wiem jak dziala bosch mono motronic ,jezdze nim od 12lat,
wiem tez jak dziala wariator zaplonu ,jezdze z TAPem 01 od 2 lat,
dokladniej jezdze Boschem MA 1.7 z TAP01 ,
to co proponujesz to jest abstrakcja, jak juz pisalem zadajac do ECU sygnal staly 4.9v pozbawisz sie jedynie zasilania benzyna,
w wariatorze nie tworzysz mapy zaplonu
mozesz jedynie ustalic korekty dla zaplonu (TAP01 pozwala na stala wartosc ,mape 2D i 3D),
wiec robiac,jak to sobie zalozyles ,bedzie trzeba w ktoryms zakresie podac wartosc np. -20* ,
byl juz taki jeden,ktoremu nie chcialo sie przesunac CPWK i startowal na dzien dobry od -15* ,
jako ,ze doswiadczyl na swojej skórze czestego zjawiska z TAPa ,czyli wyzerowania komórek ,to silnik popłynął ,
z mapy zaplonu 3D 15x15 chcesz zrobic 2D 1x15 i reszte uzupelniac wariatorem w ktorym (strzelam z pamieci) jest mapa 10x10 - oprocz ww. niebezpieczenstw jest jeszcze kwestia ogromu pracy w tworzeniu od zera,
gwozdziem do trumny twojego pomyslu jest praktyka kolegi
MrVspec1 ,ktory lekko odprezona OHVke ladowal ~1bara i na benzynie musial cofnac seryjny kąt z GSI o 3-4* ,zeby pozbyc sie stuku,
dodam do tego ,ze nie odprezany abimex na LPG nie stukal przy 0.6 bara,
to chyba jasno pokazuje,ze seryjna mapa zaplonu jest wystarczajaca do dmuchania OHVki ,czasami wymaga drobnej korekty (4* mozna obnizyc mechanicznie w razie potrzeby)