Autor Wątek: Problem z obrotmierzem  (Przeczytany 5316 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z obrotmierzem
« dnia: Maj 19, 2013, 16:27:34 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Jakiś czas temu zacząłem bawić się w modyfikację licznika:
-podświetlenie wskazówek
-zmienione podświetlenie
-dodatkowe diody informujące

Jeszcze przed tymi modyfikacjami pojawił się problem z obrotomierzem i nie wiem w czym problem  tkwi.
Gdy zapale silnik to pokazuje 0, gdy przy gazuje do 3 tys. obrotow (na słuch) dopiero wówczas się podnosi na 500 rpm.
Przeczyściłem styki które łącza czujnik z licznikiem, może problem tkwi w samym liczniku że coś źle połączyłem.











Z góry dzięki za pomoc. ;)

Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 19, 2013, 21:38:32 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
Podłączam sie pod pytanie. Mam podobny problem lecz tylko wtedy gdy temperatura otoczenia spada poniżej +/- 2stC. obrotek jest martwy do momentu aż w aucie zrobi sie w miarę ciepło. No chyba, że też mu mocniej przygazuje to coś tam wskazówka sie ruszy, ale normalnie pracuje dopiero w cieple. W okresie letnim nie mam z nim najmiejszego problemu. Zawsze działa po uruchomieniu silnika. Problem jest podobny wiec myślę, że problem będzie ten sam. Tylko własnie w czym tkwi problem?
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2013, 21:42:32 pm »

Offline Maxior

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 411
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klekot 1.9 GLD '95
Prawdopodobnie chodzi o czujnik, poluzuj go i ruszaj na włączonym silniku i weź sobie kogoś do pomocy co by patrzył czy wskazówka reaguje, ja tez tak miałem ze dopiero od 2 tyś ruszał i to pomogło poprostu czujnik sie przestawił...
Feel the 1.9 GLD power ;d  6,15 l/100 ON
Klekot in progress, od 7 lat ciągle ten sam :D
NO LPG!!!

Moim zdaniem Polonez jest najlepszy a wszystkie inne auta są do d*py, ponieważ nigdy innego pojazdu niż Polonez nie miałem :d

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2013, 21:43:43 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Maxior, ale jak czujnik może się przestawić.
On jest mocowany na 1 śrubie do dzwonu od skrzyni.
No chyba że chodzi o przechył, bo można tam ustalać przechył czujnika tak? (bo ja już nie pamiętam)
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2013, 21:45:10 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
Ale jaki czujnik? Bo nie bardzo wiem o jaki chodzi? Wydawało mi się, że abimex bierze sygnał z modułu?
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 19, 2013, 21:47:07 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Ale jaki czujnik?

W GLD jest inaczej odczytywany sygnał na obrotek. U Ciebie proponowałbym po prostu wymienić obrotomierz (zegary do abimexa kosztują na pierwszym lepszym złomie 10/20zł).

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 19, 2013, 21:50:10 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
kuba - to reguluje się czujnikiem, przechył tak?
I nie jestem pewien, czy poprawnie podłączyłem również potencjometr?
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 19, 2013, 21:51:05 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Wygląda na brak masy. Sprawdź wszystkie styki, na próbę podłącz masę obrotka do masy spoza zegarów.
Jak miałem w Felicii dokładnie taki problem okazało się że były zimne luty na zegarch. Przelutowaniwe tam rozwiązało problem.
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 19, 2013, 21:52:51 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Gdzie jest masa w obrotomierzu, tzn. na płytce .
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 19, 2013, 22:10:57 pm »

Offline Maxior

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 411
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klekot 1.9 GLD '95
.
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2013, 22:12:38 pm wysłana przez Maxior »
Feel the 1.9 GLD power ;d  6,15 l/100 ON
Klekot in progress, od 7 lat ciągle ten sam :D
NO LPG!!!

Moim zdaniem Polonez jest najlepszy a wszystkie inne auta są do d*py, ponieważ nigdy innego pojazdu niż Polonez nie miałem :d

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 19, 2013, 22:14:29 pm »

Offline Maxior

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 411
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klekot 1.9 GLD '95
Maxior, ale jak czujnik może się przestawić.
On jest mocowany na 1 śrubie do dzwonu od skrzyni.
No chyba że chodzi o przechył, bo można tam ustalać przechył czujnika tak? (bo ja już nie pamiętam)

Przechył i wyżej bądź niżej lecz minimalnie, najprawdopodobniej o to chodzi napewno sprawdzić nie zaszkodzi..
Feel the 1.9 GLD power ;d  6,15 l/100 ON
Klekot in progress, od 7 lat ciągle ten sam :D
NO LPG!!!

Moim zdaniem Polonez jest najlepszy a wszystkie inne auta są do d*py, ponieważ nigdy innego pojazdu niż Polonez nie miałem :d

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 19, 2013, 22:32:59 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Na jednej z nakretek (jest ich 3) którymi jest przykręcony obrotek do PCB zegarów. Z pamięci Ci nie powiem ale prześledź ścieżki i dojdziesz na pewno.
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 20, 2013, 11:55:10 am »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Ok poszukam ścieżki, jak nie pomoże to spróbuje się pobawić czujnikiem (przechył).
Powiedźcie mi jeszcze, jak zmieniłem podświetlenie na podświetlenie diodowe, to nie mogę regulować płynie jasnością?
Niby jest potencjometr ale działa on Włącz - Wyłącz.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 21, 2013, 10:55:04 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dioda potrzebuje malo pradu ,zeby swiecic,
w zegarach nie zobaczysz roznicy regulujac potencjometrem ,golym okiem na diodzie w mlecznej obudowie lekka roznice widac,
wkladajac diody pozbyles sie regulacji

co do obrotka to silniczek moze miec opory przed ruszeniem ,jezeli byly zdejmowane wskazowki to cos sie moglo nagiac,
mam taki sam problem w Daihatsu i problem nie wystepowal od poczatku ,
samochod ma 28lat ,wiec takie rzeczy moga sie dziac,
wskazowke rusza duza sila - jak w przypadku tego GLD ,albo poprostu musialem uderzyc piescia w deske rozdzielcza i podnosil sie na wolnych obrotach,
problem wystepowal duzo czesciej zima niz latem,
pewnie wystarczy nasmarowac lozyska silniczka ,wiec tutaj proponuje chwycic silikon w sprayu i psiknac na oske
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 21, 2013, 17:28:19 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Zdejmowałem wskazówki by zrobić podświetlenie pod nie, ale starałem się delikatnie je zdejmować.
Wskazówka wyszła niby ładnie, bez żadnych części wewnętrznych.
Silikon w sprayu? Czy smar w sprayu?
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 21, 2013, 18:53:14 pm »

Offline Olek#1979

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 379
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1994 1.4 Gli ;) Caro Plus 1.6 Gsi :) Polonez Truck Dc 1.6 :) Polonez Atu 1.6 Gsi;) Fiat 125p :P
ja mam też problem z obrotkiem jak silnik ma poniżej tysiąca obr to idzie w góre dam gazu i pada

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 21, 2013, 20:24:32 pm »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
Podmieńcie zegary  na inne , lub same obrotki . Dla mnie osobiście takie kombinowane zegary już nigdy nie będą wskazywały idealnie , dlatego powinny  zostać fabryczne .

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 21, 2013, 20:37:57 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Arti - gdyby to było takie proste to bym 4 liter nie zawracał.
Trochę się oszukałem obrotomierza do Diesla do 6 TYS obrotów.
Spróbuje w weekend podane metody i dam znać.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 21, 2013, 23:02:23 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3000
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Trochę się oszukałem obrotomierza do Diesla do 6 TYS obrotów.

Nosz kurde teraz następna osoba szuka, a jak miałem to leżał pół roku... :P

Odp: Problem z obrotmierzem
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 22, 2013, 12:21:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Silikon w sprayu? Czy smar w sprayu?
moze byc smar a,le jakos na polkach w sklepach nie zalegaja ,tylko same penetratory (np. WD40 ,a ten sie nie nadaje do takiego smarowania) ,a silikon w spray tez glownie smaruje (z pewnoscia nic nie uszczelnia :P ) i kosztuje ~7pln za 300ml
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.