Raz już o tym tu dyskutowaliśmy.Polonez jest, niestety, autem nie produkowanym już kawał czasu, do tego autem rodzimej produkcji, do którego części już (powoli) można powiedzieć, brak.A co dopiero części nietypowe/rarytasowe itd. jakimi bez wątpienia są podzespoły układu klimatyzacji.Powiedzmy, że mamy rok 98 i ktoś nam wjeżdża konkretnie w nowego plusa z klimą.Mamy gwarancję, wszelakie ubezpieczenia itd. ale nawet pomijając to, to części są dostępne do wszystkiego, bo to praktycznie początek produkcji plusów, wiec ASO zamawia co trzeba i robią.A dziś? Skąd cokolwiek takiego wziąć? Gdyby to było auto np. produkcji made in germany, to części powinny być dostępne.Jeśli nie nowe, to używki już tak, a do naszych, to co mamy? W temacie o klimatyzacji, wspominano o dopasowaniu jakiegoś zestawu z samochodu zachodniego, do którego nawet po zakończeniu produkcji, części jeszcze dłuugo nie braknie, a używek jest w brud.Polonez z fabryczną klimatyzacją, to jednak powoli rarytas, bo chyba nie wyszło ich specjalnie dużo (bo kto by dopłacał, nie?) a po drugie, to część została już zezłomowana i jeśli ktoś nie uratował gratów od klimy, to poszły do huty.A dla TU,polonez jest wart tyle, ile waży.Taka prawda.Niestety, rynek rządzi się swoimi prawami i nikogo nie obchodzą głupie sentymenty.Jeden ma towar do sprzedania, chce konkretnie zarobić, a drugi chce kupić i jest w stanie wyłożyć taką sumę.Wszystko w temacie.Ceny, które kiedyś wydawały się abstrakcyjne, dziś już powoli nie dziwią.Fora takie jak nasze, tylko napędzają koniunkturę, bo to tutaj "nowy narybek" oczyta się o grokach, orciari, szybach, lusterkach i fotelach w prądzie, klimie, dedykowanych szyberdachach, alufelgach, czy "prospektowym" lakierze.