Autor Wątek: Rozmieszczenie sekwencji Rover.  (Przeczytany 10041 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« dnia: Lipiec 03, 2013, 22:16:38 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Takie pytanie do tych co mają w swoich Roverach sekwencje, bo ja się głowie jak ja upchać gdzie wsadzić wtryski gdzie parownik gdzie sterownik. Najlepiej jak byście podrzucili jakieś foto :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 03, 2013, 22:59:45 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Ja właśnie zamontowałem, na forum chyba nie maa dużo ludzi z dobrym gazem. Jakie wtryski, jaki reduktor jaki sterownik?
Reduktor dałem przy prawym mocowaniu amortyzatora w fartuchu bliżej silniczka wycieraczek, mam akumulator też po prawej i zbiorniczek plusowy (gli) więc ECU benzyny jest pionowo między akumulatorem a zbiorniczkiem. Zasilanie cieczy do reduktora odrazu z nagrzewnicy (równolegle) Sterownik na lewym fartuchu, wiązka do grodzi i na drugą stronę, zasilanie do punktu rozdziału mocy i w sumie tyle.

Wtryski na plastikowej listwie w pokrywie zaworów z dystansem aby nie łapały ciepła z pokrywy. Chcesz fotki?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2013, 23:01:21 pm wysłana przez FSOmr88 »
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2013, 23:21:44 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
forum chyba nie maa dużo ludzi z dobrym gazem

No tak, bo tylko Ty masz dobrze założony gaz, nie ?



Polecam takie zamocowanie wtrysków, wężyki do wkrętek są dużo krótsze i listwa nie wala się gdzies po deklu zaworów tylko każdy wtryskiwacz ma swoje miejsce. Fajne miejsce na reduktor jest tam gdzie ja mam, albo bardziej pod kompem silnika. A sterownik udało sie zmieścić za sterownikiem benzynowym, ale zależy kto jaki sterownik montuje.

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2013, 07:39:31 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zacek, elegancko.
ja raz jak montowałem listwę wcisnąłem do środka(w "zawinięcie") kolektora, ale była mała.

Reduktor dałem przy prawym mocowaniu amortyzatora w fartuchu bliżej silniczka wycieraczek, mam akumulator też po prawej i zbiorniczek plusowy (gli) więc ECU benzyny jest pionowo między akumulatorem a zbiorniczkiem. Zasilanie cieczy do reduktora odrazu z nagrzewnicy (równolegle) Sterownik na lewym fartuchu, wiązka do grodzi i na drugą stronę, zasilanie do punktu rozdziału mocy i w sumie tyle.Wtryski na plastikowej listwie w pokrywie zaworów z dystansem aby nie łapały ciepła z pokrywy.
Kiepskie miejsce na reduktor, bo wysoko. Listwa na deklu też słabo-lepiej wtryskom w pionie i bliżej wkrętek.
Ciekawy jestem na jakich komponentach ten "dobry gaz"


W roverku super pasuje parownik pod przepustnicą, przykręcony do fartucha. Nie przeszkadza nawet jak jest wspomaganie. Od razu ładnie można go wpiąć szeregowo, na krótkich wężach, pod obudowę termostatu.
Wtryski własciwie tylko w szczelinę między kolektorem, a głowicą. Wymiarowo każde się zmieszczą, węże można ukryć "w środku" kolektora, nie będzie nic widać i nie będą długie.
Sterownik albo pod/za kompa oryginalnego, albo ciut się potrudzić i wrzucić go do kabiny za schowek
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 04, 2013, 09:22:27 am »

piciek

  • Gość

komputer po lewo od zbiorniczka, parownik po prawej stronie od zbiorniczka, listwa wtryskowa za listwą wtryskową benzynową.

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 04, 2013, 12:49:39 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Instalacja to STAG-4 ECO na wtryskach Valteca 3Ohm. Patrzyłem żeby listwę wsadzić w kolektor ale ciężko będzie. Muszę ją chyba powiesić nad listwą benzynową. Parownik mierzyłem koło filtra paliwa ale się nie zmieści. No wspomaganie jest ale tam nie mierzyłem parownika w sumie będę musiał sprawdzić:) Sterownik to też myślę że upchnę gdzieś tam przy kompie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2013, 12:51:59 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 04, 2013, 15:59:47 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Instalacja STAG 4 PLUS, wtryski matrix reduktor alaska - wtryski pracują w każdej pozycji. Reduktor pod poziomem płynu zbiorniczka.
No tak, bo tylko Ty masz dobrze założony gaz, nie ?
Nie, poprostu nikt sie nie chwali swoją instalacją, pisałem jakiś czas temu taki temat.

Instalacja to STAG-4 ECO na wtryskach Valteca 3Ohm.
Przemyślałeś to dobrze?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 04, 2013, 19:25:06 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Valteca 3Ohm

To nie ma szans działac jak należy. Czasy wtrysku gazu w Poldoroverze są na poziomie kilku ms. Mozna by próbować z valtekami 1ohm, ale szkoda zachodu, z gówna bata nie ukrecisz. Wtryski najbardziej optymalne pod względem cena/jakośc to Barracudy polskiej firmy Alex. Parametry mają podobne do Han, ale wydajnosc wtryskiwacza reguluje się średnicą dyszy a nie wtryskiem innego koloru,dają gwarancję na 100 kkm  no i cena przystępna. Chyba ze chcesz całkiem budżetowo to robić to spoko. Ale to juz ustaw zeby waldki lały co drugi obrót wału bo inaczej nie wyrobią.

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 04, 2013, 21:18:18 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja mam matrixa hd544 (ten większy) między głowicą a kolektorem ssącym. Wężyki zawinięte jak baranie rogi mają długość 20cm. Wkrętki obok wtryskiwaczy benzynowych. parownik magic III (tykająca bomba zegarowa) na prawym fartuchu. Docelowo będę chciał tam upchać silvera. Sam komputer mam za schowkiem (zresztą jak  i benzynowy) .

jedno co muszę napisać że poldrover to bardzo wymagająca maszyna dla instalacji gazowych IV generacji. czas wtrysku benzyny to 2ms. U mnie matrixy schodzą nawet poniżej 2ms. Podstawą dobrej instalacji są szybkie wtryskiwacze. Elektronika zalecana raczej z minimum średniej pułki. osobiście mam Diego g3 i uważam że jest jedną z lepszych instalacji. Słyszałem od kilku gazowników że bardzo dobrze nadaje się do fullgrupy (taki typ wtrysku benzyny ma poldrover).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 04, 2013, 22:02:17 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250

dobry temat, miałem zamiar też o to pytać, a tak sobie poczytam.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 04, 2013, 23:30:41 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Wężyki zawinięte jak baranie rogi mają długość 20cm.
Długaśne, jak to sie przekłada na reakcję na pedał gazu ?

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 05, 2013, 08:22:36 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Na gazie ma tylko jeździć do przodu i mało palić, będę chciał po latać benzyna. Więc myślę że i te Valteki dadzą radę. A nie będę zadowolony to listwę można zmienić.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 05, 2013, 08:25:25 am »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Listwe i układ sterujący... i kilka innych rzeczy i wyjdzie nowa instalacja. Zrób to porządnie albo zakładaj II gen i też będziesz zadowolony
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 05, 2013, 09:12:07 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Dokładnie, jak montujesz coś z myślą że będziesz to zaraz to zmieniac to nie montuj wcale. I co potem przy wyprzedzaniu bedziesz przełączął na benzynę zeby zdążyć ? Jak wtryskiwacz nie wyrabia tzn ze jest za długo otwarty czy będzie przelewał silnik powodując duże spalanie. 4 Barracudy kosztują jakies 250 zł, więc nie majątek na tle reszty instalacji. Ale akurat Stag 4 Eco da radę, Polonez nie ma żadnych OBD czy cos zeby tak wpychać jakis super sterownik. Jak dasz Reduktor stabilny ciśnieniowo to elektronika zejdzie na dalszy plan. Osobiście polecam Ci tez zestawy od firmy alex(reduktor, sterownik, wtryski) bo wszystko ładnie gra i gwarancja na 3 lata lub 100 000 km. Sam kiedys rozważałem Staga, ale był trochę droższy.

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 05, 2013, 12:48:22 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Zrób to porządnie albo zakładaj II gen i też będziesz zadowolony
to już miałem i dostało deportację. Instalacja jest założona też z tego powodu że budżet już na więcej nie pozwolił. Były inne priorytety w sprawie projektu i dlatego padł wybór na taką instalację. Która już prawie jest upchnięta myślę że w dobry sposób.

Jak dla mnie można temat zamknąć bo dostałem tego czego chciałem :) ewentualnie możemy po rozmawiać na temat instalacji :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 06, 2013, 13:00:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Instalacja jest założona też z tego powodu że budżet już na więcej nie pozwolił.
to ustawiles prawidlowo priorytety,czyli kupiles drozej o 100pln slabszy sterownik i najtansze wtryski nie nadajace sie do tego silnika,
kupujac agisa m210 za 325pln mialbys dodatkowe 100pln ,ktore przeznaczajac nawet na nie najlepsze ,ale szybkie MJ robily by robote w tym silniku,
pochwal sie jeszcze jaki masz parownik,bo jak sie okaze ,ze alaska to masz zastaw na drogi o wiecej niz jednym pasie w jedna strone,
jachac to bedzie ,tak jak chciales ,ale moze byc kiepsko z ruszaniem i nie gasnieciem silnika na valtekach ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 06, 2013, 13:26:01 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
A co sadzicie o kme diego do tego silnika?
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 06, 2013, 13:36:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
A co sadzicie o kme diego do tego silnika?
sterownik to sprawa drugorzedna przy tym glupim ECU,
najwazniejsze sa odpowiednie wtryskiwacze i parownik,ktory nie kleka zbyt mocno przy fullgroupie (jak przylozysz reke do parwonika,to czuc jak kopie w rytm otwierania wtryskiwaczy)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 06, 2013, 15:36:49 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Musze sie zgodzic z KGB
Eco i valteki.....Kangury murowane

dolozyc 50zl i choc wgs'y
a zmieniajac sterownik jeszcze 50 zostanie
oj trzeba sie napocic by na waldkach dalo sie bez szarpania i ekonomicznie
« Ostatnia zmiana: Lipiec 06, 2013, 15:45:48 pm wysłana przez Van »

Odp: Rozmieszczenie sekwencji Rover.
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 06, 2013, 19:46:47 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
A co sadzicie o kme diego do tego silnika?
sterownik to sprawa drugorzedna przy tym glupim ECU,
najwazniejsze sa odpowiednie wtryskiwacze i parownik,ktory nie kleka zbyt mocno przy fullgroupie (jak przylozysz reke do parwonika,to czuc jak kopie w rytm otwierania wtryskiwaczy)


Wtryski taurus, parownik KME silver
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D