Autor Wątek: Orciari a areodynamiczność nadwozia  (Przeczytany 10329 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 24, 2013, 14:34:57 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
kapcie 195/60R14,
Z orciari i na 185/65R14 szedł 185 i miałem jeszcze troche gazu pod stopą
Ja bym tu raczej stawiał na mniejsze opory toczenia opon.
Co do Ori to mógłbym się przychylić do teorii, że może ograniczać bujanie autem, bo zapobiega dostawaniu sie powietrza pod auto (zarówno zderzak jak i dłuższe progi). W koncu nie bez powodu rasowe sportowe auta ciągną po asfalcie zderzaki niczym pługi :)
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 24, 2013, 15:24:40 pm »

Offline Ubłocony

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro + 1.6GSI Radiowóz - Psi Patrol :)
.. a to w Polonezie występuje takie pojęcie jak aerodynamiczność ??

no, dobra, żartowałem :)

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 24, 2013, 16:13:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Prawda. Znaczenie w przypadku prędkości jakie rozwija poloneza ma chyba jednak pomijalnie małe :)
tp twpj nie osiaga 90km/h ? bo o oporach aerodynamicznych zaczynamy mowic od 60km/h ,a roznice czuc juz od 80km/h

Coś mozę być na rzeczy. Mój EVO V z 1.4 bez poleciał 190 i ani grama wiecej. kapcie 195/60R14,
Z orciari i na 185/65R14 szedł 185 i miałem jeszcze troche gazu pod stopą.
tego w ogole nie ma jak porownac ,bo na roznicy srednicy opon 2km/km ,wiatr mogl wiac 2km/h szybciej i 1km/h zle spojrzales - i juz mamy rozne wyniki,

co do orciari to niewiele zmienia w aerodynamice auta,
jakies roznice na pewno sa i raczej na minus ,a nie na pluc ,ale sa to roznice niemierzalne w warunkach drogowych,

co do tylnej klapy ,to bez spojlerow na gorze juz od 60km/h deszcz nie pada na szybe
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 24, 2013, 21:19:11 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
co do tylnej klapy ,to bez spojlerow na gorze juz od 60km/h deszcz nie pada na szybe

A to akurat prawda, nigdy w sumie jadąc właśnie 50-60km/h nie miałem problemu z widocznością w tylnej szybie podczas deszczu bo szyba była sucha... Dopiero przy dojazdach na skrzyżowania kiedy się zatrzymywałem był sens używania wycieraczki.

Teraz mam zamontowaną szeroką owiewkę HEKO (nie pod uszczelkę) i jedyna różnica jaka jest to przy wyższych prędkościach woda która płynie po dachu nie odrywa się na linii dachu i kapie za samochód a owiewka ją "łapie" i kropi na tylną szybę. :) Ale dzieje się to tylko na bokach auta (mniej-więcej tam gdzie są mocowania owiewki), nie w polu widzenia lusterka wstecznego...

:)

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 30, 2013, 15:54:26 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Moje zdanie jest takie że orciari z przodu jest prostopadle do powietrza idącego w stronę auta i stanowi większy opór niż sam zderzak skierowujący swoim nachyleniem powietrze te pod auto.
Ten zestaw nie miał zmniejszać oporu tylko poprawiać prowadzenie się samochodu. Spoiler przedni ogranicza ilość powietrza idącego pod przód i w efekcie auto lepiej trzyma się drogi, strugi spływające na boki zmniejszają podatność na boczny wiatr, listwy progowe powodują dokładnie to samo - podmuchy dociskają auto zamiast je podnosić, no i tylny spoiler powoduje lepszy docisk tylnej osi. (Nie chodzi mi o ten na szybie).

A sama szyba jest na ogół czysta, bo Polonez ma bardzo dobrze zaprojektowaną linię i powietrze nie odrywa się na krawędzi dachu tylko spływa ładnie aż do tyłu. Co przy okazji bardzo zmniejsza opory. Dobrze też robi na zmniejszenie oporu taka nakładka pod przód jaką wykonał kolega z FSOAK (nie pamiętam w tej chwili nicka) i której zdjęcia już były tu na forum.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2013, 15:56:54 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 30, 2013, 21:34:35 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Masz na myśli Adamusa i jego aerodynamiczne Atu (Malachitowy Myśliwiec)?

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 01, 2013, 18:47:10 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Zgadza się. Borewicze i przejściówki miały przód pod spodem dużo lepiej wykonany z punktu widzenia opływu powietrza, bo nie było żadnych dziur pomiędzy zderzakiem, a nadkolami i pasem przednim. W sumie już samo wypełnienie tej przestrzeni powinno mieć całkiem spory wpływ na opory.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 01, 2013, 21:23:33 pm »

Offline Speedy Polonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 154
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro minus 1.4 GLI 16V
Ma ktoś link, gdzie można zobaczyć ten Malachitowy Myśliwiec?

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 02, 2013, 07:57:58 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 02, 2013, 09:36:51 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Mam fotki - poszukam i wkleję. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 02, 2013, 10:04:02 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 02, 2013, 10:18:33 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Chyba sam nie istniejesz. Zalogowałeś się?

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 02, 2013, 10:37:35 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1950
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
utek - do tego działu na AK mają dostęp tylko wybrani :d
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 02, 2013, 10:43:26 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
No to sorry. Czyli zdjęć też raczej nie można pokazać. Ale jak ktoś chce zobaczyć o co chodzi, to niech zajrzy np pod jakiegoś golf, octavię itd.

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 07, 2013, 23:49:53 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6763
  • Płeć: Mężczyzna
Zgadza się. Borewicze i przejściówki miały przód pod spodem dużo lepiej wykonany z punktu widzenia opływu powietrza, bo nie było żadnych dziur pomiędzy zderzakiem, a nadkolami i pasem przednim

Bo ten element był na wierzchu, a w Caro jest zasłonięty zderzakiem, gdzie w oryginale powietrze wlotem szło na kierownicę strugi która jednocześnie pchała powietrze na chłodnicę i pełniła funkcję spoilera przedniego. Oczywiście można próbować zmniejszyć opory montując jakąś płytę z tworzywa pod spodem. Albo poprawić docisk obniżając przedni zderzak i montując kurtyny pod progami jak w T16 Evo 2, ale to już raczej dla zabawy. Bardziej prowadzenie przy wysokich prędkościach psuje zmienna geometria spowodowana niedostatecznym podparciem tylnego mostu. Stara Carówca jest dosyć dobrze dostosowana aerodynamicznie. Nie dość że tył nadwozia jest bardzo dobry, to jeszcze auto ma praktycznie 4 spoilery. Tylnej klapy, zderzaka przedniego, przedni za wlotem powietrza i przedni grill który pcha powietrze w górę.

Ten zestaw nie miał zmniejszać oporu tylko poprawiać prowadzenie się samochodu. Spoiler przedni ogranicza ilość powietrza idącego pod przód i w efekcie auto lepiej trzyma się drogi, strugi spływające na boki zmniejszają podatność na boczny wiatr, listwy progowe powodują dokładnie to samo - podmuchy dociskają auto zamiast je podnosić, no i tylny spoiler powoduje lepszy docisk tylnej osi. (Nie chodzi mi o ten na szybie).

Ja myślę że ten zestaw nie robił nic poza zmianą wyglądu. Tylny spoiler Oriciari jest taki pod takim kątem i takiej grubości że bardziej opór powiększa niż cokolwiek dodaje docisku. Całość tylko waży dodatkowe kg. Może ciut mniej powietrza pod autem z tym jest z uwagi na niższy przód i progi.
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2013, 23:52:13 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 08, 2013, 00:09:10 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Spoiler przedni ogranicza ilość powietrza idącego pod przód i w efekcie auto lepiej trzyma się drogi
a od kiedy to auto odrywane od drogi lepiej sie jej trzyma ?
przeciez jak nie pojdzie dolem ,to pojjdzie gora ,badz na boki,
origami na boki kiepsko kieruje powietrze ,bo ma laczenia i halogeny w zaglebieniach,
w rezultacie predzej wpadnie w drganiach na tych swoich "solidnych" mocowaniach ,niz ustabilizuje samochod

strugi spływające na boki zmniejszają podatność na boczny wiatr, listwy progowe powodują dokładnie to samo - podmuchy dociskają auto zamiast je podnosić
no dziwne ,wg. ciebie wiekszy żagiel slabiej napedza statek,
sorka,ale boczny podmuch wiatru nigdy nie dociska auta ,a wręcz próbuje  go przesunąć ,
gdyby potraktowac taki prog strumieniem wody ,to moze i by jakas skladowa w dol wystapila ,ale gdzie ma sie odbic powietrze w powietrzu ?
potrzebny by byl dziurawy próg,zeby zrobic z niego spoiler

wiec nie ma co sie doszukiwac w origami funkcji aerodynamicznych ,bo to typowy pakiet stylistyczny,
zreszta z innymi autami jest tak samo ,prawdziwe spoilery zazwyczaj wygladaja paskudnie ,a brzydkie rzeczy sie nie sprzedają ,jezeli nie maja znaczka W :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Orciari a areodynamiczność nadwozia
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 12, 2013, 23:00:34 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
KGB - przeczytaj jeszcze raz co ja napisałem, a potem co Ty...
 Spoiler przedni ogranicza ilość powietrza idącego pod spód i powoduje, że wędruje ono na boki. Czyli w efekcie przy większej prędkości pod spodem auta nie robi się nadciśnienie i koła przednie mają lepszą przyczepność do drogi. Do tego strugi powietrza spływające po boku auta osłabiają siłę podmuchów bocznych. Narysuj to sobie w formie wektorów to zobaczysz o co biega...
Gdy nie ma listew progowych silnych podmuchy wiatru bocznego wlatują pod auto, tworząc tam nadciśnienie i zmniejszając stabilność.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap