu odcinka na 10000 obr. jak mapy zapłonu i paliwa się nie będą odpowiednie i nie wykorzystasz pełnego potencjału silnika. ;p
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 29, 2013, 13:34:05 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Nie rozumiem ostatniego pytania.
Przecież jak odetniesz silnik przed mocą maksymalną, to na bank "nie wykorzystasz pełnego potencjału silnika".

Odp: Silnik 1.6 DOHC z wtryskiem GSI
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 04, 2013, 14:22:21 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Może odgrzebie kotleta ale wtrysk nie nadaje się totalnie do 1.6DOHC gdzie moc max masz ponad 6000 , a silnik lubi się dokręcić do 7000, AFR się rozjeżdża już przy 4000 obrotach tak że kręcąc go powyżej tylko upalisz tłoka. Po za tym odcinka 5600 jest dla emeryta a nie dla tego silnika, poszukam wykresu mocy z pomiarem AFR to zobaczycie że to największego sensu nie ma. Jak coś to osprzęt z gsi ale inny komp ew det3 i fuel implant, dobrze to wystroić i niech seryjny ecu odpowiada za silniczek krokowy i ew zapłon (zresztą też bym posłuchał mimo wszystko czy mapy są bezpieczne - czy nie ma stuku) ale to można skorygować DEtem i jest po kłopocie.
Ogólnie gra średnio warta świeczki - jak coś przyjedź do tarnowa i zobaczysz 1.6 dohc na wtrysku GSI na żywo, daleko nie masz.
Znalałem wykresy:

Artka polonez - seryjny komp z GSI i o ile dobrze pamiętam wtryski:



ten srodkowy wykres to AFR - do 4000 idzie w miarę a przy 5500 ma ponad 15 (zamiast 12.8-13.2)

tutaj masz wykres mojego 8v na wystrojonym kompie stand-alone:



jak widać max moc jest osiągana przy 6200-6300 a nie 5600, po za tym w miarę się trzymała do 7000 obrotów.

Jako ciekawostkę powiem że jak założyliśmy megasquirta u Artka w miejsce seryjnego kompa z GSI, to po wystrojeniu zapitalało to jak głupie ;)
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2013, 14:42:53 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"