Autor Wątek: drążek zmiany biegów  (Przeczytany 3496 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

drążek zmiany biegów
« dnia: Lipiec 02, 2013, 11:01:31 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jako że szukajka nic nie wypluła, to zapytam co jest przyczyną obracania się wokół własnej osi drążka zmiany biegów. Kręci się jak w kieracie, praktycznie po każdej zmianie biegu już mam gałkę przekręconą. Dodam że kręci się drążek nie gałka.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: drążek zmiany biegów
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 02, 2013, 11:28:24 am »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Słyszałem kiedyś że to przez zbyt słabe nabicie go z powrotem po wymianie tych plastikowych i gumowych części znajdujących się wewnątrz, ale nie miałem okazji skonfrontować tego z rzeczywistością bo za dużo jest zabawy ze ściągnięciem mojej gałki.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: drążek zmiany biegów
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 02, 2013, 11:53:39 am »

Offline Tom16

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 421
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 1.6 GSI
Miałem to samo. Wystarczy tą gumową osłonę przez którą przechodzi dźwignia zmiany biegów ( ta gumowa osłona znajduje się na tunelu pod deską rozdzielczą ) nasunąć na tą grubą część dźwigni zmiany biegów. Nic nie trzeba rozbierać żeby to naprawić. Nasuniesz tą osłonę gumową i już ci się nie będzie przekręcać.

Odp: drążek zmiany biegów
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 02, 2013, 12:00:08 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
dziś obadam temat dotyczący gumowej oslony na tunelu
nigdy nie wymieniałem zestawu naprawczego, skrzynia i drążek siedzą od nowości  więc z nabijaniem nie powinno raczej to mieć nic wspólnego , chyba że wysypały się te plastikowo gumowe elementy na połączeniu  drążka prostego z zagiętym
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: drążek zmiany biegów
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 02, 2013, 12:07:36 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1950
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Możliwe że elementy łączące drążek się zużyły. To jest chyba element który to ze sobą łączy:
http://allegro.pl/nowa-tuleja-drazka-zmiany-biegow-polonez-caro-i3297870569.html
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: drążek zmiany biegów
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 02, 2013, 14:09:20 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tulejka tulejką ale drążek trzymają gumki. tu masz cały komplet : http://allegro.pl/tulejka-lewarka-dzwigni-zmiany-biegow-polonez-i3307343364.html
cena normalna. całość należy wymienić i po kłopocie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: drążek zmiany biegów
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 02, 2013, 17:58:41 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
cena normalna. całość należy wymienić i po kłopocie.
Dokładnie tak.
Aby wyjąć drążek musisz małym płaskim śrubokrętem najpierw wydłubać plastikowe zabezpieczenie z wnętrza drążka. Potem trzeba go wyciągnąć. Zmienić gumki, wsadzić pierścień zabezpieczający i zapiąć na nowo na skrzyni.

Odp: drążek zmiany biegów
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 02, 2013, 20:45:33 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
dzięki panowie za porady ,
dziś z Edkiem morawskim naprawiłem ten szmelc. Napisze co było żeby nie było jak 3/4 tematów  na forum bez konkretnej odpowiedzi.
otóż ześliznęła się  z drążka i oparła  na dole plastikowa koronka (mniemam że to pierścień zabezpieczający te gumki w drążku) zdjąłem cały drążek , jako że guma w miejscu styku z tą koroną była wyślizgana, wydłubałem ją i przełożyłem na druga stronę, następnie w drążek wsadziłem tą koronkę i wpakowałem  mocno ma dźwignie zmiany  biegów. ledwo wlazło,  ale  wlazło.
Temat załatwiony drążek siedzi sztywno.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem